Cum reduci eficient bounce rate-ul pentru site-ul tău WordPress

cum reduci bounce rate site wordpress

Sumarizare articol

Atunci când conversiile lipsesc trebuie să arunci o privire peste rapoartele din Google Analytics. Lipsa vânzărilor, sau interacțiunea scăzută pe paginile tale online sunt elemente care semnalează probleme. Și, pentru că în online supraviețuirea înseamnă optimizări SEO, nu ai prea mult timp de pierdut. Nu uita, concurența abia așteaptă pași greșiți din partea ta.

Așadar, după cum îți ziceam, accesează Google Analytics și vezi ce se întâmplă cu traficul pe site-ul tău. Iar primul lucru pe care trebuie să îl analizezi este bounce rate-ul.

Acesta îți va spune cam care este realitatea din spatele website-ului tău WordPress. Pe scurt, îți va spune cât de mulțumiți sunt cei care îți accesează paginile web. Din păcate însă, în majoritatea cazurilor, bounce rate-ul va arăta nemulțumirea utilizatorilor.

Care este rezultatul imediat?

Cred că deja îl cunoști: vânzări scăzute, trafic mic, indexare în subsolul rezultatelor arătate de motoarele de căutare și conversii în cădere liberă.

cum cresti viteza de incarcare pentru site wordpress

Dar hai să înțelegem mai bine bounce rate-ul înainte de a vedea cum poți redresa performanțele proiectului tău online.

Bounce rate: ce este și cum se interpretează corect

Bounce rate-ul este un indicator de calitate.

Calitatea analizată este cea a vizitelor unice pe site. Pe scurt, arată ce fac utilizatorii prima dată când accesează site-ul. Mai mult decât atât, indicatorul se traduce în rata de respingere.

Așadar, este vorba despre acțiunea, sau alegerea utilizatorilor de a părăsi pagina accesată fără a mai face și alte acțiuni intermediare pe site.

În final, bounce rate-ul ne arată procentul celor care au fost dezamăgiți de experiența regăsită.

Dacă este vorba despre un shop online atunci un bounce rate ridicat înseamnă vânzări slabe raportate la numărul de accesări. Dacă vorbim despre un blog, atunci rata de respingere îți spune câte ceva despre calitatea conținutului. Și, desigur, dacă un site de prezentare este analizat, atunci un bounce rate ridicat înseamnă conversii care nu există.

Așadar, interpretarea corectă a unui bounce rate ce depășește valoarea de 60-70% este următoarea: utilizatorii nu au găsit informația pe care o așteptau inițial. Mai mult, site-ul tău nu a reușit să le răspundă la întrebări, să le întâmpine și rezolve problemele sau să informeze corect.

Și concluzia cea mai importantă: nu ai reușit să identifici intenția de cumpărare a utilizatorilor tăi. Fie te-ai adresat unui public greșit, fie nu ai furnizat conținutul pe care cei care ți-au accesat pagina îl așteptau. Și de aceea au ales să părăsească site-ul fără a mai face nicio altă acțiune.

Cred că este de acum clar cum trebuie interpretat bounce rate-ul. Și cred că este și mai relevant ceea ce trebuie să faci în cel mai scurt timp posibil.

Cum scazi bounce rate-ul pentru un site WordPress

Dacă nu faci tot posibilul să reduci bounce rate-ul atunci site-ul tău o va duce din ce în ce mai rău.

Rata de respingere este analizată și de algoritmii de indexare ceea ce înseamnă că vei pierde poziții în afișările organice. În scurt timp toată strategia ta SEO poate deveni irelevantă. Și să nu uităm de conversii și de monetizarea serviciilor tale online.

Află mai multe despre Page Quality Rating.

strategii seo pentru mentenanta wordpress

După cum vezi, totul este strâns legat de comportamentul celor care îți accesează paginile web. Așa cum este și normal, acest comportament spune totul despre calitatea informației publicate pe site-ul tău WordPress.

Așa că nu trebuie să mai pierzi timp. Aplică cât mai repede recomandările de mai jos pentru a reduce bounce rate-ul și pentru a crește conversiile. După cum o să vezi, sfaturile noastre vor analiza secțiuni și elemente diferite ale site-ului tău. Analizează-le la rândul tău și aplică optimizări acolo unde este cazul.

