Ai un magazin online care folosește WordPress și care se încarcă mult prea greu? Din păcate, nu ești singurul.
Tot mai mulți administratori de site caută soluții pentru a crește performanța magazinelor online create în WordPress. Așadar nu ai făcut nimic greșit. Sau, mai bine zis, nu ai făcut nimic în mod special care să te aducă în situația asta.
Pentru a vinde bine pe un shop online nu este suficient să investești necontenit în reclamele plătite. Ajută cu siguranță, însă nu este de ajuns. În scurt timp o să vezi că rezultatele nu sunt chiar cele la care sperai.
Așa cum se întâmplă de obicei, creșterea site-urilor în timp presupune un plan de optimizare. Da, este acel plan SEO despre care toată lumea vorbește. Însă, regulile pe care le urmezi nu sunt general valabile. Ele trebuie gândite în funcție de performanța magazinului tău online.
După cum bine știm, de ceva timp viteza de încărcare este cam cel mai important criteriu de ierarhizare a site-urilor de către algoritmii de indexare. Pe scurt, dacă ai un site „puturos” s-ar putea să nu prea exiști în poziționarea organică – exact aia care contează cel mai mult.
Citește despre update-ul Page Quality Rating lansat de Google anul acesta.
Hai să vedem așadar cum rezolvi această problemă care poate duce la penalizarea shopului tău online.
Încărcare grea magazin online WordPress: obținerea datelor relevante
Fiecare optimizare trebuie să plece de la niște concluzii relevante. Așadar, nu da cu presupusul. Rulează scurte analize pentru magazinul tău online pentru a vedea exact care este viteza lui de încărcare.
O poți face în mai multe feluri – există numeroase platforme care oferă servicii de analiză pentru performanța site-urilor și magazinelor online. Eu îți recomand să nu le folosești. Rezultatele pe care le oferă nu sunt tocmai precise și s-ar putea să încerce să te păcălească pentru a te transforma în client. Da, marketing în era modernă. 🙂
Ce îți recomand dacă ești la început de drum sunt 2 servicii: PageSpeed Insights și LightHouse. Sunt servicii gratuite furnizate de dezvoltatori Google și se bazează pe algoritmii de analiză folosiți în procesul de ierarhizare și indexare organică.
PageSpeed Insights verifică viteza de încărcare și oferă un scor al performanței. Ai și oportunități pentru optimizarea rezultatelor, deși scorul obținut trebuie să te intereseze cel mai mult.
LightHouse este un program mai complex care oferă mai multe date despre performanța magazinului tău online în WordPress. În plus îți furnizează și recomandări prin care poți remedia problemele găsite.
Pentru a folosi LightHouse deschide site-ul tău în Chrome. Apoi, apasă Ctrl+Shift+J și din consola dedicată dezvoltatorilor dă click pe Audit.
Așa poți vedea dacă și tu te confrunți cu problema încărcare grea magazin online WordPress. În plus, vei vedea cam cât de gravă este această problemă în cazul tău.
Încărcare grea magazin online WordPress: 3 soluții practice pe care să le urmezi
În cele mai multe cazuri magazinele online în WordPress se încarcă greu din cauza problemelor despre care vorbim în continuare.
Ține minte însă un lucru destul de important: WordPress nu este o platformă dedicată pentru shopuri online.
WooCommerce este modulul folosit în WordPress pentru crearea magazinului online. Vorbim despre un modul care are timpul lui propriu de încărcare, timp care se adaugă proceselor de bază WordPress.
Așadar, în ciuda numeroaselor avantaje oferite, WordPress are și un mare minus. Acest dezavantaj lipsește în cazul platformelor dedicate pentru dezvoltarea de magazine online.
Vezi și alte soluții pentru optimizare WordPress.
Nu ai un serviciu de găzduire eficient
Pentru magazinele online mici, cu puține produse și cu activitate online scăzută nu este nevoie de un serviciu de hosting dedicat. Poți alege chiar și pachetul de bază pentru că va fi de ajuns.
Însă, atunci când numărul produselor pe care le vinzi depășește pragul de 1.000, când există variații ale produselor și când ai multe comenzi zilnice, totul se schimbă.
Cum WordPress a fost creat pentru dezvoltarea de bloguri, platforma nu are o funcționalitate dezvoltată pentru comerțul online. În acest caz un modul separat este folosit și prin el se realizează publicarea și încărcarea produselor tale.
De aceea este nevoie de un serviciu de hosting special care să furnizeze destule performanțe pentru o încărcare eficientă.
