„Oare Google sau Bing nu cumva îmi văd site-ul odată ce a fost publicat?”
Aceasta este întrebarea pe care mulți proprietari de website-uri și-o adresează, în momentul lansării unui nou site. Totuși, cum crezi că aceste motoare de căutare știu că tu ești proprietarul site-ului? Cum obții acces la statistici despre traficul organic și cum știi dacă sunt probleme care îți afectează indexarea?
Pentru a obține aceste beneficii, trebuie să îți înscrii site-ul în motoarele de căutare, iar instrumentul folosit se numește Google Search Console.
Conectare site cu Google Search Console
Pentru a îți conecta site-ul cu Google Search Console, trebuie să parcurgi pașii următori.
#1 Să te conectezi folosind contul de Gmail la Google Search Console.
#2 Să apeși pe opțiunea din colțul stânga sus și apoi pe „Adăugați proprietatea”.
În căsuța afișată, să scrii URL-ul site-ului și să apeși „Adăugare”. Poți include ambele variante, în cazul în care le folosești – și cu www. în față, și fără.
#3 Alege metoda de confirmare
Ți se vor recomanda mai multe metode de confirmare a site-ului tău, însă una este recomandată de Google: cea cu încărcarea unui fișier HTML pe site-ul tău:
În funcție de posibilități, poți alege metoda care îți este la îndemână sau poți contacta programatorul, în cazul în care nu ai tu posibilitatea de a încărca fișierul HTML pe site, conform primei metode recomandate.
Aceiași pași trebuie urmați atât pentru versiunea cu www., cât și pentru cea fără, în cazul în care site-ul tău folosește ambele variante.
Trimitere sitemap pentru înscrierea site-ului în Search Console
După ce te-ai asigurat că site-ul tău este verificat, trebuie să treci la următorul pas: trimiterea sitemap-ului.
Un sitemap reprezintă o hartă a site-ului tău care include toate paginile sale și legăturile către acestea (URL-uri). Această hartă se regăsește de obicei sub forma unui fișier cu denumirea sitemap.xml și are rolul să ajute algoritmii motoarelor de căutare să îți indexeze site-ul.
Din fericire, pe WordPress, existe numeroase variante care te ajută să îți creezi cu ușurință sitemap-ul. Una din cele mai eficiente este cu ajutorul plugin-ului SEO by Yoast, versiunea gratuită a acestuia.
Odată ce te-ai asigurat că sitemap-ul tău este creat, trebuie să accesezi din nou Google Search Console, secțiunea Index – Sitemaps. Aici, prima opțiune pe care o ai la dispoziție este să adaugi un sitemap nou:
Scrie link-ul sitemap-ului tău după numele domeniului și apasă „Trimiteți”.
Acordă 1-2 zile până la procesarea sitemap-ului tău de către motorul de căutare.
În cazul în care apar modificări în structura site-ului tău sau în caz că vei avea mai multe sitemap-uri – și acest lucru este posibil – atunci este recomandat să le încarci pe fiecare în Google Search Console.
Acest lucru îți oferă un avantaj în procesul de indexare și sporește șansele ca algoritmii Google să fie la curent cu schimbările din site-ul tău într-un timp cât mai scurt.
Ține cont de robots.txt
Acesta este un fișier pe care orice site trebuie să îl aibă în mod obligatoriu deoarece transmite motoarelor de căutare ce pagini să indexeze din site-ul tău și ce nu.
Dacă, spre exemplu, nu dorești indexarea unor anumite secțiuni din site sau a imaginilor, atunci în acest fișier va apărea o linie de cod care va specifica acest lucru.
În cazul în care folosești WordPress, atunci tot cu ajutorul plugin-ului SEO by Yoast vei putea seta indexarea sau non-indexarea fiecărei pagini din site-ul tău în parte. De asemenea, din setările acestui plugin, poți alege dacă anumite fișiere (de exemplu, imaginile) sau anumite secțiuni (de exemplu: paginile de Q&A, articolele de blog, paginile de forum, paginile din admin, paginile de tag-uri etc) să fie sau nu indexate.
Dacă deții un site de prezentare, iar toate paginile sunt setate a fi indexate, fișierul va arăta așa:
Linia a doua de cod:
Disallow: /wp-admin/
Semnifică faptul că nu permitem motoarelor de căutare să acceseze paginile de admin din site-ul nostru.
Cum te mai ajută Google Search Console?
Acest instrument îți oferă o prezentare generală asupra stării indexării site-ului tău. Rapoartul conține numărul de click-uri obținute din motoarele de căutare, numărul de afișări al fiecărei pagini, lista de cuvinte cheie care ți-au adus trafic (denumite „Interogări”), poziția medie a fiecărei pagini în indexul Google, procentajul afișărilor care ți-au adus click-uri (valoarea CTR).
Toate aceste statistici (dar și altele) le poți vedea pe ce perioadă de timp dorești.
În cazul în care lucrezi cu un specialist SEO și dorești să analizeze el aceste rapoarte în mod constant și să ia măsurile necesare pentru indexarea site-ului tău, poți să îi oferi acces la Google Search Console din secțiunea Setări – Utilizatori și permisiuni.
Astfel, cu o adresă de Gmail, va putea accesa proprietatea site-ului tău, mai ales dacă secțiunea „Acoperire – Erori și avertismente” este prea tehnică pentru tine.
Imaginile folosite în acest articol sunt capturi de ecran din versiunea nouă Google Search Console, care a simplificat meniul de navigare și interfața de folosire.
Există o întreagă documentație Google care te învață cum să utilizezi Search Console și care este rolul datelor de aici. Poți găsi documentația la acest link.
Dacă dorești să înscrii site-ul în motorul de căutare Bing, poți urma ghidul de aici.
Sper să îți fie de folos toate aceste sfaturi! Dacă ai orice întrebări pentru noi, lasă-mi un comentariu în secțiunea de mai jos.
Îți doresc spor și cât mai mult trafic organic de calitate pe site-ul tău!
sursa foto top: pexels.com