Crearea unui blog se numără printre cele mai populare recomandări pe care le primești atunci când întrebi cum poți aduce rapid afacerea ta în mediul online.
Mai mult, publicarea articolelor pe blog s-a transformat dintr-o simplă pasiune într-o strategie SEO aplicată chiar și de către magazinele online.
Și atunci, care sunt adevăratele beneficii ale unui blog?
Această întrebare ne vine în mod natural în minte având în vedere expansiunea domeniului online.
Avantajele sunt diverse și diferă de la caz, la caz.
Însă, obiectivele rămân mereu aceleași: prima poziție în afișările organice (și aici vorbim în primul rând de Google) pentru cât mai multe cuvinte cheie.
Descoperă Page Quality Rating, sau regulile pe care trebuie să le respecți dacă vrei să ai succes în online.
Și cum poți crește numărul de cuvinte cheie din cadrul unui website într-un mod cât mai interactiv și dinamic?
Desigur, prin publicarea articolelor pe un blog intern.
Să nu privim totuși totul doar dintr-un punct de vedere tehnic și strategic. Blogul înseamnă mai mult decât un mod de a crea noi link-uri și conținut online.
El este un proiect care se ghidează după reguli proprii. Mai mult decât atât, blogul poate fi și o importantă sursă de venit pentru cei care vor să înceapă o nouă afacere de acasă.
Așadar, să vedem care sunt adevăratele beneficii ale unui blog și de ce ar trebui să alegi și tu publicarea articolelor online în cel mai scurt timp posibil.
De ce să folosești un blog pentru afacerea ta
Blogul ca afacere este încă o soluție avantajoasă și va continua să fie și în anii care vor urma. Să faci bani din articolele pe care le publici poate fi o activitate pe care o faci în timpul liber. Însă, dacă ești organizat, poți transforma totul într-un business care să îți aducă un venit atractiv lună de lună, pentru atât timp cât îți dorești.
Și, dacă ești la început de drum, stai liniștit. Poți crea un blog gratuit în WordPress, totul în mai puțin de 2, 3 ore.
În cazul în care deja ai o afacere și ești activ și online, blogul te poate ajuta să ajungi mai rapid în atenția clienților, sau potențialilor clienți.
Hai să vedem cum.
Creezi conținut care se viralizează rapid
Primul beneficiu al blogului se referă la impactul pe care conținutul îl poate avea. Articolele scrise se pot viraliza rapid, ceea ce înseamnă că publicul tău țintă va reacționa pe măsură.
Cu cât alegi subiecte mai atractive cu atât mai bine. Articolele tale se vor distribui pe o mulțime de platforme online.
Scopul este ca afacerea ta să devină din ce în ce mai cunoscută. Iar blogul este un mod perfect de a te promova. Desigur, nu transforma articolele de blog în prezentări de servicii sau în descrieri de oferte. Blogul nu trebuie folosit în acest scop.
Prin articolele tale populare, tot mai mulți oameni vor auzi de tine și, implicit, de afacerea pe care o administrezi. Iar de aici până la prima conversie nu mai ai mult de așteptat.
Învață cum să optimizezi textul de pe site fără ajutorul unui specialist.
Ești mereu lângă publicul tău țintă
Publicând articole în mod constant te asiguri că stabilești o legătură activă cu publicul tău țintă.
Cititorii tăi nu se vor plictisi niciodată. Pentru că, de fiecare dată când îți vor accesa site-ul, vor regăsi conținut proaspăt și interesant.
Iar acesta este primul pas atunci când vrei să-ți fidelizezi clienții, sau atunci când vrei să creezi o bază de date cu adrese de email.
În plus, de îndată ce ai un public care îți accesează blogul în mod constant, poți demara campanii de marketing, așa cum este trimiterea unui newsletter.
Citește și ghidul nostru de e-mail marketing.
Nu uita să reactualizezi și articolele mai vechi și să răspunzi la comentariile primite. Arată-ți disponibilitatea și empatizează cu publicul tău țintă. Cu cât ești mai prietenos cu atât mai bine. Cititorii tăi trebuie să se simtă în siguranță, dar relaxați, atunci când îți citesc articolele.
Crești autoritatea site-ului de prezentare sau shopului online
Strategiile de brand awareness trebuie să includă și crearea unui blog. În fond, principalul beneficiu al blogului se referă exact la acest aspect: creșterea autorității site-ului de prezentare sau a magazinului online cu care este asociat.
