Vrei să deschizi un magazin online în WordPress? O idee nouă de afacere online este un bun prilej prin care îți analizezi performanțele financiare.
În plus, investești o parte din economiile tale pentru a genera un venit suplimentar, care, de ce nu, se poate transforma într-un business profitabil.
Dar, pentru a începe o afacere de acasă ai nevoie de o planificare exactă a investiției. Desigur, analiza riscurilor la care te supui este și ea recomandată. Și, pentru toate acestea ai nevoie de un cost necesar, pe care să ți-l asumi.
Află mai multe despre ce trebuie să pregătești atunci când vrei să începi o afacere de acasă.
Iar atunci când vorbim despre crearea unui site de vânzări în WordPress este ușor să preconizezi nivelul investiției pe care îl ai de făcut. Nu uita, siguranța financiară este foarte importantă în momentul în care vrei să faci noi investiții.
Ei bine, în ceea ce ne privește, etapele pe care le ai de urmat sunt și intuitive și, cel mai important, le poți parcurge de unul singur. Astfel, limitezi cheltuielile și poți spera la un indicator ROI (return on investment) cât mai ridicat.
Așadar, în continuare o să-ți descriu pașii pe care îi ai de urmat pentru a crea magazinul online în WordPress. În plus, o să precizez și prețurile aferente fiecărei etape, pentru ca, la final, să ai un total aproximativ al investiției pe care o ai de făcut.
Află și dacă WordPress este potrivit pentru magazinul tău online.
Crearea unui site de vânzări în WordPress: etape și costuri
Un shop online în WordPress aduce rezultate atunci când comenzile vin. Este un calcul simplu și pragmatic atunci când vorbim de afaceri de acasă: ai nevoie de investiții bine calculate și de rezultate promițătoare.
Scopul este ca optimismul să se păstreze ridicat și să ai suficiente motive pentru a continua să dezvolți ideea de business.
Cu siguranță, nu se va întâmpla totul peste noapte. Însă, un punct de plecare trebuie să ai. Și, folosind informațiile de mai jos, vei putea să îți păstrezi viziunea clară pe tot parcursul proiectului tău online.
Hai să vedem despre ce este vorba.
Achiziționarea domeniului
Primul pas pe care trebuie să îl faci este achiziția numelui de domeniu. Aceasta este adresa la care magazinul online va fi găsit de către clienții tăi. Este ceea ce introduci în adresa motorului de căutare pentru a accesa un anumit site.
Așadar, alege un nume sugestiv pentru shopul tău WordPress. Verifică disponibilitatea și, mai apoi, finalizează achiziția.
Costul pentru domeniul dorit începe de la 10.9 Euro pentru un an.
Acest cost poate fi mai mare dacă numele domeniului este mai specific, sau dacă conține mai mult sens. Dacă alegi un nume abstract, sau uzual atunci prețul de bază este cel specificat mai sus.
Achiziționarea serviciului de hosting
Un magazin online nu poate exista în lipsa unui server pe care să fie găzduit. Practic, numele domeniului trebuie să existe fizic pe un calculator, într-o bază de date. Așadar, domeniul se va asocia cu o locație fizică și anume serverul despre care deja am pomenit.
Ofertele de găzduire diferă în funcție de anumite caracteristici. Spațiul de stocare și opțiunile bazei de date determină, de cele mai multe ori, aceste tarife. Însă, pentru început, pachetele de bază ar trebui să fie suficiente pentru nevoile tale – traficul pe site nu va fi unul extrem de numeros și, cel mai probabil, nu vei lista mai mult de 100 de produse pentru început.
În cazul ServHost, pachetul de bază de găzduire are un cost de 2.75 Euro.
Acest tarif este lunar și poate ajunge până la valoarea de 15 Euro în cazul în care vorbim de mai multe domenii găzduite pe același server și de site-uri cu dimensiuni generoase.
Nu-ți face griji; poți oricând schimba pachetul de hosting în funcție de nevoile pe care le ai. Recomandarea mea este să dozezi inteligent bugetul aflat la dispoziție, cel puțin în primă fază. Scopul este să aduci magazinul online în punctul în care se autosusține din punct de vedere financiar.
Instalarea WordPress
După achiziționarea serviciului de găzduire este timpul să instalezi WordPress. O poți face simplu și rapid, din contul cpanel – este contul cu care accesezi profilul creat pe serverul unde este găzduit website-ul tău.
Această etapă este gratuită. WordPress este o platformă de tip open-source și nu presupune costuri. Funcționalitatea de bază se folosește neîngrădit, însă este oarecum limitată. Dacă îți dorești funcții mai complexe vei avea nevoie de achizițiile despre care îți voi vorbi în continuare.
