Mediul online este diversificat și în egală măsură complex. Indiferent de sfera de activitate, cu siguranță ești interesant de modalitățile prin care poți genera mai mult trafic pe un blog WordPress.
În cazul în care deții deja un website pe WordPress, însă nu ai încă un blog ori ești un freelancer care plănuiește să-și creeze prezența online, am scris în trecut un articol cu sfaturi utile despre Cum să faci un blog de succes. Ghidul complet.
Înainte de a descoperi aspectele importante de care trebuie să ții cont pentru a asigura mai mult trafic pe blog, te invit să facem o scurtă trecere în revistă a ceea ce înseamnă acesta.
Ce este un blog?
Blogul este acea pagină a site-ului care îți permite să interacționezi cu utilizatorii la un nivel mult mai personal. Aici este locul în care poți dezbate pe larg diverse subiecte ce pot avea scop informativ, educativ sau persuasiv.
În funcție de nișa afacerii tale, trebuie să decizi care este direcția principală spre care vrei să-ți canalizezi resursele. Important este să ai în vedere faptul că poți avea și un mix al scopurilor menționate anterior.
Pentru a clarifica lucrurile, o să luăm exemplul blogului pe care îl lecturezi în acest moment. Principala direcție pe care ne axăm este scrierea articolelor educative din domenii precum marketing și vânzări online ori sfaturi care să te ajute să-ți crești afacerea. Ocazional, am postat articole informative în care am descris câteva dintre serviciile pe care le oferim.
În mod evident, este inutil să ai un blog dacă acesta nu e gândit să-ți susțină activitatea. Mai exact, este indicat să stabilești un traseu al cititorului la fiecare articol.
Spre exemplu, poți insera în articol o secțiune cu oferta pe care o pui la dispoziție. Odată ce utilizatorul dă click pe aceasta, se poate înscrie într-o bază de date prin intermediul unui call to action (îndemn). În a treia etapă, el poate primi pe email un ebook, un voucher sau diverse resurse utile.
Cum pot genera mai mult trafic pe un blog WordPress?
#1. Viteza de încărcare
Asemeni website-urilor, ideal este ca blogul tău să se încarce rapid (sub 3 secunde). Utilizatorii sunt mai mereu grăbiți și sigur nu îți dorești să îi faci să aștepte.
În caz contrar, riști să îi determini să părăsească blogul și rareori se întâmplă ca ei să se reîntoarcă.
#2. Design-ul adaptabil
Probabil știi deja că marea majoritate a oamenilor accesează informațiile de pe telefonul mobil. De aceea, este esențial ca aspectul blogului să se adapteze cu ușurință oricărui dispozitiv astfel încât să ofere o experiență relevantă utilizatorului.
#3. Postări constante
Este irelevant să ai un blog dacă intenționezi să postezi articole la un interval de câteva luni. Așa cum o plantă are nevoie de îngrijire constantă pentru a crește, și blogul tău necesită atenție pentru a-ți aduce beneficii pe termen lung.
Pentru a te asigura că blogul tău este în permanență hrănit, îți recomandăm să citești articolul Cum menții constantă rata de publicare articole pe blog.
#5. Includerea elementelor de SEO
Oricare ar fi natura articolului, acesta trebuie să fie optimizat pentru principalul motor de căutare folosit în România, Google. Marele avantaj al blogurilor create pe WordPress este plugin-ul Yoast SEO.
Acesta analizează în mod automat articolul pe care intenționezi să-l postezi la nivel de indicatori de search engine optimization. În consecință, el îți va acorda un scor în ceea ce privește lizibilitatea și cuvântul / fraza cheie folosită.
În cazul în cazul ai omis anumite aspecte, ți se va indica ce anume lipsește pentru a îmbunătăți articolul.
#6. Conținutul relevant
Oricare ar fi subiectele despre care intenționezi să scrii, trebuie să ai în vedere ca acestea să fie conexe nișei tale de activitate și de actualitate.
De asemenea, îți recomandăm să acorzi atenție sporită și aspectului vizual. Include în articolele tale imagini de calitate superioară, infografice sau filmulețe care să reflecte partea scrisă. Vei capta astfel atenția utilizatorilor și îi vei ajuta să înțeleagă și să rețină informația mult mai ușor.
Despre Cum să optimizezi pozele în blogul tău am detaliat într-un articol anterior.
#7. Adăugarea link-urilor interne
Odată ce utilizatorul a ajuns să citească unul dintre articole, mai mult ca sigur vrei să îl determini să petreacă mai mult timp pe blog. Prin urmare, asigură-te că la fiecare articol scris incorporezi și link-uri de la articolele anterioare care au legătură cu subiectul în cauză.
În acest mod, eviți situația în care cititorul lecturează un singur articol. Totodată, link-urile interne te ajută la o mai bună indexare a blogului.
O altă metodă de a-i face pe cititori să descopere și alte articole pe aceeași temă este cu ajutorul plugin-ului pentru WordPress Contextual Related Posts. Acesta va afișa în mod automat articolele similare cu cel în cauză folosindu-se de conținutul și titlul acestuia.
#8. Experiența relevantă
Așa cum se întâmplă și în cazul site-urilor, este important să te asiguri că utilizatorii pot naviga cu ușurință pe blogul tău. În consecință, este indicat să adaugi o secțiune de search pentru a facilita căutarea articolelor pe o anumită temă.
Gândește-te că în urma postărilor constante vei avea un număr considerabil de articole. Prin urmare, trebuie să ai în vedere faptul că oamenilor le displace să irosească timp dând scroll printr-o multitudine de postări.
#9. Analiza blogului
Fără să știi ce se întâmplă pe blogul tău, este aproape imposibil să decizi ce aspecte trebuie îmbunătățite. De aceea, este esențial să utilizezi Google Analytics, instrumentul gratuit pe care îl ai la dispoziție în urma creării unui cont de Google Adwords.
În acest mod, vei ști exact care este traficul pe blog și ce anume nu funcționează. Pentru o înțelegere aprofundată, îți recomandăm să citești articolul Cum folosești Google Analytics și care sunt cei mai importanți indicatori.
Bonus: Asigură-te că promovezi fiecare articol pe rețelele de socializare. Astfel, poți anunța cu ușurință cele mai recente postări și invita publicul țintă să le citească. Iar dacă utilizezi și campanii de email marketing, atunci cu siguranță dorești să-ți informezi abonații despre ultimele articole.
Sperăm că toate sfaturile de mai sus te vor ajuta să generezi mai mult trafic pe blogul tău WordPress. Ține minte: nu te descuraja de la primele încercări, continuă să analizezi evoluția blogului și să faci îmbunătățirile necesare.
Până data viitoare, îți dorim mult spor la implementat!