Cum ar trebui sa-mi aleg numele de domeniu? – partea a II-a
Acum dupa ce ai ales numele de domeniu pentru afacerea ta online, pentru a avea un impact si a atrage cat mai multi clienti ai nevoie de inca 3 lucruri si anume:
1. Nisa de piata careia i te adresezi.
Indiferent de domeniul de activitate, compania ta trebuie sa se evidentieze prin ceva propriu in mintea potentialilor tai clienti. Acel ceva este pozitionarea ta pe piata.
Care este primul lucru care ar trebui sa le vina in mintea potentialilor clienti atunci cand citesc sau aud numele companiei tale? Tu, cel care decide acest lucru asa ca reflecteaza cu grija cand iei aceasta decizie.
Compania ta va fi cea mai prietenoasa, cea mai specializata, cea mai pretentioansa in oferirea de consultanta afacerilor de mici dimensiuni?
Orice nisa alege asigura-te ca o poti comunica in mod clar pietei tinta. De indata ce intri in acea nisa va fi destul de greu ca cineva sa ti-o ia.
IDEILE tale pot fi transformate
într-o AFACERE
Atunci cand iti alegi nisa ia in considetatie si punctele tale forte, concurenta si tendintele pietei.
Nisa ta ar trebui sa se remarce prin simplitate.
Te poti diferentia de concurenta in cel putin 10 moduri: prin localizare, pret, promovare, personal, produs, servicii, varietate, calitate, accesibilitate si rapiditate.
Domeniul in care te hotarasti sa te diferentiezi este pozitionarea ta pe piata. Aceasta va trebui sa transpara in toate materialele de marketing si trebuie sa fie usor sa o comunici in 10 secunde.
Trebuie sa fie ceva simplu se spus, de aratat si de dovedit.
2. Gaseste-ti un meme
Acesta poate fi definit ca cel mai simplu mod de a comunica o idee. Omul cavernelor statea in apa pana la brau incercand sa prinda un peste cu mainile goale. Nu-i deloc surprinzator ca nu prindea nici unul.
Cand s-a intors in pestera unde se adapostea a observat pe perete un desen rudimentar care reprezenta un barbat care tinea in mana un bat cu un peste infipt la capat.
Omul cavernelor a lergat din nou la rau, a rupt o creanga dintr-un pom aflat in apropiere, i-a ascutit un capat cu o piatra si apoi a putut sa prinda destul peste pentru a se hrani el si familia lui.
Acesta a fost salvat de un meme – transmiterea imediata a unor idei intro forma simpla, clara si fara a fi necesare alte explicatii.
Un meme calatoreste de la o minte la alta. Este usor de creat si usor de raspandit. Gandeste-te la beneficiul principal pe care il ofera compania ta, apoi determina cum il poti comunica mai bine printr-o imagine sau printr-o fraza.
3. Tema
Nu te costa nimic sa concepi o tema durabila, memorabila si de succes.
Aceasta tema este formata din cateva cuvinte care exprima starea de spirit a firmei tale.
Tema ar trebui sa fie folosita pe toate materiale de promovare: pe website-ul tau, in reclame, in semnatura de email, pe cartile de vizita si pe articolele de papetarie.
Tema reiese chiar din identiatea ta si-i face pe oameni sa se gandeasca la tine ori de cate ori o vad sau o aud. Tema combinata cu un meme adevarat iti cosolideaza pozitia in mintea oamenilor.
Am sa te rog sa imi lasi mai jos un comentariu referitor la nisa ta de piata. Ce provocari ai si daca ai folosit ideea de meme si tema.
Spor!