1. Blog
  2. Promovare online
  3. Cum mentii constanta rata de publicare articole pe blog?
Promovare online |

Cum mentii constanta rata de publicare articole pe blog?

Scris de Ninel

Ți-ai făcut un blog? Înseamnă că este momentul să îl hrănești, scriind conținut. Fie că blogul tău este nou lansat, fie că are deja câțiva ani de existență, avem același sfat pentru tine: menține o rată constantă de publicare articole și vino mereu cu ceva fresh.

Indiferent de nișa în care se încadrează blogul tău, sau chiar dacă este un blog personal sau de companie, cu siguranță apar mereu noutăți pe care le poți împărtăși cu cititorii tăi.

Dacă nu ai un blog, iată mai multe sfaturi despre cum să îți faci un blog de succes.

Probabil, dacă ești blogger cu experiență, ai avut parte deja, cel puțin o dată, de sindromul comodității bloggerilor. Îl cunosc, pentru că am avut și eu parte de el. Este vorba de acea stare de confort care te cuprinde atunci când a trecut ceva timp de când nu ai mai publicat pe blog.

Din cauza confortului de a nu publica nimic o bună perioadă de timp, vor fi afectate atât traficul tău cât și alte obiective pe care ți le-ai setat.

IDEILE tale pot fi transformate
într-o AFACERE

Alege Găzduirea potrivităWeb Design

Confortul poate apărea din diverse motive: fie nu mai este prioritar pentru tine să scrii pe blog, fie nu mai ai timp sau pur și simplu ai rămas fără idei.

Dacă te afli în oricare din aceste situații (sau, mai bine, dacă încă nu te afli și vrei să le eviți), te invit să citești sfaturile pe care le-am pregătit pentru tine. 🙂

Care este scopul blogului tău?

Un blog personal sau de companie trebuie să îți aducă o serie de beneficii. Munca pe care o depui prin publicare articole, research și crearea altor materiale (newslettere, infografice, video-uri, ebook-uri etc) trebuie să se materializeze cumva.

Dacă deții un blog de companie sau de freelancer, ideal este să îți propui ca acesta să îți aducă trafic organic și lead-uri. Articolele vor fi indexate de motoarele de căutare și îți vor aduce cititori interesați de produsele sau serviciile tale.

Dacă deții un blog personal, ideal ar fi să îți propui ca acesta să îți aducă cel puțin un plus de imagine. În funcție de prioritățile tale, îți poți stabili chiar și să obții o sursă de venit pasiv din blog.

Indiferent de scopul blogului tău, trebuie să îl ai clar definit în minte de fiecare dată când scrii un articol.

De ce spun asta? Pentru că fiecare articol te va aduce cu un pas mai aproape de ceea ce îți dorești.

Cum mentii constanta rata de publicare articole?

Ca să publici constant, este foarte dificil să nu ai un plan. Acesta îți va asigura ordine în idei și te va ajuta să ai mereu subiecte despre care să scrii.

plan editorial publicare articole

sursa foto: pexels.com

De aceea, în cele ce urmează, o să îți descriu pașii realizării unui plan editorial pentru blog.

  1. Realizare profil Buyer Persona

Înainte de a scrie orice text pe blogul tău, trebuie să îți definești foarte clar publicul tău țintă.

Acest pas este extrem de util, mai ales dacă ai un blog de nișă sau scrii pentru un blog de companie.

Profilul Buyer Persona este o listă cu toate caracteristicile, nevoile și interesele comune pe care le au potențialii tăi cititori. Acesta poate fi un document Word, cu date demografice și orice alte informații mai cunoști (sau mai poți afla) despre publicul tău țintă.

Ca să îți faci o idee despre cum arată acest profil și ce informații trebuie să conțină, poți completa și descărca modelul de profil aici: profil client ideal

Întrebările sunt în engleză, dar la final vei descărca un document Word pe care îl poți modifica după cum dorești.

  1. Brainstorming cu subiecte de articole

La fiecare final de lună, eu îmi creez o listă cu idei de articole pe care să le scriu luna următoare. Astfel, nu va mai trebui să stau în fiecare săptămână să mă gândesc despre ce să scriu pe blog.

