Magazinul online Woocommerce: 5 sfaturi care îți pot salva afacerea
Ai o idee de business și vrei să dezvolți o afacere de acasă? Soluția magazinului online în WordPress, prin Woocommerce, este cu siguranță mai mult decât atractivă.
Ei bine, află că nu ești singurul care privește astfel oportunitățile.
Nu mă înțelege greșit; nu vreau să te descurajez. Din contră, sunt aici să îți ofer sfaturi care te pot ajuta să pui bazele unei afaceri de referință. Dar, pentru a atinge succesul pe care îl dorești te vei lovi de numeroase provocări și, desigur, de concurență.
Află ce ai nevoie pentru a începe o afacere de acasă.
De aceea este important să fii pregătit. Mai mult, dacă reușești să anticipezi situațiile delicate, îți va fi mai ușor să îți dedici eforturile acolo unde contează cel mai mult: creșterea vânzărilor.
IDEILE tale pot fi transformate
într-o AFACERE
Pentru a ajunge la etapa vânzărilor este nevoie să creezi magazinul online Woocommerce. Cum faci asta, dar mai ales de ce să alegi WordPress pentru e-commerce am discutat deja în articolele noastre precedente.
Așadar, astăzi plecăm de la premisa că alegerea a fost deja făcută.
Știi cu siguranță că magazinul tău online va folosi WordPress ca platformă de dezvoltare. Implicit, toate produsele vor fi publicate folosind plug-in-ul gratuit Woocommerce.
Ceea ce îți rămâne de făcut este să te asiguri că folosești eficient Woocommerce. Iar aici te pot ajuta cu 5 sfaturi practice care îți salvează afacerea online.
Sfaturi pentru începători: ghidul tău Woocommerce
Recomandările de mai jos îți vor spune cum să începi vânzarea produselor în mediul online. Aceste sfaturi te vor ajuta să îți dai seama mai bine despre ceea ce se potrivește afacerii tale.
În plus, pornind de la aceste bune practici pentru folosirea Woocommerce îți poți schița un plan de investiții concret.
Și, nu în ultimul rând, îți poți da seama dacă ai nevoie de ajutor în realizarea magazinului online WordPress.
Alegerea temei WordPress
Woocommerce este un plug-in gratuit WordPress care se poate instala oricând, indiferent de tema folosită. Cu toate acestea îți recomand să faci lucrurile treptat.
Primul lucru este alegerea unei teme WordPress pentru magazinul tău online. Găsești o varietate de teme gratuite, sau, dacă ai nevoie de funcționalități ceva mai speciale, poți alege o temă plătită.
Indiferent de alegerea făcută, instalează Woocommerce după ce ai instalat tema. Lasă personalizarea shopului la final.
Vezi și ghidul nostru complet pentru alegerea temei WordPress.
Această abordare te va salva de situații neplăcute. Mai exact, eviți să faci același lucru de două ori.
Să spunem că ai configurat și personalizat tema instalată. Ai ajuns în punctul în care adaugi funcționalitatea Woocommerce. S-ar putea să constați că noul plug-in nu este compatibil cu tema ta. Sau, că modificările aplicate temei nu se aplică și în cazul modulului de e-commerce. În acele cazuri va trebui să adaptezi totul din mers, ceea ce implică timp și resurse irosite.
Așadar, etapizează totul și lucrează inteligent. Asigură-te că modulele sunt compatibile și că toate modificările aplicate temei se regăsesc și în funcționalitatea Woocommerce.
Mai mult, îți recomand să alegi o temă care vine cu acest plug-in preinstalat. În acest fel cea mai grea parte este deja bifată: ești sigur că Woocommerce este compatibil cu tema ta și, mai mult, ești sigur că designul temei se continuă și în designul shopului online, fără a mai fi necesare alte modificări.
Configurarea produselor
După cei ai instalat tema și ai configurat modulul de shop online, este timp să configurezi primele produse.
Poți încărca produsele manual, sau poți folosi un feed.
Ceea ce contează este să eviți în a crea variații pentru același produs. WordPress nu este cea mai eficientă platformă pentru dezvoltarea magazinelor online, ceea ce înseamnă că anumite funcționalități nu sunt recomandate.
Cu cât există mai multe produse publicate și cu cât există mai multe variații pentru același produs, cu atât shopul tău se va încărca mai greu.
Iar, în mediul online să ai un website rapid este esențial.
Învață cum să optimizezi pagina de produs a site-ului tău.
Pentru produsele adăugate nu uita să incluzi cel puțin o poză. Folosește poze pe fundal alb, sau pe un fundal care să scoată în evidență particularitățile produselor tale.
Nu uita să specifici prețul, discountul, codul de produs și o scurtă descriere.
