Cum putem sa te ajutam?

Hosting

Cum se face legătura între domeniul web și serviciile de găzduire (hosting)?

După cum ai aflat domeniul web și serviciile de hosting nu înseamnă același lucru. Pentru a avea un website nou trebuie să achiziționezi mai întâi un nume pentru el și mai apoi un spațiu pe server pentru a-l putea găzdui.

O întrebare des întâlnită  se referă la modalitatea în care se face legătura dintre domeniul web și serviciile de găzduire.

Este important să știi că aceste două servicii pot fi achiziționate și din locuri separate (de la furnizori diferiți). Procedura de interconectare este aceeași.

Aceasta se realizează prin introducerea name serverelor în contul de administrare asigurat de furnizorul de hosting.

Name serverele le vei obține din contul personal atribuit domeniului web. Pe scurt, mergi la furnizorul de la care ai cumpărat domeniul și notează name serverele.

Apoi, accesează panoul de control din contul de administrare al hostului și în secțiunea dedicată conexiunii cu domeniul, copiază name serverele.

Așteaptă până când operațiunea este validată și configurată.

Asta este tot. Din acest moment poți instala WordPress și poți începe dezvoltarea noului tău website. Dacă ai cumpărat un nou domeniu web și vrei să instalezi WordPress cât mai rapid, află că nu ai motive de îngrijorare.

Configurarea platformei WordPress este intuitivă și se poate realiza în mai puțin de 10 minute.

Însă, înainte de toate trebuie să știi că pentru a seta WordPress pentru domeniul nou achiziționat trebuie ca mai întâi să asiguri și găzduirea domeniului respectiv. Pe scurt, ai nevoie de servicii de hosting dedicate.

După ce ai făcut legătura dintre domeniu și hosting poți începe instalarea WordPress.

O poți face prin instalarea automata din cPanel, cautand wordpress cu Softaculos.

Cum aleg hosting-ul potrivit după ce am cumpărat un domeniu web .ro?

După cumpărarea domeniului trebuie să rezervi un serviciu de găzduire. Altfel spus, ai nevoie de un server dedicat pe care să găzduiești viitorul tău website.

Alegerea găzduirii sau a serviciilor de hosting poate părea o provocare având în vedere că există mai multe pachete dintre care să alegi.

Pentru a achiziționa serviciile potrivite pentru site-ul tău trebuie ca mai întâi să știi cu exactitate ceea ce urmează să faci.

Dacă vrei să dezvolți un blog sau un site de prezentare fără prea multe pagini atunci nu vei avea nevoie de un hosting specializat.

În schimb, dacă vrei să începi o afacere online care constă în dezvoltarea unui magazin virtual atunci trebuie să îți îndrepți atenția către un pachet de găzduire ceva mai complex.

Spațiul pe server este cel care diferă, ceea ce înseamnă că alegerea hostingului este influențată de mărimea site-ului și de multitudinea fișierelor care vor urma să fie salvate pe server.

Indiferent de pachetul ales, nu ai motive să te îngrijorezi. Vei putea modifica serviciile în funcție de evoluția site-ului tău – de regulă, pentru hosting se plătește un abonament lunar, așadar poți oricând să optezi pentru mai multe, sau mai puține opțiuni.

Dacă ai nevoie de ajutor în alegerea pachetului de găzduire potrivit, nu ezita și folosește pagina de contact ServHost.

Care este diferența dintre un domeniu și găzduire?

Vrei să creezi un site web pentru a avea o prezență online? Dacă ești la început de drum și nu cunoști foarte bine etapele pe care trebuie să le parcurgi, nu-ți face griji. Totul este simplu; în plus, poți avea un site în mai puțin de câteva ore.

Însă, înainte de toate trebuie să știi care este diferența dintre un domeniu și un serviciu de hosting.

Domeniul este numele pe care îl alegi pentru site-ul tău. El poate fi cu terminația .ro, .com, .info etc. Acesta reprezintă adresa virtuală, sau identitatea virtuală a site-ului tău.

