Ai un site de tip one-page și vrei să înveți cum să-l promovezi eficient? Campaniile plătite sunt o soluție, însă, pe termen lung, bugetul tău poate avea de suferit.
Dacă majoritatea utilizatorilor care îți accesează website-ul nu provin din surse organice atunci ai nevoie de un plan de optimizare SEO.
Dar, cum faci SEO pentru un site cu o singură pagină?
La această întrebare o să îți răspund în acest articol. În cuprinsul rândurilor de mai jos o să-ți explic pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a ajunge în primele rezultate ale motoarelor de căutare. Și îți voi arăta cum să faci asta pentru mai multe interogări sau cuvinte cheie.
Mă simt nevoit să îți spun încă de la început. Chiar dacă acest tip de website arată bine și propune un dinamism crescut, el nu este recomandat pentru rezultate rapide în afișarea organică.
De regulă, traficul principal pentru un site cu o singură pagină provine din reclamele publicate pe cât mai multe canale de distribuție.
Vezi care sunt diferențele dintre un site one-page și un site multi-page.
Cu toate acestea, există soluții prin care poți apărea în rezultatele organice pe prima poziție pentru mai mult de 2, 3 cuvinte cheie. Întotdeauna există trucuri pe care să le aplici.
Așadar, hai să vedem cum te poți diferenția de concurența ta directă.
Strategii SEO pentru website-uri cu o singură pagină
Teoretic, autoritatea domeniului unui site one-page poate fi crescută mai repede spre deosebire de cazul unui site multi-page. De ce?
Pentru că toate backlink-urile vor trimite către aceeași pagină și anume homepage-ul.
Însă cât de multe backlink-uri poți strânge pentru aceeași pagină?
Din păcate, nu multe.
Învață mai multe despre tehnicile SEO-Off page și cum îți pot ele ajuta website-ul.
În plus, conținutul publicat pe un website cu o singură pagină este divers. În aceeași pagină abordezi lucruri diferite trecând rapid de la o secțiune la alta.
Scopul este generarea de conversii însă un conținut amestecat înseamnă cuvinte cheie amestecate. Iar motoarele de căutare vor avea dificultăți în a identifica mai multe focus keywords într-o singură pagină.
Concluzia este că afișările în rezultatele motoarelor de căutare se obțin mai greu în cazul website-urilor one-page. Însă, se pot aplica măsuri SEO care să schimbe această perspectivă.
Optimizarea conținutului
Primul lucru pe care trebuie să îl faci este să definești secțiuni specifice în pagină. Exact așa cum ai face dacă ar fi vorba despre pagini diferite.
Așadar, începe prin a face un keyword research. Apoi, concepe o listă cu cele mai importante cuvinte cheie pentru care vrei să contezi în rezultatele organice.
Structurează conținutul în funcție de aceste cuvinte cheie. Scrie titluri și subtitluri care să le conțină și nu le amesteca. Creează structuri DIV pentru fiecare secțiune din pagina ta pentru a delimita cuvintele cheie și pentru a le da importanță.
Verificarea indexării
Atunci când pagina ta se încarcă pe măsură ce utilizatorii dau scroll este necesar să te asiguri că motoarele de căutare indexează tot conținutul și nu doar părți din el.
Mulți dintre algoritmii de indexare oferă suport limitat pentru anumite procese dinamice javascript. Verifică dacă pagina este indexată de la început și până la sfârșit și dacă ea este salvată în memoria cache în mod eficient.
Cum faci acest lucru?
Un truc simplu și rapid: copiază o parte din textul aflat în subsolul paginii. Introdu acest text, între ghilimele, în browser și vezi dacă găsești rezultate care să includă și site-ul tău – dacă ai copiat mai mult de 5, 6 cuvinte dintr-o propoziție atunci pagina ta ar trebui să fie chiar primul rezultat afișat.