Așadar, alege un pachet de hosting conform cu activitatea magazinului tău online. Nu-ți face griji; poți schimba acest pachet de servicii atunci când e nevoie, în funcție de evoluția shopului.
Imaginile pe care le folosești nu sunt optimizate
De regulă o încărcare grea a magazinului online WordPress este dată de imaginile produselor publicate. Acest lucru este valabil în special pentru site-urile cu multe produse, sau cu produse publicate zilnic.
Ca regulă generală, înainte de a încărca o nouă poză este bine să faci o compresie a ei. În WordPress poți folosi plug-in-uri dedicate care fac acest lucru în mod automat. Nu uita un lucru: fiecare plug-in încetinește la rândul lui viteza de încărcare a site-ului.
Așadar, este bine să faci compresia imaginilor separat. Poți folosi AdobePhotoshop, sau alte servicii ceva mai intuitive cum ar fi RIOT (Radical Image Optimization Tool) sau ShortPixel.com.
Dacă ai peste 10.000 de produse (aici includem și variațiile existente: de exemplu variații de mărime, culoare, dioptrie, cilindru, ax și așa mai departe) ar fi bine să externalizezi pozele produselor.
Chiar dacă pentru atât de multe produse recomand schimbarea platformei WordPress cu una dedicată (precum Magento), soluția externalizării este destul de eficientă. Pe scurt, caută un cloud pe care să urci toate pozele din site.
Astfel, WordPress nu va mai încărca imaginile din propria librărie ci le va prelua direct de pe cloud. Digi Storage este o alternativă ieftină și eficientă în acest sens.
O altă soluție este să ștergi din pozele care nu mai sunt folosite. Fiind vorba despre un magazin online cu siguranță ai produse care nu mai sunt pe stoc. Sau pagini care nu mai există dar pentru care imaginile încă sunt încărcate în librărie.
În acest sens Search Console poate fi un adevărat ajutor.
Fă o curățenie generală pentru a crește performanța serverului și viteza de încărcare a site-ului.
Folosești mult prea multe plug-in-uri
Așa cum ți-am spus deja, cu cât folosești mai multe plug-in-uri cu atât mai rău. Încărcare grea magazin online WordPress este o problemă influențată de numărul și de calitatea modulelor existente pe shop.
De exemplu, unul dintre plug-in-urile care se încarcă greu este Yoast SEO. Știu, este greu să te descurci fără el și nici nu-ți recomand așa ceva. Însă, dacă pe lângă Yoast mai ai instalate alte 10 module, ei bine, atunci cred că știi la ce mă refer.
Poți face o analiză a timpului de încărcare pentru fiecare plug-in instalat folosind un alt plug-in. Știu, ironia e deja evidentă, dar P3 îți va arăta la ce trebuie să renunți. După ce ai tăiat în carne vie nu uita să dezactivezi și plug-in-ul P3 pentru o platformă cât mai curată.
Probabil te întrebi cum o să înlocuiești avantajele asigurate de modulele pe care le dezinstalezi. Le poți înlocui cu unele mai eficiente, însă viteza de încărcare va avea de suferit în continuare.
Soluția cea mai bună este să apelezi la ajutorul unui programator. Acesta poate dezvolta site-ul tău exact așa cum îți dorești fără ajutorul plug-in-urilor.
Încărcare grea magazin online WordPress: sfaturi drept concluzii
WordPress este o platformă intuitivă și ușor accesibilă oricui. Însă nu le poate face pe toate.
Dacă după ce ai urmat soluțiile de mai sus încă ai aceeași problemă va fi nevoie de acțiuni ceva mai radicale.
Poți lua în considerare schimbarea temei cu una care îți oferă mai multe opțiuni de particularizare direct din codul sursă.
Poți elimina din elementele de design grafic care îngreunează încărcarea anumitor pagini. Și poți chiar optimiza feedul prin care se face actualizarea produselor în funcție de stoc sau de preț.
Dar, de cele mai multe ori, nu va fi de ajuns. Atunci când administrezi un magazin online cu multe produse soluția este fie o temă custom, fie schimbarea platformei de dezvoltare.
Ai mule opțiuni din care să alegi și Magento, OpenCart sau PrestaShop sunt doar cele mai cunoscute dintre ele.
Dacă ai nevoie de ajutor în realizarea unui magazin online în WordPress, dar și în altă platformă, noi îți stăm la dispoziție.
Te putem ajuta să administrezi mai ușor magazinul tău prin furnizarea și monitorizarea serviciului de găzduire potrivit. În plus, putem aplica metode eficiente pentru creșterea performanțelor site-ului tău.
Așadar, folosește pagina de Contact pentru a ne spune mai multe despre proiectul tău.