Succesul în online depinde în mod direct de poziționarea organică a siteului tău. De aceea este important să înveți cum să-ți optimizezi paginile web pentru o indexare eficientă în motoarele de căutare. Ei bine, poate cea mai recomandată soluție este pluginul Yoast SEO pentru WordPress.
Să ai și să dezvolți un site online nu mai este de mult timp o povară. Ai la îndemână soluții one-click de instalare și optimizare pagini web, indiferent de proiectul pe care vrei să îl dezvolți.
În acest sens, platforma WordPress îți va oferi totul: un meniu intuitiv, posibilități de customizare de tipul drag and drop, teme gratuite sau template-uri plătite și o sumedenie de pluginuri care pot rezolva aproape orice problemă de design și structură. Învață cum să creezi un site web în WordPress.
Însă, de la a avea o prezență în mediul online și până la a ajunge printre primele rezultate în căutările organice e drum anevoios. De abia în acest punct vei observa un aspect care poate ți-a scăpat: concurența. Ei bine, da. Vei avea concurență, indiferent de domeniul tău de activitate.
Și cum faci să îți depășești concurența în mediul online? Sunt sigur că ai deja răspunsul și la această întrebare: optimizare SEO on și off page. Exact, însă și concurența ta o face, ceea ce înseamnă că trebuie să înveți cum să fii mai bun decât cei pe care vrei să îi depășești.
Yoast SEO pentru WordPress: ajutorul de care ai nevoie
Dacă ai un website bazat pe platforma de development WordPress trebuie să înveți totul despre pluginurile care te pot ajuta. Aceste mici extensii sau progrămele oferă soluții punctuale de optimizare și particularizare a temelor tale WordPress. Pe scurt, fără a avea cunoștințe de programare vei putea să-ți dezvolți singur un site de invidiat.
În ceea ce privește optimizarea pentru motoarele de căutare va trebui să ții cont de criteriile de Page Quality Rating. Aceste criterii explică principiile prin care Google face indexarea și ierarhizarea siteurilor online, implicit modul de afișare al acestora în rezultatele organice.
Yoast SEO pentru WordPress este un plugin dedicat acestui domeniu. Dezvoltatorii extensiei au reușit să creeze o interfață intuitivă, ușor de înțeles și de folosit chiar și de un utilizator care nu a auzit deloc de SEO până acum.
Pe scurt, acest plugin te va ajuta să optimizezi paginile tale web în vederea îmbunătățirii poziționărilor organice.
Din nou, nu uita: și concurența ta ar putea să folosească acest add-on pentru WordPress. De aceea este important să înțelegi principiile de funcționare ale Yoast SEO – din păcate, folosit ineficient Yoast nu te va putea ajuta. Așadar, învață să configurezi și să folosești această extensie pentru a obține rezultatele pe care ți le dorești.
Yoast SEO pentru WordPress: instalare și configurare
Instalarea Yoast SEO pentru WordPress
Instalarea pluginului Yoast SEO se face ușor, în maximum 10 minute. O poți face direct din WordPress, sau de pe siteul oficial al extensiei, de aici. Îți recomand să finalizezi configurarea modulului din panoul de administrare al siteului tău pentru că este mai ușor și mai rapid.
- Accesează contul tău de WordPress. Aruncă o privire în partea stângă: acolo este meniul de navigare.
- În funcție de limba setată accesează câmpul Plugin, sau Module.
- Alege „Add new”, sau „Adaugă”.
- În câmpul de căutare inserează „Yoast SEO” și apasă Enter când ești gata.
- Pluginul căutat va fi primul în lista de recomandări.
- Dă click pe „Instalare” și așteaptă până când Yoast SEO este integrat în platforma WordPress.
- Activează extensia la sfârșit.
După cum vezi, poți alege varianta gratis a modulului, sau varianta plătită. Îți recomand să te obișnuiești cu versiunea free pentru început. Dacă ești la început de drum cu optimizarea SEO va fi mai mult decât suficient.
Pe măsură ce te obișnuiești cu opțiunile oferite de Yoast SEO vei observa și alte criterii care te pot ajuta să crești în rezultatele organice. De exemplu, varianta plătită a pluginului oferă posibilitatea de a gestiona erorile de indexare a paginilor tale web.