Cu toate acestea, o adresă virtuală nu poate exista și fără o locație propriu-zisă. Așa cum în viața reală, o adresă este asociată cu o locație fizică. De exemplu, dacă cineva urmează adresa la care tu locuiești, atunci când ajunge la destinație trebuie să găsească un apartament, o casă sau orice altă formă de locuință fizică.

Ei bine, locația propriu-zisă este în cazul nostru găzduirea, sau hostingul.

Domeniul va fi găzduit  pe un server, adică la o locație fizică. Serverul va face legătura dintre domeniu și hosting prin intermediul name serverelor. Pe acestea le vei primi în momentul achiziției domeniului.

Așadar, domeniul și găzduirea sunt două lucruri diferite. Cu toate acestea, nu poți avea un site în lipsa unuia.

La ce se referă procentul de uptime din pachetele de hosting?

Atunci când vrei să accesezi noi servicii de hosting pentru website-ul tău WordPress ți se oferă o listă de avantaje specifice fiecărui pachet de găzduire în parte.

Printre aceste avantaje se numără și procentul de uptime al unui server. Ce este acest procent și la ce se referă termenul de uptime?

Pe scurt, este vorba despre performanța serverului și despre perioada de timp în care platforma online poate fi accesată. Vorbim aici despre timpul în care site-ul este vizibil online.

Așadar, uptime înseamnă timpul în care un website a fost online, raportat la o perioadă dată.

Procentele garantate de furnizori descriu situații precum următoarele:

  • 9% uptime: cel mult o oră de downtime pe parcursul unei luni.
  • 95% uptime: cel mult 30 de minute downtime într-o lună.
  • 99% uptime: maximum 5 minute downtime pe durata unei luni.

Pentru mai multe detalii, nu ezita și verifică pagina ServHost dedicată serviciilor de web hosting. Specialiștii noștri îți stau la dispoziție și cu alte informații utile – în acest sens, accesează pagina noastră de contact.

Ce trebuie să fac dacă vreau să transfer hostingul pentru site-ul meu?

Schimbarea providerului de servicii de găzduire pentru un domeniu .ro (sau mai multe) se face rapid, urmând câțiva pași simpli.

Însă, înainte de toate ai nevoie de backup pentru baza de date existentă – asta, pentru a te asigura că aplicația ta web continuă să funcționeze eficient și după schimbarea serviciilor de găzduire online.

Așadar, din contul cpanel existent la providerul actual inițializează un backup pentru baza de date. În plus, conectează-te prin FTP la hostingul actual (poți folosi Filezilla în acest scop) și transferă toate datele sensibile (inclusiv fișierul public.html) pe local.

Apoi, în contul cpanel al providerului către care vrei să faci transferul alege să creezi o nouă bază de date. Aici trebuie să imporți vechea bază de date, cea pentru care ai făcut backupul inițial. La final, folosind clientul FTP, poți transfera și restul fișierelor.

Dacă toate aceste etape ți se par complicate, nu-ți face griji. Specialiștii ServHost îți vor explica ce ai de făcut pas cu pas. Nu trebuie decât să ne contactezi (folosește datele existente în pagina de Contact) iar noi ne vom ocupa de toate operațiunile online. Simplu și rapid pentru siguranța și eficiența aplicațiilor tale online.

Ce se întâmplă dacă nu plătesc pentru hosting-ul wordpress?

Dacă plata facturii proforme nu este confirmată în termen de 14 zile, serviciul de hosting va fi suspendat automat. În cazul în care ai o problemă și nu poti plăti, este nevoie să ne anunți pentru a stabili un nou termen de plată. Se vor emite în total 3 notificări privind plata serviciilor.

Există posibilitatea de a beneficia de un discount?

Da. La plata în avans pe 1 an de zile, primeşti o lună de abonament gratuit.

Care sunt nameserverele Servhost?

Nameserverele ServHost au forma:
ns1.servhost.ro
ns2.servhost.ro
ns3.servhost.ro

Cum pot muta un site la Servhost?

Mutarea site-ului (WordPress hosting) se poate face foarte simplu și este gratuită, dacă ai contul de cPanel. Tot ce trebuie să faci este să ne dai datele de conectare și îl transferăm noi gratuit. În schimb, dacă domeniul tău este pe un server care nu are interfata de administrare cPanel, mutarea se va face după o estimare prealabilă.

