Ai o afacere sau ești pe cale de a te lansa în antreprenoriat? Trăim în cea mai bună perioadă pentru afacerile online. Internetul e într-o creștere exponențială. Ca să începi cu dreptul sau să îți crești afacerea pornind de la o bază pe care o ai deja, am pregătit un ghid de content marketing complet pentru tine.
De ce ai nevoie, în fond, de content marketing?
În primul rând, gândește-te așa: de ce te afli tu pe site-ul nostru? Răspunsul e simplu: pentru conținut! De aici extragem o lecție importantă: conținutul e motivul principal pentru care oamenii accesează un site sau un blog.
Putem generaliza această lecție: conținutul este motivul pentru care oamenii folosesc internetul dar și canalele TV, media offline sau alte mijloace de informare.
Crearea de conținut oferă oamenilor un subiect despre care să vorbească. De ce nu ar fi afacerea ta acel subiect? Orice mențiune a brand-ului tău îți aduce vizibilitate, recomandări, link-uri și chiar trafic pe site. Crește notorietatea afacerii tale în online.
În al doilea rând, ai nevoie de content marketing ca să atragi o audiență în jurul afacerii tale și, bineînțeles, să vinzi.
Iată cum te poate ajuta o campanie continuă de content marketing:
- Să atragi publicul țintă vizat de tine;
- Să îi informezi despre afacerea ta;
- Să interacționezi cu ei, să îi educi referitor la produsele tale;
- Să generezi lead-uri și vânzări;
- Să îți transformi clienții în fani sau ambasadori de brand care te recomandă.
Vrei să obții toate aceste lucruri? Ce întrebare… Bineînțeles că vrei!
Tocmai de asta vreau să citești în continuare acest ghid de content marketing scris special pentru afaceri mici și medii, ca a ta.
Înainte să pornim la drum, vreau să știi că noțiunea de content marketing se încadrează în inbound marketing. Acesta se referă la marketing-ul netradițional, neinvaziv, care aduce valoare consumatorilor. Deși termenul „content” a luat amploare încă de acum peste 100 de ani (vezi acest video cu istoria content marketing-ului), îți recomandăm să afli mai multe și despre inbound:
Acum să revenim la ale noastre.
Ghid de content marketing pentru startup-uri, afaceri mici și medii
Pasul #1: Stabilește-ți scopul și obiectivele
Un om cu un plan are șanse mai mari de reușită decât unul care se ghidează după instinct.
Din păcate, cei mai mulți antreprenori se ghidează după instinct, în sensul că nu își stabilesc o strategie clară atunci când pornesc la drum. Iar după ce au pornit deja, deși ar vrea, nu mai au timp să stabilească strategia. Au altele pe cap.
De aceea, nu te las să treci mai departe până nu îți stabilești motivele pentru care faci content marketing. Trebuie să știi clar unde vrei să ajungi, ca să știi ce trebuie să faci ca să ajungi acolo. Trebuie să îți stabilești…
Scopul în content marketing
Iată care sunt scopurile generale, intangibile, pe care să le urmărești atunci când faci content marketing:
Hai să le luăm pe rând:
- Notorietate (awareness): se referă la toți oamenii care află de existența brand-ului tău.
- Atragere: este tot un scop cantitativ referitor la numărul de oameni care au fost atrași de brand-ul tău (au accesat site-ul sau blogul, te urmăresc pe Facebook sau alte rețele de social media).
- Activare: aici intrăm deja în zona de calitate. Lucrurile încep să se clarifice. Persoanele activate sunt cele care au interacționat cu brand-ul tău, sub o formă sau alta (exemple: comentarii pe Facebook, mesaje pe Instagram, share-uri de orice fel, testimoniale sau rating-uri oferite, descărcări de aplicație mobilă etc). Acești oameni sunt totuși niște cifre, în sensul în care nu ai datele lor de contact într-o bază de date. De aceea, îi considerăm activați, însă nu lead-uri.
- Conversie: acest scop se referă strict la lead-uri sau vânzări.
- Retenție: oamenii care au trecut deja prin etapa de conversie dar care continuă să te urmărească, îți deschid newsletterele, comentează pe Facebook… sunt încă activați.
- Recomandări: aici am ajuns în zona de calitate cea mai înaltă. Este vorba de ambasadorii de brand, cei care te recomandă, îți lasă recenzii pozitive, îți recomandă serviciile sau produsele, fără ca tu să le ceri acest lucru sau să le oferi ceva în schimb.