Pe scurt, vei putea vedea un raport al erorilor de indexare direct din interfața Yoast SEO pentru WordPress. Acest lucru este de regulă posibil doar din profilul tău de Webmaster Tools (Google Search Console).
În plus, varianta plătită îți oferă posibilitatea de a seta redirectări pentru fiecare eroare de indexare (cum ar fi cele 404) direct din WordPress. Altfel, această operațiune este ceva mai complexă și necesită cunoștințe minime de programare: redirectările se fac în fișierul .htaccess din panoul de administrare cpanel.
Configurarea Yoast SEO pentru WordPress
De îndată ce modulul este activat, o nouă secțiune va fi adăugată meniului WordPress. Această secțiune va fi denumită SEO și va fi disponibilă sub meniul de Setări. Pentru început, extinde secțiunea nou adăugată.
Panoul General îți va oferi notificări despre statusul optimizărilor pe care le-ai aplicat deja, sau te va atenționa în vederea problemelor care ar putea afecta indexarea websiteului tău. Tot de aici poți seta ce tip servicii să folosești atunci când utilizezi Yoast SEO pentru WordPress – disponibile sub tabul Features.
Cel de-al treilea tab disponibil (Webmaster Tools) poate fi folosit pentru integrarea siteului tău cu motoarele de căutare. De exemplu, aici poți finaliza integrarea cu Webmaster Tools, fără a mai introduce codul furnizat de Google în fișierul din cpanel, așa cum este necesar în mod normal.
Următoarea secțiune, Search Appearance, te va ajuta să optimizezi felul în care articolele și paginile tale WordPress sunt văzute și indexate de Google. Vei introduce o meta descriere pentru siteul tău, poți alege cum să segmentezi titlurile din site și alte elemente similare – toate acestea vor eficientiza procesul general de indexare.
Search Console este secțiunea de unde se face legătura dintre modulul Yoast și contul tău Webmaster Tools. Astfel, pluginul va avea acces la datele furnizate Search Console oferindu-ți rapoarte și instrumente pe care le poți accesa și folosi direct din WordPress. Tot de aici poți vedea erorile de indexare și seta noi redirectări (servicii disponibile doar pentru varianta plătită a modulului).
Secțiunea Social permite integrarea conturilor tale de Social Media cu pluginul Yoast SEO pentru WordPress. Astfel, distribuirea activității online de pe siteul tău către paginile de social media se va putea realiza direct din platforma de WordPress.
Acum că am văzut cum se poate instala și configura Yoast, să trecem la următorul pas și cel mai important: optimizarea SEO pentru paginile și articolele tale.
Yoast SEO pentru WordPress: optimizare pentru tot siteul tău
Pentru a înțelege mai bine cum funcționează pluginul o să folosim un exemplu practic, și anume articolul nostru.
Primul pas este să îl adăugăm în platforma WordPress. După acest pas, în josul paginii de editare vom avea acces la modulul Yoast care a adăugat o secțiunea nouă prin care putem optimiza articolul nostru.
Această secțiune ne va oferi o analiză SEO preliminară a articolului dar și indicații de optimizare în vederea unei bune poziționări organice.
Astfel, vom aplica setările explicate în cele ce urmează.
Notă: pentru că am discutat în detaliu aceste elemente în ghidul despre Optimizare texte site, o să descriu doar succint etapele prin care trebuie să trecem pentru a optimiza corect articolul nostru.
Alegerea unui focus keyword
Primul pas pe care trebuie să îl faci este alegerea unui cuvânt, sau a unei fraze, cheie. Acest keyword trebuie să fie relevant pentru subiectul ales și să fie unul de interes pentru domeniul tău de activitate.
Recomand un plan inițial de cuvinte cheie, după o analiză SEO a concurenței și a tendințelor din ultimul an. Această analiză se poate face gratuit utilizând Planificatorul de Cuvinte Cheie de la Google.
În modulul Yoast SEO pentru WordPress cuvântul cheie principal poate fi setat conform cu imaginea de mai sus. În funcție de ceea ce introduci în acest câmp pluginul îți va furniza recomandări pentru optimizări ulterioare.
Alegerea meta titlului
Meta titlul este titlul afișat în rezultatele organice. Nu trebuie să depășească 65 de caractere și trebuie să conțină cuvântul cheie setat mai sus. Astfel, motoarele de căutare vor ști cu exactitate despre ce este vorba în conținutul paginii tale online.
