Ai citit ghidul nostru de content marketing? Foarte bine! Înseamnă că ești gata de atac.
Dacă ai ajuns în etapa de implementare a content marketing-ului, înseamnă că probabil cauți metode prin care să îți eficientizezi munca. Ai scris multe articole, postări pe rețelele sociale și alte canale media și încă nu ai văzut rezultatele la care te așteptai.
Din fericire, nu ești singurul în situația asta. De fapt, orice administrator de site sau blog trebuie să se comporte, în ziua de astăzi, ca un publisher și să devină creator de conținut. Și, mai ales, să se înarmeze cu răbdare. Cum altfel ar exista o afacere online?
Crearea de conținut este un lucru normal în zilele noastre. De aceea, oameni de marketing din întreaga lume au contribuit la crearea unor instrumente care să îți facă munca mai ușoară.
Oricum, înainte să îți prezint o parte din aceste instrumente, trebuie să îți spun un lucru: orice tool ai folosi, tot trebuie să ai cuvintele la tine. Există instrumente de creare de conținut care te ajută să generezi idei, să îți faci template-uri sau să economisești timp când editezi fotografii sau video-uri, dar nu există (încă, din câte știu) instrumente care să scrie textele în locul tău. De aceea, fie trebuie să fii tu un stăpân al cuvintelor (copywriter sau content writer), fie trebuie să lucrezi cu un astfel de specialist.
Bun, acum că am lămurit acest lucru, haide să vedem ce instrumente de creare de conținut poți folosi.
Tool-uri care îți ușurează munca de creare a conținutului
#1 Envato Elements
Dacă spunem Envato, cred că deja putem să ne oprim aici cu lista. 🙂 Spun asta pentru că Envato Elements este o librărie completă care îți oferă acces la peste 1.000.000 de elemente precum: template-uri grafice, video, audio, prezentări PPT, template-uri de ebooks, fotografii stock, fonturi, teme WordPress, logo-uri. Toate aceste elemente sunt foarte utile pentru strategia ta de content marketing.
Practic, este tot ce are platforma Envato de oferit, pus cap la cap într-o bibliotecă online imensă.
Tot ce trebuie să faci este să plătești un abonament lunar de 14,5 $. Este o sumă neglijabilă, având în vedere tot ceea ce găsești pe platformă.
#2 Canva
Una din cele mai ușor de folosit platforme cu template-uri grafice din câte există. Cu siguranță vei iubi Canva încă din primele 5 minute după ce îți accesezi contul.
Partea frumoasă este că multe din funcționalitățile oferite de Canva sunt accesibile gratuit. Tot ce trebuie să faci este să îți creezi cont și vei avea numeroase elemente de design pe care le poți edita după bunul plac, fără să ai cunoștințe de editare grafică: afișe, broșuri, poze social media, coperți de cărți, CV-uri, calendare, infografice, carduri de felicitări, invitații la evenimente, bannere publicitare etc.
Sunt zeci de elemente la un click distanță și e păcat de ele să nu le folosești 🙂
Un tool similar, tot gratuit, dar puțin mai sărac în opțiuni decât Canva, este Snappa.io
#3 Wideo
Dacă, din punctul meu de vedere, Canva e unul din cele mai bune tool-uri de editare grafică simplă online și gratuit ce îl poți folosi, Wideo este similar, dar pentru crearea de animații video.
Tot ce trebuie să faci este să îți creezi cont gratuit și ai acces la o librărie cu numeroase elemente grafice animate ce le poți folosi, dinamice sau statice. Multe dintre ele sunt template-uri de animații gata făcute, pe care doar trebuie să le adaptezi pentru ideile tale.
Astfel, îți creezi propriile animații explicative sau promoționale, fără să ai cunoștințe avansate de editare video.
#4 Infogram
Dacă vrei să creezi infografice, studii de caz sau rapoarte grafice plăcute pentru orice cititor, Infogram este pentru tine. Acest tool de creare conținut funcționează pe același principiu ca și Canva, dar este specializat pentru infografice sau rapoarte.
Are, bineînțeles, versiunea gratuită pe care o poți testa.
#5 Piktochart
Tot din categoria tool-urilor care te ajută să creezi infografice, Piktochart este o soluție elegantă.
