Majoritatea persoanelor care isi doresc sa aiba acces in online o fac deoarece stiu ca aceasta aceasta lume virtuala le pot aduce fie clienti pentru afacerile lor, fie contacte care pot fi exploatate in viitor.
Cei care se gandesc sa isi creeze un site trebuie sa ia in calcul ca, odata ce il lanseaza in mediul virtual, acesta va fi imaginea digitala a afacerii sau a brandului pe care acesteia isi doresc sa il promoveze. Principalul obiectiv al oricarui site, chiar daca nu este un site specializat ecommerce, este sa vanda, fie obiecte, fie orice alt fel de produs, atat fizic cat si virtual. Un fotograf vrea sa isi vanda serviciile, un avocat poate cauta clienti pentru cabinetul sau, un consultant financiar vrea sa vanda produse financiare si exemplele pot continua. Unii poate vor sa „se vanda” pe ei, sa isi expuna ideiile, opiniile unui public adecvat. Sa isi „vanda” imaginea…
Toti acestia au un lucru comun, si anume sunt proprietarii unui domeniu si al un site, cu care doresc sa ajunga la obiectivul principal: „sa vanda”.
Dar cum vor avea acestia succes intr-o lume virtuala unde concurenta se exprima in numarul de vizitatori, bounce-rate, viteza de incarcare, analytics si alte elemente tehnice care fac diferenta intr-un mod foarte pragmatic.
Siteul trebuie construit, inca din faza de proiectare, in asa fel incat acesta sa il ajute pe cel care il detine, sa isi poate atinge obiectivul sau principal enuntat mai sus.
De la grafica la continut, de la alegerea serverului la postarea optimizata a fotografiilor, toate acestea trebuie facute perfect si in acord cu regulile comun acceptate de specialistii in acest domeniu, astfel incat siteul sa atraga vizitatori, iar acestia sa ajunga sa converteasca, sa ii transforme pe vizitatori in „clientii” tai intr-un raport cat mai mare cu putinta.
In continuare va vom prezenta 10 lucruri care sper ca te vor ajuta sa detii un site care sa te ajute sa iti promovezi fie afacerea fie ceea ce doresti.
1. Fii la zi cu cerintele tehnice pentru un site de calitate
Primul lucru pe care trebuie sa il luam in calcul atunci cand ne apucam de realizarea unui site este ca acesta sa fie conform cu rigorile cerute de specialisti.
Asta inseamna sa gasim un server foarte bun unde sa-l gazduim, sa il facem in asa fel incat sa se incarce foarte rapid, sa avem un design armonizat cu cerintele unanim acceptate, sa includem un meniu de navigare accesibil si, nu in ultimul rand, sa il facem responsive, adica compatibil cu toate ecranele dispozitivelor mobile.
Sunt cateva conditii fara de care siteul pe care tocmai te pregatesti sa il lansezi nu va atrage vizitatori decat intr-un numar foarte mic, iar acestia nu vor zabovi prea mult pe el.
2. Optimizeaza-l perfect inca de la inceput
Trebuie acordata o atentie marita inca din faza de proiectare la optimizarea pentru motoarele de cautare, atat a continutului scris cat si al continutului media postat.
Totul trebuie facut ca la carte astfel incat siteul sa poate detine pozitii importante in clasamentele motoarelor de cautare, fara de care un site nu poate atrage vizitatori (clienti). De la adaugarea de titluri si descrieri cat mai bune, la procesul de construire de linkuri externe catre siteul tau si la optimizarea pozelor, toate aceste elemente vor ajuta la accederea la o sursa organica de trafic, vitala pentru succesul tau in mediul online.
3. Posteaza continut original
In ziua de azi, unde exista o aproape o isterie nationala in ceea ce priveste plagiatul, copierea fara drepturi a continutului altcuiva nu poate decat sa ingroape definitiv un site inca de la lansare. Celebrul motor de cautare Google isi bazeaza clasamentul pe un algoritm exact creat pentru a promova doar sursele originale, creative si care aduc un plus de informatie mediului online, asa ca absolut tot ce expui pe siteul tau, de la texte la fotografii sau banere grafice, absolut toate trebuie sa fie unice si create de cel care detine siteul.
