Cum folosești eficient Planificatorul de cuvinte cheie de la Google

cum faci keyword research eficient in 2019

Sumarizare articol

Felul în care Google alege să ierarhizeze site-urile în rezultatele sale organice se modifică de la an la an. Nu de mult vorbeam despre Page Quality Rating și cum a modificat Google algoritmii de indexare în 2019.

Ceea ce nu se modifică este punctul de plecare în analiza site-urilor pe care Google o face. Și aici avem în primul rând cuvintele cheie și mai apoi tendințele de căutare ale utilizatorilor online.

Pe scurt, avem un keyword research pe care trebuie să îl realizezi tu înainte de a publica ceva online. Dar, avem și un keyword research pe care îl face Google atunci când îți accesează conținutul publicat.

Rezultatul? Prezența ta în rezultatele motoarelor de căutare.

Și de aceea trebuie să știi cum faci keyword research eficient folosind toate tool-urile pe care le ai la dispoziție.

Mă simt obligat să fac o mică precizare înainte de a merge mai departe: peste 80% din numărul total al click-urilor se opresc după al 3-lea rezultat pe prima pagină din Google. Din acest 80%, mai mult de 60% se duce către primul rezultat, în timp ce restul se împarte între a 2-a și a 3-a poziție.

continut online de calitate

Ceea ce vreau să spun este că succesul atârnă de un fir extrem de subțire care depinde de foarte multe lucruri. Însă, dacă știi cum să faci un keyword research adaptat tendințelor actuale de căutare parcă începi să vezi totul cu alți ochi.

Cum faci keyword research în 2019: cele mai recomandate tool-uri

Un generator de cuvinte cheie este soluția ideală. Folosit în mod corect, un tool sau serviciu special îți poate genera cuvintele cheie potrivite pentru activitatea ta.

Este varianta rapidă și ușoară prin care înveți să faci keyword research în 2019. Și dacă tot vorbim despre practicile de urmat anul acesta, poate ar fi bine să arunci o privire și peste strategii de link building în 2019.

Aceste tool-uri (da, ai la îndemână o mulțime de opțiuni) oferă sugestii de cuvinte cheie pe care să le folosești în conținutul pe care îl vei publica.

În baza rezultatelor creezi meta titlurile, meta descrierile și structurezi mai apoi conținutul în titluri și subtitluri. Tot prin intermediul structurilor de cuvinte cheie vei crea categorii, subcategorii, link-uri interne, planuri editoriale și multe altele.

Dar, care sunt cele mai recomandate tool-uri care te ajută să faci un keyword research corect? Iată o scurtă listă de la care poți începe:

  • Planificatorul de cuvinte cheie de la Google: este asistentul Google pentru identificarea de keywords despre care vom discuta în detaliu mai jos. Este cel mai relevant tool pentru că oferă rezultate și pentru generarea de reclame plătite.
  • Google Trends: tot un serviciu oferit de Google care oferă posibilitatea de a compara 2 sau mai multe cuvinte cheie pe perioade și locații bine determinate. Din păcate nu garantează aceeași acuratețe precum Google Keyword Planner.
  • Extensii pentru Chrome: sunt multe extensii care pot da sugestii de cuvinte cheie în funcție de căutările pe care le faci în Google. Dezavantajul este că rezultatele optimizate pentru căutările în limba engleză. De exemplu, poți încerca Keyword Everywhere.
  • Sugestii și recomandări Google: atunci când faci o căutare pe Google motorul de căutare îți oferă și căutări similare. Acestea pot reprezenta sugestii de cuvinte cheie pe care le poți lua în considerare.
  • Google Analytics: în Analytics vei vedea care sunt paginile cele mai vizitate și îți poți face o idee despre cuvintele cheie care au creat trafic pe site-ul tău. În acest fel identifici noi oportunități pentru a varia conținutul online.
  • Search Console: în Search Console ai rapoarte privind cuvintele cheie care au adus vizite, dar și poziționarea lor organică. În baza rapoartelor poți dezvolta strategii pentru a crește vizibilitatea pe anumite cuvinte cheie și poți identifica structuri noi prin care poți aduce vizite pe site.

Am vorbit mai multe despre aceste tool-uri atunci când am discutat despre tipurile de cuvinte cheie pe care le poți folosi.

Dintre toate, Planificatorul de cuvinte cheie oferit de Google te poate ajuta cel mai mult. Hai să vedem cum faci keyword research folosindu-l.

Cum faci keyword research folosind Planificatorul de cuvinte cheie de la Google

În primul rând trebuie să îți spun că acest serviciu este gratuit. Nu ai nevoie decât de un cont de Google Ads.

Apoi, ține cont că Planificatorul de cuvinte cheie de la Google are scopul de a te ajuta să creezi reclame plătite. Majoritatea opțiunilor pe care le ai la dispoziție au fost create în acest scop.

planificatorul de cuvinte cheie de la google

Cu toate acestea, serviciul este cel mai bun generator de cuvinte cheie pe care îl poți folosi la momentul actual. Iată care sunt pricipalele avantaje de care poți profita:

  • Găsești noi keywords folosind cuvinte, fraze, site-uri și categorii.
  • Identifici evoluția anumitor interogări pentru perioade specifice de timp.
  • Observi evoluția cuvintelor cheie în funcție de bugetul pe care îl ai la dispoziție dacă vrei să creezi noi campanii plătite.
  • Filtrezi rezultatele în funcție de limbă și locație.
  • Ai date structurate care țin cont de căutări lunare, competiție, impresii organice etc.