Te-ai convins acum cât de important e să ai un plan? Dacă ții mereu cont de această piramidă inversă și știi aproximativ care este numărul de persoane aflate în fiecare stadiu, atunci ai control deplin asupra activității tale de content marketing.
Practic, ceea ce ți-am prezentat mai sus este o pâlnie de vânzări. În acest sens, iată un articol recomandat:
KPI (obiective) în content marketing
Totuși, scopurile de mai sus sunt generale și par, cumva, intangibile. De aceea, trebuie să le măsori eficiența. Iată câteva din cele mai importante categorii de KPI (Key Performance Indicators) în content marketing:
- Trafic organic pe site / blog: în mod evident, este unul din cele mai importante obiective pe care trebuie să le urmărești constant. Dacă deții o afacere de nișă, nu te aștepta niciodată la un trafic foarte mare, de ordinul sutelor de mii de unici. Nici nu te-ar ajuta acest lucru, cât timp nu îți folosești site-ul ca spațiu publicitar, așa cum fac platformele de știri.
- Îmbunătățirea poziției în motoarele de căutare: conținutul este inima oricărei strategii eficiente de SEO. De aceea, prin folosirea conținutului optimizat pe site, blog și chiar canalul de YouTube, vei obține poziții mai bune în rezultatele de căutare.
- Îmbunătățirea ratei de conversie: conținutul de calitate, care atrage atenția și convinge, va contribui la creșterea ratei de conversie pe site. Indiferent ce urmărești (abonați la newsletter, descărcări de ebook-uri, conturi create pe site, adăugare produse în coș, cereri de ofertă, solicitări de informații, înscrieri la evenimente etc), conținutul te ajută să ai mai multe lead-uri și vânzări.
Când vine vorba de KPI, dacă vrei să te complici sau dacă deții o afacere cel puțin medie, cu siguranță ai mai mulți indicatori pe care vrei să îi urmărești. Însă, noi am simplificat lucrurile, menționând cele trei categorii de indicatori de mai sus.
Pasul #2: Cunoaște-ți publicul țintă
Ah, da. Veșnicul clișeu.
Dar totuși, majoritatea marketerilor pe care i-am întrebat în ultimul an (2018) despre audiența lor au spus că nu au creat un profil buyer persona. Mă întreb, oare, dacă nu ai timp să pui bazele strategiei tale de marketing, atunci cu ce îți ocupi, de fapt, timpul?
Analiza publicului țintă este un lucru de bază ce trebuie făcut, fie că vei începe sau nu să faci content marketing. Orice ai face, nu se poate fără : )
De aceea, am dedicat câteva articole pe această temă:
Aici povestim despre felul cum te poate ajuta un astfel de profil, ce înseamnă clientul ideal și câteva întrebări-cheie pe care trebuie să ți le adresezi.
Poate că știai deja că „profilul buyer persona” este același cu „profilul clientului ideal” sau cu „avatarul publicului țintă”. Oricum l-am numi, este vorba de un profil al unei persoane fictive, un fel de Făt-Frumos, dacă îmi permiți să zic așa, care are toate caracteristicile, interesele și nevoile comune ale clienților tăi. Este un model de comportament.
Cu cât vinzi mai multe categorii de produse / servicii, cu atât ai mai multe segmente de public țintă. Implicit, ai mai multe profile buyer persona. În articolul menționat mai sus ai toate resursele de care ai nevoie ca să pui la punct astfel de profile pentru afacerea ta.
Noi, la ServHost, am creat un instrument online gratuit care te ajută să îți faci un astfel de profil. Sunt în total 17 întrebări și, după completarea răspunsurilor, vei primi un document pdf pe email.
Pasul #3: Stabilește un plan de conținut (maparea)
Maparea conținutului se referă la alegerea mijloacelor necesare pentru crearea de conținut în funcție de fiecare etapă în care se află clientul tău.
Practic, ai de-a face cu Buyer’s Journey (Traseul Consumatorului).
Mai ții minte piramida scopurilor în content marketing prezentată mai sus? Eu sper că da! Ea e strâns legată de traseul clientului tău. Practic, mai sus am prezentat câteva stadii: de la educare (notorietate), la considerare (activare) și până la decizie (conversie, retenție).
Iată câteva tipuri de conținut care trec clientul prin aceste trei stadii, denumite și „Customer Journey”:
Gândește-te că trebuie să iei un necunoscut, începător în nișa ta, de la zero. Îl înveți cât mai multe despre ce faci, îi arăți cum se face, și astfel îl convingi să facă și el, folosind produsele sau serviciile tale.