Are atât versiune gratuită cât și plătită (de la 24 $ pe lună), dacă vrei să creezi infografice profesioniste și chiar interactive.
#6 My Ecover Maker
Sunt deja câțiva ani de când folosesc acest tool și sunt foarte mulțumit de el. Este un instrument specializat în crearea de coperți pentru ebook-uri, cărți online sau prezentări Power Point.
Orice copertă ai nevoie, chiar și pentru CD-uri sau alte materiale online, My Ecover Maker te ajută în câteva minute. Plus că are o bibliotecă de peste 1,5 milioane de poze de cover, de unde poți alege.
#7 Word to Clean HTML
Am inclus pe listă și acest tool online rapid și gratuit, tocmai pentru că este foarte util pentru orice content writer. Dacă ai nevoie vreodată de integrarea direct în codul HTML a unui text, atunci cel mai simplu este să îl introduci în editorul online Word 2 Clean HTML și vei obține varianta HTML a textului tău, cu toate formatările respectate.
Super util, după părerea mea.
#8 Flexclip
Editarea video nu va mai fi un mister cu ajutor FlexClip.
Ai câteva opțiuni foarte simple: tranziții, text, sunet, muzică, imagini, intro, montaj de bază.
Tu doar trebuie să încarci în platformă fișierele tale video, foto, audio pe care vrei să le incluzi într-un singur clip și… voilà! Ai la dispoziție câteva funcții de bază pentru montarea unui video, fără să ai cunoștințe avansate de montaj video 🙂
În momentul de față (martie 2019), acest tool există încă în versiune Beta. Este disponibil gratuit pentru toți utilizatorii, dar pe viitor este posibil să introducă și noi funcționalități, cel mai probabil disponibile contra cost.
#9 Beacon.by
În ziua în care a apărut Beacon.by, în urmă cu câțiva ani, am spus „Wow, mulțumesc, Doamne!”.
Multă bătaie de cap îmi dau, uneori, magnetele de lead-uri, indiferent de ce fel sunt ele. Că vorbim de ebook-uri, checklist-uri, workbook-uri, ghiduri de resurse, ghiduri video…. pentru toate ai nevoie de cel puțin un designer profesionist ca să obții ceva ca la carte.
Dar dacă ai nevoie de un material rapid și designer-ul nu este disponibil? Pentru asta există Beacon.by! Acest tool de creare de conținut te ajută să creezi astfel de materiale foarte simplu. Poți chiar importa automat articolele tale din blog ca să le transformi într-un ebook.
Ai template-uri customizabile, coperți, formate diferite, pe care trebuie doar să le completezi, manual sau automat, cu conținutul tău. Încearcă-l. Face toți banii (atât versiunea gratuită, cât și cea plătită).
#10 Scoop.it
Scrii pe blog? Publici frecvent conținut în social media? Creează-ți cont pe Scoop.it și îmi vei mulțumi mai târziu.
Aceasta este o platformă de organizare de conținut (am tradus din engleză „content curating”). Practic, te ajută să găsești idei de conținut pe baza unui topic pe care îl introduci în platformă.
Să zicem că vrei să scrii, de exemplu, despre content marketing. Introdu subiectul acesta general și apasă Scoop it!. Vei primi, ca în imaginea de mai jos, 127.133 de sugestii de articole publicate pe această temă de la 1398 de utilizatori ai platformei, plus încă 1337 de subiecte similare pe care le poți descoperi.
În plus, îți poți introduce propriile tale articole pe Scoop.it ca să fie descoperite de alți marketeri care folosesc platforma.
Pur și simplu research-ul devine mai simplu!
#11 ZENPEN
Când scrii, trebuie să fii zen. Să nu te întrerupă nimeni, pentru nimic.
De aceea, acest tool simplu de accesat direct din browser te ajută să scrii documente text simple, fără să fii distras de nimic, direct în browser și să le salvezi offline în format Word sau Clean HTML.
#12 SlideShare
Aici nu cred că are rost să intru în detalii. Dacă ai cont pe LinkedIn, sigur trebuie să ai deja și pe SlideShare.
