Website-ul este un element crucial în mediul digital actual. Spre deosebire de acum câteva zeci de ani când principalele mijloace de promovare constau în strategii offline, acum mediul online este cel care te ajută să-ți propulsezi afacerea. De aceea, site-ul este principala metodă prin care îți construiești și consolidezi imaginea afacerii.
Succesul site-ului depinde de numeroși factori precum: elementele tehnice, aspectele vizuale și de design, experiența utilizatorului tradusă prin traseul pe care acesta trebuie să îl parcurgă pentru a găsi anumite detalii și, nu în ultimul rând, informația propriu-zisă și modul în care textul respectiv este organizat.
În consecință, textul ce se regăsește pe fiecare pagină din site trebuie să fie aranjat de asemenea manieră încât să-i atragă pe vizitatori să afle mai multe detalii despre afacerea ta și, în cele din urmă, să-i convingă să achiziționeze serviciile tale.
Cum de cele mai multe ori, utilizatorii nu ajung să treacă de homepage-ul site-ului (cunoscut și sub denumirea de Acasă), îți vom prezenta în continuare sfaturi prin care să obții o structură de homepage asemănătoare unei pagini de vânzare.
*Următoarele recomandări se adresează proprietarilor de firme care dețin site-uri de prezentare pentru servicii.
De ce este important să am un homepage care vinde?
Înainte de a-ți prezenta cele mai importante aspecte de care să ții cont, este important să ai în vedere faptul că homepage-ul este un rezumat al site-ului tău. Contrar așteptărilor, informația nu trebuie să fie exclusiv informativă, ci trebuie să îi atragă pe vizitatori și să-i convingă să solicite serviciile tale. În acest mod, generezi conversiile mult așteptate și poți ajunge să îți îndeplinești obiectivele de vânzare.
Pentru a clarifica lucrurile și a le exemplifica, ne vom folosi pe tot parcursul articolului de homepage-ul site-ului de prezentare ServHost.
Cum pot crea o structură de homepage adecvată?
#1. Headline atractiv
Headline-ul sau primul titlu pe care utilizatorii îl citesc atunci când îți accesează site-ul este crucial. El este cel care influențează percepția vizitatorilor asupra afacerii tale și prima impresie pe care aceștia și-o formează. De aceea, este important ca titlul să fie unul direct și să menționeze cu exactitate despre ce este site-ul și cui se adresează.
În cazul nostru, headline-ul SUCCESUL TĂU ONLINE ÎNCEPE DE AICI ilustrează o dorință evidentă a oricărui proprietar de afacere, aceea de a avea succes și de a-și îndeplini obiectivele. În completarea acestei afirmații este subheadline-ul Realizăm și găzduim proiecte online de succes, pe platformă WordPress care indică domeniul nostru de activitate și sugerează faptul că deținem cunoștințele necesare referitoare la platforma WordPress.
#2. Iconițe care atrag atenția
Odată ce le menționezi oamenilor despre ce este site-ul tău, este necesar să listezi serviciile pe care le oferi, de preferat însoțite și de o iconiță sugestivă, și să le descrii pe scurt pentru a trezi interesul vizitatorilor.
La final, este indicat să inserezi și un call to action potrivit fiecărui serviciu, astfel încât să îi îndemni pe oameni să descopere mai multe detalii despre activitățile pe care le desfășori.
După cum se poate observa, noi am folosit call to action-urile Alege domeniul, Vezi pachetele și Află mai multe pentru a face tranziția de pe homepage la secțiunile individuale cu informații despre Domeniu, Hosting și WebSite.
#3. Îndemnuri de tranziție
Deseori, utilizatorii pot fi cu ușurință saturați de informațiile din mediul online. De aceea, este indicat să folosești butoane de îndemn pentru a face cu ușurință trecerea către următorul set de informații. În același timp, interacționezi cu vizitatorii și le sugerezi să întreprindă o acțiune în beneficiul lor și al afacerii tale.
La ServHost, fiind vorba despre servicii de hosting, ne îndemnăm utilizatorii care momentan nu au site să verifice disponibilitatea domeniului pe care aceștia și-l doresc.
#4. Elemente de autoritate
Atunci când utilizatorii află pentru prima dată de site-ul tău, cu atât mai mult au nevoie de mărturii de la clienții care au apelat deja la serviciile tale pentru a le spori încrederea. Totodată, aceste testimoniale le oferă potențialilor clienți siguranța că și ei vor avea parte de rezultatul mult dorit.
În consecință, ia legătura cu câțiva dintre clienții tăi și roagă-i să scrie impresiile lor despre despre colaborarea avută cu tine. Te asigurăm că este și o bună modalitate de a afla ce anume au apreciat cel mai mult la respectiva colaborare.
#5. Alte elemente de vânzare
Homepage-ul nu este doar despre texte, ci și despre ghidarea vizitatorilor. Astfel că, odată ce le-ai oferit îndeajuns de multe informații, este timpul să îi ajuți să se decidă și să îi îndrumi unde ar trebui să dea click.
În cazul nostru, utilizatorii au posibilitatea de a afla detalii despre crearea unui site sau despre realizarea unui magazin online pentru a fi în cunoștință de cauză.
#6. Aspecte definitorii despre afacerea ta
Competiția din zilele noastre este acerbă, iar oamenii au fără îndoială o multitudine de opțiuni la dispoziție. Prin urmare, ei au nevoie de motive prin care să fie convinși că tu ești cea mai bună opțiune pentru ei.
Tot acest proces de convingere se traduce prin listarea celor mai importante argumente pentru care utilizatorii ar trebui să apeleze la serviciile tale. Așa cum se poate observa, noi am denumit secțiunea aceasta De ce să alegi ServHost? și am explicat pe scurt fiecare motiv.
#7. Îndemnul final
Unul dintre scopurile oricărui site este și să faciliteze interacțiunea dintre un potențial client și afacerea ta. În consecință, cel mai indicat este să închei homepage-ul printr-un buton de call to action care să îi încurajeze pe vizitatori să te contacteze.
La ServHost, secțiunea menționată este denumită Ești gata să începem?, iar butonul de final este intitulat sugestiv Contactează-ne.
Sperăm că toate aceste explicații te vor ajuta să obții o structură de homepage potrivită pentru afacerea ta și să atragi cât mai mulți clienți.
Până la următorul subiect de discuție, îți dorim mult spor și inspirație!