Mediul digital este fără îndoială unul competitiv. Viteza cu care apar modificări în sfera online-ului te constrânge să ții pasul cu toate noutățile apărute. După cum am discutat și în articolele anterioare, website-ul este principalul element care îți asigură prezența online.
Bineînțeles, este insuficient doar să fii prezent, ci este necesar să acorzi o atenție deosebită și modului în care comunici online. Un prim pas în acest sens este impactul vizual pe care îl are website-ul asupra utilizatorilor.
Dacă ești curios să afli cum poți avea un site care să capteze atenția, am detaliat subiectul în articolul 7 Sfaturi și trucuri pentru a crea un site cu design atractiv.
Având în vedere că există variate detalii care contribuie la succesul afacerii tale, de data aceasta vom discuta despre conținut și modalități eficiente de construcție website.
Te invităm să afli care sunt informațiile ce trebuie integrate pe site-urile de prezentare ale unor produse sau servicii.
Construcție website – ce înseamnă conținutul unui site?
Orice website poate fi asemănat cu o carte. Dacă textul acesteia ar fi unul fără esență și în neconcordanță cu titlul, atunci mai mult ca sigur nu va avea impact asupra cititorului.
Aceeași situație s-ar putea întâmpla și în cazul unui website. Prin urmare, este recomandat ca el să includă informații relevante pentru sfera în care activezi, cât și pentru serviciile sau produsele pe care le oferi. Mai mult decât atât, asemeni design-ului, partea scrisă trebuie să și stârnească interesul vizitatorilor.
În afară de conținutul de tip text, există și alte tipuri de conținut pe care le poți include pentru a obține un aspect dinamic al site-ului. Ne referim aici la filmulețe, imagini sau infografice. Atât timp cât elementele menționate nu sunt utilizate în exces și într-adevăr reflectă activitatea afacerii tale, te sfătuim să le iei în calcul.
Să revenim însă la modul de construire al website-ului, în special la partea care le facilitează utilizatorilor navigarea pe site și anume, meniul.
Ce presupune meniul unui site?
Înainte de toate, să lămurim puțin ce este acela un meniu. În cazul website-urilor, el funcționează asemenea cuprinsului unei cărți, întrucât include toate secțiunile importante existente pe site. De asemenea, tot el intermediază și accesul utilizatorilor printr-un singur click către acele secțiuni.
În consecință, dacă deții un site de prezentare, meniul acestuia conține, în mod normal, următoarele pagini:
- homepage (acasă);
- despre noi / echipa;
- categorii de produse / servicii;
- portofoliu;
- contact.
Ce informații se regăsesc pe fiecare pagină?
În mod evident, paginile site-ului tău au propriul lor scop. De aceea, te invităm să afli în continuare ce aspecte trebuie să incluzi în crearea conținutului fiecărei pagini.
#1 Homepage / Acasă
Această pagină este în esență un rezumat al întregului site. În egală măsură, este și o pagină de vânzare, întrucât trebuie să-i determine pe utilizatori să afle mai multe despre tine și afacerea ta.
Astfel, este esențial să structurezi informația pentru a putea fi ușor de citit și înțeles. O alternativă eficientă ar putea fi următoarea structură:
- headline / un titlu care să atragă și care să facă referire la sfera ta de activitate;
- sub-headline / subtitlu adresat potențialor clienți prin care să evidențiezi cel mai mare avantaj pe care îl au dacă apelează la tine;
- o secțiune în care să descrii pe scurt serviciile / produsele pe care le oferi, adăugând un buton de call to action (îndemn) care să redirecționeze utilizatorii către paginile dedicate produselor sau serviciilor;
- în cazul în care dispui de resursele necesare, poți include și un scurt filmuleț de prezentare (de aproximativ 1 minut) care să-ți reflecte activitatea și să îi încurajeze pe vizitatori să te cunoască mai bine;
- o secțiune cu testimoniale / părerile clienților astfel încât să creezi credibilitate în rândul vizitatorilor;
- o secțiune cu un formular de abonare la newsletter, întrucât în acest mod îți poți crea o bază de date solidă pentru a-ți ține publicul țintă la curent cu activitățile pe care le desfășori sau promoțiile de care dispui.