Ce este shared hosting?

Acesta este un pachet de servicii destinat firmelor mici și mijlocii care nu dispun de resurse pentru a investi în crearea unei infrastructuri cu servere dedicate. Soluția este împărțirea unui server cu mai mulți clienți, astfel încât costurile să fie pe măsura necesităților tale. În acest moment, fiecare cont este separat de celelalte, utilizând aplicații gen Cloud Linux care asigură partajarea conturilor şi securizarea lor.

Domeniu

Ce trebuie să fac pentru a avea un site după înregistrarea domeniului?

Alegerea unui nume de domeniu, verificarea disponibilității și achiziționarea luisunt primele etape pe care trebuie să le parcurgi atunci când vrei să îți faci o prezență în mediul online.

Însă rezervarea domeniului web nu este de ajuns pentru a avea un site funcțional. Numele trebuie găzduit pe un server dedicat; altfel el rămâne doar ceea ce este, adică doar o denumire și nimic mai mult.

Așadar, pentru a avea un site după înregistrarea domeniului trebuie să achiziționezi un pachet de hosting web.

Cum se face legătura între domeniul web și serviciile de găzduire (hosting)?

După cum ai aflat domeniul web și serviciile de hosting nu înseamnă același lucru. Pentru a avea un website nou trebuie să achiziționezi mai întâi un nume pentru el și mai apoi un spațiu pe server pentru a-l putea găzdui.

O întrebare des întâlnită  se referă la modalitatea în care se face legătura dintre domeniul web și serviciile de găzduire.

Este important să știi că aceste două servicii pot fi achiziționate și din locuri separate (de la furnizori diferiți). Procedura de interconectare este aceeași.

Aceasta se realizează prin introducerea name serverelor în contul de administrare asigurat de furnizorul de hosting.

Name serverele le vei obține din contul personal atribuit domeniului web. Pe scurt, mergi la furnizorul de la care ai cumpărat domeniul și notează name serverele.

Apoi, accesează panoul de control din contul de administrare al hostului și în secțiunea dedicată conexiunii cu domeniul, copiază name serverele.

Așteaptă până când operațiunea este validată și configurată.

Asta este tot. Din acest moment poți instala WordPress și poți începe dezvoltarea noului tău website. Dacă ai cumpărat un nou domeniu web și vrei să instalezi WordPress cât mai rapid, află că nu ai motive de îngrijorare.

Configurarea platformei WordPress este intuitivă și se poate realiza în mai puțin de 10 minute.

Însă, înainte de toate trebuie să știi că pentru a seta WordPress pentru domeniul nou achiziționat trebuie ca mai întâi să asiguri și găzduirea domeniului respectiv. Pe scurt, ai nevoie de servicii de hosting dedicate.

După ce ai făcut legătura dintre domeniu și hosting poți începe instalarea WordPress.

O poți face prin instalarea automata din cPanel, cautand wordpress cu Softaculos.

Cum verific dacă sunt titularul domeniului pe care l-am cumpărat?

Cumpărarea unui nou domeniu se poate face fără efort. O poți face direct de la rotld (autoritatea oficială pentru domeniile .ro) sau de la un furnizor intermediar.

Spre exemplu, poți verifica și cumpăra un nume de domeniu și de pe site-ul nostru. În plus, după achiziționarea domeniului poți alege și unul dintre pachetele noastre de hosting.

Dar, dacă ai cumpărat deja un nume pentru site-ul tău și vrei să verifici dacă acesta îți aparține, atunci trebuie să accesezi această pagină.

În pagina respectivă poți introduce numele domeniului achiziționat, după care poți verifica dacă tu ești într-adevăr titularul lui.

Motivele pentru care ai avea nevoie de o astfel de verificare sunt diverse, nu voi intra acum în detalii.

Însă este important să îți reamintesc că începând cu luna martie a anului 2018 domeniile .ro nu mai sunt achiziționate pe viață. Pentru acestea se plătește o taxă anuală de administrare. Dacă nu o faci sunt șanse mari să-ți pierzi domeniul .ro.

Care este diferența dintre un domeniu și găzduire?

