1. Blog
  2. Optimizare SEO
  3. 10 optimizări de care site-ul tău are nevoie rapid
Optimizare SEO |

10 optimizări de care site-ul tău are nevoie rapid

Scris de Ninel

De multe ori clienții care ne contactează au deja un site funcțional. Problemele lor sunt însă legate de trafic și comportamentul utilizatorilor în paginile web. Altfel spus, au nevoie de creșterea volumului de trafic și de eficientizarea conversiilor.

Ei bine, chiar dacă fiecare proiect este diferit și fiecare site trebuie abordat în mod unic, există o serie de optimizări care duc către rezultate excelente într-un timp scurt. Sunt îmbunătățiri esențiale pe care fiecare administrator de website trebuie să le aplice. În lipsa lor indexarea organică are de suferit, ceea ce înseamnă că interacțiunea cu potențialii clienți rămâne una scăzută.

Așadar, în articolul de astăzi vorbim despre bunele practici pe care să le urmezi dacă vrei să vezi valori în creștere în rapoartele Search Console și Google Analytics.

Optimizări tehnice și de conținut de care site-ul tău are nevoie

De regulă, optimizările aplicate reies în urma procesului de mentenanță lunară. Altfel spus, trebuie să ai date concrete pe care să le valorifici. Dacă nu, riști să nu te încadrezi în obiective și să aloci timp și resurse în mod eronat.

Așadar, înainte de aplica optimizările de natură tehnică și de conținut îți recomand să faci un scurt audit al site-ului tău. Sau, o mică analiză prin care să observi volumul de trafic lunar, comportamentul traficului de-a lungul unei perioade bine stabilite, precum și informații legate de viteza de încărcare a site-ului sau valoarea procentuală a conversiilor organice. 

TU vii cu ideea,
NOI te susținem cu soluția și implementarea ei

Pachete de HostingWeb Design

Îți reamintesc, aceste valori pot fi obținute prin analizarea rapoartelor Search Console și Google Analytics, precum și prin folosirea altor tool-uri utile. Mai multe informații despre aceste lucruri găsești în ghidul SEO pentru WordPress.

optimizari tehnice si de continut

De ce optimizări tehnice și de conținut?

Pentru că ai nevoie de unitate în ceea ce privește atât performanța site-ului cât și experiența pe care o propui potențialilor clienți. Și, nu în ultimul rând, pentru că asta urmăresc și algoritmii de indexare Google.

10 optimizări SEO pentru site-ul tău WordPress

Securitate și siguranță

Recent introduse, normele GDPR vorbesc despre un singur lucru: siguranța și securitatea mediului online. Pe scurt, site-ul tău trebuie să ofere un mediu sigur pentru vizitatorii săi.

Astfel, trebuie să incluzi în site notificarea referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal, precum și cea referitoare la folosirea de cookie-uri.

Apoi, este important ca toate conexiunile să fie securizate. Ai nevoie de un certificat SSL. Nu-ți face griji, există chiar și o opțiune gratuită pe care o poți folosi. Nu uita să verifici buna implementare – certificatul SSL trebuie să securizeze toate paginile din sitemap, precum și toate elementele urcate pe serverul de hosting (așa cum sunt, spre exemplu, imaginile).

Ai nevoie de servicii de găzduire sigure și performante? La ServHost încercăm să îți asigurăm tot suportul de care ai nevoie.

Tot de securitatea și siguranța experienței online se leagă și datele de contact pe care le publici. Acestea sunt dovada faptului că site-ul tău este unul de încredere. Așadar, publică date de contact reale și cât mai diverse. Informațiile de contact trebuie să fie vizibile pe site și ușor accesibile – îți recomand să incluzi chiar și un număr de telefon cu apelare rapidă în header.

Plug-in-uri și module

Atunci când folosești un website WordPress, plug-in-urile și modulele sunt principalele metode prin care alegi să extinzi funcționalitățile de bază.

Însă, nu uita că este important să folosești cât mai puține extensii.

De ce?

În primul rând, pentru că plug-in-urile și modulele îngreunează viteza de încărcare a paginilor web. Pe scurt, cu cât ai mai multe extensii instalate cu atât site-ul tău se încarcă mai greu.