Achiziționarea temei WordPress
După cum ți-am spus, folosirea WordPress este gratuită. Așadar, poți instala o temă gratuită pentru magazinul tău online. Însă, de cele mai multe ori, temele gratuite nu oferă prea multe posibilități de personalizare. Pe scurt, s-ar putea să nu te mulțumească aspectul shopului tău.
Citește mai multe despre alegerea temei WordPress.
Și așa ajungem la temele plătite. Acestea oferă suport din partea dezvoltatorilor și modalități diverse de optimizare / personalizare a funcționalităților de bază.
Și există numeroase teme dedicate domeniului e-commerce.
Prețurile încep de la 40 de Euro și variază în funcție de complexitatea temei alese.
Poți verifica și achiziționa teme WordPress din panoul de control existent în platforma deja menționată, sau direct de pe site-ul themeforest.net.
Nu uita, alege tema conform cu necesitățile tale – practic, gândește-te bine la cum vrei să arate și să funcționeze magazinul tău WordPress.
Configurarea temei se face din panoul de control, folosind opțiuni intuitive. Nu, nu ai nevoie să știi programare.
Instalarea plug-in-urilor potrivite
Orice funcționalitate WordPress poate fi extinsă rapid și ușor cu ajutorul plug-in-urilor. Acestea sunt bucăți de cod sursă care modifică codul sursă al temei. Rezultatul? Obținerea unor noi funcționalități fără efort.
Există numeroase plug-in-uri pentru orice tip de problemă. Tot ce trebuie să faci este să-l alegi pe cel potrivit.
Majoritatea modulelor sunt gratuite. Însă, versiunile care nu costă sunt, de cele mai multe ori, limitate din punct de vedere funcțional. Astfel, pentru a folosi un plug-in la adevăratul lui potențial va trebui să îl cumperi.
De regulă, licența este anuală, cu prețuri ce pleacă de la câțiva Euro și care pot ajunge la câteva sute, în funcție de specificul plug-in-ului despre care vorbim.
Vezi care sunt cele mai folosite și recomandate 9 plug-in-uri WordPress pe care să le încerci și tu.
Configurarea Woocommerce
Majoritatea temelor e-commerce vin cu modulul Woocommerce preinstalat. Dacă nu, o poți face așa cum ai procedat cu celelalte plug-in-uri.
Woocommerce este gratuit, dar funcționalitatea acestuia poate fi extinsă cu ajutorul altor module special dezvoltate în acest sens. Și, după cum îți poți da seama deja, aceste module urmează rețeta plug-in-urilor despre care am vorbit deja în rândurile de mai sus.
Practic, în această etapă, investiția ta variază în funcție de bugetul pe care îl ai la dispoziție și de rezultatele pe care vrei să le atingi la final.
Costuri suplimentare
Un magazin online va avea nevoie de toată susținerea ta. Așadar, la costurile de mai sus se adaugă și următoarele:
- Plăți necesare pentru deschiderea unei noi firme – nu poți vinde fără a avea o societate deschisă în acest sens.
- Plăți de contabilitate și gestiune.
- Achiziția produselor pe care vrei să le vinzi.
- Plata unei companii de copywriting sau/și de marketing online dacă nu poți să te ocupi singur de aspecte precum SEO, conținut de site și monitorizare rapoarte Google Analytics și Search Console.
- Buget dedicat pentru derularea campaniilor plătite. Un shop online va avea nevoie de reclame plătite care să aducă trafic și potențiali clienți pe site.
- Comisioane către bănci atunci când se implementează modalități de plată specifice, așa cum este achiziția în rate fără dobândă printr-un card de cumpărături.
Concluzii
După cum vezi, să începi o nouă afacere de acasă nu presupune investiții majore. Dacă vorbim despre deschiderea unui magazin online WordPress costurile obligatorii pe care trebuie să le faci sunt achiziția domeniului și a pachetului de hosting. Restul sunt opționale și le poți face pe măsură ce dispui de noi posibilități de a investi.
Sfatul meu este să te familiarizezi cu toate cele prezentate, în special dacă folosești WordPress și Woocommerce pentru prima dată. Testează, încearcă și vezi unde ai avea nevoie de ajutor.
Fă o listă cu tot ce înseamnă cheltuieli și nu uita și de un calcul realist al încasărilor și a perspectivelor de dezvoltare ulterioară. Desigur, în acest punct trebuie să analizezi și timpul pe care îl poți aloca zilnic noului tău business.
Și, dacă ai nevoie de suport echipa ServHost îți stă la dispoziție. Te putem ajuta în tot ceea ce înseamnă dezvoltarea unui magazin de vânzări online în WordPress. Ne poți spune mai multe despre planurile tale folosind pagina noastră de contact.
Între timp, găsești și alte sfaturi utile în articolele noastre de pe blog.