Vrei să creezi un site web pentru a avea o prezență online? Dacă ești la început de drum și nu cunoști foarte bine etapele pe care trebuie să le parcurgi, nu-ți face griji. Totul este simplu; în plus, poți avea un site în mai puțin de câteva ore.

Însă, înainte de toate trebuie să știi care este diferența dintre un domeniu și un serviciu de hosting.

Domeniul este numele pe care îl alegi pentru site-ul tău. El poate fi cu terminația .ro, .com, .info etc. Acesta reprezintă adresa virtuală, sau identitatea virtuală a site-ului tău.

Cu toate acestea, o adresă virtuală nu poate exista și fără o locație propriu-zisă. Așa cum în viața reală, o adresă este asociată cu o locație fizică. De exemplu, dacă cineva urmează adresa la care tu locuiești, atunci când ajunge la destinație trebuie să găsească un apartament, o casă sau orice altă formă de locuință fizică.

Ei bine, locația propriu-zisă este în cazul nostru găzduirea, sau hostingul.

Domeniul va fi găzduit  pe un server, adică la o locație fizică. Serverul va face legătura dintre domeniu și hosting prin intermediul name serverelor. Pe acestea le vei primi în momentul achiziției domeniului.

Așadar, domeniul și găzduirea sunt două lucruri diferite. Cu toate acestea, nu poți avea un site în lipsa unuia.

Cum înregistrez un domeniu web?

Dacă vrei să înregistrezi un nou domeniu .ro va trebui să apelezi la un furnizor de servicii web. RoTLD este autoritatea oficială (registru) pentru domeniile .ro, însă achiziția se poate face și prin intermediul unor furnizori terți, autorizați în acest sens.

Indiferent de alegerea pe care o faci, primul pas este verificarea disponibilității. Pe scurt, trebuie să vezi dacă numele ales de tine nu este deja achiziționat de o altă persoană. Dacă este disponibil, atunci va trebui să plătești taxa de administrare și să furnizezi datele tale de contact. Apoi, primești name serverele pe care le vei folosi pentru a contecta domeniul .ro de serviciul de găzduire.

În cazul în care numele dorit nu este disponibil, este necesar să găsești o altă variantă. Poți opta pentru o soluție similară, sau pentru un nume total diferit, în funcție de propria ta abordare și strategie.

Pentru ajutor și suport, în pagina ServHost dedicată alegerii numelui de domeniu găsești toate informațiile de care ai nevoie. Tot în aceeași pagină ai și un motor de căutare prin care poți verifica disponibilitatea domeniilor .ro.

Ce trebuie să fac dacă vreau să-mi schimb domeniul web?

Schimbarea domeniului web se mai numește și rebranding, în măsura în care aplici o schimbare de viziune și de strategie pentru website-ul tău.

Schimbarea efectivă nu este una complexă, însă dacă nu faci totul așa cum trebuie riști să pierzi din autoritatea platformei tale online. Pe scurt, dacă nu ești atent, site-ul poate să dispară din rezultatele Google.

Primul pas pe care este necesar să îl faci se referă la achiziționarea noului nume de domeniu. Apoi, găzduiește-l folosind servicii dedicate de hosting (poți folosi serverul pe care găzduiești domeniul actual). Următorul pas este să salvezi baza de date și toate fișierele aferente website-ului tău.

Pe acestea va trebui  să le transferi pe noul domeniu. Între timp, asigură-te că site-ul în lucru nu este indexat de motoarele de căutare.

După ce te-ai asigurat că pe noul domeniu ai un site funcțional, care conține toate fișierele vechi și toate link-urile din vechiul sitemap, este timpul să aplici o redirectare globală de la vechiul domeniu, către cel nou. În acest fel vei transmite motoarelor de căutare faptul că există un nou domeniu pentru website-ul tău – practic, te asiguri că deși numele este diferit, site-ul este același.

Dacă sari peste etapa redirectării, Google va percepe noul domeniu ca fiind un proiect nou, care nu are nimic în comun cu vechiul tău site. Și atunci, va trebui să urmezi noi strategii SEO ale căror rezultate se vor vedea în timp.

