Notă: articolul, publicat inițial în 30.05.2017, este revizuit periodic și actualizat pentru ca tu să te bucuri de informații relevante și de actualitate. Nu uita, ne poți oricând împărtăși din propria ta experiență folosind secțiunea comentariilor din finalul articolului. Spor la citit!
După ce am discutat despre cum sa faci un blog, consider că landing page-ul este următorul subiect esențial pe care să îl luăm în discuție. O pagina de vanzare poate fi unul dintre cei mai buni prieteni ai campaniilor tale de marketing. Genul acela, care, asemeni site-ului, lucrează pentru tine 24 de ore din 24.
Landing page-ul este astăzi pagina de vanzare modernă. Şi este una extrem de eficientă, dacă este folosită la potenţial maxim. Curios să afli cum?
Sfaturi pentru a scrie o pagina de vanzare eficienta
Concepe un headline captivant
Ştiu, să scrii un text grozav pentru pagina ta de vânzare îţi va lua ceva timp şi efort. Partea proastă este că, oricât de grozav ar fi, nu toată lumea îl va parcurge integral. De regulă, oamenii nu citesc meticulos un text (mai ales de vânzare), ci îl scanează, îl fragmentează, citesc în diagonală sau pe sărite.
Însă, dacă ai un brand puternic deja punctezi la nivel de încredere. De aceea, îți recomand să citești și despre cum poți să creezi un brand personal puternic în online.
Dar, să revenim la ale noastre. Spuneam că textul tău nu va fi mereu citit în întregime. Asta nu înseamnă că îţi permiţi să fii neglijent cu pagina ta de vânzare, ci că trebuie să acorzi o atenţie deosebită acelor elemente din text asupra cărora se vor opri numaidecât ochii cititorului. Acestea sunt:
- Titlul
- Subtitlurile
- Imaginile
- Butoanele CTA
În orice caz, cel mai important text din cadrul paginii tale de vânzare este format din cele 10 cuvinte din titlu.
Iată și un mic ajutor: instrumente de creare conținut utile pentru site sau blog.
Apoi, mai sunt câteva amănunte de luat în seamă pentru a te asigura de succes:
- Titlul să fie mare, clar şi convingător
- Subtitlurile să scoată în evidenţă beneficiile
- Imagini mari care să ilustreze beneficiile produsului şi să explice mesajul tău
- Un text convingător şi, de ce nu, creativ pentru butoanele CTA
- Textul să fie fragmentat în paragrafe şi să debuteze cu subtitluri scrise mare
- Bullet-uri pentru a evidenţia beneficiile produsului
- Paragrafe scurte – orice depăşeşte 5 rânduri e deja greu de citit.
Evidenţiază beneficiile
Cu riscul de a te întrista, adevărul este că publicului tău chiar nu-i pasă de produsele ori serviciile pe care le vinzi, chiar dacă le-ai împachetat atât de frumos pentru el. Consumatorilor le pasă doar de ei înşişi şi, mai ales, le pasă ce au ei de câştigat de pe urma unui produs sau serviciu.
Explicaţia stă în faptul că în ziua de astăzi, consumatorul are o mulţime de informaţii la dispoziţie legate de produsele şi serviciile existente de pe piaţă. De regulă, ştie foarte bine de ce are nevoie şi care sunt caracteristicile a ceea ce are nevoie.
Aşa că nu încerca să îi vinzi produse sau servicii, vinde-i beneficii!
Cu alte cuvinte, când scrii o pagina de vanzare scoate în faţă ceea ce are consumatorul de câştigat de pe urma produselor / serviciilor, mai degrabă decât pe acestea din urmă.
Nu uita cât de importantă este nevoia reală a utilizatorului. El îți accesează pagina pentru a face o achiziție – el are o nevoie clară; dacă tu nu reușești să îi oferi soluția, conversia nu se realizează. Așadar, este esențial să identifici intențiile de cumpărare ale publicului țintă.
Iată aici câteva sfaturi utile care te pot ajuta în construcția unui landing page.
Foloseşte testimoniale
Exact! Dar nu dintre acelea create „în laborator”, ci testimoniale reale, de la clienţi reali. Onestitatea este o calitate care dă greutate nu doar persoanelor, ci şi brandurilor.
Pe o pagina de vanzare, testimonialele chiar contribuie la generarea de conversii şi o fac uneori mai bine decât orice text frumos şi plin de substanţă. De ce? Pentru că succesul unui text de marketing depinde în bună măsură şi de credibilitatea autorului, iar clienţii tăi sunt o sursă mai cu greutate şi mai credibilă decât tine.
Simplitatea e cheia
Când trebuie să scrii o pagina de vanzare, trebuie să scrii o scrisoare de vânzare, nu un eseu sau un roman. Aşa că nu ai nevoie de talentul şi metaforele lui Eminescu pentru asta. Totul trebuie să fie curat, aerisit, simplu. Doar scopul tău nu este să iei premiul Nobel pentru literatură, nu-i aşa? Scopul tău este să vinzi, iar simplitatea vinde.
