Cum creez o pagină de vânzare cu WordPress?

Crearea landing page

Sumarizare articol

Notăarticolul, publicat inițial în 16.08.2017, este revizuit periodic și actualizat pentru ca tu să te bucuri de informații relevante. Nu uita, ne poți oricând împărtăși din propria ta experiență folosind secțiunea comentariilor din finalul articolului. Spor la citit!

Mediul online este unul complex și dinamic în care lucrurile se schimbă în mod rapid. Dacă deții un website sau intenționezi să-ți creezi unul în viitorul apropiat, atunci este musai să fii la curent cu informațiile din sfera digitală și mai ales cu acele elemente care te ajută să-ți îmbunătățești afacerea.

Prin urmare, subiectul discuției noastre este modul de creare al unui landing page. Îți sună puțin familiar, nu-i așa? Într-adevăr, în trecut am scris pe larg despre Cum să scrii o pagină de vânzare irezistibilă. Astăzi însă este timpul să vorbim despre câteva aspecte tehnice privind realizarea unei pagini de vânzare.     

Ce este un landing page?

Înainte de toate, să recapitulăm puțin. Un landing page este o pagină de vânzare care, după cum sugerează și denumirea, are rolul principal de a vinde.

Această pagină se poate regăsi integrată în structura website-ului tău cu scopul de a-i convinge pe utilizatori să cumpere anumite produse, servicii sau oferte care sunt valabile pe o perioadă de timp nedeterminată.

Mare atenție, un landing page este diferit de un website one-pager. Cele două diferă atât prin scop cât și prin mijloace. Dacă landing page-ul vinde, sau încearcă să o facă cât mai eficient, un site one-pager prezintă și descrie servicii diverse într-un mod unitar și ușor de urmărit.

Despre diferențele dintre un site one page și un website multi page am discutat deja într-un articol separat. Îl poți parcurge pentru mai multe informații.

Totodată, un landing page poate fi creat și dacă nu deții un site sau nu dorești neapărat integrarea acestuia în el. Astfel de pagini sunt de obicei create atunci când oferta pusă la dispoziție este limitată în timp și respectivele pagini nu conțin alte link-uri care îl pot îndepărta pe utilizator de oferta propusă.

Care sunt scopurile unui landing page?

Indiferent pentru care dintre cele două variante menționate anterior vrei să optezi, ține minte că: o pagină de vânzare îi creează utilizatorului sentimentul că trebuie să îndeplinească o acțiune imediată!

Învață cum să generezi mai multe conversii pentru landing page-ul tău. Ți-am vorbit recent despre modelul LIFT dar și despre alte tehnici care te pot ajuta să vinzi mai rapid și mai eficient.

În consecință, poți utiliza o asemenea pagină în variate contexte precum: creșterea vânzărilor, mărimea bazei de date cu email-uri, descărcarea unui ebook, înscrierea la un curs sau webinar și lista poate continua.

Important este să stabilești de la început scopul pentru care realizezi landing page-ul. Odată stabilită ținta finală, îi poți redirecționa pe utilizatori către acea pagină prin intermediul Facebook-ului, campaniilor de email marketing sau altor canale de social media (rețele de socializare) pe care le folosești.

Despre mijloacele prin care poți trimite email-uri bazei tale de date am dezbătut pe larg în articolul Cum alegi instrumentul de email marketing potrivit.

Ce trebuie să includ într-un landing page?

Înainte de a începe realizarea paginii de vânzare, este esențial să ai în vedere următoarele aspecte cheie astfel încât să poți decide mai ușor design-ul acesteia:

  • specificitate: este important să fii clar privind ceea ce oferi pentru a exclude pe cât posibil eventualele nelămuriri și să ai în vedere în același timp ce vei avea tu de câștigat la final;
  • beneficii: oricât de utile sunt produsele și serviciile tale, trebuie să evidențiezi în mod clar avantajele ofertei pentru a crește rata de conversie; în caz contrar, utilizatorii doar vor citi informația, însă nu vor întreprinde o acțiune pe landing page;
  • instantaneu: atât structura paginii, cât și conținutul acesteia trebuie să creeze potențialului client sentimentul că trebuie să achiziționeze oferta imediat, și nu mai târziu; altfel, sunt slabe șansele ca respectiva persoană să se întoarcă pe pagină;
  • conversii: acum că ai captat atenția utilizatorului și ai reușit să-l convingi că oferta ta este cea mai potrivită, cum îl determini să o și achiziționeze? – pașii prin intermediul cărora el cumpără produsul sau serviciul trebuie să fie creați cât mai simplu astfel încât să fie intuitivi și rapid de parcurs.

Nu uita să urmărești performanțele landing page-ului tău. Din acest punct de vedere, contul de Google Analytics îți va fi de un real ajutor.

Cum creez un landing page?

Atunci când vorbim despre WordPress, există două mari opțiuni la care poți apela pentru a realiza cu ușurință pagina de vânzare pe care ți-o dorești.

