Comunicarea este factorul esențial ce stă la baza interacțiunii umane. Fie că vorbim despre o relaționare față în față sau în mediul virtual, modul în care ne adresăm face fără îndoială diferența. Bineînțeles, depinde de fiecare dintre noi cum suntem percepuți de către cei din jur.
În mod evident, impresiile pozitive sau negative sunt și cele care îi determină pe oameni să aleagă să cumpere sau nu produsele sau serviciile tale. Având în vedere influența mediului digital, prezența în sfera virtuală și canalele de social media pe care alegi să comunici cu publicul tău sunt definitorii pentru afacerea ta.
Prin urmare, dacă nu te-ai decis care sunt platformele care ți se potrivesc, te invităm să afli care sunt pașii de alegere a rețelelor de socializare potrivite.
Care este importanța creării unei prezențe pe rețelele de socializare? Principalul avantaj în a-ți asigura prezența în mediul online este crearea vizibilității în rândul publicului țintă. Astfel, ai posibilitatea de a comunica în mod direct cu potențialii clienți și de a-i informa cu privire la ultimele noutăți sau activități pe care le desfășori.
De asemenea, platformele de socializare reprezintă un mijloc eficient prin intermediul căruia poți genera mai mult trafic pe website-ul tău, îți poți îmbunătăți rata de căutări, dar și ratele de conversie.
Într-un articol anterior, am scris mai multe informații despre Cum să aduci mai mult trafic din social media pe site-ul tău.
Care sunt cele mai utilizate rețele de socializare?
După cum probabil știi, există numeroase platforme de social media, însă nu toate sunt folosite în egală măsură. În funcție de zona la care facem referire, clasamentul acestor rețele arată diferit.
În România, marea majoritate a populației folosește Facebook, Instagram, YouTube și LinkedIn. În cazul în care nu ești familiarizat cu principalele caracteristici ale acestora, vom face în continuare o scurtă trecere în revistă a fiecărei platforme.
Facebook este cea mai mare platformă de social media din lume ce poate fi cu ușurință asemănată cu Google, întrucât există persoane care folosesc Facebook-ul pentru a afla mai multe informații despre o anumită firmă. Prin urmare, acest canal conectează oameni, afaceri și brand-uri.
Mai mult, Facebook îți oferă posibilitatea de a-ți programa postările, de a face transmisiuni live, de a crea campanii plătite și de a intregra un buton special pe site-ul tău.
Instagram este rețeaua socială deținută de Facebook, ideală pentru afacerile care comercializează produse fizice. Astfel, poți folosi principalele funcționalități ale acesteia în avantajul tău.
Instagram este despre insta stories, imagini calitative, citate și mesaje motivaționale și hashtag-uri care facilitează căutarea postărilor tale și creșterea numărului de inimioare / love (echivalentul like-urilor de pe Facebook).
YouTube este al doilea cel mai folosit motor de căutare după Google. De asemenea, este spațiul ideal pentru postarea conținutului de tip video, întrucât filmulețele pot fi căutate atât pe YouTube, cât și pe Google. Crearea unui cont este gratuită și îți permite să adaugi un număr nelimitat de videoclipuri.
Mai mult, link-urile acestor filmulețe pot fi ulterior postate și pe pagina de Facebook pentru a-ți informa audiența despre activitățile tale și pentru a-i încuraja să le vizioneze.
LinkedIn este deseori descris ca fiind varianta profesională a Facebook-ului. Aici ai ocazia să creezi un profil al firmei și să aderi la diferite comunități cu interese comune.
Totdată, este o rețea de socializare utilă, dat fiind faptul că aici se regăsesc persoane cu interese profesionale comune, asfel că poți distribui ofertele afacerii tale, oportunitățile de carieră și poți crea și campanii plătite. Important este să fii activ în mod constant.
Cum aleg rețelele de socializare potrivite?
Înainte de a putea crea o strategie de promovare adecvată pentru afacerea ta, este crucial să pornești de la câteva întrebări. Acestea te vor ajuta cu siguranță să-ți formezi o perspectivă de ansamblu privind selecția platformelor de socializare.
Iată lista elementelor pe care trebuie să le ai în vedere:
-
Care sunt rețelele de socializare pe care publicul tău țintă le folosește?
Pentru a putea defini caracteristicile audienței tale, îți recomandăm să citești articolul Cum construiești un profil buyer persona pentru clienții tăi.
-
Care este limbajul pe care dorești să-l folosești (formal, semi formal, prietenos)?
În funcție de aceste caracteristici, vei putea să adaptezi conținutul astfel încât să fie atractiv pentru publicul țintă.
-
Care sunt principalele obiective pe care dorești să le îndeplinești prin folosirea platformelor de socializare?
Îmbunătățirea imaginii brand-ului tău pentru a-l face ușor de recunoscut în rândul publicului țintă ori generarea potențialilor clienți sau vânzărilor prin intermediul conținutului sunt doar câteva dintre opțiuni.
-
Intenționezi să utilizezi și opțiunile de promovare plătită ale canalelor de social media?
Aici trebuie să ai în vedere faptul că în cazul anumitor platforme, bugetele pot fi mai ridicate decât pentru altele; spre exemplu, LinkedIn presupune costuri mai însemnate decât Facebook. Totodată, există diferite metode de realizare a campaniilor și este posibil să nu ai neapărat nevoie de toate.
-
Ce rețele de socializare folosesc competitorii tăi?
Analizarea competiției este întotdeauna un mijloc bun de a descoperi tipurile de conținut pe care aceștia le postează, felul în care ei comunică, precum și modul în care publicul țintă reacționează la respectivele postări. În felul acesta, îți vei forma o perspectivă referitoare la elementele care îi determină pe oameni să răspundă în mod pozitiv.
-
Ce fel de conținut vrei să distribui audienței? (articole, știri, noutăți din domeniu, videouri, imagini reprezentative sau altele)
Toate exemplele menționate sunt potrivite pentru a le posta sau distribui pe Facebook. Însă, video-urile sunt adecvate pentru YouTube, imaginile pentru Instagram, iar articolele, știrile și noutățile sunt potrivite pentru LinkedIn.
Care este numărul de canale pe care îl poți administra în mod constant?
Dacă ești la început, cel mai bine ar fi să-ți concentrezi atenția asupra unei singure platforme astfel încât să te asiguri că obții rezultate. Treptat, poți crește numărul acestora.
Odată clarificate toate aceste aspecte, următorul pas este să stabilești tacticile cu ajutorul cărora îți vei consolida afacerea în mediul online. Un bun punct de plecare în acest sens este Ghidul de promovare social media pentru afacerile online.
Sperăm că aceste informații te vor ajuta în alegerea rețelelor de socializare adecvate pentru afacerea ta.
Până la următoarea discuție, îți dorim mult spor în luarea celor mai înțelepte decizii!