O prezență activă în online nu îți garantează automat și succesul pe care îl țintești. Chiar dacă ai urmat toți pașii recomandați pentru crearea unui brand care să inspire încredere, încă mai ai multe de făcut.
Strategiile de brand awareness poate îți sună cunoscut. Dacă nu, ar trebui să începi să citești mai multe despre acest domeniu pentru că ai nevoie de cât mai multe informații.
Pe scurt, este vorba despre cum îi faci pe ceilalți să asocieze anumite produse sau servicii cu imaginea brandului tău. Și, cu cât reușești să-ți impresionezi mai rapid potențialii clienți cu atât mai bine.
Scopul final?
Aș putea spune că este creșterea traficului direct pe site-ul tău WordPress. Acesta are rata de conversie cea mai ridicată.
Mai clar spus, trebuie ca utilizatorii online să caute direct produsele tale știind că brandul tău este cel mai bun din acel domeniu. În acest fel elimini concurența și asiguri un maximum de profit, oricum l-ai contoriza.
Și aceste reguli se aplică atât în cazul magazinelor online, dar și în ceea ce privește blogurile personale. Totul se reduce la cât de cunoscut este un anumit brand; pe scurt, la brand awareness.
Așadar, hai să vedem cum poți să aplici o strategie de brand awareness atunci când folosești un site WordPress.
Folosește platforma WordPress pentru a implementa un plan de brand awareness
WordPress este o platformă de tip open-source aflată în plină expansiune. Open-source înseamnă că orice developer sau programator are acces la codul sursă și îl poate modifica.
De aceea avem la îndemână atât de multe module și plug-in-uri prin care putem modifica funcționalitatea site-urilor noastre. Totul, fără a învăța limbaje de programare.
Află care sunt cele mai importante plug-in-uri WordPress pe care trebuie să le folosești.
Un alt avantaj pe care WordPress îl oferă este flexibilitatea în aplicarea soluțiilor de web design. În funcție de ceea ce ne dorim, găsim cu siguranță metode prin care să transformăm planurile în aplicații ce pot fi integrate în funcționalitatea de bază WordPress.
În cazul planurilor de brand awareness vorbim de mai multe posibilități. O să le rezum pe cele mai importante dintre ele în liniile de mai jos.
Profilul Buyer Persona
Nu poți crea o strategie de brand awareness pe site-ul tău WordPress dacă nu îți cunoști publicul țintă. De aceea, înainte de a te apuca de orice altă activitate trebuie să începi cu definirea profilului buyer persona.
Prin buyer persona trebuie să înțelegi principalele trăsături ale potențialilor tăi clienți – desigur, dacă ai un blog clienții sunt cititorii tăi.
Punctează care sunt așteptările celor care ți-ar accesa site-ul. Ce vor să găsească la brandul tău și mai ales care sunt temerile lor cele mai mari.
De îndată ce ai o viziune clară despre aceste lucruri vei putea să privești serviciile tale cu alți ochi.
Reușesc ele să vorbească pe limba clienților tăi? Răspund ele la temerile utilizatorilor?
Strategia de brand awareness va porni de la aceste concluzii și va urma apoi alte activități care derivă din acest punct.
Învață cum poți crea un profil de buyer persona pentru businessul tău.
Pagina Despre Noi
Pagina Despre Noi ar trebui să fie cartea ta de vizită online. Pe această pagină creezi identitatea brandului, îi oferi o poveste și îi dai o formă care să inspire încredere.
Cu cât este mai detaliată, mai naturală și mai prietenoasă cu atât va ajuta la creșterea autorității brandului tău.
Dacă ai o echipă care stă în spatele brandului oferă detalii despre fiecare coleg în parte. Descrie funcția fiecăruia, date de contact, o scurtă descriere și informații despre pasiuni și alte aspecte care l-ar putea apropia de cititor sau de client.
În mediul online este important să te faci plăcut. Este ca în realitate: ai mai multă încredere într-un prieten care îți împărtășește valorile și pasiunile decât într-un străin despre care nu știi mai nimic.
Încearcă să variezi tipul de conținut din această pagină. Îți recomand să folosești poze, videoclipuri și orice alt element grafic care ar putea să ajute la crearea unui profil cât mai veridic.