Pentru mai multe informații și pentru asistență de specialitate în schimbarea numelui de domeniu, nu ezita și contactează echipa ServHost. Suntem aici pentru a te ajuta să finalizezi toate proiectele tale online.

Ce trebuie să fac dacă vreau să-mi transfer domeniul web?

Vrei să schimbi furnizorul care administrează contul tău pentru domeniul .ro? Dacă te-ai hotărât să schimbi furnizorul de servicii află că procesul de transfer este complet gratuit și, în mod normal, nu implică obligații contractuale.

În plus, serviciul de găzduire nu este condiționat de furnizorul care administrează domeniul tău .ro. Pe scurt, serviciile de hosting pot fi asigurate de un alt furnizor față de cel al domeniului, fără ca website-ul tău să fie afectat.

Pentru a putea transfera domeniul .ro ai nevoie de cheia de autorizare a transferului. Această cheie de autorizare este de fapt un cod unic prin care poți finaliza procesul de mutare al domeniului.

Cheia de autorizare se obține din contul actual al furnizorului de servicii. Așadar, din contul tău, mergi către panoul de control și accesează secțiune Domenii și mai apoi Administrare online, urmată de Cheie de autorizare pentru transfer la alt registrar.

Folosește această cheie pentru autentificare atunci când completezi transferul propriu-zis pentru domeniul tău .ro.

Ce taxe trebuie să plătesc pentru a înregistra un domeniu web?

După ce ai verificat disponibilitatea domeniului web (link către prima întrebare) pentru viitorul tău site este momentul să îl achiziționezi.

Începând cu 1 martie 2018, RoTLD (Registrul Român de domenii .ro) a trecut pe sistemul de înregistrare și mentenanță anuală. Pe scurt, nu mai poți achiziționa domenii .ro pe viață (sau 10 ani) așa cum se întâmpla până la data menționată mai sus.

Așadar, poți cumpăra domeniul web pentru un an, urmând mai apoi să prelungești această perioadă la data scadentă. Poți rezerva domeniul tău și pe o perioadă mai mare de un an, în funcție de bugetul pe care îl ai la dispoziție.

ServHost îți garantează cele mai bune servicii de mentenanță pentru domeniul web achiziționat. Prețul pentru înregistrarea domeniului web .ro este de 10,90 Euro / an. Desigur, poți achiziționa si domenii .com sau cu altă extensie în funcție de nevoia ta.

Cum verific disponibilitatea unui domeniu web?

Vrei să schimbi furnizorul care administrează contul tău pentru domeniul .ro? Dacă te-ai hotărât să schimbi furnizorul de servicii află că procesul de transfer este complet gratuit și, în mod normal, nu implică obligații contractuale.

În plus, serviciul de găzduire nu este condiționat de furnizorul care administrează domeniul tău .ro. Pe scurt, serviciile de hosting pot fi asigurate de un alt furnizor față de cel al domeniului, fără ca website-ul tău să fie afectat.

Pentru a putea transfera domeniul .ro ai nevoie de cheia de autorizare a transferului. Această cheie de autorizare este de fapt un cod unic prin care poți finaliza procesul de mutare al domeniului.

Cheia de autorizare se obține din contul actual al furnizorului de servicii. Așadar, din contul tău, mergi către panoul de control și accesează secțiune Domenii și mai apoi Administrare online, urmată de Cheie de autorizare pentru transfer la alt registrar.

Folosește această cheie pentru autentificare atunci când completezi transferul propriu-zis pentru domeniul tău .ro.

Cum îmi aleg numele de domeniu?

Înainte de a beneficia de hosting WordPress, ai nevoie de un domeniu, pe care îl poţi alege în funcție de patru criterii:
1. poate fi reprezentativ pentru activitatea ta. De exemplu www.termopane.ro
2. poate face referire la clientul tău ideal. De exemplu www.mamici.ro
3. poate fi metaforic, valabil, mai ales, pentru firme mari gen google.com, apple.com care investesc sume mari în publicitate
4. sau poate fi numele tău daca ești un freelancer și vrei să iți construiești un brand în jurul tău
Va trebui să te decizi asupra unei variante de denumire domeniu în funcție de afacerea ta.

Suport tehnic

ServHost oferă suport tehnic?