Chiar dacă meta titlul poate fi același cu titlul efectiv al articolului, se recomandă alegerea unuia diferit. Astfel vei varia cuvintele cheie folosite și vei putea crește în rezultatele organice cu același articol, pentru interogări diferite.
Alegerea meta descrierii
După introducerea meta titlului va trebui să concepi o meta descriere. Aceasta este afișată în rezultatele organice, sub titlu și nu este vizibilă pe siteul tău. Trebuie să aibă o dimensiune de maximum 160 de caractere și trebuie să conțină cuvântul cheie setat inițial.
În meta descriere, pe lângă focus keyword poți introduce și alte cuvinte relevante pentru subiectul abordat în articol sau în pagină. Pluginul Yoast îți va da indicații despre eficiența meta descrierii pe care o alegi.
Introducerea de headlineuri relevante
Conținutul de tip text trebuie să fie cât mai bine structurat. Astfel, eficientizează parcurgerea informației de către utilizatorul final. Introducerea headline-urilor (titluri și subtitluri) facilitează acest proces. În plus, dacă cuvântul cheie ales inițial este cuprins în aceste subtitluri scorul SEO furnizat de extensia Yoast va crește.
Din nou, Yoast îți va oferi recomandări despre cum să variezi aceste subtitluri și despre cum să-ți structurezi conținutul pentru a fi mai bine indexat de motoarele de căutare. Aruncă o privire peste articolul de față pentru a înțelege mai bine acest principiu.
Setarea linkurilor
Un articol bine optimizat SEO trebuie să conțină și o structură de linkuri internă. Ancora este bine să cuprindă cuvinte cheie relevante pentru subiectul ales și linkurile să facă trimitere către pagini cu informații utile.
Nu exagera cu legăturile interne pentru că pot fi considerate spam: alege să introduci linkuri doar acolo unde ele sunt utile pentru utilizatorul final.
Introducerea imaginilor
Fiecare conținut online este un mix de elemente care îmbină textul cu alte elemente grafice precum imaginile, videoclipurile, graficele și așa mai departe. Așadar, pagina ta web va conține cel puțin o imagine.
După cum vei vedea, modulul Yoast SEO pentru WordPress îți va recomanda să setezi câmpul „alt” pentru fiecare imagine introdusă. Acest lucru este recomandat deoarece algoritmii de indexare înțeleg doar cod html – nu pot citi imagini. De aceea trebuie să setezi un nume relevant pentru fiecare poză și un atribut alt care să conțină cuvântul cheie principal al articolului.
Pe scurt, prin aceste elemente Google „va ști” despre ce este vorba în imaginile atașate de tine în pagina web propriu-zisă.
Revizuirea textului
Ultima etapă este reprezentată de revizuirea conținutului online. Recitește, scurtează propozițiile lungi și asigură-te de calitatea informațiilor transmise.
Yoast furnizează și o analiză de lizibilitate care îți va oferi recomandări pentru optimizarea textului scris de tine. Sunt recomandări care te pot ajuta să înveți cum să concepi conținutul online pentru ca acesta să fie înțeles de utilizatorii tăi.
Concluzii finale
După cum observi, optimizarea SEO a siteului tău presupune o activitate constantă. Va trebui să te documentezi în permanență și să te adaptezi schimbărilor din mediul online.
Cerințele diferă de la an la an, utilizatorii online caută informația în mod diferit pe măsură ce trece timpul. Scopul tău trebuie să fie acela de a înțelege comportamentul posibililor tăi clienți în mediul online și de a aplica măsurile necesare pentru a le răspunde așteptărilor.
În fond, la asta se reduc toate practicile de optimizare SEO on și off page: furnizarea de conținut de calitate, optimizat pentru a ajunge rapid la utilizatorul final.
Pluginul Yoast SEO pentru WordPress te ajută să înțelegi mai bine aceste lucruri și să le aplici eficient. Desigur, trebuie să te diferențiezi față de concurența ta și să găsești oportunități noi de dezvoltare.
Atât timp cât vei reuși să ții pasul cu tendințele, nu vei avea probleme în a găsi cele mai potrivite soluții de optimizare SEO pentru afacerea ta online.