Fereşte-te de clişee! Simplitatea nu însemnă să înlocuieşti creativitatea cu acele cuvinte atât de uzate încât au devenit banale: „soluţii integrate”, „platformă flexibilă”, „oportunitate unică”, „lider în domeniu” etc. Simplitatea înseamnă să fii creativ ţinând cont de următoarele:
- O structură simplă a propoziţiilor
- Enunţuri scurte
- Cuvinte scurte
- Claritate – descrie totul în cuvinte simple
Importantă este și includerea sau integrarea cuvintelor cheie în textul nou creat. Să nu uităm de modul în care Google indexează paginile web, sau pe scurt de regulile SEO de conținut. Stai liniștit; simplitatea este și din acest punct de vedere cheia succesului. Ți-am explicat mai multe despre cum optimizezi textele de pe site într-un articol separat pe care îl poți citi oricând în liniște.
Abordare personală
Nimic nu e poate mai anost atunci când citeşti o pagina de vanzare decât exprimarea impersonală. Cum să câştigi atenţia, timpul şi banii cuiva când i te adresezi asemeni unui robot, cu platitudini şi răceală? Textul tău de vânzare trebuie să sune uman, prietenesc, cald.
Cum faci asta?
- Scrie aşa cum vorbeşti
- Foloseşte persoana I singular
- Foloseşte cuvinte uzuale, nu dintre acelea care au nevoie de Dex
- Foloseşte interjecţii şi expresii care îşi găsesc de regulă locul în cadrul conversaţiilor faţă în faţă: „Serios”, „Super”, „E grozav”, „Stai puţin”, „Mă gândesc că…”
- Adaugă puţin umor (dacă nișa îți permite)
- Detaşează-te puţin – nu te gândi că trebuie să faci o pagina de vanzare, ci mai degrabă că porţi o conversaţie cu un amic căruia îi povesteşti despre produsele şi serviciile tale.
Puterea numerelor
Cu cât eşti mai specific în textele tale, cu atât eşti mai convingător, iar cifrele te ajută să fii foarte specific.
Oricine poate folosi enunţuri generaliste, dar nu oricine poate da cifre exacte. Aşa că, fă-o tu! În loc să spui „zeci de clienţi mulţumiţi”, spune „80 de clienţi mulţumiţi”.
Desigur, oferă date reale. Include, acolo unde este posibil, studii sub forma graficelor sau infograficelor. Nu uita să lași sursa de la care ai preluat datele și să le incluzi doar pe acelea care au relevanță pentru produsele sau serviciile pe care vrei să le promovezi. Ține minte – totul trebuie să se rezume la beneficii și nu la vânzare.
Îndeamnă la acţiune
Poate părea ciudat, dar, după ce au citit despre produsele şi serviciile tale, oamenilor trebuie să li se spună ce să facă mai departe. Dacă nu le spui, să nu te aştepţi la conversii. Scrie aşadar îndemnuri la acţiune: „Adaugă în coş”, „Cere ofertă”, „Cumpără acum”, „Testează”, „Programează-te”.
Aceste câmpuri call to action trebuie să fie clare și concise. În plus, ele trebuie să fie bine delimitate de restul conținutului pentru a fi vizibile, dar nu într-un mod supărător.
TesteazĂ PAGINA DE VANZARE
Succesul unei pagini de vânzare se datorează nu doar unui text convingător, ci şi testării. Doar aşa poţi vedea ce ai de îmbunătăţit pentru a-ţi creşte rata de conversie.
Testele de tip A/B pot fi făcute atât pentru elemente care ţin de text cât şi de structura paginii de vânzare, de imagini şi design. Totuşi, cele mai importante şi de impact teste sunt cele care au în vedere textul. Aşadar, de testat cu precădere:
- Titlul
- Subtitlurile
- Îndemnurile la acţiune (CTA)
- Lista de beneficii
Dacă este să facem o sinteză a ceea ce trebuie să conţină o pagină de vânzare, aceste elemente privesc:
- USP (Unique Selling Proposition) – acesta însumează practic acele caracteristici care te definesc şi te diferenţiază în piaţă şi vor fi de regăsit în:
- Titlu
- Subtitlu
- În declaraţia care vine să întărească beneficiile
- În argumentul final
- Vizualul – care poate fi deopotrivă imagine, video sau amândouă la un loc
- Confirmarea publică – pusă în evidenţă de testimoniale
- CTA – apelurile la acţiune
Una peste alta, o pagina de vanzare care converteşte are la bază un text convingător.
Totul depinde de ce cuvinte alegi să foloseşti. Din fericire, nu-i vreun secret sau vreo filosofie, oricine poate deprinde abilităţi de a scrie un text de vânzare bun. Deci, exersează, exersează, exersează!
Dacă ai nevoie de ajutor în eficientizarea procesului de vânzare, serviciile ServHost îți sunt la dispoziție. Descoperă avantajele unui funnel de vânzări și vezi ce putem face pentru proiectul tău – ne poți spune mai multe folosind datele de contact.
Săptămâna viitoare, o să te invit din nou pe blogul nostru ca să afli metode de captare adresa email pentru site-ul tău.
Cu drag,
Ninel