Ei bine, odată ce ai terminat de creat profilele de buyer persona, trebuie să le adaugi pe traseul pe care îl parcurg aceștia, din stadiul de educare până la stadiul de decizie. De aceea, mai sus, am pus acea imagine, cu tipuri de conținut educațional, practic și comercial.
Ce înseamnă fiecare etapă?
- Educare: această etapă atinge persoanele care nu au luat contact cu brand-ul tău. Să presupunem că ei caută pe Google „calendar activități agricole 2019” și au ajuns pe site-ul tău. Tu vinzi utilaje agricole dar ei au ajuns pe o pagină unde prezinți informația pe care ei au căutat-o. Au citit, s-au educat și, în felul acesta, au aflat prima oară de brand-ul tău.
- Considerare: aici lucrurile devin mai serioase. Oamenii încep să te urmărească, dacă le place conținutul. Poți să le oferi acum conținut „pas-cu-pas”, „tips & tricks” sau chiar ghiduri mai complexe. De exemplu: „Cum devii un grădinar iscusit în 10 pași”.
- Decizie: această etapă îi aduce pe oameni cu un pas mai aproape de vânzare. Un conținut de genul „Ce poți face cu un motocultor” sau „5 motive să alegi un tractoraș de tuns gazon” apropie potențialii clienți de produsele tale și îi trimite, în mod natural, pe paginile de vânzare.
Gândește-te la crearea acestui plan (sau maparea conținutului) ca la un board game. Mai ții minte „Nu te supăra, frate”? Ah, ce îl mai jucam când eram mici!
Poți privi fiecare pion de pe hartă ca pe un profil buyer persona (cel mai probabil ai mai puține decât cele din poza de mai sus) și fiecare secțiune prin care trece el ca pe o etapă din Traseul Consumatorului.
În acest fel, faci strategii de conținut și te și distrezi! Gândește-te că, pentru fiecare etapă, trebuie să creezi conținut relevant pentru acel buyer persona aflat în etapa respectivă.
Te las pe tine să îți creezi propriul board game!*
*există agenții care au dus jocul mapării de conținut la un alt nivel. De exemplu, Valuable Content din UK a creat o hartă numită Content Marketing Journey, însoțită de o prezentare și un test ca să afli unde te situezi tu pe această hartă. Pe toate le poți descărca gratuit de aici.
Pasul #4: Creează conținutul
Felicitări, ai ajuns la etapa de creație! Este una din preferatele mele, însă e posibil să nu avem aceleași gusturi. Nu e nicio problemă, știi că poți oricând să angajezi pe cineva să te ajute cu crearea conținutului, dacă ai bugetul necesar.
Creația de conținut este o etapă constantă, care nu se face de pe o zi pe alta, ci ar trebui să se facă în fiecare zi. Nu mă refer aici să publici câte un articol pe blog zilnic, ci să fii mereu activ online. Fiecare activitate e o șansă în plus de a atrage potențiali clienți în Traseul Consumatorului despre care am vorbit mai sus.
În funcție de tipul de conținut creat, consumatorul va decide singur în ce etapă din traseu să intre: educare, considerare sau decizie.
Ca să îți fie mai simplu în ceea ce privește crearea de conținut și să știi cum să te organizezi, iată ce îți recomand:
Începe cu propriul website și blog. Pune la punct aceste două canale de comunicare, pentru că toate celelalte pe care le vei folosi (social media, email, forum-uri, alte site-uri partenere etc) sunt doar mijloace de a atrage oameni noi în Traseul Consumatorului.
Dacă ții cont de sfatul meu, îți va fi mai simplu să te organizezi. Consideră site-ul și blogul ca și elemente de conținut-mamă (mother content), iar restul canalelor externe ca și elemente de conținut-copil (child content).
De cele mai multe ori, copilul seamănă cu mama lui, corect?
Ei bine, conținutul-mamă este cel care dă tonul și direcția conținutului-copil. Cu alte cuvinte, dacă găsești un subiect interesant bazat pe interesele clienților tăi, adaugă-l pe site la o rubrică specială de asistență, scrie articole pe blog în jurul acelui subiect și apoi creează postări, adaptate pe fiecare rețea de socializare, în jurul acelor articole.
