Modurile în care o adresă IP dedicată și un certificat SSL afectează traficul organic (SEO)
La ce te gândești atunci când auzi termenul “SEO”? Pe ce ar trebui să te concentrezi atunci când dorești să îmbunătățești traficul organic al site-ului tău? Oare certificatul acela despre care vorbește toată lumea este bun de ceva?
Toate aceste întrebări caută în permanență un răspuns concret, dar fără prea mult noroc, deoarece, odată cu trecerea timpului, algoritmul Google se modifică și el. Mai mult de atât, acesta este îmbunătățit pentru a include toate noutățile din lumea tehnologiei.
Chiar dacă nu voi putea promite persistența soluțiilor redactate în cadrul acestui articol voi încerca să lămuresc cum stau lucrurile la finalul anului 2017 în privința a doi factori esențiali ce influențează clasarea paginilor tale în rezultatele motoarelor de căutare, în special Google. Cei 2 factori despre care voi discuta, presupun că te-ai prins deja, sunt: adresa IP dedicată și certificatul SSL, de care noi am mai vorbit câte ceva, dar aș vrea să mai fac cateva completări.
1.Adresa IP dedicată
Pot afirma cu siguranță că fiecare afacere online utilizează o companie de găzduire și, de cele mai multe ori, nu acordă o atenție deosebită tipului de adresă IP care este atribuit contului lor de găzduire web. Există două tipuri de adrese IP în industria de găzduire web și acestea sunt:
- Adresă IP dedicată: aceasta înseamnă că un site are o adresă IP proprie. Chiar dacă folosești adresa URL a site-ului sau chiar IP-ul unic designat adresei respective, acestea te vor aduce pe același site web.
- Adresa IP partajată: aceasta înseamnă că există numeroase site-uri web care au aceeași adresă, iar serverul de găzduire determină site-ul web solicitat prin adresa URL introdusă.
Trebuie să recunosc faptul că există controverse în jurul adreselor IP dedicate din perspectiva campaniei SEO și întrebări în jurul validității adresei IP dedicate în calitate de stimul a clasamentului pozițiilor din căutările motoarelor de căutare. Adevărul este că o adresă IP dedicată de la compania ta de găzduire nu ar influența în mod direct ranking-ul SEO, ci va crește viteza de încărcare a site-ului, care este un criteriu esențial pentru algoritmii de clasare (atât Google, cât și Bing).
TU vii cu ideea,
NOI te susținem cu soluția și implementarea ei
Așadar, un IP dedicat poate duce la o creștere a vitezei site-ului, care este egală cu “un SEO mai bun” (dacă îmi permiti să mă exprim așa) pentru site-ul tău. În continuare, voi evidenția cele mai importante beneficii ale utilizării unei adrese IP dedicate:
- Poți deține propriul tău certificat SSL privat: acest certificat este un factor important de clasificare pentru site-urile care doresc să clasifice cuvintele cheie în rezultatele de top ale motorului de căutare Google. Crawler-ele Google au fost concepute pentru a indexa un site cu certificatul SSL și pentru a favoriza utilizarea site-urilor web cu canal securizat.
- Creșterea performanței și a securității: pentru site-urile web care atrag un trafic web imens, folosirea unei adrese IP dedicate ar fi cea mai bună variantă, deoarece o adresă IP partajată ar fi folosită de către mii de alte site-uri care duc la probleme tehnice severe, precum: nefuncționarea constantă a serverului și întreruperea site-ului.
2. Certificatul SSL
Un certificat SSL este necesar pentru afacerile de comerț electronic și alte companii online care colectează informații personale de la clienți. Cu toate acestea, pentru a utiliza un certificat SSL pe site-ul tău ai nevoie de o adresă IP dedicată sau statică.
Un certificat SSL este un jeton de securitate folosit pentru a proteja informațiile private care călătoresc pe canalele online. Acestea oferă securitate clienților și construiește încredere în afaceri prin simpla prezență a pictogramei de blocare.
Așa cum am discutat și mai devreme în cazul adresei IP dedicate, ne vom concentra și asupra beneficiilor unui certificat SSL. Acestea nu se limitează doar la departamentul de SEO, oferind securitate pentru proprietarul site-ului și încredere vizitatorilor acestuia.
- Clasare mai bună în Google: Pe data de 6 august 2014 securitatea utilizatorilor web a fost abordată în mod direct, Google anunțând oficial faptul că HTTPS va deveni un factor de clasificare esențial pentru rezultatele motorului de căutare.
- Securitate avansată: Un certificat SSL protejează numele dvs. de domeniu și e-mailurile de la diverse escrocherii. Ca și afacere, suntem siguri că nu doriți ca cineva să vă cloneze site-ul pentru a obține informații personale, dar cu un certificat SSL adecvat, acest lucru va deveni exponențial mai greu.
- Criptare: Utilizând un certificat SSL, site-ul tău criptează informațiile colectate de la vizitatorii și clienții tai. Internetul este alcătuit dintr-o rețea de calculatoare a cărei transmisiuni de informații poate fi interceptată, dar un certificat SSL criptează informațiile care circulă către destinatar.
- Încredere: Utilizarea unui certificat SSL cu pictograma de blocare sau bara verde ar crește încrederea în afacerea ta întrucât 29% dintre clienți caută bara verde înainte de a efectua o achiziție sau de a elibera informații sensibile. Creșterea încrederii conduce implicit la creșterea vânzărilor și a conversiei.
Concluzie
Pentru a ajunge pe prima pagină a rezultatelor din diversele motoare de căutare trebuie să respecti o mulțime de factori importanți și, cu siguranță, vei avea nevoie de IP dedicat și un certificat SSL pentru securitatea și încrederea clienților tăi. Implementarea oricăreia dintre cele menționate mai devreme va atrage modificări pozitive ale traficului tău organic.