Firimiturile de pâine, sau pe scurt breadcrumbs sunt hărțile intuitive ale unui website. Putem spune chiar hărți mute.
De ce mute? Pentru că nu oferă chiar traseul propriu-zis al sitemapului ci o scurtătură. Aceasta are rolul de a ajuta utilizatorul să navigheze mai rapid printre paginile web.
Și aspectul cel mai important: această navigare nu se face oricum ci bazându-se pe intenția/intențiile utilizatorului. Îți recomand să nu uiți acest aspect pentru că este extrem de important și pentru că mă voi mai referi la el și în continuare.
Așadar, breadcrumbs sunt acele firimituri pe care le lași pentru a-i spune celui care îți accesează site-ul următoarele lucruri:
- Locul în care el se află.
- Traseul pe care trebuie să îl parcurgă pentru a ajunge în zonele lui de interes.
După cum poate îți dai seama, acest principiu este similar cu hărțile interactive ale mijloacelor de transport în comun din marile orașe. Atunci când privești aceste hărți trebui să identifici rapid locul în care te afli. Apoi, trebuie să găsești destinația sau punctele tale de interes. La final, tot ce trebuie să faci este să urmezi traseul care te duce din punctul A în B.
Ei bine, cam asta fac și breadcrumbs în structura unui website. Ghidează navigarea printre categorii, subcategorii, taxonomii, articole sau pagini importante.
Și le poți folosi atât pentru magazine online, dar și pentru bloguri sau site-uri de prezentare. Desigur, înainte de toate va fi necesar să te asiguri că firimiturile ajută navigarea și nu o îngreunează.
De aceea ele se folosesc de regulă pentru site-urile cu multe pagini și cu un sitemap stufos. Pentru un site de mici dimensiuni, breadcrumbs ar putea încărca ineficient pagina.
Află care sunt cele mai importante 4 pagini ale unui website și cum le poți optimiza rapid.
Importanța breadcrumbs pentru strategia ta SEO
De companiile mari breadcrumbs a fost implementat prima dată de Microsoft. Google a adoptat această soluție mai târziu, când a văzut importanța ei în cartografierea site-urilor web.
În prezent, folosirea breadcrumbs a devenit un lucru predefinit. WordPress îți oferă această posibilitate pe care o poți oricând particulariza cu ajutorul plug-in-urilor.
Vezi care sunt cele mai importante plug-in-uri WordPress pe care trebuie să le încerci.
În plus, Google alege folosirea breadcrumbs chiar și în afișarea rezultatelor în motoarele de căutare. Iată un exemplu în imaginea de mai jos:
Așadar, pot fi breadcrumbs folosite și integrate în strategia ta SEO?
Cu siguranță, da. Mai mult, pentru că ușurează navigabilitatea în site, breadcrumbs te vor ajuta să:
- Reduci considerabil rata de respingere pe paginile tale.
- Crești numărul de pagini vizitate de un singur utilizator pe site.
- Îmbunătățești experiența online.
- Crești conversiile.
- Te asiguri că fiecare utilizator găsește exact ceea ce caută: reușești să-l fidelizezi.
La analiza site-ului tău algoritmii de indexare vor citi și breadcrumbs. Vor urmări traseul pe care îl propui și vor determina dacă el ajută navigabilitatea în site. Apoi vor corela aceste date cu comportamentul traficului pe site-ul tău. Așa cum am punctat deja, dacă rata de respingere scade și dacă numărul de pagini vizitate / sesiune crește, paginile tale web vor urca rapid în indexarea organică.
De aceea este important să folosești inteligent soluția breadcrumbs pe site-ul tău WordPress.
Citește mai multe despre Page Quality Rating și află cum să ai un site bine indexat în motoarele de căutare.
Cum să folosești eficient firimiturile breadcrumbs
Primul pas pe care trebuie să îl faci este să identifici structura site-ului tău. Și aici nu vorbesc doar despre categorii și subcategorii.
Ai nevoie să cartografiezi tot sitemapul. Începe prin a deschide Google Analytics. Apoi analizează traficul pe toate paginile din site, încă de la primul articol sau produs publicat.
Pentru fiecare pagină, produs și articol identifică intențiile utilizatorilor. Pe scurt indetifică care sunt așteptările vizitatorilor și care sunt temerile lor.
Învață cum să identifici corect intențiile de cumpărare ale utilizatorilor online.
Vor să cumpere? Vor să se informeze? Vor să descarce soft-uri? Vor să afle cum se rezolvă anumite probleme?
