În unul dintre articolele anterioare am început să scriem pe larg despre Cei mai importanți indicatori de performanță SEO – partea I. Așa cum am promis ultima dată, revenim cu continuarea listei indicatorilor de optimizare SEO.
Înainte de a continua să descoperim împreună care sunt aceștia, te invităm să facem o scurtă recapitulare a informațiilor fundamentale. SEO este abrevierea de la Search Engine Optimization și cuprinde o serie de factori care indică gradul de performanță al unui website.
Mai mult decât atât, respectivii indicatori sunt utilizați de motorul de căutare Google pentru a analiza toate website-urile, astfel încât să decidă ordinea afișării acestora în urma căutărilor organice.
Important de reținut este și faptul că reprezentanții Google au admis că există peste 200 de indicatori SEO pe baza cărora se face evaluarea. Luând în considerare numărul și varietatea acestora, am decis să facem o selecție și să-i detaliem pe cei mai cruciali.
Hai să aflăm în continuare care sunt ceilalți 5 indicatori importanți ce trebuie optimizați pe site-ul tău.
Ce indicatori de optimizare SEO trebuie să respect?
#6. Viteza de încărcare a site-ului
În zilele noastre, viteza face diferența. Oamenii se află într-o continuă grabă și nu au timp să aștepte. Prin urmare, viteza optimă de încărcare a site-ului trebuie să fie sub 3 secunde.
În caz contrar, există posibilitatea ca utilizatorii să părăsească site-ul înainte de încărcarea completă a acestuia. Bineînțeles, sunt slabe șanse să se reîntoarcă, întrucât are la dispoziție o multitudine de opțiuni. Și, nu în ultimul rând, trebuie să recunoaștem că în mediul online, competiția este acerbă.
Dacă te întrebi care sunt motivele care afectează timpul de încărcare, printre cele mai comune se numără următoarele:
- prea multe redirecționări ale site-ului;
- timpul de răspuns al server-ului. Această problemă poate fi rezolvată cu ajutorul găzduirii website-ului pe un server rapid și sigur;
- prea multe resurse ale site-ului;
- imagini care nu sunt optimizate;
- limbaj CSS neoptimizat;
- prea multe plugin-uri;
- conținut vizibil care nu este prioritizat etc.
Pentru a identifica eventualele probleme ale site-ului tău, îți recomandăm să utilizezi testul gratuit de la Google, Page Speed Insights. Vei afla astfel un scor de încărcare atât pentru dispozitivele mobile, cât și pentru desktop, iar în cazul unor dificultăți, îți vor fi indicate problemele apărute, precum și soluțiile pentru rezolvarea acestora.
#7. Adaptabilitatea la dispozitivele mobile
Este binecunoscut faptul că în ziua de azi, cele mai multe căutări sunt efectuate de pe telefoanele mobile, laptop-urile și calculatoarele rămânând în plan secund. De aceea, este crucial ca site-ul tău să se adapteze pe orice telefon mobil și să ofere o experiență relevantă utilizatorului.
Ce înseamnă această experiență? Presupune o navigare ușoară de pe mobil, în cadrul căreia persoana poate accesa orice pagină din site fără a fi nevoită să dea zoom ori să mute ecranul mai la stânga sau mai la dreapta pentru a putea citi în întregime textul.
În consecință, dacă ești pe punctul de a-ți crea site-ul, asigură-te că designul acestuia se adaptează dispozitivelor mobile. Prin urmare, aspectul lui se va ajusta în mod automat dispozitivului de pe care este accesat, fără a fi nevoie de două versiuni ale site-ului, una pentru mobil și cealaltă pentru desktop.
În situația în care ai deja un website și vrei să testezi dacă bifează acest indicator, poți face în mod gratuit testul Google Mobile Friendly Test.
#8. Butoanele de social media
Rețelele de socializare sunt și ele un aspect primordial al mediului digital actual. Ele te ajută să-ți îmbunătățești vizibilitatea în mediul online, să atragi mai mult trafic pe site-ul tău, să-ți consolidezi brand-ul, să distribui cu ușurință conținutul, contribuind astfel la o durată de viață mai îndelungată a acestuia și să-ți îmbunătățești poziția site-ului în Google la nivel local.
În consecință, dacă ajungi să ai un număr însemnat de conversii, în urma căutărilor organice, Google poate afișa și paginile de Facebook și LinkedIn ale afacerii tale. Tot la acest capitol, recenziile pozitive și numărul de evaluare listat pe pagina de Facebook contribuie și el la îmbunătățirea site-ului din punct de vedere SEO.
#9. Imagini optimizate
Imaginile sunt elementele cheie care fac un conținut mai atractiv și ilustrează ideile unui text. Imaginează-ți cum ar arăta un blog dacă ar conține doar informații – ar fi dificil de parcurs, nu-i așa?
Tocmai de aceea este important să acorzi o atenție sporită și părții vizuale. Nu este îndeajuns doar să utilizezi o poză, ci trebuie să fii atent să:
- reduci dimensiunea pozei pentru a nu afecta încărcarea site-ului;
- alegi un nume descriptiv care să includă cuvinte cheie;
- adaugi descrieri și titluri relevante;
- inserezi tag-urile title și alt.
Detalii despre modul de optimizare al imaginilor am scris pe larg în articolul Cum să optimizezi pozele în blogul tău.
#10. Conținutul duplicat
Plagiatul se taxează chiar și în mediul digital. Așa că dacă te-ai gândit să preiei anumite fraze ad literam de pe site-uri care sunt din același domeniu cu sfera ta de activitate, îți recomandăm să-ți schimbi strategia.
Google identifică orice tip de conținut care a fost copiat și penalizează site-ul în cauză, poziționându-l mai jos în afișările organice. Același principiu este valabil și pentru situația în care se regăsesc paragrafe identice în pagini diferite din site-ul tău. Indiferent de informația pe care vrei să o transmiți, aceasta trebuie să fie scrisă cu alte cuvinte.
Sperăm că toate aceste informații despre indicatorii de optimizare SEO îți sunt utile și te vor ajuta să faci modificările necesare pentru a avea un website de succes. Ține minte că toți cei 10 factori despre care am discutat în prima parte a articolului și în cea de a doua sunt în egală măsură importanți.
Până la următoarea discuție, îți dorim mult spor în implementarea sfaturilor și succes în toate activitățile tale!