Care sunt cele mai populare servicii de SEO și cum beneficiezi de ele
Salutare! Astăzi mi-am propus să-ți vorbesc puțin despre ce se întâmplă din partea opusă a baricadei. Adică, din interiorul unei agenții care oferă servicii de SEO.
Și m-am gândit că un punct bun de plecare ar fi chiar solicitările cele mai frecvente pe care le primim din partea clienților noștri.
De ce?
Pentru că în acest fel vei avea o idee mai bună despre ce se ocupă o agenție de content marketing pe parte de SEO. În plus, o să știi ce să soliciți când vorbim despre SEO și servicii care îți pot ajuta cu adevărat website-urile.
Iar prima întrebare pe care ar trebui să ți-o adresezi este următoarea: are businessul meu nevoie de optimizare SEO?
TU vii cu ideea,
NOI te susținem cu soluția și implementarea ei
Rolul unei agenții de media nu este doar acela de a oferi niște servicii. Ci de a le adapta după nevoile reale ale clienților. Da, tu îți poți dori și servicii SEO. Dar, poate chiar nu ai nevoie de ele. Poate, afacerea ta s-ar descurca mult mai bine dacă ai investi, de exemplu, în promovare plătită.
Așa că, primul lucru pe care să îl faci este acela de a te consulta cu agenția de marketing. Și, să vezi care sunt cele mai eficiente soluții care îți pot aduce venituri directe. Nu asta urmărim cu toții?
Ai sau nu ai nevoie de servicii SEO?
Cât de bine îți cunoști businessul?
Este important să știi exact ce oferi și cui oferi. Care este nevoia publicului tău țintă, precum și care sunt temerile care ar putea influența procesul de achiziție.
Nu de alta, dar plecând de la un profil de buyer persona vei putea, mai apoi, să găsești intențiile de achiziție. Intenții pe care le transformăm în cuvinte cheie. Și uite așa ajungem, desigur, la serviciile propriu-zise de SEO.
Dar, ai nevoie de ele?
Sunt afaceri care se pot descurca de minune și fără o bună indexare organică.
Este vorba despre acele businessuri care nu prea contează în pozițiile Google. Sau, ale căror public țintă nu accesează rezultatele organice. De exemplu, paginile de vânzare (cele de tip landing page) sau domeniile de activitate foarte nișate (așa cum ar fi domeniul coachingului) se descurcă mult mai bine cu o promovare directă, bine targetată folosind Google Ads, Facebook Ads și eventual Instagram Ads or YouTube Ads.
Pentru ce tip de domenii se recomandă atunci servicii SEO?
De principiu, vorbim despre website-uri de prezentare, furnizare de servicii online, magazine online sau bloguri.
Aici e bătălia cea mai mare în supremația cuvintelor cheie.
Oricum ar fi, ai nevoie de o consultanță 1 la 1 cu o agenție de marketing online. Doar așa poți identifica cu adevărat nevoile reale ale businessului tău.
Cele mai populare servicii și activități de tip SEO oferite de o agenție
Dacă concluzia este că optimizarea SEO trebuie să intre în planul tău de promovare online, atunci hai să trecem rapid prin cele mai populare servicii de care poți beneficia.
Auditul inițial
Nu putem face nimic fără un raport sau un audit SEO.
O analiză preliminară, în detaliu a website-ului ne ajută să înțelegem care sunt nevoile în ceea ce privește optimizarea SEO ulterioară.
Atunci când se face auditul se punctează lucruri precum:
- Performanța website-ului și platforma de dezvoltare a acestuia;
- Elementele de user experience și user interface – sau, altfel spus, cât de intuitiv și plăcut este site-ul tău pentru publicul țintă;
- Calitatea conținutului publicat;
- Analiza link-urilor și identificarea eventualelor erori de indexare – se pot folosi rapoartele Search Console și Google Analytics;
- Analiza backlink-urilor;
- Analiza cuvintelor cheie folosite și verificarea poziționării actuale pe aceste interogări;
- Analiza concurenței.
Profilul buyer persona
După auditul inițial se concluzionează activitățile SEO după care se va elabora strategia propriu-zisă.
Și, aproape de fiecare dată, este nevoie de stabilirea unui profil buyer persona.
Acesta va fi portretul-robot al publicului țintă. El va conține date despre personalitatea, educația, bugetul, nevoile și preferințele clientului ideal. Desigur, nu vei vrea să te adresezi cu serviciile tale tuturor utilizatorilor din meniul online. Nu; vei avea în vedere doar o parte dintre aceste persoane.
