E-mailuri obligatorii pentru magazine online

emailuri magazin online

Table of Contents

Fiecare deținător al unui magazin online trebuie să cunoască o serie de principii generale pentru a atrage și fideliza clienții, de la construcția website-ului, la interfață sau comunicarea de brand. Nu trebuie neglijată nici importanța conceperii și trimiterii unor emailuri adecvate către clienți, iar e-mail marketing-ul trebuie să facă parte din strategia tuturor magazinelor online pentru a-și maximiza succesul.

Dacă nu ești familiarizat cu câteva dintre conceptele de mai sus și te întrebi probabil „Ce este mai exact e-mail marketing-ul pentru platforme ecommerce?”, fii fără griji, noi ți-am pregătit și răspunsul. Pe scurt, ne referim la arta și știința de a utiliza e-mailul pentru a genera conversii și vânzări pentru magazinul tău online și a construi relații de lungă durată cu clienții tăi.

Pentru a simplifica lucrurile, a te ajuta să-ți îndeplinești toate obiectivele și să crești profitabilitatea afacerii tale, noi ți-am pregătit o listă de e-mailuri obligatorii pentru magazine online. Dacă nu o faci deja, ar trebui să le trimiți și tu clienților tăi. De asemenea, am inclus și câteva sugestii de e-mailuri recomandate, care te vor ajuta să stabilești o relație cu ei sau să-i fidelizezi.

E-mailuri obligatorii pentru magazine online

#1 E-mail de bun venit

E-mailul de bun venit reprezintă primul contact pe care îl stabilești cu abonații tăi, de aceea trebuie să-i acorzi o atenție sporită. Acest prim e-mail va influența rata de citire a mail-urilor viitoare, de aceea nu este indicat să recurgi la o tactică de marketing agresiv, ci doar să confirmi informațiile esențiale pentru abonații tăi.

#2 Confirmare înregistrare

Este important să-i anunți pe abonații tăi după ce și-au creat contul că acest lucru s-a realizat cu succes, pentru ca ei să fie informați și să poată începe să achiziționeze produse din oferta ta. Poți include și informații suplimentare, cum ar fi modalități prin care aceștia pot ține legătura cu tine sau cum pot interacționa cu brandul tău pe social media.

#3 Confirmare comandă

Este indicat să trimiți clienților tăi un e-mail prin care sunt anunțați că site-ul a înregistrat comanda lor, să incluzi detalii despre achiziție și să le mulțumești că au apelat la serviciile tale.

Poți alege un limbaj prietenos și folosi acest tip de e-mail ca un prilej în plus pentru a le capta atenția și a-i încuraja să revină pe site-ul tău sau să plaseze alte comenzi pe viitor

#4 Anulare comandă

Clientul tău trebuie să fie anunțat dacă a fost procesată cererea de anulare a comenzii sale. În cazul în care clientul a solicitat anularea prea târziu, ar trebui să incluzi și o serie de informații suplimentare – faptul că produsul deja a fost livrat, detalii despre politica de returnare etc.

#5 Finalizare comandă

După ce clientul a finalizat procesul de achiziție al unor produse, este indicat să-i trimiți două tipuri de e-mailuri:

  • E-mail de confirmare finalizare comandă, în care îi poți mulțumi clientului că a apelat la serviciile tale sau îi poți recomanda produse similare
  • E-mail care să conțină factura atașată în format PDF, altături de produsele cumpărate de client și prețul acestora

#6 Remarketing pe abandon coș

Probabil ești familiarizat cu situația în care cineva face cumpărături pe magazinul tău online, adaugă produse în coș dar nu finalizează achiziția acestora. Pentru a recâștiga acești cumpărători, este indicat să faci remarketing, adică să trimiți un nou e-mail de reamintire într-un decurs de maxim 30 minute pentru a-ți informa clienții că au lăsat unul sau mai multe produse în coș.

În cazul clienților care nu au finalizat cumpărarea din neatenție sau pentru că au uitat, acest e-mail îi poate determina să revină asupra deciziei de cumpărare.

Dacă nu finalizează achiziția nici în acest caz, poți să trimiți un alt e-mail de reamintire în decurs de 24 ore și să incluzi eventual și reduceri, promoții sau cupoane pentru a-i determina să cumpere. Conform sleek.com, 54% dintre cumpărători se vor răzgândi în privința achiziționării unui produs abandonat dacă le este oferit din nou la reducere.

#7 Promoții și noutăți

E-mail-urile care anunță promoții, oferte speciale sau noutăți în catalogul de produse pot genera un trafic important și o creștere a vânzărilor semnificativă în cazul magazinelor online. Un studiu realizat de VWO, citat de sleeknote.com a arătat ca 72% dintre cumpărătorii din generația milenială pot fi retargetați prin intermediul discounturilor.

#8 Cerere feedback

Conform brightlocal.com, 72% dintre cumpărători vor acționa în sensul achiziției unui produs doar după ce au citit un review pozitiv. Din acest motiv, este indicat să ceri feedback periodic de la clienții tăi pentru produsele și serviciile tale și să le afișezi ulterior pe site, pentru a-ți arăta transparența și a crește rata de încredere a cumpărătorilor tăi.

În continuare îți vom prezenta pe scurt și câteva e-mailuri opționale pe care să le trimiți care te pot ajuta să menții o relație solidă cu audiența ta:

Email-uri recomandate pentru magazine online

  • E-mailuri de “La mulți ani” pentru clienții tăi care să se trimită automat. Indicat ar fi să vii și cu ofertă specială pentru ziua lor de naștere. Clienții vor avea un motiv în plus să zâmbească de ziua lor! 🙂
  • Email-uri de recomandare produse similare – după ce clienții tăi au achiziționat produse din oferta ta, le mai poți trimite un e-mail în care să le recomanzi produse similare
  • Newsletter general – este indicat să implementezi și newslettere în strategia ta de e-mail marketing. Prin intermediul lor, îți poți informa clienții în legătură cu compania ta, produsele tale sau alte știri relevante din industria în care activezi
  • E-mail de scuze – sperăm că nu vei avea nevoie să trimiți un astfel de e-mail, dar dacă au existat defecțiuni tehnice sau alte probleme cu magazinul tău online, clienții tăi au fost direct afectați. Faptul că admiți greșeala și le trimiți e-mailuri cu scuze te va ajuta să-ți construiești o reputație favorabilă pe termen lung.

Fie că ai un magazin online bine consolidat pe piață sau plănuiești să-ți deschizi o afacere, sperăm că lista noastră de sugestii de e-mailuri magazine online te-a inspirat.

Dacă alegi să folosești și tu toate aceste tipuri de e-mailuri, te vei bucura de o relație mai bună cu clienții tăi și îți vei crește conversiile.

Spor la implementat!

Dăm startul afacerii tale online?

Despre Ninel Decu

Sunt tatăl a doi copii, autor de cursuri online, mentor, iar împreună cu soția mea am fondat în 2008 compania SERVHOST. În 2023 am depășit bariera de 1000 de clienți activi, în cadrul companiei SERVHOST. Sunt autorul a două cursuri online: ”Primii pași în WordPress” și “Cum să creezi un Funnel de Vânzare de la 0”. Ambele mi-au generat vânzări de câteva mii de EURO.