Strategia SEO
Ca de fiecare dată, degeaba ai conținut de calitate dacă el nu este citit de cine contează. Și aici intervine analiza SEO.
Trebuie ca site-ul tău WordPress să fie afișat în primele rezultate ale motoarelor de căutare. Altfel, toată munca ta este în zadar.
Folosește planificatorul de cuvinte cheie de la Google, utilizează Google Analytics și Search Console și urmează pașii unui audit SEO.
Învață să optimizezi conținutul pentru a avea un site mai bine indexat de algoritmii de analiză Google – denumiți și Page Quality Rating.
Ți-am vorbit deja despre toate aceste lucruri în articolele noastre anterioare. Pe blogul ServHost găsești cam tot ce trebuie să știi despre analize SEO, rapoarte și optimizări eficiente pentru a implementa o strategie de brand awareness.
Optimizarea conținutului conform cu tendințele anului 2019-2020
După ce ai înțeles care este comportamentul online al publicului țintă și după ce ai făcut o analiză SEO detaliată este timpul să treci la partea practică.
Transformă concluziile tale în activități pornind de la conținutul existent pe website-ul tău WordPress.
Nu uita să ai în vedere tendințele în content marketing specifice anului 2019 și care vor continua și anul viitor.
Pe scurt, utilizatorii online au devenit din ce în ce mai dinamici. Ei caută experiențe foarte apropiate de ceea ce găsesc în viața de zi cu zi.
Stilul tău de abordare trebuie să fie unul liber, direct și prietenos. Așa cum o faci atunci când ai un dialog cu un prieten apropiat.
Folosește imagini și videoclipuri explicative. Nu uita de grafice, statistici, infografice și alte elemente similare care au la bază studii și cifre.
Profesionalismul și experiența în domeniul de activitate ajută la întărirea brandului. Prin tot ceea ce faci transmite încredere și un plus de valoare. Brandul tău se clădește treptat pe baza feedbackului pe care îl primești de la clienții tăi. Încearcă să-i mulțumești pe cât mai mulți și să nu-i abandonezi pe cei care nu sunt tocmai mulțumiți de serviciile tale.
Pe scurt, rămâi prezent și perseverent.
Mentenanța WordPress
Un aspect important atunci când vorbim despre brand awareness este legat de continuitate. În acest sens va trebui să asiguri mentenanță WordPress pentru site-ul tău.
Prin mentenanță nu trebuie să înțelegi doar asigurarea serviciilor de hosting.
Mentenanța se referă la un cumul de activități extrem de variate. Și aici putem include operațiuni lunare precum:
- Update-uri WordPress și de temă.
- Update-uri plug-in-uri și module.
- Identificarea erorilor de funcționalitate și remedierea lor în timp util.
- Trasarea noilor direcții pentru dezvoltarea site-ului și funcționalității de bază.
- Audit SEO lunar pentru identificare oportunităților de creștere organică.
- Follow-up pentru clienții existenți.
- Analiza rapoartelor Google Analytics și Search Console.
- Analiza performanței site-ului WordPress și optimizarea vitezei de încărcare.
Ți-am vorbit mai multe despre aceste date într-un articol anterior pe tema mentenanței WordPress lunare.
Concluzii
După cum vezi, sunt multe de făcut atunci când vine vorba despre strategii pentru brand awareness în WordPress. Și, cu cât intri mai mult în detalii, cu atât descoperi și alte activități care se potrivesc profilului de business pe care îl dezvolți.
De aceea este important să ai o viziune clară despre afacerea ta. Acesta trebuie să fie punctul de plecare.
Apoi, trebuie să îți cunoști publicul țintă, ce așteptări are de la tine și mai ales care sunt temerile lui.
În continuare, fiecare soluție pe care o aplici trebuie să vină ca răspuns la provocările deja clarificate. Desigur, nu uita de calendarul activităților pentru a urma un plan bine stabilit. Altfel, riști să te pierzi în detalii care vor întârzia rezultatele pe care le aștepți.
Echipa ServHost îți stă la dispoziție cu servicii dedicate pentru succesul tău în mediul online. Te putem ajuta să dezvolți site-ul tău WordPress și să ajungi în atenția clienților tăi în cel mai scurt timp posibil.
Vezi care sunt serviciile ServHost și contactează-ne pentru mai multe detalii.