4. Fa un site accesibil, usor de navigat pentru vizitatori
Un site unde vizitatorul nu reuseste sa se descurce, este un site care il va pierde definitiv pe acesta. Absolut toate elementele de navigatie pe site, linkuri sau butoane, trebuie sa fie afisate intr-un loc vizibil, usor de accesat, iar vizitatorul sa le gaseasca si sa le foloseasca intr-un mod intiuitiv, ca si cum ar deschide o usa. Fara aceste elemente acesta se va pierde pe site si va fi tentat sa il plece in cel mai scurt timp. Si va fi un potential client pierdut.
5. Informatiile de contact
Orice site, fie ca este magazin online, fie ca este un site de prezentare sau un simplu blog, trebuie sa afiseze, intr-un loc vizibil si usor de reperat, informatii despre detinator si cum acesta poate fi contactat. Un site care nu aduce astfel de informatii utile il transforma intr-o fantoma web, si nimeni nu ar dori „sa cumpere” ceva sau sa intereactioneze cu un lucru complet necunoscut.
6. Afiseaza testimoniale
Toata lumea simte nevoia, atunci cand doreste sa cumpere ceva, fie un produs fizic, fie un serviciu, sa afle parerea celorlati despre aceste situatii, de la cei care le-au testat si si-au exprimat o opinie in acest sens. Este vital pentru tine sa afisezi parerile clientilor, in acest sens le poti solicita celor cu care ai colaborat sau au cumparat de la tine sa iti trimita un scurt feedback pe care il poti afisa pe homepage sau pe pagina produselor tale.
7. Call to action
Un site fara acest tip de butoane pur si simplu nu poate sa vanda nimic. Orice interactiune a unui utilizator potential client cu siteul trebuie in mod clar sa se finalizaze cu un click pe unul dintre aceste elemente, fie grafice fie text link.
Acestea trebuie sa afiseze mesaje de genul: Cumpara!, Adauga in Cos, Contacteaza-ne, Incearca!, texte cu mesaj imperativ care sa indemne vizitatorul sa faca o actiune, sa cumpere un produs, sa completeze un formular, sau sa mearga pe pagina de contact a detinatorului websiteului. Aceste elemente fara de care nu se poate concepe o activitate de marketing digital, trebuie afisate in culori si formate care sa iasa in ochi, in contrast evident cu designul general al siteului. Pozitionarea acestora conteaza iar foarte mult in acest sens fiind indicate a fi facute cat mai multe teste gen A si B, pentru a marii gradul de conversie a lor.
8. Social Media
In ziua de azi este foarte important sa foloseste puterea si dimensiunea unui mediu care s-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani, si anume social media.
Este foarte cunoscut faptul ca un numar tot mai mare de persoane acceseaza si folosesc in mod regulat acest social networking, asa ca fii gata sa conectezi siteul tau si cu aceste platforme sociale. Trebuie sa integrezi inca de la inceput pe siteul tau acele mici butoane care ajuta continutul tau sa fie distribuit de catre utilizatori catre altii dar si sa afisezi conturile sociale atasate siteului sau brandului tau. In acest fel ajuti utilizatorul sa relationeze cu siteul, iar in cazul in care i-a placut ceva sa iti poate face o publicitate eficienta.
9. Fii in contact real cu vizitatorii siteului tau
Daca doresti ca siteul tau a aiba succes trebuie sa te gandesti sa integrezi inca de la inceput si un modul de chat online. Cei care intra in contact cu siteul tau poate sunt intersati sa iti devina clienti dar au nevoie ca cineva sa ii indrume, sa le ofere mai multe detalii, asa ca un instrument de acest gen, care sa poata fii accesat instantaneu si in saptele cariua sa existe cineva care poate acorda suportul necesar, este un „must” cand doresti ca siteul tau sa „vanda”.
10. Vezi ce face competitia
Ca sa faci un site foarte bun in domeniul sau, trebuie ca, inainte sa incepeti sa il proiectati sa vedeti cum arata si siteurile competitiei si sa faceti o lista cu lucrurile pe care acestia vi se par ca sunt bune. Este posibil sa gasiti lucruri pe care acestia le pun in valoare foarte bine, si pornind de aceasta sursa de inspiratie, sa puteti le dezvolta si personaliza pe siteul vostru intr-un mod constructiv.
Speram ca aceste sfaturi va ajuta si va dau impulsul necesar pentru accesul in acest domeniul, atat de vast, cum este cel online.
Acum este randul tau sa aplici informatiile de mai sus. Lasa un mesaj mai jos cu ce anume ai facut pentru a face din site-ul tau un vanzator pentru afacerea ta.
Cu stima,
Ninel