Apoi, aceste extensii pot reprezenta porți de vulnerabilitate pentru website-ul WordPress. Aceste mici progrămele pot fi folisite în scopuri mai puțin plăcute, iar tu te poți trezi, din senin, cu viruși care îți dau peste cap toată strategia SEO.

imbunatatire site wordpress

Așadar, alege doar plug-in-uri cu multe instalări, cu review-uri reale și care primesc în continuare update-uri din partea dezvoltatorilor. Renunță la modulele care nu sunt esențiale și încearcă să integrezi manual în temă fiecare modificare pe care o dorești.

Într-un articol anterior ți-am vorbit despre cele mai importante plug-in-uri WordPress pe care să le folosești.

Viteza de încărcare

Așa cum ți-am spus deja, viteza de încărcare este un indicator important atunci când vorbim despre indexarea organică a unui website. Algoritmii de indexare analizează timpii de încărcare și poziționează paginile web cu încărcare rapidă mai sus în rezultatele Google.

Altfel spus, ai nevoie de un site care se încarcă rapid.

O soluție este renunțarea la cât mai multe plug-in-uri.

O altă soluție poate fi optimizarea codului sursă folosit în realizarea temei. Sau, chiar schimbarea temei WordPress cu una mai eficientă și mai bine optimizată.

Citește sfaturile noastre pentru alegerea temei WordPress potrivită.

În cazul magazinelor online, o soluție poate fi instalarea unei noi platforme de dezvoltare – de exemplu, WordPress nu este recomandat pentru shopurile online cu produse care conțin multe variații.

Date despre performanța site-ului tău găsești valorificând tool-urile oferite de Google. În acest sens poți încerca auditul furnizat de Lighthouse (în accesezi din consola Chrome) sau analiza realizată de Page Speed Insight.

Conținutul meta

Dacă vrei să optimizezi rapid paginile web și să le aduci în primele rezultate Google, îți recomand conținutul de tip meta.

Fiecărei pagini din site i se pot atribui un focus keyword, un meta titlu și o meta descriere. Este bine să folosești conținut meta pentru acele pagini cu conținut text limitat – astfel, motorul de căutare va ști exact despre ce este vorba în pagina ta.

Setează focus keywordul pentru a valorifica intențiile/nevoile utilizatorilor și doar după ce ai realizat un keyword research bine documentat.

strategii seo pentru mentenanta wordpress

Apoi, scrie meta titlurile și meta descrierile valorificând fiecare focus keyword dar și variații ale cuvintelor cheie de bază. Nu uita, este important să creezi așa numitul semantic content pentru a urma intențiile de cumpărare ale utilizatorilor online.

La final, poți insera conținutul meta în paginile site-ului cu ajutorul unui plug-in dedicat, așa cum este Yoast SEO.

Textul de site

Următorul pas în optimizarea site-ului tău se referă la conținutul propriu-zis. Acesta trebuie să conțină cuvinte cheie relevante, fără a uita un lucru: factorul uman.

Experiența online trebuie să fie una care să respecte caracteristicile pe care le-ai setat atunci când ai creat profilul de buyer persona.

Pe scurt, cititorul trebuie să se simtă bine pe site-ul tău. Să găsească informația de care are nevoie rapid și să nu se lovească de niciun fel de probleme.

Textul trebuie să scoată în evidență avantaje și nu aspecte comerciale. Este important să crești nevoia de achiziție iar conversia va veni în mod natural.

Textul de site trebuie să conțină headline-uri și subheadline-uri, alături de elemente dinamice și interactive. Ai nevoie de liste, de imagini, conținut video, infografice și orice alt element care te poate ajuta să vinzi mai eficient.

Despre cum să optimizezi conținutul de site ca un specialist ți-am vorbit mai multe într-un articol separat.

Câmpurile call to action

Elementul definitoriu atunci când vorbim despre conversii este secțiunea de tip call to action.

Ne referim, desigur, la acțiunile pe care utilizatorul trebuie să le facă pentru a finaliza achiziția. Poate fi vorba despre un buton de contact, sau despre apelarea unui număr de telefon, ori click-ul pe butonul de comandă acum.

Aceste secțiuni call to action trebuie să fie amplasate corect pentru a nu fi omise de utilizatori. Ele trebuie să conțină mesaje clare, scurte și directe, respectând intenția/nevoia comercială a clientului.

cele mai importante 4 pagini ale unui website wordpress

Îți recomand A/B testing pentru a valorifica eficiența câmpurilor call to action. Testează, analizează și implementează soluțiile cu cele mai bune rezultate și vei vedea cum conversiile vor crește.

