Vizibilitatea afacerii tale în mediul online este direct influențată de criteriile de indexare ale motoarelor de căutare. Și da, în cazul în care te întrebi asta, content is still the king și în 2019, doar că nu așa cum te-ai obișnuit.
După cum vei putea observa, trebuie să acorzi în continuare o atenție sporită conținutului tău online. De aceea îți voi arăta cum te poți ocupa singur de procesele de optimizare texte site, fără a apela la serviciile unui specialist SEO.
Conținutul pe care îl pui online este modul prin care interacționezi cu clienții tăi și implicit modul prin care realizezi procesul de vânzare și/sau de monetizare. Desigur, pentru a ajunge la clienții tăi trebuie ca informația ta să fie vizibilă și, de preferat, poziționată cât mai sus în rezultatele organice.
Citește mai multe despre indicatorii de performanță SEO pentru a-ți putea face o idee documentată despre cum te poate ajuta textul de pe site să ajungi mai ușor la publicul tău țintă.
Fie că ne place, sau nu, tehnicile de optimizare SEO on și off page sunt încă de actualitate și în continuă adaptare față de așteptările utilizatorului final: pe scurt, al persoanei care accesează informația online, inclusiv tu atunci când parcurgi aceste rânduri.
Un text de calitate, dar care nu este vizibil, este un conținut irosit. Trebuie să înveți tehnicile de optimizare texte site pentru a reuși să transmiți cu succes informația ta către potențiali clienți, sau către publicul tău țintă în cazul în care vorbim de un blog.
Și din nou trebuie să aducem în discuție algoritmii de indexare ai motoarelor de căutare. De la acești algoritmi trebuie să pleci cu analiza ta SEO, iar mai apoi cu implementarea propriu-zisă. Tot planul tău de cuvinte cheie și de conținut se va axa în jurul criteriilor de indexare; altfel, poziționarea organică va avea de suferit.
În data de 13 martie 2019 Google a lansat oficial un nou update pentru algoritmii săi de indexare. Desigur, nu am putea continua scurtul nostru tutorial de optimizare texte site fără a avea în vedere acest adevărat manual de SEO scris chiar de Google. Textul complet are undeva la 160 de pagini, dar dacă nu ai destulă răbdare să îl parcurgi în întregime poți citi articolul nostru despre page quality rating.
Cu aceste informații teoretice parcurse putem începe analiza noastră pe conținut în vederea optimizării textelor existente pe siteul tău.
Tehnici de optimizare texte site: definirea elementelor de compoziție
Pentru a începe optimizarea textului de pe siteul tău trebuie să clarificăm câteva aspecte de compoziție. Dacă folosești WordPress atunci totul va fi mult mai clar, deși informațiile de mai jos pot fi aplicate indiferent de platforma care stă la baza paginii tale online. Hai să definim pe scurt aceste aspecte:
- Titlul paginii: este acea secțiune care denumește pagina, sau articolul în cauză. Titlul îi spune motorului de căutare despre ce va fi vorba în cuprinsul paginii.
- URL-ul paginii: acesta este linkul propriu-zis, legătura care va face posibilă interacțiunea conținutului online cu utilizatorul final. Este secțiunea afișată după denumirea siteului tău și cuprinde, de regulă, titlul paginii.
- Textul propriu-zis: reprezintă conținutul pe care îl pui în pagină pentru a descrie serviciile pe care le oferi, sau informația pe care vrei să o transmiți. Textul poate cuprinde și conținut de tip imagini, videoclipuri, butoane și alte elemente prin care să facilitezi transmiterea informației.
- Autorul: este opțional, dar recomandat. Este bine să afișezi cine a scris textul alături de o mică introducere. Astfel îi spui cititorului care este experiența autorului vis-a-vis de informația pe care acesta a descris-o în pagina siteului.
- Focus keyword: este cuvântul cheie principal setat pentru pagina respectivă. În funcție de tipul conținutului poate fi vorba despre cuvinte cheie de timpul short, sau long tail. Învață cum să faci un research de cuvinte cheie citind ghidul nostru dedicat.
