10 Metode Sa Captezi o Adresa Email pe Site-ul Tau

10 metode cum captezi o adresa email pe site-ul tau

Sumarizare articol

În articolele precedente vorbeam despre cum alegi instrumentul potrivit de email marketing şi cum să îți crești baza de date email. La fel de important însă, sau poate mai important, este cum faci concret să captezi atât de mult râvnita adresa email a fiecărui vizitator de pe site-ul tău.

Există mai multe modalităţi care să te ajute să îţi creşti baza de date, însă cel mai eficient instrument pe care îl ai la dispoziţie este chiar site-ul tău. Cum te foloseşti mai exact de el pentru a  colecta noi adrese de email? Hai să vedem împreună!

10 metode de captare adresa email

  1. Hello bar

Este o alternativă foarte bună la utilizarea celebrelor pop up-uri, fiind mult mai puţin intruziv şi, deci, aproape deloc deranjant pentru utilizatori.

Partea cea mai bună e că rămâne în permanenţă afişat pe site. În acest fel poţi transmite un mesaj specific vizitatorilor tăi fără să le distragi atenţia de la conţinutul pe care îl citesc.

Hello Bar – www.hellobar.com

  1. Slide pe scroll

Una dintre ce cele mai soft metode de captare a adresei de email este introducerea unei solicitări de abonare în momentul în care vizitatorul face scroll pe pagina site-ului tău.

Pentru eficienţă este indicat ca această solicitare să apară după utilizatorul a văzut cam 70-80% din pagina respectivă. Este perfect dacă respectiva căsuţă de abonare îşi face o intrare uşoară de undeva din colţul de jos al paginii, limitând astfel posibilitatea de a-i agasa pe cei cărora li se adresează.

Iată un exemplu de slide pe scroll, care apare pe blogul laurentiumihai.ro:

Creat cu plugin-ul Sumo.com

  1. Pop up la plecare

Aceasta este una dintre cele mai noi „găselniţe” tehnologice în materie, care poate creşte rata de abonare chiar şi de 400 de ori. E wow, nu-i aşa?

Este vorba de un pop up de captare a adresei de email ce apare chiar în momentul în care utilizatorul intenţionează să părăsească site-ul. Este foarte eficient în a transforma vizitatorii aflaţi pe picior de plecare în abonaţi.

Aceste noi pop up-uri, numite exit-intent pop up – sunt deja disponibile prin intermediul unor tool-uri online specifice, precum OptinMonster.

Iată un exemplu, de pe blogul wpbeginner.com:

Creat cu OptimMonster

  1. Pop up de final

Atunci când creezi şi oferi vizitatorilor conţinut gratuit pe site-ul tău e sfânt să ai un pop up de captare a adresei de email la finalul textului.

Acesta funcţionează, dacă vrei, ca un fel de call to action, un îndem care le arată direcţia, ce au de făcut, acum, că au ajuns la finalul articolului tău. În acest fel, cei care nu s-au abonat până acum, o vor face cu siguranţă, dacă a fost interesant pentru ei conţinutul pe care l-ai livrat.

Iată un exemplu, de pe blogul hubspot.com:

Văzut pe blogul hubspot.com

  1. Side bar

Este o metodă menită să aducă un plus de valoarea experienţei de navigare. De regulă, apare pe paginile de blog unde articolele nu sunt full width şi este un mod bun de a obţine noi adrese de email.

Eficienţa sa creşte considerabil dacă, alături de îndemnul pentru abonare se aşează un ebook sau orice alt tip de conţinut valoros pentru vizitatori. Astfel, cu siguranță vei capta mai mult decât o adresa email pe zi! 🙂

Iată un exemplu de pe blogul ovidiubalcacian.ro:

adresa email

Captare adresa email prin widget lateral, pe ovidiubalcacian.ro

  1. Landing page

Un landing page dedicat poate creşte numărul adreselor de email chiar şi cu 50%. Pentru eficienţă maximă, e bine să ai în considerare câteva aspecte:

  • Oferă ceva de mare interes pentru vizitatorii tăi.
  • Alege un design atrăgător, în culori constrastante.
  • Include recenzii pentru a creşte credibilitatea.
  • Foloseşte imagini care să atragă atenţia.
  • Asigură-te că butonul de abonare este suficient de mare şi colorat pentru a fi vizibil „din spaţiu”. Culorile recomandate sunt roşu, verde şi albastru.