De pildă: dacă îmi propun o rată de publicare articole de 4 pe lună, atunci planul meu lunar va conține 4 subiecte.

Hai să luăm în considerare următorul exemplu: dacă deții un blog de design interior, un plan de 4 articole poate arăta așa:

1.      Cum să-ți amenajezi locuința cu covoare moderne
2.      7 pași pentru montarea tapetului
3.      Cum să alegi perdelele pentru locuința ta
4.      Modele de design interior pentru pereții tăi
  1. Alegerea cuvintelor cheie

A treia componentă a planului editorial o reprezintă lista de cuvinte cheie pe care să le folosești în cadrul fiecărui articol.

Acestea sunt foarte utile pentru optimizare, astfel încât motoarele de căutare să îți indexeze în mod corespunzător articolele.

Fiecare articol va conține un cuvânt cheie principal (focus keyword), care va apărea, în medie, de 2 ori la fiecare 100 de cuvinte scrise. În afara cuvântului principal, articolul poate să mai conțină și sinonimele sau derivațiile acestuia.

Cuvintele cheie se aleg, de obicei, după ce ai identificat subiectele despre care vei scrie. Aceste cuvinte cheie sunt, de regulă, formate din structuri de câte 2-3 cuvinte, ca să fie cât mai specifice.

De exemplu, dacă vei completa planul de mai devreme, obții următoarea structură:

Subiect articol Cuvânt cheie principal
1.      Cum să-ți amenajezi locuința cu covoare moderne Covoare moderne (1K – 10K căutări lunare)
2.      7 pași pentru montarea tapetului Montaj tapet (1K – 10K căutări lunare)
3.      Cum să alegi perdelele pentru living Perdele living (1K – 10K căutări lunare)
4.      Modele de design pentru pereții tăi Design pereti (10 – 100 căutări lunare)

Cuvintele cheie pot fi alese în funcție de numărul lor de căutări medii lunare. Am identificat aceste numere folosind instrumentul Google Keyword Planner (planificatorul de cuvinte cheie de la Google AdWords).

Cu o simplă căutare pe Google, îl poți găsi. Este gratuit. Însă, dacă nu l-ai mai folosit până acum, ai nevoie de un cont de Google AdWords pentru a putea să îl folosești.

Ce înseamnă rată constantă de publicare articole?

În ziua de astăzi, nu putem afirma că există o regulă privind rata de publicare articole pe un blog. Nu se mai pune atât de mult accent pe cantitate, așa cum se punea acum câțiva ani.

Acum, este important să pui accent pe calitatea articolelor pe care le scrii. Însă, dacă nișa ta este foarte activă și mereu apar lucruri noi (de exemplu, cum este nișa noastră: realizare site-uri WordPress), atunci este recomandată o rată de publicare de cel puțin 1 articol săptămânal.

Dacă nișa ta nu este atât de permisivă din punct de vedere al conținutului, atunci este suficient să publici 1 sau 2 articole pe lună.

Însă, oricare ar fi rata de publicare articole aleasă de tine, este nevoie să te ții de ea. Obișnuiește-ți cititorii cu rata respectivă, ca și cum ei s-ar uita la un serial care ar apărea constant.

În felul acesta, îi vei ține aproape de tine cât mai mult timp.

Spor la scris! 🙂

Cu drag,

Ninel

Nu uita să dai un share!

Articole asemănătoare

Cum să generezi mai mult trafic pe blogul tău WordPress?

Scris de Ninel mai 7 2018

Mediul online este diversificat și în egală măsură complex. Indiferent de sfera de activitate, cu siguranță ești interesant de modalitățile prin care poți genera mai […]

Instalează gratuit CloudFlare pentru site-ul tău WordPress

Scris de Ninel ianuarie 7 2019

Deții un website pe WordPress și vrei să te asiguri că totul funcționează ca la carte? Ți s-a întâmplat să ai probleme cu site-ul în […]

Cum alegi instrumentul de email marketing potrivit

Scris de Ninel mai 23 2017

Dacă în articolul precedent vorbeam despre certificatul SSL şi de ce este el important inclusiv în email marketing, acum ne concentrăm pe instrumentele care ne ajută […]