Identifică corect publicul țintă

Înainte de toate ai nevoie să te adresezi corect publicului tău țintă. De aceea este important să creezi un profil de buyer persona.

În momentul în care vei ști totul despre potențialii tăi clienți vei putea să optimizezi și conținutul pe care îl furnizezi online.

Iată ce elemente referitoare la publicul țintă trebuie să clarifici în această etapă:

  • Categoria socială.
  • Media de vârstă, sexul și zona geografică.
  • Stilul limbajului folosit.
  • Mediile de lucru, preocupări la locul de muncă.
  • Hobbyuri, metode de a-și petrece timpul liber.
  • Așteptări de la viitor, probleme actuale, temeri în ceea ce privește serviciile și informațiile online.

Fără a puncta aceste elemente nu vei ști cum să te adresezi corect. Mai mult, nu vei ști ce să oferi pentru a mulțumi. Ai nevoie să empatizezi cu utilizatorii tăi și ai nevoie să ai o relație cât mai apropiată cu aceștia. Altfel, vei risca să lași impresia greșită. Rezultatul: o rată de respingere ridicată și conversii scăzute.

Începe așadar prin identificarea profilului publicului tău țintă. Restul optimizărilor pleacă din acest punct.

Identifică corect intenția de cumpărare a utilizatorilor

Chiar dacă ai un profil de buyer persona bine conturat, s-ar putea să omiți cel mai important lucru. Ce așteaptă utilizatorii de la tine și de la site-ul tău.

Și aici vorbim despre intenții în mediul online.

O să-ți dau un scurt exemplu pentru a înțelege despre ce vorbesc. Să presupunem că ai publicat un nou articol de blog și că i-ai dat titlul Cum se plantează corect trandafirii. Intenția celor care îți accesează articolul este de a afla exact ceea ce ai promis în titlu. Dacă, în cuprinsul textului tu te axezi pe îngrijirea trandafirilor ai eșuat în a furniza conținutul conform cu intenția de bază.

Același efect se obține și dacă alegi să faci plasare de produse în mod abuziv, sau dacă în textul tău introduci link-uri către articole care nu au nicio legătură cu subiectul propriu-zis.

Pe scurt, nu reușești să oferi informația pe care utilizatorul o aștepta. Și atunci acesta va părăsi pagina fără a mai face nicio altă acțiune. Și, desigur, bounce rate-ul va crește rapid.

Așadar, nu contează unde vrei tu să ajungi, ci unde vrea clientul tău să ajungă. Oferă-i răspuns la probleme și la temeri și ai găsit rețeta succesului.

Învață cum să identifici intenția de cumpărare a utilizatorilor online.

Optimizează conținutul online

După ce ai creat profilul de buyer persona și după ce ai identificat intențiile utilizatorilor este timpul să optimizezi conținutul existent.

Urmează sfaturile deja prezentate mai sus și modifică paginile existente pentru a le aduce pe placul celor care le accesează.

mentenanta wordpress singur vs mentenanta wordpress cu specialist

Va fi nevoie să regândești categoriile și subcategoriile. Poate va trebui să modifici link-urile din textul deja publicat. Ceea ce vreau să spun este că trebuie să fii obiectiv în analiza pe care o faci. Atunci când este nevoie, aplică cele mai drastice măsuri însă asigură un conținut care are în centrul atenției publicul țintă.

Află cum poți crea conținut fără ajutorul unui specialist.

Scopul tău este să aduci nevoia ta de business la același nivel cu intențiile celor care îți accesează site-ul WordPress. Găsește aceste puncte comune și valorifică-le.

Regândește butoanele de call to action

Dacă ai un site de prezentare îți recomand să regândești câmpurile call to action. Dacă rata de respingere este mare pe anumite pagini care conțin butoane call to action înseamnă că acestea nu își ating scopul.

Alege un design diferit, modifică textul și alege alte mesaje persuasive. Nu plimba utilizatorii dintr-o pagină în alta doar de dragul traficului.