Iată exemplul nostru de landing page: 13 elemente esențiale ale unui website

Ca să afli tot ce e de ştiut despre cum să faci din landing page un instrument de marketing imbatabil, aruncă o privire aici:

Cum scrii o pagină de vânzare irezistibilă

  1. Insert în conţinut

Dacă nu prea eşti fan pop up-uri, poţi să mergi pe mâna insert-urilor. Este vorba despre acele căsuţe de abonare pe care le poţi introduce în conţinutul textelor tale şi care te vor ajuta să îţi creşti baza de adrese de email.

Te poţi folosi de insert pe parcursul textului (atenţie însă să nu faci abuz, altfel s-ar putea să enervezi aproape la fel de mult ca şi cu un pop up) sau îl poţi păstra doar pentru final.

Iată exemplul de pe blogul nostru (nu este nevoie să ai un ebook pentru a crea un astfel de formular în interiorul conținutului tău):

captare adresa email

Exemplu pe blogul servhost.ro

  1. Home gate

Poate nu ţi-e prea familiar numele, însă această tehnică de colectare a adreselor de email este şi ea eficientă, putând creşte rata de abonare cu 50%.

Ca amplasare, căsuţa de abonare se află chiar pe home page, adică pe pagina cu cel mai mare impact a site-ului tău şi acţionează deopotrivă ca un mesaj de bun venit adresat vizitatorilor.

Pentru a fi încă şi mai eficientă, e bine ca aceasta să nu se limiteze la a fi un simplu îndemn de abonare, ci să ofere şi ceva în schimb (un ebook, un discount etc).

Metoda este foarte practică pentru bloguri, însă am văzut și multe website-uri internaționale care o folosesc. De exemplu:

Văzut pe neilpatel.com

Faptul că este menționat cuvântul „Brașov” în text se datorează unui plugin de localizare după IP-ul de pe care este accesat website-ul. La momentul acestui print screen, website-ul neilpatel.com a fost accesat din Brașov.

  1. Mini chestionar

Un alt mod eficient de a capta adresele de email ale vizitatorilor este printr-un mini chestionar.

Te va ajuta în acest sens Qualaroo, un instrument online, care, printre altele, îţi oferă posibilitatea de a genera lead-uri într-un mod mai puţin obişnuit. În locul clasicului formular de contact, poţi lansa solicitarea de abonare cu ajutorul unui mini chestionar.

Acesta va putea conţine o întrebare de genul: „Ai vrea să primeşti mai multe informaţii direct în inbox-ul tău?”, cele două răspunsuri posibile, respectiv „Da” (cu o căsuţă în care să se menţioneze adresa email) şi „Nu”, urmate de butonul „Trimite”.

  1. Formularul de contact

Da, clasicul formular de contact este un must have al site-ului tău, care te va ajuta să colectezi pe lângă adresa email şi alte informaţii importante precum numele vizitatorilor, adresa sau numărul lor de telefon. Ai grijă însă să ai şi permisiunea lor de abonare la newsletter-ul tău. Aceasta se poate face prin simpla bifare a opţiunii respective în cadrul formularului.

În materie de tool-uri online care să te ajute cu captarea adreselor de email pentru site-ul tău, există destule opţiuni. Printre ele: Thrive Leads, Sleeknote, List Builder (SumoMe) Pippity, Optin Popup (Elegant Themes) sau Optin Monster.

Şi acum probabil te întrebi: care dintre toate aceste metode de captare a adresei de email ar fi potrivită pentru site-ul meu? Ei bine, nu există reţete ale succesului în acest sens, aşa încât răspunsul îl găseşti încercând, testând.

Oricum ar fi însă, dacă instalezi popup-uri pe site-ul tău, ţine cont de regula celor 60 de secunde, care spune că acestea nu trebuie să apară pe site mai devreme de 1 minut, altfel există toate şansele ca rata de conversie să scadă semnificativ. Dar nici cu mult peste 1 minut, pentru că altfel vei rata ocazia de a transmite mesajul tău către un număr mare de vizitatori.

Şi pentru că ai nevoie de un site perfect “echipat” pentru dinamica online actuală, în articolul următor descoperi nişte plugin-uri WordPress extrem de utile. Stay tuned!

sursa foto top: pixabay.com

Dăm startul afacerii tale online?

Despre Ninel Decu

Sunt tatăl a doi copii, autor de cursuri online, mentor, iar împreună cu soția mea am fondat în 2008 compania SERVHOST. În 2023 am depășit bariera de 1000 de clienți activi, în cadrul companiei SERVHOST. Sunt autorul a două cursuri online: ”Primii pași în WordPress” și “Cum să creezi un Funnel de Vânzare de la 0”. Ambele mi-au generat vânzări de câteva mii de EURO.