Imediat după publicarea unui nou site începe adevărata muncă a unui specialist SEO. Chiar dacă ar părea că strategiile de optimizare ale paginilor web se opresc odată cu indexarea site-ului în motoarele de căutare, lucrurile nu stau așa.
Sau, mai bine spus, nu ar trebui să fie așa.
Mentenanța WordPress, căci despre asta o să vorbim în articolul de astăzi, nu înseamnă doar plătirea serviciului de hosting. Și nu se referă doar la remedierea anumitor probleme de funcționalitate care s-ar putea să apară, sau nu, la un moment dat.
În esență, o prezență bună în mediul online se atinge în timp. Un specialist SEO nu este doar priceput, este și perseverent.
Vezi care sunt tehnicile SEO recomandate pentru 2019.
Iar strategia și planul de optimizare on și off page este parte din mentenanța lunară WordPress. De fapt, trebuie să știi că această etapă nu poate lipsi din o bună administrare a unui site, fie el nou sau vechi.
Dacă vrei să te ocupi personal de aceste activități s-ar putea să întâmpini câteva provocări. În principiu s-ar putea să nu ai destul timp la dispoziție pentru a urma toate activitățile ce fac parte din procesul de mentenanță. Concluziile le vei trage singur.
Scopul acestul articol va fi să îți explice cele mai bune 3 strategii SEO pe care să le aplici și incluzi în procesul de mentenanță WordPress. Totul, pentru cele mai bune rezultate online pe termen mediu și lung.
Mare atenție însă. Aceste activități fac parte dintr-un plan mai complex al administrării unui site WordPress. Mai multe detalii despre cum ar trebui făcută o mentenanță care dă rezultate găsești în articolul nostru Ce rol are procesul de mentenanță în administrarea site-ului tău.
3 Strategii SEO pentru mentenanță WordPress pe care să le aplici
Google Analytics și Search Console
După publicarea site-ului începe monitorizarea lui.
Desigur, pentru a avea ce monitoriza trebuie să-l adaugi în 2 tool-uri, sau servicii, care îți permit acest lucru.
Google Analytics și Search Console sunt serviciile despre care vorbesc. Sunt platforme dezvoltate și oferite de Google și sunt disponibile gratuit. Rolul lor este acela de a te ajuta să urmezi recomandările Google în ceea ce privește indexarea organică a paginilor web.
Pentru integrarea site-ului cu Search Console trebuie să generezi un sitemap, iar pentru Google Analytics trebuie să adaugi un cod de urmărire. Ai mai multe detalii despre aceste procese în articolul despre cum înscrii un site în motoare de căutare.
În Search Console vei obține date despre starea indexării. Pe scurt, vezi dacă toate paginile sunt corect indexate, dacă există erori sau dacă Google întâmpină probleme atunci când încearcă să-ți citească site-ul.
În Search Console vezi și link-urile externe și interne pentru paginile web și ai date despre poziționarea organică în funcție de accesările pe site. Ți-am explicat mai multe despre aceste rapoarte atunci când am vorbit despre cum te ajută Search Console să optimizezi site-ul tău.
În Google Analytics ai rapoarte despre comportamentul utilizatorilor care îți vizitează paginile web. Pe scurt, îți faci o idee despre paginile populare, despre sursele de trafic, despre ce fac cei care ajung pe site-ul tău.
Desigur, toate aceste date te ajută să înțelegi ce trebuie să faci în continuare pentru a crește traficul și pentru a crește profitul. Poți citi mai multe despre cum folosești aceste rapoarte în avantajul tău verificând cei mai importanți indicatori Google Analytics.
Ceea ce trebuie să concluzionezi este următorul lucru: strategia SEO ca parte din mentenanța WordPress nu se poate realiza în lipsa rapoartelor obținute din Google Analytics și Search Console. Este primul pas pe care îl faci atunci când vrei o bună administrare pentru website-ul recent publicat.
Analiza competiției
După ce ai pus la punct monitorizarea rapoartelor din Search Console și Analytics este timpul să treci la următorul nivel.
Toate rapoartele pe care le observi nu te ajută cu adevărat dacă nu le privești din perspectivă. Și aici perspectiva merge mână în mână cu competiția ta directă.
Mentenanța WordPress și administrarea site-ului urmând o strategie SEO nu sunt activități pe care le faci doar tu. Toată lumea face asta și aici intră și competiția ta directă.
