Website one-page vs. multi-page: avantaje, dezavantaje și costuri

site one page sau multi page

Table of Contents

Să ai o prezență online pentru afacerea ta, oricare ar fi profilul ei, nu mai este o opțiune. Dacă vrei să ajungi rapid în atenția clienților trebuie să comunici cu ei în cel mai rapid și eficient mod posibil.

Și care este cel mai eficient canal de comunicare în prezent?

Desigur, mediul online.

De aceea este important să ai un website în care să explici totul despre tine, produsele sau serviciile tale; pe scurt, ai nevoie de un website unde să-ți faci cunoscut brandul și implicit viziunea ta de business.

Și dacă ești la început de drum, probabil te afli în fața unei decizii importante: ce să alegi, un website de tip one-page sau o platformă multi-page?

Ei bine, răspunsul la întrebarea ta este puțin mai complex decât ai putea anticipa și este influențat de mai mulți factori. Acești factori variază în funcție de specificul fiecărei afaceri.

Pe scurt, ai nevoie de o analiză amănunțită a ceea ce vrei să obții din urma comunicării în mediul online.

Pentru a te ajuta să iei cea mai bună decizie o să-ți vorbesc în continuare despre avantajele, dezavantajele și costurile fiecărei soluții. La final vei ști cu certitudine exact ce se potrivește și vei alege fie soluția site-ului one-page, fie site-ul structurat în pagini și sub-pagini.

sfaturi constructie website

Să vedem așadar despre ce este vorba mai exact.

Website one-page sau multi-page: alege inteligent

După cum am spus mai sus, alegerea depinde în funcție de specificul afacerii tale. Ai de luat în calcul profilul clienților tăi, strategia de marketing pe care urmează să o implementezi și bugetul de care dispui.

Află cum poți identifica profilul de buyer persona pentru publicul tău țintă.

Ține minte însă: succesul tău în mediul online depinde în mare măsură de decizia din acest punct.

Anticipând puțin concluzia acestui articol îți pot spune că, de cele mai multe ori, un website gândit pe o structură arborescentă va asigura rezultate mai bune pe termen lung.

Hai să vedem însă care sunt atuurile și punctele vulnerabile în ambele cazuri. O să vezi că totul se va limpezi pe măsură ce parcurgi rândurile de mai jos.

One-page vs. multi-page: avantaje și dezavantaje

Conținutul publicat

Principalul avantaj al site-urilor de tip one-page este reprezentat de coerența mesajului. Ai totul într-o singură pagină. Mesajul tău ajunge la potențialii clienți rapid și nemijlocit. Nu ai nevoie să plimbi utilizatorii prin pagini diverse până în momentul conversiei. Totul este descris în același loc, fiecare secțiune a paginii fiind legată atât de cea precedentă cât și de cea care îi urmează.

onepager sau multipager website

Dezavantajul acestei abordări este că nu poți intra în detalii. Un one-page presupune mai mult de 3, 4 scrolluri pentru a ajunge în partea de final a paginii, așadar nu este recomandat să te lungești în explicații. Riscul este că vei plictisi audiența, care va fi tentată să-ți părăsească website-ul înainte de a face conversia.

Învață cum să optimizezi textul fără ajutorul unui specialist.

În cazul website-urilor de tipul multi-page ai o mare libertate atunci când este vorba despre abordare. Practic vei crea pagini separate pentru fiecare serviciu și vei avea conținut pentru fiecare categorie, subcategorie sau alt aspect pe care vrei să îl subliniezi. Ai posibilitatea să prezinți fără constrângeri orice îți dorești mergând pe intenția de cumpărare a clienților tăi.

Dezavantajul unui site cu multe pagini este că nu ai toată informația concentrată într-un singur loc. De cele mai multe ori utilizatorii vor trebui să acceseze mai multe pagini pentru a înțelege cu adevărat ce oferi și pentru a ajunge la serviciul / produsul dorit. Și cu cât un utilizator trece prin mai multe astfel de filtre cu atât crește riscul de a pierde conversii.

Optimizarea SEO

O să-ți spun chiar de la început că un website de tipul one-page este mult mai greu de optimizat SEO spre deosebire de un site multi-page.

Află cum să faci SEO pentru site-ul tău WordPress.

Ai o singură pagină în care introduci mai multe cuvinte cheie. De fapt, toate cuvintele cheie pentru care vrei să ajungi în primele rezultate organice. Și este foarte greu să optimizezi conținutul pentru mai multe keywords într-o singură pagină, oricât de lungă ar fi ea.

