Încă din cele mai vechi timpuri, scrierea este o modalitate prin care comunicăm. Este mijlocul prin care ne exprimăm ideile, gândurile, intențiile și tot ceea ce simțim și fără de care ne-ar fi imposibil să ne desfășurăm activitățile zilnice.
În zilele noastre și mai ales în mediul digital actual, modul în care scriem trebuie să atragă noi potențiali clienți și, de ce nu, să îi fidelizeze pe cei existenți. Indiferent de domeniul în care activezi, cuvintele sunt cele care vorbesc în numele tău.
Prin urmare, te invităm să descoperi câteva sfaturi pentru scrierea unor titluri atractive pentru articolele de pe blog-ul tău.
Declanșatorul click-urilor – titlurile
Într-adevăr, titlurile au un rol de catalizator. Este primul lucru pe care o persoană îl vede atunci când găsește un articol, primește un newsletter ori îi apare o reclamă pe Facebook. Bineînțeles, în funcție de cât de mult îl atrage respectivul titlu, persoana decide dacă dă click pentru a citi întregul conținut sau nu.
Dacă te întrebi de ce în majoritatea cazurilor titlul face diferența în rapoartele numerice, răspunsul este unul simplu. Ritmul alert din zilele noastre îi determină pe oameni să fie mult mai selectivi privind timpul pe care îl alocă chiar și citirii unui articol. De aceea, dacă acea persoană este fascinată de așteptarea promisă în titlu, atunci cu siguranță va acorda câteva momente lecturării articolului.
Sfaturi pentru scrierea unor titluri atractive
Înainte de a continua, trebuie să menționăm faptul că formula magică nu există. În consecință, vei descoperi principii de bază pe care le poți aplica pentru crearea unor titluri atractive, sugestii pentru a scrie dar și exemple.
#1. Cum să (promisiune) în (perioadă de timp)
Spre exemplu: Cum să înveți marketing online în 11 zile.
Titlul de mai sus face o promisiune către cititor, aceea că va învăța noțiuni dintr-un anumit domeniu într-o perioadă determinată de timp, adică 11 zile. Setează din start așteptările privind beneficiul pe care îl va avea și resursele limitate ce trebuie alocate.
#2. X Minciuni despre (un anumit subiect)
De exemplu: Cele mai comune 7 minciuni despre afacerile online.
Un astfel de titlu poate determina o persoană să dea click, întrucât îi atrage atenția asupra faptului că un lucru nu este adevărat. În egală măsură, îl determină să se întrebe dacă nu cumva, la rândul lui, a crezut în acele elemente și poate chiar a luat anumite decizii în mod greșit.
Prin urmare, va dori să afle dacă este la curent cu acele informații sau nu.
#3. Întrebare puternică
Exemplu: Te-ai gândit cum poți avea un stil de viață sănătos chiar dacă ai un program încărcat?
Un astfel de titlu îl pune pe gânduri pe cititor, care are tendința de a se întreba ce ar trebui să facă în contextul respectiv. În acest mod, va deveni curios și va dori să afle cum poate avea și el un stil de viață sănătos.
#4. Afirmație convingătoare
De exemplu: 10 Instrumente de management recomandate de antreprenori cunoscuți.
Titlul de mai sus nu este doar o simplă afirmație, ci este confirmată de specialiști care au testat acele instrumente. Astfel, crește curiozitatea dar și nivelul de încredere al cititorului în instrumentele pe care le poate folosi pentru a-și atinge obiectivele.
#5. Problemă și promisiunea unei soluții
Iată exemplul nostru: Coșmarul asigurărilor – lista dezastrelor naturale pe care trebuie să o verifici cu agentul tău.
În această situație, titlul anunță problema cu care s-ar putea confrunta cititorul și îi propune să descopere ce ar trebui să facă pentru a evita situațiile neplăcute. De asemenea, îi stârnește dorința de a afla respectivele informații.
#6. Rezultat negativ + o soluție misterioasă
De exemplu: Cum să eviți situațiile jenante în public – Secretele unui public speaker profesionist.
Un asemenea titlu promite că va dezvălui cititorului ce trebuie să facă pentru a nu se regăsi în contexte jenante. Mai mult decât atât, sfaturile vin din partea unui om avizat în domeniu, astfel că interesul pentru a citi un astfel de articol crește considerabil.
#7. O persoană recunoscută / un grup de oameni avizați + o informație exclusivă
Exemplu: Steve Jobs dezvăluie totul despre procesul design-ului revoluționar Apple.
Oamenilor le place să afle detalii despre persoane faimoase, și în special despre cele pe care poate le admiră și care sunt o referință într-un anumit domeniu. Totodată, cuvintele folosite în titlu promit aflarea unor informații neștiute până acum.
Toate formulele prezentate anterior pot fi combinate între ele în funcție de subiectul pe dorești să-l abordezi. Important este ca modul în care scrii titlul să stârnească curiozitatea și să fie exprimat în cuvinte simple și pe înțelesul tuturor.
Sfaturi utile într-ale scrisului
Acum că ai aflat sugestiile noastre, este timpul să sintetizăm cele mai importante informații despre crearea titlurilor care te ajută să obții conversii.
#1. Scurt, concis și la obiect.
#2. Includerea cifrelor.
#3. Folosirea întrebărilor.
#4. Sfaturi / Metode legate de un anumit domeniu.
#5. Informații de actualitate.
#6. Folosirea persoanei a II-a singular (dă o notă personală titlului).
#7. Utilizarea cuvintelor cheie în funcție de subiectul pe care urmează să-l dezvolți.
Pentru ca ai aflat sfaturile pentru scrierea unor titluri atractive, este momentul să le creezi la rândul tău și să descoperi formulările potrivite pentru audiența ta țintă.
Pe data viitoare!