Pe scurt, pentru a avea succesul mult dorit trebuie să aduci ceva nou, ceva ce lipsește competiției.
Și atunci trebuie să fii mereu cu un ochi în ograda vecinului. Observă modificările aduse, cuvintele cheie targetate de competitori și cam toate lucrurile noi și bune pe care ceilalți le fac. Nu-ți face griji, și site-ul tău este analizat în detaliu la rândul său.
Notează observațiile și corelează-le cu rapoartele discutate deja. Din acest punct nu ai decât să găsești oportunități pentru site-ul tău.
Poate fi vorba despre un nou keyword research, despre rescrierea meta-urilor sau despre optimizarea conținutului online. Sau, de ce nu, poți concluziona că trebuie să adaugi noi servicii și noi funcționalități site-ului tău.
Învață cum faci keyword research și cum optimizezi conținutul fără ajutorul unui specialist.
Indiferent de ceea ce decizi, strategia trebuie să fie una documentată și bazată pe analiză. Intuiția, de cele mai multe ori, nu te ajută atunci când vine vorba despre planuri de creștere organică. De aceea munca unui specialist SEO presupune cifre, tabele, grafice și multe alte elemente în care îți poți pierde fără prea mult efort concentrarea.
Backlink și autoritate
Și ajungem și la ultima strategie SEO pe care trebuie să o incluzi în procesul de mentenanță lunară WordPress. Nu uita desigur că acestea sunt doar cele mai importante planuri pe care este bine să le ai în vedere. După cum ți-am mai spus, sunt multe alte lucruri la care ar fi bine să te gândești.
După ce ai verificat rapoartele din Analytics și Search Console și după ce ai analizat ce face competiția trebuie să iei decizii.
Printre concluziile tale este necesar să se strecoare și 2 noi direcții: o strategie bună de backlink și creșterea autorității.
Cele două sunt legate pentru că cu cât aduci mai multe backlink-uri cu atât crești autoritatea site-ului tău.
Rezultatul?
O prezență mult mai bună în mediul online. Asta înseamnă trafic crescut pe site, rată de conversie mai mare și, evident, profit care te poate surprinde.
După cum ți-am spus și în introducerea acestui articol, succesul în online nu se obține peste noapte. Trebuie să fii perseverent și insistent în a aplica toate strategiile SEO.
Nu tot timpul vei avea rezultatele dorite. De multe ori îți vei da seama că anumite planuri au făcut mai mult rău decât bine. Și în acel moment este necesar să reiei tot procesul de la început.
Dar, la final, contează să nu te dai bătut. În fond, mentenanța și administrarea WordPress despre asta vorbește: activități lunare cu scopul de a optimiza, eficientiza și perfecționa.
Fără a face toate acestea nu te vei diferenția de ceilalți. Și cum competiția este una acerbă, să faci parte din pluton nu este un lucru pe care să ți-l dorești.
Așadar, strânge cât mai multe link-uri. Investește în brand awareness și vei vedea cum perspectiva se schimbă treptat.
Concluzii
Aceste 3 strategii SEO pentru mentenanță WordPress te vor ajuta să crești autoritatea site-ului tău. Pe scurt, prin aplicarea unui plan constant de optimizare ajungi să ai o prezență mai bună în rezultatele afișate de motoarele de căutare.
Înainte de a începe administrarea site-ului tău îți recomand să citești recomandările Page Quality Rating. Acolo vei găsi informații despre cum se realizează indexarea și ierarhizarea paginilor web de către algoritmii Google.
Fiecare strategie SEO trebuie să plece de la aceste reguli și tendințe.
Desigur, dacă ajungi la concluzia că nu poți să le faci pe toate, nu te îngrijora. Poți lăsa un specialist să preia mentenanța site-ului tău WordPress. Și te vei putea ocupa în continuare de creșterea afacerii tale.
În acest sens poți să folosești pagina de contact ServHost. Specialiștii noștri îți vor explica totul despre administrarea paginilor web. În plus, îți oferim tot suportul nostru pentru creșterea website-ului tău.
Poți afla cum te putem ajuta verificând serviciile ServHost. Și dacă nu ne crezi pe cuvânt, vezi ce am făcut pentru partenerii noștri care au ales să ne ofere toată încrederea lor.