Schema poate arăta cam așa:
După cum vezi, și conținutul-copil poate avea copii, la rândul său. În schema de mai sus, am creat:
- trei postări social media pentru articolul 1 (putem presupune că sunt două pe Facebook și una pe Instagram),
- o postare social media, una într-un grup de nișă și una pe un forum, pe subiectul descris pe larg în articolul 2,
- un email, un video și un advertorial, pe subiecte legate de articolul 3. Apoi, am adaptat acel video pentru Facebook și Instagram (spre exemplu) și am creat și o postare social media cu advertorialul.
Cu alte cuvinte, ce am făcut? Am creat conținut în jurul conținutului meu, în funcție de subiectele alese, adaptat pentru fiecare canal de comunicare folosit.
Pentru cunoscători…
Nu e nimic nou, să știi! Este doar un mod mai organizat de a vedea lucrurile, care sper să îți clarifice și ție acțiunile în content marketing.
Iată câteva articole recomandate pe tema creației de conținut:
Dacă vrei să lucrezi cu cineva, trebuie să știi de unde să începi. Content writing-ul este una din modalitățile de implementare în content marketing. Însă, copywriting-ul nu are nicio legătură cu content marketing.
Nu putea lipsi din acest ghid de content marketing o astfel de resursă. Trebuie să știi ce așteptări să ai de la un content writer, dacă decizi să lucrezi cu el sau ea. Acest articol îți explică ce servicii îți poate oferi un content writer.
Site-ul este elementul cheie din strategia de content marketing. Aici publici doar conținut-mamă, care are rolul de a atrage cei mai mulți oameni în jurul său. De aceea, am dedicat un articol pe subiect.
Iată un model de bază în scrierea de conținut, care te ajută enorm în felul cum „gândești” conținutul pe site. Articolul îți explică, pas cu pas, ce înseamnă LIFT și îți oferă la final și alte resurse utile care te vor ajuta să te familiarizezi cu acest model de gândire. Sincer să fiu, cred că este unul din cele mai utile articole pe care le-am scris vreodată : )
Am scris articolul inițial cu gândul la titlurile articolelor de blog, dar mi-am dat seama că sfaturile de aici se potrivesc și pentru titlurile secțiunilor din paginile site-ului tău. Ține cont de aceste recomandări și, dacă nu ești sigur ce titlu să alegi, creează mai multe variante și testează-le.
Ebook-ul este, în continuare, una din cele mai eficiente metode de a obține lead-uri. Creează un conținut util și interesant pentru publicul tău țintă, publică pe site un landing page în care vorbești despre acel material și cere adresa de email celor care vor să îl descarce. Sigur îți vei crește bazele de date dacă subiectul ebook-ului tău este de interes.
Content marketing-ul este în strânsă legătură cu SEO. Ca să faci content marketing eficient, trebuie să cunoști noțiuni de bază de SEO, atât on-page cât și off-page. Am scris pe blogul ServHost zeci de articole despre SEO și, ca să nu le enumăr pe toate aici, le-am inclus pe toate în acest ghid.
Cu siguranță un blog ți-ar aduce un plus de valoare, indiferent de tipul tău de afacere. De aceea, am adunat în acest ghid toate articolele despre blogging pe care le-am scris. Dacă vrei să pui bazele unui blog de succes în nișa ta, pune în aplicare pașii din acest ghid.
Am scris acest articol în urmă cu câțiva ani, dar care este încă de actualitate și ți-l recomand. Indiferent ce vinzi, dacă ai testimoniale, cu siguranță șansele tale de succes sunt mai mari. În articol îți explic, pas cu pas, cum să obții testimoniale și să profiți la maximum de puterea lor.
Pasul #5: Distribuie conținutul
Suntem la jumătatea ghidului. Timpul zboară atunci când te distrezi : ) Și eu sper că te-ai distrat până acum, dar ai și aflat lucruri utile.
Odată ce ai construit fundația (ai lansat site-ul și blogul), trebuie să faci oamenii să vorbească despre ele. Să atragi oamenii să citească sau să vadă conținutul tău. Cum faci asta?
Iată câteva metode de distribuție a conținutului:
Social media
În România, cele mai populare rețele de socializare sunt: Facebook, Instagram, YouTube și LinkedIn. Dacă nișa ta presupune mult conținut vizual, atunci poți lua în considerare și Pinterest.
Articolul recomandat este:
În continuare, Facebook rămâne rețeaua fruntașă și cea mai complexă, unde poți distribui conținut sub toate formele posibile: articole instant, foto, video, text, gif-uri, animații, imagini 360, link-uri externe etc. De aceea, indiferent de nișa ta, trebuie să fii activ pe Facebook.