Indiferent de proiectul online pe care vrei să îl dezvolți, sau să îl optimizezi, ServHost este alături de tine.

Echipa noastră îți stă mereu la dispoziție cu sfaturi și soluții practice prin care îți transformăm fiecare plan în realitate.

Fie că este vorba despre consultanță de specialitate, sau despre suport tehnic, ne poți contacta folosind chat-ul interactiv, sau prin intermediul datelor de contact clasice.

Îți suntem alături cu pachete dedicate pentru găzduirea (hostingului) site-urilor WordPress, cu servicii de web design și creare / personalizare platformă online, indiferent de specificul acesteia. Așadar, nu ezita să ne contactezi, fie că ești deja clientul nostru sau nu. Colegii noștri sunt disponibili să îți răspundă, în cel mai scurt timp posibil.

Îmi pot găsi site-ul în Google?

Ai un website însă nu știi dacă el este indexat în Google? Poți verifica acest lucru ușor și rapid, folosind mai multe metode.

Contul Search Console îți va spune totul despre starea indexării: ce pagini sunt văzute de motorul de căutare și care sunt link-urile pentru care indexarea este blocată. Tot în rapoartele Search Console vezi erorile care împiedică indexarea, sau recomandările Google în vederea obținerii unei poziționări organice mai bune.

O altă soluție prin care verifici dacă site-ul tău există în rezultatele Google este prin căutarea în Google a unei informații din cadrul website-ul în cauză. Spre exemplu, copiază un fragment din conținutul unei pagini și inserează-l în căsuța de căutare a browserului folosit. Printre rezultatele afișate ar trebui să se numere și paginile tale web.

O altă metodă eficientă prin care îți găsești site-ul în Google este următoarea:

  • Deschide browserul Google Chrome.
  • În adresa de căutare scrie site:numele_site-ului_tău.
  • Dacă website-ul este indexat vei vedea toate paginile web în rezultatele organice.

Ce fac dacă nu pot accesa WordPress admin?

Vrei să accesezi panoul de control WordPress dar nu poți trece de fereastra de autentificare? Dacă WordPress admin nu funcționează, atunci trebuie să urmezi sfaturile de mai jos.

Șterge cookie-urile

Primul pas pe care este necesar să îl faci este să ștergi cookie-urile și istoricul din web browser. Astfel, reînprospătezi fereastra de autentificare și ștergi eventualele parole salvate în mod eronat.

Recuperează parola

De multe ori nu poți accesa WordPress admin pentru că ți-ai uitat parola. Stai liniștit, poți seta o nouă parolă ușor și rapid. Pentru acest lucru, selectează opțiunea Lost your password? / Ai uitat parola?. Apoi, urmează pașii afișați în browser pentru a seta un nou cod de autentificare.

Resetează parola din cpanel

Dacă metoda de mai sus nu a funcționat, accesează contul de cpanel. De acolo, accesează secțiunea denumită Databases și mergi către PhpMyAdmin. Alege baza de date asociată site-ului tău și din tabelul afișat editează prefix_users. Modifică parola și încearcă să te reconectezi folosind WordPress Admin.

Dacă soluțiile de mai sus nu dau rezultate, nu ezita și contactează furnizorul de servicii. Acesta te va ghida către procesul corect de autentificare.

La ce se referă procentul de uptime din pachetele de hosting?

Atunci când vrei să accesezi noi servicii de hosting pentru website-ul tău WordPress ți se oferă o listă de avantaje specifice fiecărui pachet de găzduire în parte.

Printre aceste avantaje se numără și procentul de uptime al unui server. Ce este acest procent și la ce se referă termenul de uptime?

Pe scurt, este vorba despre performanța serverului și despre perioada de timp în care platforma online poate fi accesată. Vorbim aici despre timpul în care site-ul este vizibil online.

Așadar, uptime înseamnă timpul în care un website a fost online, raportat la o perioadă dată.

Procentele garantate de furnizori descriu situații precum următoarele:

  • 9% uptime: cel mult o oră de downtime pe parcursul unei luni.
  • 95% uptime: cel mult 30 de minute downtime într-o lună.
  • 99% uptime: maximum 5 minute downtime pe durata unei luni.

