WordPress nu mai este de mult un simplu mod de a-ți crea o prezență online.
A pornit ca platformă de bază pentru blogurile personale, dar a crescut treptat și s-a maturizat pe măsură ce anii au trecut. În 2019 este cel mai utilizat configurator pentru site-uri având cea mai importantă comunitate de dezvoltatori activi.
Așa că, fie îl folosești, fie o vei face în curând. Important este să înveți încă de la început care sunt cele mai comune greșeli WordPress în 2019 și cum să le eviți.
Stai liniștit, nu o să-ți spun nimic despre ceea ce știi deja. Tutorialul de astăzi explică greșelile pe care nu trebuie să le faci anul acesta, conform cu cel mai recent comunicat Google despre algoritmii săi de indexare. Da, este vorba despre Page Quality Rating și documentul publicat în luna martie anul acesta.
Nu te speria, încă nu este despre SEO.
Știu, probabil ești plin de informații despre cum să-ți optimizezi site-ul pentru o mai bună indexare în motoarele de căutare. Dar, până la urmă, rețeta de succes în online se reduce la un lucru destul de simplu: ești vizibil pentru clienții tăi?
În fond, degeaba oferi servicii de calitate dacă ele nu există în rezultatele organice.
Și pentru asta trebuie să înveți că SEO nu înseamnă doar backlink, meta taguri și conținut din belșug. Înseamnă, înainte de toate, să știi care sunt greșelile de care să te ferești la început de drum.
Greșeli WordPress în 2019: 7 erori comune pe care nu trebuie să le faci
Alegerea unui pachet de hosting greșit
Una dintre cele mai comune greșeli WordPress în 2019 se referă chiar la primul pas pe care trebuie să îl faci. Alegerea pachetului de găzduire online pentru viitorul tău site.
Știu, când ești la început de drum vrei să faci totul cât mai bine. Și de aici putem vorbi despre prima eroare în strategia ta.
Hosting-ul trebuie ales în funcție de proiectul pe care vrei să-l pornești. Nu te gândi cum va arăta el peste 3 ani. Gândește-te la ce ai acum și la ce vei oferi pe termen scurt. Pachetul de găzduire îl poți schimba oricând îți dorești.
Așadar, nu alege cea mai scumpă opțiune. De cele mai multe ori pachetul de bază este soluția ideală pentru tine.
Pornește cu pași mici. Plătește doar pentru serviciile care te ajută cu adevărat. Îți vei da seama de ce ai nevoie pe măsură ce dezvolți site-ul tău.
Așa că, alege hosting-ul de bază și începe de acolo. Instalează WordPress, alege o temă și configureaz-o. O să vezi, planul tău de la început se va modifica de mai multe ori. Nu te gândi prea mult la asta. Dozează-ți efortul și mai ales bugetul, investind la momentul potrivit.
Dacă ești la început de drum, acest prim pas poate fi decisiv în evoluția ta.
Nu confunda paginile cu postările și categoriile cu tagurile
Să presupunem că ai terminat cu instalarea WordPress și cu alegerea temei. Știi care sunt pașii următori?
Realizarea unui site nu este chiar o plimbare prin parc. Chiar dacă ai totul la îndemâna ta este dificil să găsești cea mai bună structură. Însă și mai dificil este să o pui în aplicare.
Învață cum creezi un site în WordPress.
Iar una dintre cele mai importante greșeli WordPress în 2019 o reprezintă confuzia pe care o poți face între pagini și postări, sau categorii și taguri.
Aceste elemente au un rol diferit în structura site-ului tău și determină indexarea ulterioară în motoarele de căutare.
Paginile sunt folosite pentru a crea conținut care nu se modifică în timp; sau se modifică rar. Aici includem de regulă paginile Despre Noi, Servicii, Contact, Termeni și condiții sau Politica de confidențialitate.
Postările au în schimb o limită temporară. Ele sunt de regulă articole, știri, comunicate de presă, sau orice alt conținut care vine în completarea paginilor. Pe scurt, toate postările au link către pagini, dar nu toate paginile au trimiteri către postări.
Similar, avem o diferență între categorii și taguri. Aceste elemente vor structura conținutul de pe site. În plus, au rolul de a optimiza SEO conținutul publicat online.
Regula este următoarea: în timp ce o postare se încadrează într-o singură categorie, ea poate avea mai multe taguri.
Spre exemplu poți avea categorii de tipul: Călătorie, Culinar și Artă. Tagurile vor fi structuri specifice care vor aparține de o categorie anume. De exemplu, rețetă de ciorbă, friptură la cuptor sau desert de casă pot fi taguri din categoria Culinar.