YouTube, pe de altă parte, este cel mai folosit motor de căutare, după Google. Aici ai spațiul ideal de a distribui conținut video dar și foto. Însă, trebuie să îți optimizezi foarte bine conținutul și chiar să adaugi hashtag-uri, deoarece se adaugă zeci de mii de ore de conținut video pe YouTube în fiecare zi.
Ca să te inspiri, îți recomand să te uiți la videoclipurile aflate în zona de Trending și să vezi cum au formulate titlurile, descrierile, hashtag-urile.
Dacă ai un articol interesant pe blog, de exemplu, poți opta pentru crearea unui video folosind textul articolului drept scenariu. Poate fi animație, video explicativ (explainer), colaj foto cu text inserat sau chiar o filmare reală (dacă ai buget). Un video este o modalitate mult mai eficientă de a capta atenția decât un articol scris.
Ca să fii eficient în utilizarea social media, îți recomand să îți faci întotdeauna un plan editorial. Iată, în articolul de mai sus, câteva sfaturi în acest sens.
Email marketing
Lista de abonați este o mină de aur pentru orice marketer. Folosind adresele de email, îți poți ține la curent clienții sau lead-urile cu noutățile tale de pe site și blog și chiar poți crea o audiență pe Facebook bazată pe adresele de email.
Totuși, cum știi ce platformă de email marketing să integrezi în site-ul tău?
Pentru că sunt o mulțime de instrumente pe piață, am creat acest mic ghid care să te ajute să alegi tool-ul care ți se potrivește pe baza opțiunilor pe care ți le oferă. Sper să te ajute!
Planul de advertoriale
Content marketing înseamnă și SEO Off-Page, care înseamnă și linkbuilding, care înseamnă și PR Online. Sper că nu te-am derutat : )
Poate suna pompos, dar de fapt mă refer la a lucra cu o agenție de SEO sau, pe cont propriu, dacă ai cunoștințele necesare, pentru a identifica acele site-uri, bloguri sau platforme relevante din nișa ta, unde ar merita să apari.
Caută site-uri pe care le citesc și potențialii tăi clienți și obține colaborări cu aceștia. Cu siguranță, cele mai multe colaborări vor fi pe bani – să plătești o anumită sumă pentru a publica un advertorial pe un site, cu link către site-ul tău.
Totuși, ca să faci acest lucru eficient și organizat, îți recomand să faci un plan:
- Identifică principalele pagini din site-ul tău cărora vrei să le îmbunătățești poziția în Google.
- Identifică principalele cuvinte cheie pe care vrei să optimizezi acele pagini.
- Caută site-uri, bloguri sau platforme de știri relevante din nișa ta și propune-le colaborări. Unele publicații vor impune să scrie ei articolele, altele vor cere materialul gata scris și pozele aferente.
- Adaptează-te pentru fiecare colaborare. Scrie acolo unde ți se cere, adaugă link-uri în articolele tale, alege poze relevante sau stabilește un brief pentru articole, pentru redacțiile care impun să scrie ei articolele.
Cu ce te ajută această activitate? Practic, ai ocazia să atragi noi potențiali clienți în traseul de care vorbeam mai sus. Și, chiar dacă articolele respective publicate nu vor fi promovate ca să îți aducă notorietate, cel puțin te vei alege cu câteva link-uri relevante către site-ul tău, care vor duce la îmbunătățirea poziției în Google.
Comunitățile
Planul tău de distribuție a conținutului trebuie să includă și comunitățile existente deja. Este vorba de grupuri din nișa ta, pe care cu siguranță le vei găsi pe Facebook. Poți încerca și platforma LinkedIn, pentru promovarea în comunități.
De asemenea, mai ai la dispoziție și o serie de forumuri, românești sau internaționale, în funcție de piața în care activezi. Caută-le, creează o listă cu ele și fii prezent acolo.
Dacă ai șansa să interacționezi direct cu audiența ta, poți să-ți creezi propria comunitate, unde să adaugi doar persoane strict interesate de ceea ce ai de zis.
Totuși, ține cont de un lucru: nu promova direct produse sau servicii în aceste comunități. Oferă-le conținut relevant, care aduce un plus de valoare. Discută cu oamenii, adresează-le întrebări, recomandă-le resurse utile de citit sau văzut. În felul acesta, vei crește interacțiunea și le vei menține interesul față de brand-ul tău.