Stabilirea profilului de buyer persona te va ajuta să schițezi strategia de comunicare în mediul online. O comunicare pe placul clienților tăi. Și, uite așa, ajungem, ușor, ușor și la partea de conversii și venituri.
Keyword research
Serviciile SEO se reduc, într-un final, la poziția în care site-ul tău este afișat în rezultatele Google pe cât mai multe cuvinte cheie de interes. Însă, cum alegi cele mai bune cuvinte cheie? Acele keywords care să îți aducă publicul țintă pe site?
Printr-un keyword research. Acesta va fi realizat prin intermediul unor tool-uri de specialitate, corelând datele obținute cu domeniul de activitate al afacerii tale.
Intenții de achiziție sau nevoi și temeri
Pentru a genera conversii și venituri aceste cuvinte cheie trebuie să urmeze intenții de achiziție. Sau, nevoi reale din piață. Ori, chiar temeri ale publicului țintă.
De ce?
Pentru că astfel poți vinde inteligent. Nu prin reclamă directă. Ci prin furnizarea de soluții pentru probleme reale ale clienților. Este important să ridici nevoia achiziției înainte de a o finaliza.
Iar aceste tip de serviciu SEO va determina succesul tău ulterior.
Optimizarea sau crearea conținutului meta
Pentru paginile cu conținut limitat este important să se creeze conținut de tip meta. Prin intermediul acestuia transmiți algoritmului de indexare despre ce este vorba mai exact în pagina de site.
Astfel, analiza cuvintelor cheie va fi valorificată. Conținutul meta va cuprinde cele mai importante cuvinte cheie targetate. Desigur, pentru fiecare pagină din sitemap se va scrie un meta titlu și o meta descriere.
În cazul în care aceste elemente deja există, ele vor fi verificate. Dacă nu folosesc cuvintele cheie potrivite, se va trece la optimizarea SEO a conținutului de tip meta.
Optimizarea textului de site
Nu trebuie să uităm de conținutul de site, sau de textul cu care utilizatorul intră în contact. Acest text trebuie să fie bine optimizat în jurul cuvintelor cheie dar să fie capabil să și convertească.
Adică, el trebuie să sensibilizeze audiența, să urmeze intențiile sau nevoile publicului țintă și să valorifice traficul astfel încât să îl redirecționeze către paginile comerciale.
Află cum poți optimiza textele de site fără ajutorul unui specialist de content marketing.
Valorificarea oportunităților de publicare de nou conținut
Serviciile SEO nu se opresc niciodată. Chiar și după ce ai publicat conținutul de site, munca nu se termină.
Pozițiile fruntașe în rezultatele Google se obțin pe măsură ce nou conținut este publicat în paginile website-ului tău.
Cum realizezi asta?
Păi, ai mai multe soluții la îndemână, în funcție de specificul businessului tău. Iar, din acest punct de vedere putem vorbi despre articole de blog, o pagină de Întrebări frecvente, implementarea Google Schema și multe altele.
Strângerea de backlink-uri
Serviciile SEO prezentate până acum se referă, în cea mai mare parte, la activități on-page. Adică, la optimizările aplicate pe ceea ce utilizatorul vede atunci când accesează website-ul.
Cu toate acestea, buna indexare a unui site ține și de ce se întâmplă în jurul sau pe lângă conținutul propriu-zis.
Despre backlink-uri sigur ai mai auzit. Ei bine, ele pot fi foarte utile însă doar atunci când sunt unele de calitate pentru domeniul tău de activitate.
Performanța și securitatea website-ului
Tot de servicii SEO off-page se referă și analiza performanței site-ului. Pe scurt, ne gândim la viteza de încărcarea paginilor web. Și, per total, la garantarea celei mai bune experiențe online pentru publicul țintă.
Și că tot am amintit de publicul țintă, este bine să acorzi atenție și securității site-ului. Altfel spus, utilizatorii trebuie să beneficieze de un mediu sigur și securizat în online. Altfel, website-ul va fi penalizat de algoritmii de indexare ai motoarelor de căutare.
Concluzii
După cum vezi, serviciile SEO care pot fi utile site-ului tău sunt diverse. Înțelegerea lor este importantă pentru că doar așa vei ști ce să soliciți din partea agenției de marketing online.
Din nou, e important să definești obiectivele de business. Să înțelegi ceea ce oferi și, mai ales, cui oferi. S-ar putea să constați că nici măcar nu ai nevoie de optimizare SEO. Sau că, ai pierdut bani și timp tocmai pentru că nu ai investit și în SEO până acum.
Așa că, dacă ai nevoie de ajutor nu ezita și scrie-ne. Spune-ne mai multe despre proiectul tău și hai să vedem care sunt soluțiile care îți pot dezvolta afacerea în online.