Totul trebuie să aibă un scop bine definit: conversia finală. Și aceasta se poate realiza doar dacă oferi exact ceea ce se așteaptă de la tine.

Restructurează landing page-urile

O analiză similară trebuie făcută și pentru landing page-uri. Restructurează-le pentru a crește conversiile.

Optimizează elementele importante precum headline-uri, subheadline-uri, liste și elementele grafice.

Subliniază avantajele serviciilor tale și cum pot ele rezolva problemele utilizatorilor. Din nou, identifică intențiile de cumpărare și garantează soluțiile potrivite.

Aruncă o privire și peste formularele de contact. Acestea trebuie să fie clare și cât mai simple. Nu solicita prea multe informații, rezumă-te doar la ceea ce este esențial.

Folosește breadcrumbs

O metodă simplă și utilă pentru a eficientiza navigarea online este integrarea breadcrumbs în site-ul tău WordPress.

Cartografierea paginilor web și lăsarea firimiturilor cu rol de ghidaj ajută la reducerea bounce rate-ului. Indiferent de locul în care se găsește în site, utilizatorul poate naviga către o altă pagină de interes rapid și fără efort.

Esențial în acest punct este introducerea corectă a breadcrumbs. Din nou, secretul constă în identificarea intențiilor și fructificarea lor.

Revizuiește designul și performanța

Site-ul tău trebuie să fie unul rapid. În plus el trebuie să poată fi accesat de pe orice dispozitiv. Acestea sunt cele mai importante aspecte atunci când vorbim de design și performanță.

Toate sfaturile de mai sus pentru reducerea bounce rate-ului pot fi aplicate doar dacă site-ul tău funcționează corect. Și asta înseamnă că are un design modern, se încarcă repede (aș adăuga, mai repede decât concurența) și este optimizat pentru mobil.

optimizarea paginii intrebari frecvente

Poți analiza aceste aspecte folosind 2 tool-uri intuitive: Page Speed Insights și LightHouse. Ambele tool-uri sunt oferite de Google și asigură rezultate similare cu ceea ce văd algoritmii de indexare atunci când site-ul tău este analizat.

LightHouse poate fi folosit din Google Chrome: accesează site-ul, apasă tastele Ctrl+Shift+I pentru modulul developer, mergi pe tabul Audit și rulează scriptul care-ți va inspecta paginile web.

Concluzii

După cum ai văzut, indicatorul de calitate bounce rate îți arată când utilizatorii nu sunt mulțumiți de experiența online regăsită pe site-ul tău WordPress. Poți analiza oricând acest indicator din contul de Google Analytics.

Dacă valoarea procentului bounce rate este ridicată atunci trebuie să urmezi sfaturile de mai sus. Scopul principal este scăderea ratei de respingere pentru că în spatele acestei reușite se află următoarele beneficii:

  • Crești traficul pe paginile site-ului tău.
  • Crești conversiile.
  • Vinzi mai bine și ai clienți mai mulțumiți.
  • Identifici corect așteptările clienților tăi de la tine și de la serviciile tale.
  • Reușești să crești în rezultatele organice.
  • Asiguri o strategie SEO de succes, pentru o perioadă îndelungată de timp.
  • Oferi informație relevantă care se viralizează rapid.

Folosește secțiunea de comentarii de mai jos și spune-ne tu cum ai reușit să reduci valoarea bounce rate-ului.

Dacă ai nevoie de ajutor suplimentar mergi la pagina de Contact ServHost. Explică-ne mai multe despre proiectul tău online. Îți vom răspunde de îndată și te vom ajuta să ai succesul mult dorit.

Găsești și alte tutoriale similare pe pagina noastră de Blog. Îți doresc lectură plăcută și cât mai mulți clienți mulțumiți.

Dăm startul afacerii tale online?

Despre Ninel Decu

Sunt tatăl a doi copii, autor de cursuri online, mentor, iar împreună cu soția mea am fondat în 2008 compania SERVHOST. În 2023 am depășit bariera de 1000 de clienți activi, în cadrul companiei SERVHOST. Sunt autorul a două cursuri online: ”Primii pași în WordPress” și “Cum să creezi un Funnel de Vânzare de la 0”. Ambele mi-au generat vânzări de câteva mii de EURO.