Orice ai face să nu oferi două versiuni ale site-ului tău, una pentru utilizatori și una pentru motoarele de căutare. De exemplu, se poate opta pentru indexarea versiunii statice a site-ului în motoarele de căutare și pentru afișarea versiunii originale către utilizatori. Google îți poate penaliza site-ul one-page în această situație.
Timpii de încărcare
Trebuie să ai grijă ca site-ul tău one-page să fie optimizat atât pentru navigarea clasică cât și pentru cea mobilă. În plus, timpii de încărcare contează extrem de mult în economia strategiei SEO.
Cu cât un site se încarcă mai repede cu atât mai bine.
Învață cum scazi viteza de încărcare pentru un site WordPress.
Însă, în cazul unui one-page acest lucru este dificil de obținut – există o mare cantitate de informație care trebuie să se încarce în același timp.
Așadar, ai grijă ca toate imaginile să fie comprimate. Elimină elementele grafice care pot încărca fără motiv site-ul.
Pe scurt, menține totul simplu și clar. Parcurgerea paginii trebuie să se realizeze fără probleme, indiferent de profilul publicului tău țintă.
Link-urile din site
Structurează conținutul prin intermediul link-urilor de tip ancoră. Fiecare ancoră va trimite către un anumit DIV din pagină.
Pe scurt, creezi și structurezi secțiuni diferite în aceeași pagină. Fiecare secțiune va fi optimizată pe un anumit cuvânt cheie principal.
Acesta va intra în cadrul unui titlu (cu H1), subtitlu (cu H2) și în componența unor paragrafe concentrate, desigur, tot în jurul focus-keywordului ales de tine.
Vezi cum poți optimiza textele de site fără ajutorul unui specialist.
Copy și nu content writing
Atunci când trebuie să transmiți multe în cât mai puține cuvinte ai nevoie de un stil persuasiv dar prietenos și care să transmită emoția potrivită. Pe scurt, ai nevoie de copywriting.
În copywriting scopul este de a scrie cât mai puține cuvinte cu un efect cât mai mare. Înseamnă a fi capabil să vinzi eficient. Pe scurt, înseamnă rapiditate în generarea de leaduri și conversii.
Așadar, uită de textele lungi și cu multe explicații. Încearcă să abordezi fiecare idee cât mai succint și să vorbești cât mai pe înțelesul publicului tău țintă. Din acest punct de vedere, învață cum să definești un profil de buyer persona.
Dacă o imagine face cât o mie de cuvinte, în copywriting 3 cuvinte fac cât o experiență de viață.
Conținut proaspăt
Atunci când administrezi un site cu o singură pagină textul publicat este constrâns de spațiu. Iar introducerea și valorificarea cuvintelor cheie potrivite reprezintă o provocare. Așadar, învață să scrii introduceri care impresionează cititorii.
De aceea îți recomand să schimbi frecvent textul din pagina ta. Analizează interogările populare în domeniul tău de interes. Fă asta constant, lună de lună. În funcție de rezultate și de variațiile cuvintelor cheie optimizează conținutul existent.
Urmărește rezultatele în Google Analytics și Search Console și testează diverse cuvinte cheie pentru a ajunge la rezultatul cel mai bun.
Un conținut proaspăt asigură o indexare eficientă a cuvintelor cheie și un proces de analiză a site-ului constant.
Concluzii
După cum vezi, se poate face SEO pentru un website de tipul one-page. Dacă urmezi pașii de mai sus rezultatele nu vor întârzia să apară.
Cu toate acestea, optimizarea SEO este mai anevoioasă în acest caz. Este recomandat să ajuți indexarea organică cu campanii plătite care să garanteze un trafic constant pe site.
Dacă ai nevoie de ajutor în implementarea unei strategii SEO eficiente specialiștii ServHost sunt mereu pregătiți să te îndrume și să îți explice totul în detaliu.
Ne poți spune totul despre planurile tale și despre proiectul tău online folosind pagina de Contact.