Ești mereu cu privirea peste rapoartele din Google Analytics și cauți noi metode prin care să crești timpul pe care cititorii tăi îl petrec pe blog?
Pentru a îmbunătăți experiența online pe care o furnizezi utilizatorilor tăi este important să acorzi atenție conținutului pe care îl publici zilnic. Articolele tale sunt mai mult decât un mijloc de comunicare. Ele sunt produsele tale, elementele care te ajută să transformi pasiunea de a scrie într-o afacere de succes.
Și datele din Analytics și Search Console spun totul despre cât de bine convertește conținutul blogului tău.
Află că mai mult de 15% dintre cei care îți accesează pagina nu dau scroll. Apoi, mai mult de jumătate dintre cei care dau scroll nu trec de introducerea articolului.
Concluzia este simplă: introducerea articolelor reprezintă cea mai importantă secțiune a conținutului pe care tu îl publici.
O introducere plictisitoare, care nu spune mare lucru te va face să pierzi utilizatori. Cu siguranță nu asta îți dorești. În cazul unui blog de succes scopul este acela de a-ți face cititorul să parcurgă tot conținutul dintr-o pagină.
Ei bine, de aceea este important să înveți cum să scrii introduceri care impresionează și care vrăjesc cititorii.
Sfaturile practice de mai jos îți vor descrie pașii pe care îi ai de urmat. Știu, primele cuvinte pe care trebuie să le scrii sunt și cele mai dificile. Însă, dacă aplici recomandările din acest ghid vei scrie mai ușor și mai repede.
În plus, îți vei face cititorii să-ți parcurgă articolele în întregime.
Sfaturi utile pentru articole de blog: cum scrii introduceri de impact
Așa cum am amintit pe scurt mai sus, introducerea nu trebuie să plictisească.
Aceasta este regula de bază de la care pornim în cele ce urmează. Așadar, primul sfat este să renunți la politețuri și la exprimări clișeice.
Cititorii tăi nu au prea mult timp la dispoziție. Nu-i pierde în detalii irelevante. Învață să intuiești care sunt intențiile lor și furnizează conținutul care să le răspundă așteptărilor.
Cu cât amâni acest aspect cu atât riști să pierzi din utilizatori.
Dar, hai să vedem cum trebuie să planifici și să structurezi o introducere care captivează.
Ieși din tipare
În introducere trebuie să surprinzi. Cititorul tău trebuie să fie fascinat încă de la prima propoziție.
Dacă poți să îl lași cu gura căscată, cu atât mai bine. Desigur, nu într-un sens negativ :).
Așadar, încearcă să ieși din tipare. Folosește ceva neobișnuit, un element la care cititorul tău nu se aștepta.
Poate fi o glumă, o întrebare care-i identifică propriile temeri și probleme, sau o experiență care-i va rămâne mult timp în memorie.
Fă tot posibilul să găsești exprimările potrivite în funcție de tema articolului tău. Nu uita, nu devia de la subiect doar de dragul de a șoca. Totul trebuie să fie legat cu informațiile pe care le vei detalia mai apoi în corpul articolului.
Adresează-te la persoana a 2-a singular
Este important să empatizezi cu cititorii tăi. Articolul tău trebuie să fie ca un dialog pe care îl porți cu un prieten apropiat.
Așadar, în introducerea articolului folosește cel puțin o dată pronumele personal tu. Poți opta și pentru al tău, tale, crezi, vezi, învață, ai idee etc.
Pe scurt, alege o formulare care să-ți facă cititorul să se simtă confortabil atunci când îți citește articolul.
Introducerile care au un mare impact folosesc de cel puțin 3 ori pronumele personal la persoana a 2-a singular.
Învață cum optimizezi textul de pe site fără ajutorul unui specialist.
Din nou, nu exagera din dorința de a impresiona prea mult. Echilibrul și naturalețea exprimării trebuie să fie regulile tale. Cum am mai spus, așa cum ai face dacă ai purta un dialog cu un prieten apropiat.
Folosește propoziții scurte
Nimeni nu va sta să citească paragrafe interminabile. Renunță la paranteze, la virgule și la fraze lungi. Vei plictisi și vei pierde cititori.
În schimb, alege introduceri în care toate propozițiile sunt scurte. Să spunem că nu e bine să depășești un număr de 16 de cuvinte / propoziție.
Propozițiile concise sunt înțelese de toată lumea. Eviți ambiguitățile, te exprimi clar, direct și la subiect.
În plus, transmiți emoție și te plasezi în același plan cu cititorii tăi. Exact ceea ce îți trebuie pentru o introducere care are impact.