Pentru mai multe detalii, nu ezita și verifică pagina ServHost dedicată serviciilor de web hosting. Specialiștii noștri îți stau la dispoziție și cu alte informații utile – în acest sens, accesează pagina noastră de contact.

Cum pot face backup pentru un site WordPress din cpanel?

Dacă vrei ca fișierele tale online să fie mereu în siguranță îți recomand să faci, o dată pe lună, un backup pentru site-ul tău.

Ce este un backup? Procesul prin care salvezi o copie a tuturor fișierelor și datelor care intră în componența paginilor web. Această copie poate fi restituită atunci când se pierd fișiere, atunci când website-ul a fost infectat cu viruși, sau atunci când ai nevoie să tranferi în siguranță baza de date.

Modul prin care poți completa un backup pentru site-ul tău WordPress este simplu. Se face în mod intuitiv din cpanel, panoul de control prin care ai acces la funcționalități ale serverului unde sunt găzduite paginile web.

Așadar, pentru a face un backup, accesează cpanel – https://numedomeniu.ro/cpanel. Intră în contul tău și mergi către secțiunea Fișiere.

De aici accesează configuratorul Backup. Din fereastra care se va deschide alege din nou opțiunea Backup și mai apoi selectează Directorul acasă afișat sub secțiunea Selectează backup parțial.

Descarcă copia pentru fișierul home a site-ului tău.

Acum este momentul să faci același lucru pentru baza de date WordPress. Așadar, întoarce-te la secțiunea Selectează backup parțial și alege Baza de date MySQL. La final, descarcă această bază de date în calculatorul personal și salvează acest fișier alături de copia pentru directorul home, pe care ai salvat-o în pasul anterior.

Dacă ai nevoie de ajutor în ceea ce privește realizarea unui backup pentru site-ul tău WordPress, experții ServHost sunt la dispoziția ta.

Folosește datele de contact și spune-ne cum te putem ajuta. De restul ne ocupăm noi.

Ce este cpanel și cum îl accesez?

Ești la început de drum cu configurarea contului tău WordPress și vrei să creezi o prezență în mediul online cât mai rapid? Înainte de a ajunge la etapa dezvoltării propriu-zise a site-ului tău, trebuie să te familiarizezi cu contul cpanel.

Ce este cpanel și cum îl accesezi?

cpanel este panoul de administrare al contului tău pe server, sau interfața cu care comunici cu găzduirea aplicației tale online. Practic, totul se întâmplă pe un server, prin intermediul unui pachet de servicii de hosting.

Aici vei avea un cont care te va duce către interfața cpanel.

Din cpanel poți alege să instalezi WordPress, să accesezi fișierele website-ului tău, să analizezi activitatea pe server, să creeze backup-uri, să gestionezi adrese de e-mail și să configurezi toate aspectele legate de prezența ta în online.

Îți recomand să accesezi contul de cpanel și să te familiarizezi cu toate opțiunile de acolo. Desigur, dacă ai nevoie de ajutor, suntem alături de tine; doar contactează-ne și spune-ne cum te putem ajuta.

Poți accesa contul de cpanel simplu și rapid: în adresa browserului tău trebuie să introduci numele domeniului urmat de cuvântul cpanel – de exemplu: https://domeniultău.ro/cpanel.

Cum ne poti contacta

Ne poti contacta pe adresa gdpr@servhost.ro.

Sau poti accesa pagina de solicitare de date personală aici.

Cum instalez WordPress pe site-ul meu?

  • Accesează contul tău de hosting.
  • Intră în cPanel.
  • Selectează WordPress – trebuie doar să dai click pe iconița WordPress.
  • Urmează pașii din configurator.
  • Setează o parolă pentru contul tău de administrator.
  • Poți accesa platforma WordPress pentru domeniul tău la adresa: domeniul_meu.ro/wp-admin

Prelucrarea datelor

Folosirea formularelor de contact

Datele tale personale menționate în formularele de contact sunt folosite strict pentru a răspunde solictării tale exprimate în formular. Nu sunt stocate sau folosite în alt scop.