Articolele scrise pe blog pot fi citate pe alte site-uri similare și tu poți ajunge în atenția unui public care, până în acel moment, nu știa nimic despre serviciile tale.
În plus, poți scrie articole pe care să le publici pe alte site-uri, sub forma unor servicii de guest-posting.
Vei vedea, un blog va deschide numeroase oportunități noi de care poți profita. Nu uita, scopul tău principal este să crești autoritatea / popularitatea site-ului de prezentare sau a shopului online.
În acest scop, află cum creezi un plan editorial pentru blog.
Ajungi în primele rezultate Google
După cum ți-am spus la începutul acestui articol, un blog este recomandat atunci când ai nevoie să creezi un sistem de link-uri interne în vederea creșterii organice pe un număr mare de cuvinte cheie.
În cazul magazinelor online, acolo unde conținutul de tip text este limitat, un blog ajută la creșterea raportului text / imagine. Astfel scorul general SEO este îmbunătățit și se obține o mai bună indexare organică pentru un număr mai mare de cuvinte cheie.
Și cu cât creezi mai mult conținut și mai multe link-uri cu atât reușești să ajungi mai sus în afișările motoarelor de căutare.
Dar, pentru rezultate eficiente va trebui să urmezi o strategie SEO. Pe scurt, ai nevoie de un keyword research și de un plan editorial. Tot conținutul publicat va fi optimizat în jurul cuvintelor cheie identificate și în jurul intențiilor de căutare / cumpărare ale utilizatorilor online care fac parte din publicul tău țintă.
Și pentru că vorbim despre aceste lucruri, acum ar fi un moment perfect să citești mai multe despre crearea unui profil de buyer persona.
Convertești rapid
Blogul scade procentul de bounce rate și redirecționează utilizatorii prin paginile website-ului. În plus, articolele pot converti ușor atunci când ele cuprind câmpuri call to action.
Fiecare articol trebuie să conțină link-uri către paginile de servicii, către produsele pe care le vinzi, sau/și către pagina de contact.
Dacă cititorii tăi apreciază calitatea informației de pe blog cu siguranță vor avea încredere să apeleze la serviciile tale.
Astfel, convertești direct din articolul de blog. Simplu, rapid și eficient.
Creezi o comunitate proprie
Blogul este bun și dacă vrei să creezi o comunitate în jurul site-ului tău de prezentare. Un blog este o sursă importantă de content indirect în măsura în care cititorii lasă comentarii și participă activ la reînprospătarea conținutului din pagina respectivă.
Mai mult decât atât, articolele de blog pot fi redistribuite pe canalele de social media în vederea strângerii de like-uri și share-uri online.
Astfel, noi utilizatori sunt redirecționați către site-ul tău de prezentare prin diverse surse.
Ai noi surse de venit
Blogul poate fi monetizat ușor. Iar acesta este un alt beneficiu de care te vei bucura cu siguranță.
Există diverse metode prin care poți face bani din blog. Le amintesc și eu pe cele mai importante aici:
- Promovare PPC – clienții plătesc pentru o reclamă afișată pe site-ul tău.
- Afiliere – primești comision pentru recomandarea unor produse / servicii pe blogul tău.
- Serviciul AdSense – afișezi reclame prin serviciul Google AdSense și primești comision de fiecare dată când cineva dă click pe reclama care rulează în articol.
- Bannere – similară cu promovarea PPC această metodă presupune cumpărarea de spațiu pe blogul tău în scop de advertising.
- Review-uri sponsorizate – primești produse, sau comisioane pentru prezentări și/sau descrieri de produse pe care le publici pe blog.
Concluzii
După cum vezi, beneficiile unui blog sunt variate. În funcție de ceea ce îți dorești și de specificul afacerii tale poți folosi blogul în diverse moduri.
Scopul este mereu același: o mai bună prezență în online.
Și ceea ce rezultă este cu adevărat folositor: conversii rapide, indexări eficiente în motoarele de căutare, brand awareness și noi oportunități de monetizare.
Dacă ai nevoie de ajutor în crearea unui blog în WordPress, nu ezita și spune-ne totul despre proiectul tău. Echipa ServHost îți este alături cu servicii dedicate. Îți explicăm totul în cât mai multe detalii și suntem alături de tine indiferent de problemele pe care le întâmpini.
Poți lua legătura cu noi folosind datele din pagina noastră de contact. Alte informații utile, precum și sfaturi practice găsești răsfoind pagina de blog.