Pasul #6: Evaluează și raportează (vezi pasul #1)
Iată-ne ajunși aproape de finalul acestui ghid de content marketing.
Totuși, deși ghidul se termină imediat, activitatea ta ar trebui să fie ciclică. Nu te opri niciodată din creația și distribuția de conținut. Încearcă mereu să vii cu ceva relevant, interesant, util și care să capteze atenția publicului țintă.
Pentru că activitatea de content marketing este una constantă, ea trebuie monitorizată. Mai ții minte obiectivele stabilite la pasul #1 din acest ghid?
Ei bine, folosește platforme precum Google Analytics și Google Search Console să monitorizezi performanțele conținutului tău mamă (mother-content).
Acest articol te va ajuta să înțelegi importanța Google Analytics și să afli cum îl poți folosi, la nivel de bază, pentru a monitoriza și interpreta cei mai relevanți indicatori ai site-ului tău.
Cea mai frumoasă parte în content marketing? Ai mereu ocazia să îmbunătățești lucrurile din mers, să modifici ce nu ai făcut bine, să înveți din greșeli și să nu îți afecteze imaginea acest lucru.
Dacă observi că indicatorii monitorizați nu sunt cei pe care ți i-ai propus inițial, atunci sunt două variante:
- Fie nu ai stabilit obiective realiste, conform posibilităților tale;
- Fie nu ai făcut tot ceea ce puteai, ca să le îndeplinești.
Nu este panică, în niciun caz, pentru că oricum trebuie să…
Pasul #7: O iei de la capăt
Întoarce-te la pasul #1. Restabilește-ți obiectivele. Dacă sunt realiste și crezi că ai posibilitatea să le îndeplinești, atunci treci la pasul #2: profilele buyer persona. Mai completează cu informații noi, ce le-ai aflat.
După ce ai reluat aceste etape, treci la pasul #3: verifică dacă maparea este corect făcută, dacă ai ales tipurile de conținut potrivite pentru fiecare etapă din Traseul Consumatorului.
Ai reluat până aici? Atunci te așteaptă pasul #4: creează conținut nou sau editează conținutul mai vechi sau cel existent, care nu a fost eficient. Nu are rost să îți păstrezi pe blog, de exemplu, un articol neperformant, care oricum nu are cititori. Rescrie-l, completează-l sau chiar adaugă-l în alt articol, dacă de sine stătător nu aduce valoare.
Nu contează cantitatea, când vine vorba de conținut, ci calitatea.
Acum, ai ajuns la pasul #5: distribuie sau redistribuie conținutul. Schimbă imaginea de previzualizare, acolo unde e cazul, sau distribuie într-un grup un articol mai vechi. Poți chiar să creezi video-uri pe baza articolelor publicate deja sau să lansezi un podcast. Rămâne la imaginația ta, atât timp cât faci toate aceste lucruri în concordanță cu pașii anteriori.
Bineînțeles, nu neglija pasul #6: monitorizează, evaluează, interpretează datele și extrage concluzii. Pune-ți întrebări precum:
- De ce asta nu a mers?
- Ce pot face diferit de acum înainte?
- Ce i-ar interesa pe oameni să citească pe blogul meu?
- Ce cuvinte cheie mi-ar aduce trafic mai mare?
Am menționat că trebuie să o iei de la început? Ei bine, vine rândul pasului #7. Și de aici știi cum trebuie să procedezi : )
Dacă vrei să duci activitatea de content marketing la un alt nivel, iată ce îți recomand:
Pentru că întreaga ta activitate de content marketing se desfășoară constant, iată câteva strategii pe care le poți pune în aplicare, dar în care trebuie să investești. De la alegerea unui software de content marketing, la automatizări, generarea de conținut din partea comunității și a angajaților tăi, până la transformarea afacerii tale într-o redacție pentru domeniul tău, toate acestea sunt lucruri pe care le poți face, treptat.
Ajuns la final, vreau să te las cu un gând: nu există o rețetă de succes în content marketing. Rețetele se aplică în funcție de fiecare domeniu de activitate, buget, public țintă.
Așadar, ia toate informațiile pe care ți le-am prezentat aici și începe chiar acum să-ți conturezi sau să-ți actualizezi propria strategie de content marketing.
Ca de obicei, îți stau la dispoziție dacă ai întrebări. Dacă mai cunoști persoane interesate, distribuie acest ghid de content marketing și împarte vestea.
Mult succes!
sursa foto: arhivă personală, pexels.com