Adresarea utilizatorilor prin reclama online

Desfășurăm campanii de publicitate online pentru a te informa despre produsele și serviciile pe care le oferim și/sau despre articolele publicate pe acest site.

În acest sens folosim două rețele de publicitate – Facebook și Google/DoubleClick.

De multe ori, reclamele noastre, pe care le vezi pe alte site-uri, sunt afișate pe baza informațiilor pe care noi le avem despre tine (spre exemplu, când vizitezi sau te înscrii pe pagina unui anumit curs/eveniment de pe site-ul nostru, vei fi adresat apoi, pe Facebook sau în rețeaua de parteneri Google, cu reclamă la cursul respectiv sau la alte produse/servicii auxiliare).

Unde trimitem datele de abonare la newsletter

Singurul transfer de date colectate de la tine se realizează către Active Campaign, serviciul ce ne ajută să colectăm datele declarate în formularele de abonare la newsletter și în cadrul pop-up-ului ce apare pe site. Serverele se află în SUA. Politica lor de protecție a datelor cu caracter personal se află aici.

Comentariile vizitatorilor pot fi verificate printr-un serviciu automat de detectare a spamului.

Abonare la newsletter

Abonarea la newsletter se realizeaza în cadrul pop-up-ului ce apare pe site la o frecvență de 7 zile de la prima vizită și în formularele de abonare existente în cadrul articolelor și a blogului.

Comentarii in cadrul site-ului

Când vizitatorii lasă comentarii pe site, colectăm datele arătate în formularele de comentarii, dar și adresa IP a vizitatorului și șirul agenților utilizator din navigator pentru a ne ajuta la detectarea spamului.

Un șir făcut anonim (numit și un hash), creat din adresele tale de email, poate fi furnizat serviciului Gravatar pentru a vedea dacă îl folosești. Politica de confidențialitate a serviciului Gravatar este disponibilă aici. După aprobarea comentariului, fotografia ta de profil este vizibilă pentru public lângă comentariul tău.

Dacă lași un comentariu, comentariul și metadatele lui sunt păstrate pe o perioadă nedeterminată. Așa putem recunoaște și aproba automat toate comentariile următoare în loc să le ținem într-o coadă pentru moderare.

Pentru utilizatorii care se înregistrează pe site-ul nostru web, stocăm și informațiile personale pe care le furnizează în profilul lor de utilizator. Toți utilizatorii își pot vedea, edita sau șterge informațiile personale oricând (dar nu își pot schimba numele de utilizator). De asemenea, administratorii site-ului web pot vedea și edita aceste informații.

Mesajele noastre de marketing

În cazul în care avem acordul tău, îți vom trimite, prin email, mesaje de marketing cu scopul de a te informa despre materialele și cursurile pe care le organizăm sau urmează să le organizăm și despre articolele utile publicate pe alte site-uri de pe internet.

Dezabonare de la newsletter

Te poți dezabona de la newsletter în orice moment, folosind una dintre metodele de mai jos:

  • Prin click pe link-ul de dezabonare din orice newsletter primit deja de la noi;
  • Prin trimiterea unui email către noi, în care să soliciți dezabonarea. Email-ul pe care dorești sa-l excludem din baza de date trebuie sa corespundă cu cel înregistrat în baza noastră de date.

În oricare dintre cele două situații, ne vom asigura că nu vei mai primi mesajele noastre de marketing prin email. Orice solicitare în acest sens va fi rezolvată în maxim 48h de la primire.

Partajarea datelor personale

Nu am vândut, nu vindem și nu vom vinde niciodată datele tale către terțe părți. Oferim servicii care se bazează pe încrederea clienților și a potențialilor clienți, iar siguranța datelor personale este esențială în acest proces.

Singurele entităti care au acces la datele utilizatorilor acestui site sunt furnizorii cu care colaborăm în baza unor contracte ce conțin clauze de confidențialitate, fără de care nu ne-am putea desfășura activitatea și în cazuri excepționale și doar pe baza unor cereri oficiale, instituțiile publice care aplică legea în România.

Singurele date despre utilizatorii acestui site, la care terțe părți au acces, sunt agregate și anonimizate – pe baza cărora utilizatorii nu pot fi identificați.