În plus, ai un singur link și acesta este chiar domeniul. Desigur, toate backlink-urile vor fi către homepage ceea ce va crește autoritatea lui, însă cât de multe backlink-uri poți strânge pentru o singură pagină?

Toate aceste dezavantaje dispar în cazul website-urilor cu mai multe pagini. Acolo ai libertate de mișcare indiferent de perspectiva pe care o abordezi. Ai pagini optimizate pe anumite cuvinte cheie, implementezi strategii de backlink de lungă durată și ai o structură de link-uri interne care ajută indexarea eficientă a site-ului tău.

Concluzia?

Din punct de vedere SEO trebuie să alegi un site multi-page. Dacă vrei rezultate organice bune vei avea mult de lucrat cu un site one-page.

folosire breadcrumbs website

Însă, pentru rezultate eficiente în cazul campaniilor plătite, un one-page va face minuni.

Totul ține de planul tău pe termen lung și de rezultatele pe care le urmărești. Desigur, nu uita de profilul buyer-persona.

Viteza de încărcare

Un site cu o singură pagină se va încărca mai greu decât un site cu o structură diversă. Oricât de ciudat ar părea, acesta este adevărul.

O singură pagină conține mult mai multă informație care trebuie să se încarce într-un timp cât mai scurt. Comparația pe care o faci este cu o pagină accesată dintr-un website ramificat. În cazul acela pagina are dimensiuni reduse; practic nu se încarcă tot site-ul, ci o singură pagină, cea accesată în acel moment.

Citește sfaturi utile pentru un site WordPress care se încarcă rapid.

Și de aici diferențele dintre site-urile one-page și multi-page. Plus că, un one-page va avea multe elemente dinamice și interactive care necesită un timp mai mare de procesare.

Totul duce către timpi de încărcare mari. Din nou, acest aspect va afecta în mod direct indexarea organică.

Concluzia este una destul de simplă. Vrei un site care se încarcă repede? Alege o platformă multi-page.

Costuri

Un site one-page este mai accesibil decât un site multi-page.

Plătești pentru un template simplu, gândit pentru o singură pagină. În plus, nu se gândesc structuri de link-uri interne și meniul nu se ramifică. Toate aceste aspecte se traduc în costuri mai mici în realizarea platformei online.

Dar, economia pe care o faci în realizarea site-ului o pierzi în implementarea campaniilor plătite. Așa cum ți-am spus, un one-page are nevoie de reclame pe cât mai multe canale de distribuție. Asta pentru că indexarea organică este mai anevoioasă.

design website one page multi page

Pe termen scurt investiția este avantajoasă, însă pentru o strategie de lungă durată un site multi-page este o investiție mai bună și mai sigură.

Concluzii

Chiar dacă pare că ne învârtim în jurul cozii deja primele concluzii pot fi trase. Și, îți pot spune cu siguranță că dacă vrei să vinzi rapid, un site one-page este soluția pentru tine. Dar, nu uita că va trebui să investești într-o strategie de marketing axată pe campanii plătite.

În schimb, dacă ai mai multe servicii pe care le oferi, sau vinzi mai multe produse, atunci îți sugerez să alegi soluția unui site multi-page. În acest caz poți aplica numeroase soluții pentru optimizare SEO on și off page și poți obține rezultate mult mai bune pe termen lung.

Amintește-ți că nu există o rețetă a succesului general valabilă.

Trebuie să iei cea mai bună decizie pentru domeniul tău de activitate.

Îți recomand să arunci o privire și în ograda vecinului. Ce face competiția îți va spune cam în ce direcție ai putea să te îndrepți. În plus, este un bun prilej să înveți și din greșelile altora nu doar din ale tale.

Pentru alte sfaturi utile ne poți scrie oricând folosind pagina noastră de Contact. Articole similare găsești pe blogul ServHost unde te ținem la curent cu tot ce-i nou în mediul online.

Dăm startul afacerii tale online?

Despre Ninel Decu

Sunt tatăl a doi copii, autor de cursuri online, mentor, iar împreună cu soția mea am fondat în 2008 compania SERVHOST. În 2023 am depășit bariera de 1000 de clienți activi, în cadrul companiei SERVHOST. Sunt autorul a două cursuri online: ”Primii pași în WordPress” și “Cum să creezi un Funnel de Vânzare de la 0”. Ambele mi-au generat vânzări de câteva mii de EURO.