Atunci când lucrezi în afacerea ta online ai nevoie în primul și primul rand de claritate. Asta se traduce prin a ști de ce faci ceea ce faci, cum să faci că să indeplinesti acest de ce (misiune) și abia la final să te concentrezi pe ce tactică să aplici că să ajungi la rezultat.
Simon Sinek a scris cartea „Start With Why” în care prezinta pe lag acest concept.
Greșeala pe care am făcut-o și o vad la mulți antreprenori este că nu își stabilesc un de ce foarte puternic și atunci când vin perioade mai grele renunța foarte ușor la visul lor.
Anul acesta mi-am redefinit misiunea Servhost și am făcut-o mai specifica atat pentru echipa mea cat și pentru clienții nostri.
Sumarizare articol

Cum se traduce în marketing afacerii tale faptul că ai o misiune și cum te poate ajuta să îți cresti numarul de clienți voi explica în cele ce urmeaza.
Din punctul meu de vedere ai nevoie de 3 elemente pentru a avea succes și a atrage clienții potriviți:
- o promisiune puternica care ofera un rezultat specific și concret
- o strategie prin care duci clientul la rezultat
- un sistem / mecanism prin care lucrezi la nivel de detaliu că să pui în practică strategia
Acum hai să intram putin în detaliu că să intelegi despre ce este vorba. Vreau că în acest email să pleci cu ceva concret pe care să îl poți aplica în următoarele 24 de ore în afacerea ta.
La începutul anului am pornit un Minicurs Gratuit – Obține primii tai 5 clienți platitori (dacă nu te-ai inscris și crezi că ti se potriveste o poți face aici).
S-au înscris 504 persoane până acum.
La înscriere am pus 3 întrebări:
- Care este nisa in care activezi?
- Cu ce provocări te confrunti cel mai des?
- Ce rol te descrie cel mai bine?
Uite mai jos cateva răspunsuri:
- nișă: kinetoterapie
- problema: lipsa clienților
- rol: antreprenor
- nișă: Servicii/ terapii alternative
- problema: promovare cabinet
- rol: terapeut
- nișă: detailing
- problema: lansare curs detailing
- rol: antreprenor
După cum vezi mai sus ies în evidență 2 lucruri:
- sunt business-uri diferite care livrează servicii 1 la 1 dar și online printr-un program sau curs
- toate au nevoie de vizibilitate și de clienți
Dacă este să fac o statistica la zona de provocari clienții și vanzarile au cea mai mare pondere de peste 60 -70% din răspunsuri.
De ce? Pentru că acești clienți îți aduc BANI cu care poți să:
- investesti mai mult în afacerea ta
- investesti în tine și educatia ta
- investesti în active care să îți aduca venit pasiv (imbobiliare și actiuni, obligatiuni)
- îți faci rezerve în cazul în care apar situatii neprevazute
- investesti în studiile copiilor tai
- mergi în vacante
- donezi sau ajuti persoane nevoiase
Oricare ar fi motivul ai nevoie de bani astfel încât firma să existe.
Banii sunt precum oxigenul. Oamenii nu pot trai fără oxigen. La fel și afacerile. Fără bani mai devreme sau mai tarziu vor muri.
Acum hai să vedem de cati bani ai nevoie.

Dacă pornesti o afacere online de acasă partime în timp de lucrezi 1000 de euro pe luna poate să fie tot ce ai nevoie. Cu 2-3-4 clienți luna poți ajunge lejer la aceasta cifra.
Ai cheltuieli minim pentru că ai internet, ai un telefon și un laptop mai trebuie doar să gasesti clienți și să îi semnezi.
Așa am pornit și eu în 2008 și am functionar 3 ani și jumatate.
Apoi am mai adus pe cineva în echipa și am inceput să cresc la 2000 – 3000 euro pe luna. După ce treci de aceasta erapa ajungi la 5000 de euro pe luna, mai aduci oameni în echipa de vânzări sau de marketing.
Fiecare etapa vine cu provocarile ei dar în final ai nevoie de un singur lucru: clienți care să îți aduca bani.
Că să indeplinesti acest obiectiv ai nevoie de un sistem format din 3 etape. Eu îi spun șasiul afacerii pentru că este valabil și la o firma de 10 angajati dar și la una de 1000 de angajati.
Am lucrat în ambele și am văzut că la nivel fundamentatal au nevoie de:
- trafic care genereaza leaduri - oameni interesati de ce oferi tu
- o parte din acestia vor deveni clienți
- iar clienții vor genera fani adevarati care îți aduc recomandari și testimoniale.

Cat de repede poți vedea rezultate?
De ce recomand să începi așa?
Care este pasul cel mai mic pe care îl poți face?
Vezi în jurul tău cine ar putea fi interesat de ce oferi, pregateste o prezentare și fa vanzarea.
Este cea mai rapidă metoda de a confirma ideea de afacere.
Am vorbit asta în cursul gratuit “Obține primii tăi 5 clienți plătitori”.
După ce ai validat ideea ai nevoie de o strategie care să aibă în spate un sistem care să genereze leaduri în mod constant și predictibil.
Acum dacă exista interes îți dau cateva idei cum să faci acest lucru.
Dă-mi un reply la acest email că să stiu că ești acolo și că te ajuta aceste informații.
Hai să ne conectăm!
Cu drag,
Ninel Decu
Hosting & Smart Funnels