3 Lucruri pe care trebuie sa le faci pentru a avea impact in piata
Acum dupa ce ai ales numele de domeniu al afacerii tale online pentru a avea un impact si a atrage cat mai multi clienti ai nevoie de inca 3 lucruri si anume:
1.Nisa de piata careia i te adresezi.
Indiferent de domeniul de activitate, compania ta trebuie sa se evidentieze prin „ceva” propriu in mintea potentialilor tai clienti. Acel „ceva” este pozitionarea ta pe piata.
Care este primul lucru care ar trebui sa le vina in minte clientilor si potentialilor clienti atunci cand citesc sau aud numele companiei tale?
Tu esti sigurul care decide acest lucru, asa ca reflecteaza cu grija cand iei aceasta decizie.
Compania ta va fi cea mai prietenoasa, cea mai specializata, cea mai pretentioasa in oferirea de consultanta afacerilor de mici dimensiuni?
Orice nisa ai alege, asigura-te ca o poti comunica in mod clar pietei tinta. De indata ce intri in acea nisa va fi destul de greu ca cineva sa ti-o ia.
Atunci cand iti alegi nisa ia in considerare si punctele tale forte, concurenta si tendintele pietei.
Nisa ta ar trebui sa se remarce prin simplitate.
Te poti diferentia de concurenta in cel putin 10 moduri: prin localizare, pret, promovare, personal, produs, servicii, varietate, calitate, accesibilitate si rapiditate.
Domeniul in care te hotarasti sa te diferentiezi este pozitionarea ta pe piata. Aceasta va trebui sa transpara in toate materialele de marketing si trebuie sa fie usor sa o comunici in 10 secunde.
Trebuie sa fie ceva simplu de spus, de aratat si de dovedit.
2. Gaseste-ti un meme
El poate fi definit ca cel mai simplu mod de a comunica o idee. Omul cavernelor statea in apa pana la brau incercand sa prinda un peste cu mainile goale. Nu-i deloc surpirnzator ca nu prindea nici unul. Cand s-a intors in pestera unde se adapostea a observat pe perete un desen rudimentar care reprezenta un barbat care tinea in mana un bat cu un peste infipt la capat. Omul cavernelor a alergat din nou la rau, a rupt o creanga dintr-un pom aflat in apropiere, i-a ascutit un capat cu o piatra si apoi a putut sa prinda destul peste pentru a se hrani el si familia lui.
Acesta a fost salvat de un meme – transmiterea imediata si usor de recunoscut a unei idei intr-o forma simpla, clara si fara a fi necesare alte explicatii.
Un meme calatoreste de la o minte la alta. Este usor de creat si usor de raspandit. Gandeste-te la beneficiul principal pe care il ofera compania ta, apoi determina cum il poti comunica mai bine printr-o imagine sau printr-o fraza.
3. Tema
Nu te costa nimic sa concepi o tema durabila, memorabila si de succes.
Aceasta tema este formata din cateva cuvinte care exprima starea de spirit a firmei tale.
Tema ar trebui a fie folosita pe toate materiale de promovare: pe website-ul tau, in reclame, in semnatura de email, pe cartile de vizita si pe articolele de papetarie.
Tema reiese chiar din identiatea ta si-i face pe oameni sa se gandeasca la tine ori de cate ori o vad sau o aud. Tema combinata cu un meme adevarat iti cosolideaza pozitia in mintea oamenilor.