Cum alegi instrumentul de email marketing potrivit

email marketing

Sumarizare articol

Dacă în articolul precedent vorbeam despre certificatul SSL şi de ce este el important inclusiv în email marketing, acum ne concentrăm pe instrumentele care ne ajută în campaniile de promovare prin email.

Există o diversitate de tool-uri online care te pot ajuta să trimiţi email-uri de promovare către abonaţii tăi. Important este să îl alegi pe cel care se potriveşte cel mai bine nevoilor şi obiectivelor tale.

Iată câteva criterii care să îţi facă şi viaţa şi alegerea mai uşoară.

Criterii de alegere a instrumentelor de email marketing

Rata de trimitere

Poate cel mai important aspect atunci când vorbim despre email marketing este rata de trimitere. Căci ce rost au template-urile catchy şi textele convingătore dacă email-urile tale nu ajung în inbox-ul destinatarilor?

Rata de trimitere este indicatorul principal de care ar trebui să ţii cont atunci când alegi un instrument de email marketing, întrucât el îţi arată în ce măsură mesajele tale ajung la abonaţi. Vei şti că eşti pe mâini bune în acest sens atunci când vezi că serviciul de email ales de tine acordă o importanţă deosebită combaterii spam-ului.

Dacă vrei să îți testezi fiecare email, înainte de a-l trimite, ca să vezi dacă acesta va ajunge în Spam sau nu, îți recomand să folosești mail-tester.com. Este un instrument eficient, gratuit, care îți va oferi un scor al email-urilor tale și sugestii de îmbunătățire.

Rapoartele

rapoarte in email marketing

sursa foto: pexels.com

Închipuiește-ţi că ai trimis recent un email şi nu ai nici cea mai mică idee de impactul pe care acesta l-a avut. Frustrant, nu? Pentru eficienţa campaniilor tale de email marketing pur şi simplu nu se poate fără să ai acces la un feedback analitic. Rata de deschidere, click-through rate, bounce rate-ul, numărul de noi abonaţi sunt toţi indicatori care îţi vorbesc despre succesul campaniilor tale de email marketing şi care, până la urmă, te ajută să ai rezultatele scontate.

Pentru că nu toţi furnizorii de servicii de email marketing au acelaşi mod de a oferi date statistice, solicită informaţii despre cum sunt obţinute şi cum trebuie analizate cifrele pe care ţi le pun la dispoziţie.

Instrumente de editare

La fel ca şi in cazul site-urilor, astăzi nu mai ai nevoie de cunoştinţe de programare ori web design pentru a realiza un newsletter, îl poti rezolva doar cu instrumentele potrivite. Template-uri predefinite, un editor de tip drag & drop, HTML sau plain text sunt tot ce ai nevoie pentru a-ţi crea campania de email marketing. Indicat este să alegi un furnizor care să-ţi ofere o varietate de posibilităţi de editare.

Optimizarea

În ziua de astăzi, din ce în ce mai puţine persoane îşi citesc email-ul în mod tradiţional, adică din faţa unui computer. Cei mai mulţi o fac folosind telefoanele mobile sau tabletele. În acest context este important ca instrumentul de email marketing pe care îl foloseşti să permită vizualizarea corectă a newsletterelor pe oricare dintre aceste dispozitive.

Dacă template-ul nu este optimizat pentru dispozitive multiple, abonaţii tăi nu-ţi vor putea putea citi mesajele. Ba mai mult, te-ai putea trezi cu dezabonări în lanţ.

Segmentarea

Secretul succesului unei campanii de email marketing stă în trimiterea informaţiilor potrivite către audienţa potrivită. Pentru asta ai nevoie de opţiuni de segmentare eficiente. Acestea îţi permit să trimiţi email-uri targetate către publicuri ţintă distincte prin date demografice, rată de click-through şi alte asemenea criterii. Totodată, în acest fel te asiguri că abonaţii tăi primesc de la tine doar informaţii relevante pentru ei şi cu frecvenţa potrivită.

Sincronizarea

Când foloseşti şi alte instrumente pentru a creşte impactul campaniilor tale de marketing, precum WordPress, Facebook sau PayPal, e bine ca platforma ta de email marketing să permită sincronizarea automată cu acestea. Astfel, cei care se vor abona prin intermediul landing page-ului tău, să spunem, vor fi în mod automat adăugaţi bazei tale de date de email. Acest lucru te va scuti de timpul şi efortul adăugării lor manuale.

Citește mai multe despre cum să îți crești baza de date email din articolul precedent.

Automatizarea

Automatizarea campaniilor tale de email marketing îţi permite, de exemplu, să programezi newsletterele pentru a fi livrate la o anumită dată. Sau să creezi răspunsuri automate, să trimiţi mesaje standard sau cu o anume regularitate. De exemplu, în baza automatizării, poţi crea serii de email-uri specifice care să-i ajute pe abonaţi să descopere mai multe despre afacerea ta sau să le ofere informaţii utile sub forma unor cursuri.