- Meta titlul: este titlul cu eticheta meta – poate fi același cu titlul paginii, sau unul diferit care să cuprindă focus keyword. Acest titlu este afișat doar în rezultatele organice. Pe site va fi afișat titlul definit anterior.
- Meta descrierea: este o scurtă descriere a conținutului de pe pagina ta online. Această descriere va fi afișată sub meta titlu, în afișările organice. Este opțională, în lipsa ei Google va prelua automat o porțiune de text (considerată relevantă) din pagina siteului tău.Acum că am definit aceste elemente de compoziție, hai să vedem cum le putem folosi inteligent pentru a aplica tehnici de optimizare texte site. Aceste tehnici reprezintă principalele metode de optimizare SEO on-page, așadar acordă o atenție crescută informațiilor descrise mai jos.
Notă: pentru a descrie mai facil aceste date am ales ca studiu de caz articolul pe care îl citești acum.
Optimizare texte site: cele mai bune practici SEO on-page
Alegerea celui mai potrivit focus keyword
Optimizarea textului trebuie să pornească de la analiza cuvintelor cheie. Acest cuvânt îi va spune motorului de căutare despre ce este vorba în pagina ta online. Așadar alege-l cu grijă în urma unei analize de cuvinte cheie.
Poți folosi tooluri gratuite care te pot ajuta să găsești cele mai bune recomandări de cuvinte cheie în funcție de domeniul siteului tău – desigur, cel mai recomandat serviciu este cel oferit de Google, și anume Planificatorul de cuvinte cheie Google Ads, prin care poți crește traficul pe siteul tău.
Ca să îți faci o idee despre cum funcționează aceste cuvinte, pentru acest articol am ales interogarea de tip long tail „optimizare texte site”. Acesta este focus keyword-ul nostru pentru textul pe care îl citești.
Alegerea meta titlului
Indiferent de titlul inițial pe care l-ai dat paginii, sau articolului tău trebuie să setezi și un meta titlu. Dacă folosești WordPress acest lucru se poate face facil, prin intermediul unui plugin (spre exemplu Yoast).
Pentru cele mai bune rezultate meta titlul trebuie să conțină focus keyword în începutul său. Astfel, vei da autoritate cuvântului cheie ales și îi vei spune motorului de căutare că nu încerci să oferi informații care să păcălească cititorii care ajung pe siteul tău.
În cazul nostru, meta titlul ales pentru articolul pe care îl citești este „Optimizare texte site: SEO on-page pe înțelesul tuturor”.
Dimensiunea meta titlului nu trebuie să depășească 60 de caractere (inclusiv spații), trebuie să fie la subiect și să atragă conversii (să te facă să dai click pentru a afla mai multe). Desigur, nu trebuie să înșeli așteptările cititorilor tăi – furnizează conținutul pe care l-ai promis.
Conceperea meta descrierii
Chiar dacă este opțională, meta descrierea trebuie implementată. Alături de focus keyword și de meta titlu ea îi va spune algoritmului de indexare că textul tău se axează pe un anumit subiect. Astfel, rezultatele organice pe interogarea urmărită de tine va poziționa siteul tău în primele rezultate.
În cazul nostru, meta descrierea acestui articol este „Învață cele mai bune tehnici de optimizare texte site pentru a crește conversiile tale online. Citește ghidul SEO on-page de care siteul tău are nevoie.”.
Dimensiunea meta descrierii nu trebuie să depășească 160 de caractere (inclusiv spații) și trebuie să conțină focus keyword. Astfel vei crește autoritatea cuvântului cheie propus la început.
Îți reamintesc, meta descrierea nu este vizibilă pe siteul tău. Acest text va apărea în rezultatele organice sub meta titlu.
Optimizează URL-ul paginii
Cel mai bine ar fi ca linkul paginii, sau al articolului să conțină focus keyword. Dacă titlul paginii îl conține, atunci și URL-ul îl va avea, ceea ce este foarte bine.
Scurtează URL-ul, dar păstrează logica lui. Ca sfat, poți renunța la cuvintele care nu sunt relevante, sau care nu au un înțeles propriu-zis (spre exemplu, poți șterge cuvintele de legătură, prepozițiile etc.).
