Ce modalități de promovare online plătită am la dispoziție?
Ți-ai imaginat vreodată cum ar arăta mediul online fără reclame? Cum ar fi să-ți promovezi afacerea fără a putea transmite mesajul în scurt timp și la cât mai mulți potențiali clienți? Un asemenea scenariu ar presupune reîntoarcerea la marketingul tradițional și la perioada în care reclamele se difuzau doar la televizor și radio.
Din fericire, mediul digital actual este unul dinamic, oferind diverse mijloace de promovare online plătită. Înainte de a ne continua discuția, trebuie să ai în vedere faptul că modalitățile de a-ți face reclamă plătită sunt disponibile atât pe rețelele de socializare, cât și pe motoarele de căutare.
Mai multe detalii despre promovarea pe rețelele de socializare am scris în articolul Ghid de promovare social media pentru afacerile online.
În cele ce urmează îți vom prezenta noțiuni introductive despre cele mai des folosite tipuri de promovare în zilele noastre.
Ce metode de promovare online plătită pot alege pentru afacerea mea?
-
Facebook Ads
Este binecunoscut faptul că Facebook-ul este cea mai folosită platformă de socializare din România. Acest lucru înseamnă că marea majoritate a potențialilor tăi clienți deține un profil pe această rețea. Prin urmare, reclamele pe Facebook sunt o bună modalitate de a le atrage atenția asupra afacerii tale.
TU vii cu ideea,
NOI te susținem cu soluția și implementarea ei
Dacă te întrebi cum vede audiența ta reclama, toată magia se întâmplă pe baza unui algoritm și a setărilor pe care le faci pentru campania respectivă.
Să începem însă cu începutul: pentru a putea crea ad-uri pe Facebook, este necesar să-ți creezi un cont. Pentru a evita folosirea profilului personal de Facebook, recomandarea noastră este să optezi pentru varianta Facebook Business Manager. Odată creat contul, este timpul să stabilești detaliile privind campania pe care dorești să o rulezi.
Iată care sunt aspectele de care care trebuie să ții cont pentru crearea oricărei reclame:
#1. Obiectivul campaniei
În funcție de țelurile pe care dorești să le atingi, Facebook îți pune la dispoziție următoarele obiective:
- brand awareness: te ajută să-ți prezinți brand-ul unei noi audiențe;
- reach: reclama ta este afișată unui număr cât mai mare de persoane ce fac parte din audiența ta;
- traffic: generează trafic pe o pagină de pe website-ul tău;
- engagement: reclama ta este afișată unui public cât mai larg pentru a-ți crește numărul de like-uri, share-uri, comentarii sau vizualizări;
- app installs: încurajează audiența să descarce și să instaleze o aplicație;
- video views: filmulețul este afișat unei audiențe cât mai numeroase pentru a crește vizibilitatea brand-ului tău;
- lead generation: te ajută să obții potențiali clienți;
- messages: încurajează publicul țintă să-ți scrie pentru a le răspunde nelămuririlor sau a le oferi suportul de care au nevoie;
- conversions: determină audiența să facă o anumită acțiune pe site-ul tău precum cumpărarea unui produs sau înscrierea la un curs;
- catalog sales: prin conectarea reclamei tale cu catalogul tău de produse, reclama le va arăta oamenilor produsele a căror probabilitate să fie achiziționate este mai mare;
- store visits: direcționează audiența către magazinul tău online.
#2. Audiența țintă
Este secțiunea în care poți selecta diverse detalii despre persoanele cărora te adresezi astfel încât să creezi profilul audienței tale. Aici poți seta vârsta audienței, sexul, interesele, comportamentul, precum și locația.
#3. Formatul reclamei
Facebook îți pune la dispoziție câteva opțiuni de afișare a reclamei. Astfel, poți alege dintre varianta carusel (reclama poate conține două sau mai multe imagini, iar publicul trebuie să dea scroll pentru a le vizualiza), o singură imagine sau video ori varianta de slideshow (presupune crearea unui mic filmuleț a maxim 10 imagini).
#4. Bugetul și programul campaniei
Luând în considerare bugetul de care dispui, poți opta pentru un buget zilnic sau pentru sau un buget pe o anumită perioadă în care vrei să derulezi reclama (lifetime budget). De asemenea, poți alege data de începere a campaniei și data de încheiere.
-
Google AdWords
Atunci când vorbim despre reclamele ce se pot crea pe cel mai folosit motor de căutare din România, Google, există mai multe tipuri de campanii ce pot fi derulate.
#1. AdWords Search
Sunt acele campanii afișate pe Google în urma căutărilor pe care oamenii le efectuează. Ele sunt create pe baza cuvintelor cheie specifice domeniului de activitate și a numărului de căutări pe care îl are cuvântul respectiv.
Pentru a putea verifica frecvența cuvintelor cheie pe care dorești să le folosești sau a sinonimelor, poți folosi planificatorul de cuvinte cheie de la Google (Keyword Planner) pe care îl găsești în secțiunea de instrumente a contului de Google Adwords.
În cazul în care nu deții un cont, acesta se creează în mod gratuit și îți este necesar atât pentru crearea campaniei, cât și pentru a verifica datele statistice din Google Analytics.
#2. AdWords Display
Acest tip de campanie presupune afișarea unor bannere în partea dreaptă a ecranului pe diverse site-uri asociate sferei tale de activitate. În acest mod, oamenii care sunt în căutare de informații dintr-un anumit domeniu pot vedea reclama ta și pot fi atrași să afle mai multe detalii despre tine și afacerea ta.
#3. YouTube Ads
Așa cum sugerează și numele, sunt acele reclame care apar pe YouTube înainte de difuzarea unui filmuleț. Ele sunt utile pentru a-ți crește vizibilitatea brand-ului și pentru a-i determina pe utilizatori să-ți acceseze site-ul pentru a afla mai multe detalii ori pentru a-ți achiziționa produsele și serviciile.
#4. Mobile Apps
După cum am menționat în repetate rânduri, oamenii folosesc cel mai mult telefoanele mobile pentru a căuta informații. În consecință, te poți folosi de astfel de reclame pentru a fi afișate în cadrul aplicațiilor pentru mobil.
#5. Retargeting
Acest tip de campanie se folosește pentru a le readuce aminte oamenilor despre afacerea ta și a-i determina să finalizeze o anumită acțiune. Spre exemplu, în cazul magazinelor online, dacă un utilizator a abandonat coșul de cumpărături, campania de retargeting îi aduce aminte de acest aspect pentru a-l convinge să plaseze comanda.
Acestea sunt doar câteva elemente introductive legate de promovarea online plătită. Sperăm că aceste informații îți sunt utile pentru a ști ce opțiuni poți implementa pentru afacerea ta.
Până la următorul articol, îți dorim mult spor în atingerea obiectivelor profesionale și personale!