Iată doar câteva dintre întrebările pe care trebuie să le ai în vedere atunci când faci analiza traficului pe site-ul tău. După ce ai găsit răspunsuri la aceste întrebări regândește categoriile, subcategoriile și taxonomiile. Apoi, reîncadrează fiecare pagină, produs și articol pe noua structură.
Și, la final, implementează soluția breadcrumbs. Mare atenție, aceasta trebuie să fie conformă cu structura care tocmai ce a fost aplicată.
Iată câteva recomandări generale care te pot ajuta:
- Nu afișa mai mult de 4 elemente în structura breadcrumbs.
- Nu afișa tot traseul: categorie > subcategorie > subcategorie 2 > … > pagină destinație.
- Mergi întotdeauna pe intenții: intenție inițială > intenție asociată cu intenția inițială > pagină actuală.
- Nu include Home în breadcrumbs – navigarea către homepage se poate face prin multe alte metode, nu încărca ineficient firimiturile pe care le lași pe site-ul tău.
- Desigur, folosește cuvinte cheie: de regulă mergi pe categorii și subcategorii, dar nu evita să folosești cuvinte care sunt, sau pot deveni, intenții ale vizitatorilor site-ului tău.
Citește mai multe despre cum poți face un research de cuvinte cheie pentru site-ul tău WordPress.
Tipuri de breadcrumbs pe care să le folosești
Sunt 3 tipuri de breadcrumbs care se folosesc în navigarea online. Implementarea lor ține foarte mult de specificul fiecărui site. Așadar, alege acel sistem de breadcrumbs care se plasează cel mai aproape de ceea ce așteaptă utilizatorii tăi de la tine.
Breadcrumbs axate pe locație / ierarhie
Aceste firimituri trimit utilizatorul din pagina actuală către o pagină de nivel superior. Pe scurt, dintr-o subcategorie într-o categorie, sau din pagina produsului către categoria-mamă din care acesta face parte.
De exemplu, să presupunem că ai un magazin online în care vinzi ochelari. Să zicem că un utilizator ajunge pe shopul tău căutând pe Google ochelari de vedere rotunzi din plastic pentru bărbați.
El va ajunge pe pagina unui produs. Dar, poate produsul respectiv nu va fi pe placul lui. Atunci el va căuta alte soluții, în măsura în care tu o să le oferi. Breadcrumbs te poate ajuta dacă în pagina produsului îi afișezi ceva de forma: ochelari de vedere > ochelari de vedere pentru bărbați > pagina în care se află utilizatorul tău.
Folosind firimiturile, utilizatorul va naviga către o categorie de rang superior. Acolo, îl poți întâmpina cu un nou breadcrumb. Acesta poate fi, de această dată, axat pe atribute, sau pe rute.
Breacrumbs axate pe rute / istoric
Aceste firimituri sunt similare cu funcționalitatea butonului de back al browserelor. Doar că tu vei oferi soluția de a naviga către pagini vizitate anterior prin intermediul breadcrumbs. Astfel te asiguri că utilizatorul tău nu va părăsi site-ul, sau paginile de interes pentru el.
Acest tip de breadcrumbs este util atunci când utilizatorul a adăugat numeroase filtre și atribute pentru a ajunge în pagina în care se regăsește la un moment dat. Trebuie să îi oferi o posibilitate rapidă de a reveni la pagini anterioare care l-au interesat.
Breadcrumbs axate pe atribute
Acestea sunt des întâlnite în cazul magazinelor online. Pe scurt, se referă la filtrele sau atributele principale ale produselor. Desigur, alege să afișezi cele mai relevante atribute în breadcrumbs – ele se vor regăsi de regulă și în alte secțiuni ale paginii de produs.
În exemplul redat mai sus (ochelari de vedere rotunzi din plastic pentru bărbați), atributele noastre sunt rotunzi și din plastic; ochelari de vedere este categoria-mamă iar ochelari de vedere pentru bărbați este subcategoria.
Concluzii
După cum vezi, folosirea breadcrumbs are un rol important în web designul unui site WordPress și nu numai. În plus, folosite inteligent aceste firimituri virtuale te vor ajuta să optimizezi din punct de vedere SEO site-ul tău.
Așadar, urmează sfaturile de mai sus și aplică cele mai utile firimituri pentru specificul paginilor tale web. Urmărește evoluția site-ului și comportamentul traficului în Google Analytics și Search Console.
Apoi urmează mentenanța lunară pentru a lua cele mai bune decizii în ceea ce privește dezvoltarea ulterioară a experienței online.
Dacă ai nevoie de ajutor, nu ezita și folosește pagina de contact ServHost. Spune-ne totul despre proiectul tău online. Te putem ajuta să ai succesul pe care ți-l dorești.
Ai și alte articole similare pe pagina de blog.