Cum sa obtii 44.000 de euro nerambursabili pentru o idee de afaceri

www.freepik.com

Sumarizare articol

În aceasta perioada este o campanie de promovare a programului START-UP NATION – 2017 prin care statul finanteaza pana la 200.000 lei/beneficiar pentru lansarea unei afaceri noi.

Zilele trecute am discutat cu un client despre acest proiect si m-am gandit sa iti trimit acest newsletter cu principalele elemente ale programului în cazul in care vrei sa participi. Poti primi 44.000 de euro dacă ai o idee de afaceri care sa vina cu ceva inovativ pe piata.

I. Cine poate aplica la finanțare în cadrul acestui Program?

  • firme private înfiintate dupa 30 ianuarie 2017 
  • firme care au cod CAEN din anexa 13 pe care o gasesti pe site-ul ministerului http://www.aippimm.ro/articol/programe/start-up-nation-2017/start-up-nation-2017/
  • nu ai datorii la bugetul de stat
  • firma are actionari persoane fizice care nu au sau nu au avut calitatea de acționar sau asociat într-un alt IMM care desfășoară sau a desfășurat aceeași activitate autorizată pe care aplică în cadrul programului în anii 2016 si 2017 
  • să creeze cel puțin un loc de muncă cu normă întreagă pe perioadă nedeterminată și să mențină locul de muncă ocupat cel puțin 2 ani după finalizarea implementării planului de afaceri 


II. Care sunt cheltuielile eligibile în cadrul acestui Program? 

  • calculatoare, servere, imprimante, multifunctionale. licente pentru softuri
  • achizitie de spatii de lucru sau productie
  • mijloace de transport: autoturisme, autobuze, microbuze, biciclete, mopede, motociclete
  • salariile, utilitățile (energie electrica, gaze, salubritate, abonament telefon si internet) și cheltuielile aferente chiriilor
  • realizarea unei pagini web pentru prezentarea si promovare afacerii in limita maxima de 8000 lei fara tva
  • cursuri pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in limita a maxim 3000 lei fara tva
  • taxa pe valoarea adăugată (TVA) nedeductibilă pentru aplicanții neplătitori de TVA conform Codului Fiscal; 
  • consultanţă pentru întocmirea documentaţiei în vederea obţinerii finanţării nu mai mult de 8000 lei fara tva
  • software-uri necesare desfăşurării activităţii pentru care se solicită finanţare inclusiv licenţe și software pentru comerţul on-line; 


III. Care sunt obligațiile pe care și le asumă beneficiarii acestui Program? 

  • Sa achizitioneze bunuri noi (exclusiv sistem de leasing) în conditii de piata (3 cereri de oferta, 3 oferte, proces verbal de selectare a ofertei castigatoare, cu evitarea conflictului de interese, etc); 
  • Să menţină investiţia pentru care primesc AFN în cadrul Programului pentru o perioadă de minimum 3 ani începând cu anul următor acordării ultimei transe din AFN; 
  • Să nu aplice amortizare accelerată pentru activele achiziţionate în cadrul programului; 
  • Să păstreze numărul locurilor de muncă create prin program conform numărului şi tipului (abolvent/șomer) de locuri de muncă pentru care a primit punctaj în planul de investiţii; 
  • Să nu instrăineze și să nu schimbe destinaţia bunurilor achiziţionate prin program, să le menţină în stare de funcţionare şi să le păstreze în proprietatea societăţii pe întreaga perioadă de monitorizare a programului, respectiv 3 ani, începând cu anul următor primirii ultimei tranșe din alocaţia financiară nerambursabilă; 
  • Să asigure în favoarea Oficiilor Teritorale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie (denumite în continuare OTIMMC) bunurile achiziţionate prin program împotriva tuturor riscurilor, pe o perioadă de 4 ani (anul de implementare + 3 ani de monitorizare) şi să cesioneze toate drepturile pe care le vor dobândi în temeiul asigurării către OTIMMC.
  • Să raporteze efectele participării la Program către UMCR din cadrul OTIMMC pe o perioadă de 3 ani începând cu anul următor acordării AFN, prin completarea şi transmiterea prin poştă/ e-mail/fax a formularului de raportare tehnică prevăzut în anexa nr. 8 la prezenta procedură. Perioada de transmitere a formularului de raportare tehnică este 1 – 30 iunie a anului următor expirării exerciţiului financiar de referinţă. 

Ai o idee pe care vrei sa o pui în practica si nu ai avut fondurile necesare? Acum este momentul pentru a face ceva concret.

Va trebui sa te grabesti pentru ca se va deschide perioada de aplicatii in data de 15 iunie si va fi disponibila timp de 30 zile de la momentul lansarii oficiale.

Cererile vor fi evaluate in functie de momentul aplicarii online a proiectului.

Lasa-mi mai jos un comentariu legat de acest program si despre ideea ta de afaceri.

Cu drag,

Ninel

Dăm startul afacerii tale online?

Despre Ninel Decu

Sunt tatăl a doi copii, autor de cursuri online, mentor, iar împreună cu soția mea am fondat în 2008 compania SERVHOST. În 2023 am depășit bariera de 1000 de clienți activi, în cadrul companiei SERVHOST. Sunt autorul a două cursuri online: ”Primii pași în WordPress” și “Cum să creezi un Funnel de Vânzare de la 0”. Ambele mi-au generat vânzări de câteva mii de EURO.