Paginile de produs / servicii

Urmând recomandările de mai sus, paginile de produs și de servicii au nevoie de o optimizare specială. Atât textul din pagina respectivă cât și conținutul de tip meta trebuie să scoată în evidență cuvintele cheie și intențiile comerciale ale utilizatorilor.

Tot în aceste pagini, câmpurile call to action alături de formularele de contact sunt esențiale. De aici se fac majoritatea conversiilor, așadar acordă-le mare atenție.

Din nou, implementează analize de tip A/B testing pentru elementele constructive ale acestor pagini. Urmărește evoluția traficului și comportamentul utilizatorilor în paginile respective. Nu uita obiectivul tău: vânzările sau conversiile directe, așadar îndreaptă-ți analiza în aceste direcții pragmatice.

Citește 5 metode pentru optimizarea paginii de produs înainte de a merge mai departe.

Pagina Despre

Pagina Despre oferă informații relevante legate de scopul businessului tău. De ce faci ceea ce faci, ce urmărești să obții și unde vrei să ajungi în viitor.

Aici vorbești despre valorile afacerii și aici îți prezinți în detaliu brandul sau imaginea în online. Este o pagină des accesată de utilizatorii care sunt gata să îți acceseze serviciile sau produsele.

Așadar, crește gradul de încredere prin crearea unei pagini Despre care să îți prezinte produsele și serviciile într-un mod cât mai transparent. Din nou, pune accent pe avantajele din spatele achiziției și nu pe aspecte comerciale.

Prezintă-ți sediul, echipa, biroul și folosește poze și alte informații care să te aducă mai aproape de publicul tău țintă.

Mai multe informații despre optimizarea acestei pagini ai în articolul în care ți-am vorbit despre cele mai importante 4 pagini ale unui site WordPress.

Blogul

Blogul reprezintă o bună oportunitate prin care poți crește în poziționarea organică. Prin crearea de nou conținut poți include noi cuvinte cheie în textul site-ului și poți crea noi link-uri interne către paginile de servicii și de produse.

Este important să ai un plan editorial bine stabilit. El te va ajuta să publici constant pe blog și să urmezi o strategie SEO care să te ajute să aduci trafic nou pe site.

În plus, dacă ești la început de drum, poți face bani din blog foarte ușor.

Backlinks

Dacă vrei să ajungi în primele rezultate Google trebuie să strângi backlink-uri valoroase.

Și primul pas pe care îl poți face este crearea paginii de Google my Business.

Apoi, poți publica advertoriale însă alege doar acele site-uri care sunt relevante pentru domeniul tău de activitate. Și, nu uita, ai nevoie de link-uri care vin de pe site-uri mai bine indexate decât al tău.

Backlink-uri poți obține și dacă ești activ pe forumuri de specialitate sau dacă stabilești parteneriate cu creatori de conținut așa cum sunt influencerii sau blogerii.

Canalul de YouTube, precum și platformele de social media te vor ajuta să strângi o audiență în jurul website-ului. Iar cu cât audiența aceasta este mai numeroasă, cu atât site-ul tău va fi mai bine poziționat în rezultatele organice.

Acestea au fost cele 10 optimizări pe care să le aplici site-ului tău dacă vrei mai multe conversii și mai mult trafic.

Ai și alte sfaturi utile pe blog. Pe noi ne găsești rapid prin intermediul datelor de contact.

Vrei să afli informații periodic, abonează-te in formularul de mai jos

Nu uita să dai un share!

Articole asemănătoare

Cum să faci Link Building eficient în 2019

Scris de Ninel aprilie 25 2019

Știm că vrei să aplici cele mai potrivite metode prin care să crești siteul tău în afișările organice. Vrem să te ajutăm să înveți cum […]

Cum faci SEO pentru un website one-page

Scris de Ninel decembrie 19 2019

Ai un site de tip one-page și vrei să înveți cum să-l promovezi eficient? Campaniile plătite sunt o soluție, însă, pe termen lung, bugetul tău […]

Cum ar trebui sa-mi aleg numele de domeniu? – partea I

Scris de Ninel martie 17 2016

Am vazut clienti care vin isi iau un domeniu si apoi neavand rezultate cu el vor sa-l schimbe. E posibil ca de fapt, problema sa fie […]