Alege imaginile potrivite
Alături de textul pe care îl pui în pagină trebuie să alegi și imaginile potrivite – vorba aceea, „o imagine face cât 1000 de cuvinte”, nu?
Ei bine, alege imagini clare, reprezentative pentru subiectul abordat. Poți pune câte imagini vrei, cu cât mai multe, cu atât mai bine. Desigur, ai grijă să nu încarci excesiv pagina doar de dragul imaginilor. Tot conținutul trebuie să fie relevant pentru cititor, altfel el va părăsi siteul tău.
Redenumește imaginile alese având în vedere cuvântul cheie principal. Atunci când postezi mai multe imagini, mergi pe variații ale focus keyword-ului setat anterior. Completează și câmpul „alt image” pentru că acest element este văzut drept conținut de motoarele de căutare – în prezent Google nu „citește” imagini, algoritmii de indexare interpretează doar textul html pe care tu îl introduci.
Revizuiește textul din site
Chiar dacă ai setat cuvântul cheie principal alături de meta titlu și de meta descriere, optimizarea nu se oprește aici. Trebuie să arunci o privire și pe conținutul din pagină.
Folosește focus keyword cu o pondere de până la 3% din numărul total de cuvinte folosit. Aplică-l natural și folosește o exprimare cât mai clară, pe înțelesul cititorilor tăi.
Folosește subtitluri care să conțină cuvântul cheie, inserează liste și variază conținut de tip text cu imagini, sau cu videoclipuri.
Desigur, inserează linkuri interne pe cuvinte cheie relevante: realizează un sistem de linkuri interne. Nu plimba cititorul prin site doar de dragul de a o face. Dacă pui un link, acesta trebuie să ducă către o pagină cu informații care au legătură cu pagina inițială. Altfel, nu vei reuși decât să îți enervezi publicul țintă.
Propozițiile trebuie să fie scurte și să cuprindă exprimări cursive și coerente. Textul trebuie să fie ușor de parcurs chiar și de către cei care nu cunosc atât de bine domeniul pe care tu îl detaliezi.
Afișează autorul
Așa cum ne transmite în ghidul său SEO, Google pune mare accent pe autoritatea celui care publică conținut online. Așadar, tehnicile de optimizare texte site trebuie să pună în valoare experiența pe care tu o ai atunci când transmiți un mesaj în mediul online.
La finalul textului oferă informații despre autor. O scurtă descriere a experienței lui, o poză și informații de contact. Astfel, asiguri transparență și oferi prilejul utilizatorilor să cunoască persoana care se află în spatele textului pe care l-au parcurs. Este, dacă vrei, latura umană din toată această comunicare online.
Revizuiește permanent conținutul creat
Optimizarea textului de pe site nu se oprește niciodată. Pe măsură ce timpul trece este indicat să continui optimizarea SEO on-page și să aduci conținut nou pe pagina deja existentă. Aceasta este o practică încurajată de algoritmii de indexare care pun accent pe atenția pe care tu o acorzi textului deja creat, dar care poate ieși din actualitate.
Dacă este nevoie, poți chiar să modifici meta descrierea și focus keyword pentru a obține rezultate diferite în poziționările organice.
Singurul lucru pe care nu trebuie să îl modifici este URL-ul paginii. Dacă o faci, vei genera o eroare 404 (pagină inexistentă). În acel caz va fi nevoie să faci redirect către noua pagină ceea ce înseamnă muncă în plus și timp pierdut.
Concluzii finale
Cam acestea sunt informațiile pe care trebuie să le ai în vedere atunci când urmărești optimizarea SEO on-page pentru textele de pe siteul tău. Sper că vei găsi aceste date relevante și că le vei putea aplica cu ușurință pe platforma WordPress, fără a apela la ajutorul unui specialist. În acest sens te poate ajuta și ghidul de optimizare WordPress pe care l-am scris pentru tine.
După cum am afirmat în începutul acestui scurt tutorial, textul este încă la putere și va rămâne așa, atâta timp cât informația se va transmite online. Important este să știm cum să adaptăm conținutul pe care îl facem tendințelor și pentru asta suntem aici să vă ajutăm.
În cazul în care ai întrebări, nu ezita și scrie-ne. O poți face utilizând secțiunea de comentarii de mai jos.