Tehnici de vânzare. Recomandări pentru dezvoltarea afacerii tale.

Tehnici de vanzare

Sumarizare articol

Numărul cât mai mare de vânzări este unul dintre principalele obiective ale fiecărei afaceri. Cu cât reușești să vinzi mai mult, cu atât cresc șansele ca profitul firmei tale să fie unul substanțial. Mai mult decât atât, o cifră însemnată a numărului de vânzări semnifică adeseori pentru viitori clienți atât experiența pe care o ai în domeniu, cât și calitatea serviciilor sau produselor pe care le oferi.

Însă până la atingerea numărului de vânzări dorit există întotdeauna un drum de parcurs și o serie de acțiuni pe care trebuie să le întreprinzi. Indiferent de domeniul în care activezi, este necesar să apelezi la diverse tehnici de vânzare pentru a-ți atinge obiectivele.

De aceea, te invităm să descoperi în continuare câteva dintre recomandările noastre referitoare la tehnicile de vânzare pe care le poți implementa.

Presară tehnici de vânzare în activitatea ta zilnică

Mai mult ca sigur folosești deja anumite tehnici de vânzare care s-au dovedit a fi utile. Însă, este important să nu omiți perspectiva de ansamblu, întrucât așa poți descoperi noi metode pe care nu le-ai testat.

#1. CAB

Prescurtarea înseamnă Caracteristici – Avantaje – Beneficii și semnifică un ansamblu complex de informații referitoare la un produs sau serviciu. Cu alte cuvinte, este setul de trăsături care definește un produs sau serviciu.

Caracteristicile

Atunci când vorbim despre produse, caracteristicile se referă la aspecte privind design-ul, funcționalitățile, durata de viață, tipul de ingrediente, cantitatea și lista poate continua în funcție de tipul de produs.

În ceea ce privește serviciile, acestea sunt caracterizate în funcție de modul în care interacționezi cu un posibil client, de promptitudinea cu care îl ajuți, felul în care i se prezintă serviciul și chiar de preț.

Avantajele

Sunt acele informații care derivă din caracteristicile produselor și serviciilor. Ele sunt menite să le demonstreze potențialilor clienți modalitatea prin care ei își pot satisface nevoile actuale. Mai exact, avantajele trebuie să fie raportate la problemele clientului și la situația lui actuală.

CAB - tehnici de vanzare

Sursa: pixabay.com

Modul în care sunt prezentate avantajele depinde de tipul de nevoie pe care îl au clienții. Acestea pot fi de ordin economic (reducerea unor anumite costuri, obținerea profitului etc.), tehnic (necesitatea de a rezolva o problemă medicală, de a avea mai multe funcționalități la dispoziție și multe altele) sau psihologic (nevoia de a se simți confortabil, în siguranță, de a atinge succesul etc.).

Beneficiile

La acest capitol, trebuie să iei în calcul rezultatele de care se pot bucura viitorii clienți care utilizează produsele sau serviciile tale. Iată câteva exemple de beneficii ce pot fi formulate:

  • economie de timp și bani;
  • o soluție eficientă pe termen lung;
  • o modalitate prin care vei obține X clienți.

#2. Social Media

Folosirea rețelelor de socializare este indispensabilă în contextul digital actual. Oamenii folosesc diverse platforme pentru a se informa, pentru a căuta soluții la problemele lor și pentru a achiziționa produse și servicii.

Social Media - tehnici de vanzare

Sursa: pixabay.com

Prin urmare, este important să ai o prezență online constantă astfel încât să atragi potențiali noi clienți și să menții legătura cu cei existenți. O dată ce o persoană a apelat la produsele sau serviciile tale, este esențial să o determini să revină ori de câte ori are ocazia.

Mai multe detalii despre cum să utilizezi rețelele de socializare poți descoperi din Ghidul de promovare social media.

#3. Lead-urile

Sunt acele date personale pe care le poți obține despre potențialii clienți. Ulterior, poți utiliza respectivele informații pentru a le oferi detalii despre produsele sau serviciile tale, pentru a-i ține la curent cu noutățile din domeniul tău de activitate ori pentru a le pune la dispoziție diverse oferte.

Toate aceste activități sunt benefice pe termen lung și te ajută să obții rezultatele pe care ți le dorești.

Mai multe detalii despre cum poți să atragi lead-uri am scris în articolul Realizarea magnetului de lead-uri: Cum scrii și promovezi un ebook.

Bonus: Oferă mai multe opțiuni

Te invităm să faci un mic exercițiu de imaginație și să te pui în locul clientului: în cazul în care ți se oferă un singur produs sau serviciu, însă acesta nu corespunde dorințelor sau nevoilor tale, ce ești tentat să faci? Cel mai probabil alegi să refuzi, nu-i așa?

Dacă te-ai gândit la acest răspuns, ține minte că aceeași reacție tind să o aibă și potențialii tăi clienți. Prin urmare, nu uita să le pui la dispoziție mai multe opțiuni din care pot alege în funcție de ceea ce au nevoie.

Mai multe optiuni

Sursa: pixabay.com

Mai mult decât atât, implică-te în alegerea lor și sfătuiește-i care dintre soluții li se potrivește cel mai bine. Există situații în care anumite specificații tehnice sunt nefamiliare oamenilor, astfel că procesul lor decizional este cu mult îngreunat.

Tot ce trebuie să faci este să acționezi asemeni unui doctor. Arată-ți disponibilitatea de a asculta și înțelege nevoile potențialilor clienți și recomandă-le soluțiile care îi avantajează cel mai mult. Vei observa de-a lungul timpului cum abilitatea de a empatiza îți va aduce câștiguri profesionale și personale.

Sperăm că sfaturile noastre și recomandările de tehnici de vânzare te vor ajuta să-ți dezvolți afacerea. Nu uita că rețeta perfectă în afaceri nu există, pe aceea trebuie să o descoperi singur!

Pe data viitoare!

Sursă foto principală

Dăm startul afacerii tale online?

Despre Ninel Decu

Sunt tatăl a doi copii, autor de cursuri online, mentor, iar împreună cu soția mea am fondat în 2008 compania SERVHOST. În 2023 am depășit bariera de 1000 de clienți activi, în cadrul companiei SERVHOST. Sunt autorul a două cursuri online: ”Primii pași în WordPress” și “Cum să creezi un Funnel de Vânzare de la 0”. Ambele mi-au generat vânzări de câteva mii de EURO.