Nu repeta titlul
O mare greșeală frecvent făcută în cazul articolelor de blog este repetarea titlului în introducere.
Dacă utilizatorul a dat deja click pe articol atunci el știe cu siguranță care este titlul lui. Nu trebuie să-i reamintești. Nu vei reuși decât să-l enervezi și să-l faci să creadă că a pierdut timpul și că titlul articolului a fost unul de tip click bait.
Scopul tău este să impresionezi, nu să dezamăgești prin abordare. Așadar, orice ai face evită să repeți titlul articolului în introducere.
Nu înghesui cuvinte cheie
Știu, cam toate recomandările SEO on-page spun să incluzi cuvinte cheie în primul paragraf al articolului.
Este adevărat, cuvântul cheie principal al textului este bine să fie inclus în această secțiune. Însă doar atunci când acest lucru se poate face în mod cursiv și natural.
O exprimare forțată nu va lăsa o impresie bună.
Ca alternativă poți oricând să folosești o meta descriere și atunci poți uita de importanța cuvântului cheie în introducerea propriu-zisă.
Meta descrierea o poți introduce rapid și ușor folosind plug-in-ul pentru WordPress, Yoast SEO.
Din nou, exprimă-te cursiv, clar și natural în introducerea articolului tău. Dacă poți strecura cuvinte cheie e perfect, dacă nu, nu-ți face prea multe griji.
Identifică temerile / problemele cititorilor
Dacă un utilizator a ajuns pe blogul tău și a accesat un anumit articol atunci el se așteaptă să găsească un anume tip de informații.
Este extrem de important să știi care sunt așteptările cititorilor tăi.
În introducerea articolului trebuie să le arăți că ai răspunsul eventualelor probleme sau temeri pe care utilizatorii le au. Astfel, îi vei face dornici să citească mai mult pentru a afla și concluziile propriu-zise.
Dacă oferi informații care nu au legătură cu intenția de bază a cititorilor nu vei reuși să crești timpul pe care aceștia îl petrec pe blogul tău.
Descrie despre ce este vorba în articol
Un scurt cuprins al articolului trebuie să fie inclus în introducere. Poate avea lungimea unei singure propoziții, sau poți folosi un scurt paragraf. Depinde de subiect și de informația pe care o incluzi în structura articolului.
Ideea este ca în urma introducerii cititorul să știe ce va regăsi dacă alege să parcurgă tot articolul.
Este un mic preview, un teaser așa cum fiecare film nou lansat are un trailer care te face să vrei să dai bani pe un bilet la cinema.
Așadar, include în această secțiune lucrurile esențiale, cele care îi pot schimba viața cititorului tău.
Prezintă date clare care pot fi verificate
O introducere bine scrisă transmite un plus de valoare. Pe scurt, transmite încredere, expertiză și autoritate.
Desigur, în spatele acestor elemente se află autorul, sau editorul.
Așadar, acolo unde este posibil, oferă date clare care pot fi verificate. Poți face trimitere către rapoarte oficiale, infografice, tabele cu valori, sau oricare alt element similar cu impact imediat în înțelegerea informației transmise.
Vezi și care sunt cei 5 pași pe care să-i urmezi pentru a-ți deschide un nou blog.
Spune o poveste
Strânge toate elementele de mai sus într-o poveste bine spusă.
Introducerea ta trebuie să aibă, la rândul ei un început, un cuprins și o încheiere. Totul trebuie să fie cursiv și pe înțelesul potențialilor tăi cititori.
Ca exemplu, poți urmări introducerea acestui articol. Am încercat să includ acolo toate sfaturile practice pe care ți le-am descris mai sus.
Concluzii
După cum îți poți da seama, introducerea unui articol este și cea mai importantă parte a lui. Ea poate face diferența dintre un articol care se viralizează rapid și unul care nu își atinge adevăratul potențial.
Așa cum îmi place de multe ori să afirm, degeaba scrii un articol plin de informații utile dacă el nu este citit de nimeni.
Încearcă să urmezi sfaturile de mai sus pentru a crește traficul organic pe blogul tău. Îmi poți scrie despre experiența pe care ai avut-o cu blogul tău folosind secțiunea de comentarii de mai jos.
Pentru alte sfaturi și ghiduri utile, nu ezita și accesează blogul ServHost.
Specialiștii noștri îți stau la dispoziție cu servcii de hosting, web design și nu numai pentru un blog de succes. Folosește pagina de contact și spune-ne mai multe despre proiectul tău online.