Suportul

Când eşti la început de drum în ceea ce priveşte email marketing-ul, e bine să ai parteneri de nădejde, la care să apelezi ori de câte ori ai nedumeriri. Alege-ţi un provider care să îţi ofere suportul tehnic, cel mai bine în mod direct, nu doar în scris, pe email. O discuţie telefonică cu o persoană dedicată te poate lămuri mai repede şi mai bine decât să aştepţi îndelung răspunsul la email. De aceea, noi îți recomandăm să alegi un provider de email marketing românesc – comunicarea este mult mai rapidă și ușoară.

Testarea

Cu excepţia unor platforme gratuite (până la un anumit număr de abonaţi sau în limita unor opţiuni), serviciile de email marketing presupun câteva investiţii financiare. Nimic de speriat însă! Înainte de a face o alegere sau alta testează variantele trial pentru a fi sigur că serviciile se ridică la nivelul dorinţelor şi nevoilor tale.

Instrumente de email marketing

Cum spuneam, oferta de astfel de servicii e suficient de generoasă pentru a acoperi orice nevoi şi a compensa lipsa de experienţă ori cunoştinţe de programare şi web design a oricărui novice. Mai jos, trecem în revistă câteva instrumente de email marketing.

Active Campaign – Este o solutie foarte buna in care puteţi să construiti campanii de follow-up complexe cu logica de ramificare de tipul if/then astfel incat in functie de o actiune facuta de utilizator se poate un anumit tip de email. Se poate face tot ceea ce sunteti obisnuit intr-un program de email marketing şi în plus, dispune si de o solutie CRM care va ajuta foarte mult atunci cand generati lead-uri prin activitatile de marketing. Acestea se duc automat in program si poti fi alocate pe agenti de vanzari iar apoi introduse intr-un pipeline de vanzari care duca in final la o vanzare de produs sau serviciu.

MailChimp.com – este una dintre cele mai populare platforme de email marketing. Succesul ei se datorează atât faptului că oferă template-uri atrăgătoare şi uşor de utilizat, cât şi faptului că este gratuită în limita a 2000 de abonaţi. Platforma îţi oferă instrumentele necesare pentru a crea, gestiona şi urmări campaniile de email marketing. Suportul se face doar via email.

Aweber.com – o platformă recunoscută la nivel internaţional, oferă o gamă variată de instrumente necesare in email marketing pentru companii mici şi mijlocii şi, mai ales, se conectează uşor la alte platforme precum WordPress. Oferă acces la template-uri, managementul listei de email-uri, răspunsuri automate şi rapoarte detaliate. Suportul se face via chat, telefon, email. Perioada de trial este de 30 zile.

SendMachine.com – este o platformă românească de email marketing care oferă 24.000 email-uri trimise în mod gratuit/ lună, singura condiție fiind să se trimită 800 mesaje la fiecare 24 de ore. Are o interfaţă de administrare uşor de utilizat, rată de trimitere bună, statistici detaliate şi suport tehnic oricând ai nevoie. Din punct de vedere al costurilor, este una din cele mai accesibile platforme de pe piață.

NewsMan.ro – este tot o platformă autohtonă, care utilizează şi infrastructura cloud. Dispune de template-uri predefinite, permite gestionarea listelor de abonaţi şi conectarea la platforme ecommerce precum Magento, WordPress sau PrestaShop.

Conectoo.ro – are o interfaţă uşor de folosit, rată mare de livrabilitate, managementul listei de abonaţi, rapoarte detaliate, dar şi automatizare de marketing. La fel ca MailChimp, oferă posibilitatea trimiterii de email-uri pentru până la 2000 de contacte.

Alegerea unui serviciu de email marketing poate avea un impact foarte mare asupra succesului campaniilor tale de promovare, aşa că nu trebuie să te grăbeşti atunci când iei decizia. Acordă-ţi timp, analizează şi, mai ales, testează!

Până atunci însă, te aştept în următoarea aventură online pentru a afla tot ce trebuie să ştii despre cum sa faci un blog de succes.

Dăm startul afacerii tale online?

Despre Ninel Decu

Sunt tatăl a doi copii, autor de cursuri online, mentor, iar împreună cu soția mea am fondat în 2008 compania SERVHOST. În 2023 am depășit bariera de 1000 de clienți activi, în cadrul companiei SERVHOST. Sunt autorul a două cursuri online: ”Primii pași în WordPress” și “Cum să creezi un Funnel de Vânzare de la 0”. Ambele mi-au generat vânzări de câteva mii de EURO.