I.Realizare landing page cu teme WordPress

După cum probabil știi deja, WordPress îți pune la dispoziție o varietate de teme, fonturi și culori. În egală măsură, funcționalitățile acestor teme precum sliderele care atrag atenția sau iconițele specifice te ajută să creezi cu ușurință o pagină de acest tip.

Pentru blog, am făcut o selecție de teme WordPress gratuite din care să alegi.

În cazul în care nu ai mai realizat până acum un landing page, iată câteva sugestii de teme pe care le poți încerca:

#1. Freelancer

Freelancer

Sursa: http://www.wpexplorer.com/wordpress-landing-page/

Această temă este simplă și flexibilă, fiind destinată celor care practică freelancing-ul în domenii creative precum fotografia. Design-ul are la bază un aspect modular care îți permite să adaugi diverse secțiuni privind cele mai importante detalii: servicii, experiența anterioară, informațiile de contact și multe altele.

#2. SimpleShift

SimpleShift

Sursa: http://www.wpexplorer.com/wordpress-landing-page/

Este o temă simplă realizată în stil business. Această opțiune este ideală pentru a-ți prezenta produsele și serviciile, întrucât include diverse iconițe, butoane de call to action (îndemnuri) și chiar secțiune pentru testimoniale (acele mărturii pozitive de la colaboratori sau clienți fideli care sporesc încrederea utilizatorilor în afacerea ta).

#3. WP Singular

WP Singural

Sursa: http://www.wpexplorer.com/wordpress-landing-page/

Este un alt exemplu de temă simplu de utilizat. Cu această temă îți poți seta dimensiunile, alege culoarea paginii dintr-o paletă variată, adăuga portofoliul de lucru sau alege fonturi Google.

II.Realizare landing page cu plugin-uri WordPress

Pentru început, doresc să-ți reamintesc că un plug-in este o extensie ce poate fi instalată pe WordPress și cu ajutorul căreia poți face diverse îmbunătățiri ale site-ului sau poți crea pagini noi cum este și în cazul de față.

În situația în care ai încercat deja temele WordPress și dorești să faci o schimbare, am întocmit o listă cu câteva plugin-uri utile.

Cât despre cele mai populare plug-in-uri WordPress răspândite la nivel global, ai la îndemână diverse opțiuni din care să testezi.

#1. Optimize Press

Este plugin-ul a cărei principală funcționalitate este opțiunea de drag and drop, adică mutarea elementelor vizuale disponibile în pagină în secțiunea în care tu îți dorești ca ele să apară. De asemenea, schimbările pe care le efectuezi în pagină sunt monitorizate cu ajutorul opțiunii de editor live, astfel că poți cu ușurință să-ți urmărești modificările.

Optimize Press

Sursa: https://geekflare.com/wordpress-landing-page/

Nu în ultimul rând, ai la dispoziție 30 de teme predefinite. În consecință, poți foarte ușor să creezi pagina de vânzare de la zero chiar dacă nu deții cunoștințe în domeniul tehnic.

#2. Thrive Landing Pages

Cu acest plugin poți alege din peste 160 de teme disponibile pentru crearea landing page-ului. Totodată, te ajută să generezi conversii semnificative fără a scrie o singură linie de cod.

Thrive Landing Pages

Sursa: https://geekflare.com/wordpress-landing-page/

Mai mult, el include și analize avansate de performanță pentru ca tu să poți monitoriza activitatea paginii.

#3. Elementor

Cuprinde peste 25 de module care te ajută să creezi un landing page complex. Prin urmare, poți opta pentru 400+ iconițe, 800+ fonturi Google, coloane, diverse căsuțe, hărți Google, secțiuni pentru testimoniale, imagini, filmulețe și multe altele.

Elementor

Sursa: https://elementor.com/

De asemenea, este o bună opțiune, întrucât toate modelele de design disponibile se adaptează și pe dispozitivele mobile și au incluse și optimizarea SEO.

Mai multe detalii despre factorii SEO găsești în articolul despre Cei mai importanți indicatori de performanță SEO – partea I.

Acestea sunt doar câteva dintre opțiunile pe care ți le recomandăm pentru crearea unui landing page. Bineînțeles, există o varietate de teme WordPress și de plugin-uri pe care le poți testa, însă sperăm ca sugestiile noastre să fie un bun punct de pornire pentru afacerea ta.

Până la următoarea dezbatere, îți dorim mult spor și la cât mai multe pagini de vânzare realizate!

Între timp, ne găsești rapid dacă ai nevoie de sfaturi sau de ajutor – ai toate datele necesare în pagina de contact.

Dăm startul afacerii tale online?

Despre Ninel Decu

Sunt tatăl a doi copii, autor de cursuri online, mentor, iar împreună cu soția mea am fondat în 2008 compania SERVHOST. În 2023 am depășit bariera de 1000 de clienți activi, în cadrul companiei SERVHOST. Sunt autorul a două cursuri online: ”Primii pași în WordPress” și “Cum să creezi un Funnel de Vânzare de la 0”. Ambele mi-au generat vânzări de câteva mii de EURO.