Desigur, un pas important este crearea categoriilor și subcategoriilor de produse, precum și includerea unui sistem de breadcrumbs pentru ușurarea navigabilității în pagina de produs.
Am explicat mai multe detalii despre folosirea breadcrumbs într-un articol anterior; citește-l pentru a învăța totul despre aceste practici.
Toate acestea te vor ajuta să crești vânzările online și să-ți fidelizezi clienții.
Extinderea funcționalităților de bază
WordPress este atât de popular datorită interfeței sale intuitive. La popularitatea platformei participă și faptul că funcționalitatea de bază a temei poate fi ușor extinsă.
Nu ai nevoie de cunoștințe de programare și nici de un buget dedicat. Tot ce trebuie să faci este să folosești module și extensii.
Același lucru se aplică și în cazul plug-in-ului Woocommerce. Pentru acesta există alte module care pot adăuga noi funcții, sau le pot schimba pe cele existente.
Așa se face că, Woocommerce poate fi modificat și personalizat după bunul plac. Poți adăuga plăți cu cardul, noi galerii, noi metode de achiziție din pagina de produs și multe altele.
Desigur, nu toate plug-in-urile vor fi gratuite. Dar, avantajul principal rămâne: chiar și fără a fi un expert IT, vei putea să creezi un shop online pentru a-ți începe afacerea de acasă.
Simplu, ușor, rapid și, mai presus de toate, accesibil. Exact de ce ai nevoie atunci când ești la început de drum.
Vezi care sunt cele mai recomandate plug-in-uri pentru WordPress.
Viteza de încărcare
Așa cum am spus mai sus, când folosești WordPress pentru a crea magazine online trebuie să fii atent la viteza de încărcare a site-ului.
Din păcate, de cele mai multe ori un shop online care folosește Woocommerce nu va fi printre cele mai rapide.
Este o cauză directă a faptului că WordPress este personalizabil prin plug-in-uri. Vezi tu, fiecare modul nou adăugat va mai pune câteva sutimi de secundă peste timpul de încărcare a site-ului.
Află ce trebuie să faci când magazinul online WordPress se încarcă greu.
Fiind dezvoltate separat, aceste scripturi nu sunt optimizate eficient, așa cum s-ar întâmpla dacă ele ar face parte direct din codul sursă al paginii tale web. Și cum Woocommerce este un plug-in, și unul extrem de complex, este de la sine înțeles care va fi impactul pe care îl va lăsa site-ului tău.
Așadar, dacă ai multe produse de publicat și multe poze de încărcat în galeria media, evită să folosești multe alte module și plug-in-uri. Rezumă-te la cât mai puține. Nu uita să monitorizezi frecvent performanța magazinului online.
Și, dacă vezi că rezultatele nu sunt de partea ta, gândește-te că poate o soluție este chiar schimbarea platformei de dezvoltare. Pe lângă WordPress mai poți folosi Magento, PrestaShop și altele.
Optimizarea SEO
Succesul magazinului online depinde în mod direct de strategia SEO implementată. Să nu crezi că un shop online este scutit de rețeta SEO.
Nu; ai nevoie de pagini optimizate pe cuvinte cheie, de meta descrieri, meta titluri și de un plan bine pus la punct.
Google Analytics și Search Console trebuie să fie prietenii tăi apropiați. Ai nevoie să analizezi rapoarte, date și comportamente referitoare la activitatea utilizatorilor online pe site-ul tău.
Mai mult, dacă vrei vânzări imediate, îți recomand să investești și în reclame plătite și alte campanii similare de marketing.
Pe scurt, distracția nu se termină niciodată. Doar nu credeai că este atât de simplu, nu?
Nu te speria totuși. Fă totul pas cu pas, în măsura în care atât timpul, cât și bugetul, îți permite. Nimeni nu s-a trezit cu succesul pe masă, iar fiecare proiect cu adevărat important a început de la o simplă idee de afacere.
Cât despre SEO, este bine să începi prin instalarea plug-in-ului Yoast. Acesta te va ajuta să setezi cuvinte cheie, să scrii meta titluri și meta descrieri și să înțelegi mai bine cum poate fi optimizat conținutul publicat în mediul online.
Concluzii
Ei bine, după cum vezi, dezvoltarea unei afaceri de acasă are avantajele, dar și provocările ei.
Un magazin online în WordPress, folosind funcționalitatea Woocommerce, este cu siguranță o idee minunată. Ai un site gata să vândă într-un timp scurt, fără a fi nevoie de a investi sume importante.
Citește recomandările de mai sus și aruncă un ochi și peste articolele noastre din pagina de blog. Vei găsi acolo o mulțime de sfaturi utile.
În plus, dacă ai nevoie de ajutor în dezvoltarea site-urilor în WordPress, echipa ServHost este la un click distanță. Doar folosește pagina de contact și spune-ne totul despre proiectul tău online.