În cazul în care nu ți-ai definit încă audiența țintă, te sfătuim să lecturezi articolul: Cum construiești un profil buyer persona pentru clienții tăi.
#2 Despre noi
Este acea pagină care conține detaliile despre activitățile desfășurate până la acel moment și despre parcursul afacerii tale. Atenție însă să nu te rezumi numai la a vorbi la persoana I despre tine și afacerea ta.
Ține minte că și această categorie se adresează tot potențialilor clienți, așa că îți recomandăm să ai în vedere și aspectele de mai jos:
- evidențierea beneficiilor pe care vizitatorii le au dacă aleg să achiziționeze produsele sau serviciile tale;
- exprimarea principalelor avantaje pe care le au clienții;
- menționarea experienței membrilor echipei (spre exemplu, în domeniul construcțiilor, aceste informații sporesc gradul de încredere al utilizatorilor);
- la final, inserarea unui buton de call to action pentru a-i încuraja pe oameni să te contacteze.
#3 Pagina Produse / Servicii
În ambele situații, este esențial să detaliezi fiecare serviciu sau produs în parte, iar acolo unde gama este diversificată, să le împarți pe subcategorii. În acest mod, viitorilor clienți le va fi mult mai ușor să găsească ceea ce caută.
Atunci când discutăm despre produse, este necesar să adaugi și prețul lor, precum și modul de livrare, care este de altfel un detaliu elementar pentru magazinele online.
În ceea ce privește serviciile, dacă nu există un preț standard și diferă în funcție de cerințele clienților, îți recomandăm să adaugi un formular de cerere oferă astfel încât vizitatorii să poată lua legătura cu tine.
#4 Portofoliu de clienți
Asemeni testimonialelor atașate pe homepage, și această pagină are rolul de a spori credibilitatea și de a-i încuraja pe utilizatori să aleagă produsele sau serviciile tale. Aceasta este pagina potrivită pentru a lista proiectele realizate și companiile cu care ai colaborat.
Dacă afacerea ta este adresată consumatorilor finali care sunt persoane fizice, atunci aici poți lista studii de caz pe proiecte de succes, impresii ale clienților mulțumiți și câteva cifre care îți atestă credibilitatea: număr de clienți mulțumiți / familii fericite / beneficiari / cumpărători / achiziții etc.
Totodată, nu pierde din vedere și actualizarea constantă a paginii de portofoliu cu cele mai noi informații. Te asigurăm că va fi în avantajul tău pe termen lung.
#5 Contact
Nu în ultimul rând, pagina de contact este și ea importantă, aici regăsindu-se informații despre orarul de funcționare, numărul de telefon și e-mail-ul. De asemenea, este indicat să apară și o hartă pentru a facilita accesul către sediul afacerii tale.
Mai mult, tot aici poți include și un formular de contact și îi poți îndemna pe utilizatori să-ți trimită un mesaj dacă au nevoie de o ofertă personalizată de preț sau pentru orice alte nelămuriri legate de produsele sau serviciile tale.
Bonus: Pagina de Blog
Este secțiunea în care poți posta în mod frecvent articolele care au legătură cu sfera ta de activitate. Atenție la faptul că scopul articolelor este să-ți susțină afacerea pe termen lung, ceea ce înseamnă că este necesară o investiție constantă dacă îți dorești să fie citit.
Despre Cum să faci un blog de succes. Ghidul complet am scris pe larg într-un articol anterior.
Bineînțeles, articolele se împart la rândul lor în mai multe categorii, astfel că ai la dispoziție o varietate de subiecte pe care le poți aborda.
La final, nu-ți rămâne decât să verifici dacă site-ul tău conține aspectele menționate anterior. În cazul în care ești pe punctul de a-ți planifica modul de construcție website, să iei în considerare sfaturile noastre.
Mult spor la implementat și la atingerea obiectivelor!