Dar, ceea ce ne interesează în acest moment este procesul de keyword research.

Identificarea cuvintelor cheie noi

Accesează contul tău Ads și de acolo alege să folosești Planificatorul de cuvinte cheie de la Google.

Din cele 2 opțiuni afișate alege Descoperiți cuvinte cheie noi.

cum faci keyword research cu planificatorul de cuvinte cheie

Următorul pas este și cel mai important: introducerea termenilor care fac subiectul analizei de tip keyword research.

Chiar dacă pare ușor, introducerea termenilor potriviți determină calitatea rezultatelor ulterioare. Îți recomand să introduci cât mai multe cuvinte și fraze cheie care au legătură cu domeniul tău de activitate. În plus, nu uita să incluzi și site-ul tău în listă.

Variază această listă. Alege cuvinte cheie te tip short-tail împreună cu interogări long-tail (dar nu mai lungi de 3 cuvinte) împreună cu link-ul care duce către homepage-ul site-ului tău. Astfel, Google va ști cu ce te ocupi și din ce domeniu vrei să obții date. Ai un exemplu în imaginea de mai jos.

exemplu interogari

Când ești gata apasă Enter. O listă lungă va fi afișată. Aceasta va conține date despre termenii introduși de tine dar și alte structuri de cuvinte cheie similare.

Nu te lăsa intimidat de multitudinea datelor pe care le vezi. Îți voi arăta imediat cum le poți interpreta.

Interpretarea rezultatelor

Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să alegi perioada pentru care vrei să analizezi evoluția cuvintelor cheie.

Apoi îndreaptă-ți atenția doar către coloanele Număr mediu de căutări lunare și Concurență. Poți sorta lista în ordine descrescătoare sau crescătoare pentru a vedea unde sunt cele mai numeroase căutări și cât de acerbă este competiția pe cuvintele cheie de interes.

exemplu planificator de cuvinte cheie

Acum, dacă nu vrei să planifici campanii plătite îți recomand să alegi cuvintele cheie pentru care competiția este medie, sau mică. Vei avea o bună șansă să o depășești dacă urmezi o strategie SEO bine organizată.

Din toată lista inițială ar fi bine să alegi până în 20 de cuvinte cheie. Tot ceea ce selectezi trebuie să aibă un număr mare de căutări lunare cu competiție medie sau mică. Pentru restul va fi destul de greu să îți depășești concurența, cel puțin nu într-un timp scurt.

Mai mult, nu miza pe cuvinte generice. Acestea sunt prea generale și îți va fi greu să crești organic. Utile sunt structurile mai specifice, cele care sunt, sau pot deveni, căutări organice ale unui utilizator real.

Este timpul să filtrezi rezultatele parțiale.

Restrângerea opțiunilor

Pentru a restrânge lista de cuvinte cheie pe care o ai în fața ta trebuie să aplici un filtru. În prezent vezi ideile care au o legătură generală. Modifică această opțiune în Idei care au o legătură directă.

filtre planificatorul de cuvinte cheie

Așa lista ta de cuvinte cheie va fi redusă considerabil. Parcurge noile rezultate, notează interogările care ți se par relevante. Atunci când e nevoie, parcurge pașii de mai sus pentru noi structuri, pentru că rezultatele vor fi diferite.

În acest moment ar trebui să intuiești cum faci keyword research folosind Planificatorul de cuvinte cheie de la Google.

Dacă ai ajuns în acest punct ar trebui să ai deja o listă consistentă cu posibile cuvinte cheie pe care să le incluzi în conținutul tău online. Învață cum să optimizezi textul de pe site-ul tău.

Combină aceste cuvinte cheie, derivă-le și găsește noi structuri care le au ca suport. Gândește-te la cum se caută aceste informații pe Google în mod normal.

Pentru unele cuvinte o să poți chiar să prevezi o evoluție în timp: de exemplu, pot fi perioade din an când interesul publicului este mare pentru un anumit keyword, în timp ce în alte perioade atenția va fi concentrată pe o altă structură.

Concluzii

Așadar, dacă vrei să știi cum faci keyword research eficient în 2019 trebuie să te familiarizezi cu Planificatorul de cuvinte cheie de la Google.

Joacă-te cu filtrele, încearcă toate funcționalitățile serviciului. Repetă analiza pentru căutări diferite și compară rezultatele. Nu există o rețetă clară pe care să o urmezi. Fiecare domeniu este diferit la fel cum fiecare strategie SEO trebuie să fie gândită pentru obținerea rezultatelor dorite.

Și, ca de fiecare dată, experiența contează. Cu cât începi mai repede să analizezi și să compari cu atât mai bine.

Nu uita să folosești și celelalte servicii menționate în acest scurt ghid. Alături de Planificatorul de cuvinte cheie de la Google ele te vor ajuta să clarifici direcția pe care vrei să o dai proiectului tău online.

Pentru ajutor, noi îți stăm la dispoziție. Poți să ne întrebi sau să ne ceri explicații rapid și ușor folosind pagina de contact ServHost.

Dăm startul afacerii tale online?

Despre Ninel Decu

Sunt tatăl a doi copii, autor de cursuri online, mentor, iar împreună cu soția mea am fondat în 2008 compania SERVHOST. În 2023 am depășit bariera de 1000 de clienți activi, în cadrul companiei SERVHOST. Sunt autorul a două cursuri online: ”Primii pași în WordPress” și “Cum să creezi un Funnel de Vânzare de la 0”. Ambele mi-au generat vânzări de câteva mii de EURO.