Este cea mai completă platformă online care te ajută să creezi prezentări tip Power Point, să le distribui, să găsești alte prezentări dintr-o gamă variată de domenii. Aici cred că pur și simplu îți găsești inspirația, fie că vrei să susții un curs, o prezentare sau pur și simplu vrei să faci un articol vizual pe blogul tău.
#13 Portent Content Idea Generator
Urmăresc activitatea agenției și blogului Portent de ani buni și mereu au câte ceva inspirațional de oferit. Acest instrument există de ceva timp online și mă bucur că s-a menținut pe piață. Cu siguranță a inspirat mulți oameni de când a fost creat.
Este un instrument de creare conținut foarte simplu: pur și simplu trebuie să introduci un subiect, la alegerea ta, și îți generează o serie de titluri bazate pe combinații de cuvinte foarte interesante. Astfel, poți crea titluri captivante, atunci când nu ești inspirat.
Este doar în engleză, însă sunt sigur că poți adapta cu ușurință ideile oferite de acest tool și în română, dacă ai nevoie.
#14 Hubspot Blog Ideas Generator
Am pus acest link aici, chiar sub Portent, pentru că principiul este același și pentru acest instrument de creare conținut de la HubSpot.
Introduci până la 5 subiecte de interes pentru publicul tău țintă și obții, în mod gratuit, 5 idei de articole pentru blog. În schimb, dacă vei completa un scurt formular ca să îți oferi adresa de email către HubSpot, vei primi un document pdf cu încă 250 de idei de articole. Prin urmare, nu trebuie să îți faci cont sau să plătești, pur și simplu te abonezi la un newsletter. Sună bine, nu-i așa?
#15 PlayBuzz
Wow. Am rămas uimit să aflu că există și astfel de tool-uri de creare de conținut.
PlayBuzz este un exemplu de tool care te ajută, în mod gratuit, să revoluționezi felul cum creezi conținut pe blogul tău. Există atât de multe moduri în care poți transmite un mesaj (articol text, galerie foto, test / quizz, video, conținut parțial vizibil, conținut ascuns, imagini blurate, conținut interactiv etc).
Dacă variezi tipurile de conținut pe care le creezi, vei reuși să captezi atenția cititorilor, să îi păstrezi mai mult timp pe site, să le obții mai ușor adresa de email și să îi trimiți, mai ușor, către paginile tale de vânzare (produse, servicii).
Iar dacă te întrebi cum măsori ceea ce am scris mai sus, ei bine, să știi că orice conținut creat cu ajutorul PlayBuzz poate fi monitorizat cu tool-urile de analytics pe care ți le oferă platforma.
Am menționat că e gratuit? Da, dacă ești publisher sau creator de conținut, poți folosi PlayBuzz gratuit. În schimb, dacă ești advertiser, trebuie să soliciți o ofertă de preț personalizată. Însă, nu strică să îți creezi un cont, să vezi cum poți integra minunățiile acestei platforme în strategia ta.
Bun, iată-ne ajunși la final. O să mă opresc aici cu lista, deși știu că, în viitorul apropiat, nevoile tale pentru tool-uri de creare conținut s-ar putea să se continue și cu:
- tool-uri pentru social media (cum este Buffer, de exemplu);
- tool-uri pentru podcast-uri (cum este Audacity);
- tool-uri de găzduire webinarii (precum GoToWebinar sau Zoom);
- tool-uri pentru creare chat boți (Chatfuel, de exemplu, pentru boți pe Facebook);
- librării de imagini stock gratuite (precum pexels sau pixabay);
- librării de video stock gratuite;
- librării de sunete stock gratuite.
Lista poate continua 🙂
Eu sper, totuși, că ai găsit cel puțin un tool care să-ți fie util din această listă. Dacă este așa, mă declar fericit.
Dacă ai și alte recomandări de tool-uri de creare conținut pe care le putem folosi, lasă-ne un comentariu ca să avem, pe această pagină, o listă cât mai completă. În caz că ai nevoie să extindem lista și cu alte recomandări de tool-uri, lasă-ne un comentariu mai jos și eu le voi testa, apoi voi scrie despre ele în articolele viitoare de pe blogul nostru.
Până atunci, îți doresc mult spor la implementare!