Nu incluzi o pagină Despre Noi
Când vorbim despre greșeli WordPress în 2019 trebuie să fim atenți la cum ne promovăm pe site-ul personal.
Așa cum poate ai citit deja, Page Quality Rating este tranșant atunci când este vorba despre informația online.
Pe scurt, trebuie să asiguri informație de calitate, documentată, argumentată și certificată. Ce înseamnă toate acestea?
Că știi despre ce vorbești, că ai studii în domeniul în care îți desfășori activitatea și că nu îți păcălești clienții.
În online îți poți demonstra expertiza într-un singur fel: prin pagina Despre Noi. Acesta este și modul în care îi spui algoritmului de indexare cine ești și ce faci.
Cel mai bine este să dai cât mai multe detalii despre tine și despre echipa ta. Include poze, descrieri amănunțite pentru fiecare membru, date de contact și orice alt detaliu care te poate avantaja.
Nu folosești un sitemap
O altă eroare este să ignori procesul de indexare, sau modul în care Google îți analizează site-ul. Începe prin a folosi serviciul Webmaster Tools.
Vezi cum înscrii un site în motoare de căutare.
Apoi, crează un sitemap și trimite-l către indexare. Sitemapul este harta site-ului tău și este ghidul Google atunci când parcurge paginile și postările tale.
Fără a trimite un sitemap nu poți ști dacă site-ul este indexat fără erori. În Webmaster vei vedea primele rapoarte despre prezența ta în online. Ești notificat atunci când algoritmii de indexare au probleme în a accesa platforma online, sau atunci când erori tehnice îți afectează poziționarea organică.
Poți crea un sitemap folosind plug-in-uri intuitive așa cum este Yoast SEO.
Nu folosești Google Analytics
Să omiți Google Analytics este printre cele mai grave greșeli WordPress în 2019. Fără acest serviciu gratuit nu vei afla cum interacționează vizitatorii tăi cu site-ul tău.
Google Analytics îți oferă rapoarte despre tot ce este important: câți vizitatori unici ai lunar, ce fac ei pe site-ul tău, care este categoria lor de vârstă, ce dispozitive folosesc atunci când îți accesează site-ul, care sunt paginile cele mai populare, care sunt cuvintele cheie care au avut succes și multe altele pe care le vei descoperi de unul singur.
Practic pornind de la aceste informații înveți cum poți să optimizezi site-ul tău pentru o mai bună poziționare în motoarele de căutare.
Nu analizezi performanța site-ului tău
Cel mai recent update al algoritmilor de indexare Google se axează foarte mult pe experiența pe care site-urile online o oferă. Și aici vorbim despre o interfață prietenoasă și modernă, despre template responsive și despre viteză de încărcare.
Sunt elemente ce țin de performanța site-ului și reprezintă factori esențiali SEO. Dacă nu îi ai în vedere, probabil site-ul tău va fi depunctat.
O analiză de la care să pornești se poate face folosind serviciul Lighthouse. Este un mic program ce poate fi rulat din consola Chrome și care pornește un audit pentru site-ul tău. Este dezvoltat de Google și utilizează aceiași parametrii folosiți și de algoritmii de indexare.
Pentru a-l rula, deschide site-ul în Chrome. Apasă Ctrl+Shift+I și accesează secțiunea Audit. Rulează Lighthouse și așteaptă rezultatele. Vei vedea apoi recomandările pe care trebuie să le urmezi pentru a îmbunătăți performanța site-ului tău WordPress.
Date similare pot fi găsite și în rapoartele din Webmaster Tools și Google Analytics.
Nu ai grijă de securitatea online
Un alt factor care poate fi decisiv atunci când vorbim despre eficiența SEO se referă la securitatea site-ului.
Chiar dacă nu realizezi, sunt o mulțime de viruși și aplicații înșelătoare care pot afecta site-ul tău WordPress.
Un simplu link ascuns undeva în codul sursă de un astfel de virus poate penaliza site-ul tău într-un mod la care nu vrei să te gândești.
Protejează-ți site-ul folosind programe speciale. Folosește parole complexe pentru WordPress și nu uita de backupuri.
Un backup te poate salva de multe probleme. Dacă ai un backup recent poți oricând reveni la o versiune anterioară, scăpând rapid și simplu chiar și de viruși și link-uri ascunse.
Acestea sunt cele mai comune greșeli WordPress în 2019 de care trebuie să te ferești.
Erorile sunt la tot pasul. Greșeli se fac chiar și de cei mai experimentați programatori și experți SEO. Important este să fim documentați pentru a rezolva totul în timp util.
Și, desigur, să nu repetăm greșelile altora 🙂