Dacă vrei să faci bani din prezența ta online trebuie să știi cum să furnizezi conținutul corect pentru publicul tău țintă.
Și această regulă se aplică indiferent de ceea ce faci. Poți să administrezi un blog, sau chiar un magazin online. Scopul final este acela de a transforma pasiunea într-un business de succes.
Dar cum reușești să faci acest lucru?
Pe scurt, înțelegi intențiile de cumpărare ale utilizatorilor tăi. Chiar dacă pare simplu, realitatea este puțin mai complicată.
În plus, în spatele afirmației de mai sus nu stă intuiția ta. Este de fapt o strategie strâns legată de SEO și de identificarea profilului de buyer persona. Așadar, înțelegerea intenției de cumpărare se face urmând o serie de activități specifice pe care o să le explic în cele ce urmează.
Ce este o intenție de cumpărare și cum te ajută ea să faci bani online
Înainte de toate să lămurim un aspect important.
Ce este o intenție de cumpărare? Și, mai mult, cum ne poate ajuta înțelegerea acestui concept în a crește vânzările și conversiile în mediul online?
Când creezi conținut lucrezi cu produse. Dacă ai un blog, produsul tău este articolul. Dacă vinzi un software atunci landing page-ul creat de tine devine un produs în sine. Desigur, dacă ai un magazin online produsele sunt clare. Cred că ai reușit să-ți faci o idee despre ce încerc să spun.
Scopul este acela de a vinde produsul tău. Fie că vrei mai mult trafic pe site, mai multe descărcări pentru software-ul tău, sau mai multe comenzi zilnice, produsul tău trebuie să fie vizibil. În plus, el trebuie să fie conform cu intenția utilizatorilor.
Dacă un utilizator îți accesează produsul dar se așteptă să găsească cu totul altceva, el va fi dezamăgit. Poate lăsa o recenzie proastă, sau poate închide pagina fără a mai face o altă acțiune. Desigur, poate că nu va mai accesa niciodată website-ul tău.
Însă, dacă tu i-ai înțeles și anticipat intenția de cumpărare vei putea să îi oferi experiența online potrivită și pe placul lui. Iar la final îl vei și transforma în client.
Și în tot acest ansamblu intervine strategia SEO. Piatra de temelie este reprezentată de căutările organice din Google și de un keyword research bine definit. În același timp, nu trebuie să uităm de trasarea unui profil (sau mai multor) de buyer persona.
Identificarea intențiilor de cumpărare: cei mai importanți pași SEO de urmat
Definirea profilului de buyer persona
Primul lucru pe care trebuie să îl faci este identificarea profilului de buyer persona. Desigur, dacă pe site-ul tău există mai multe categorii și zone de interes, putem vorbi despre profiluri diferite de buyer persona.
Și de aici vom desprinde și abordări diferite ale conținutului ulterior.
Am discutat mai multe despre buyer persona într-un articol precedent pe care ar fi recomandat să îl citești cu atenție.
Pe scurt, înainte de a crea conținutul pentru paginile tale web trebuie să îți răspunzi la o serie de întrebări, precum:
- Cui i se adresează produsul tău?
- Ce categorii de vârstă vor avea utilizatorii site-ului tău?
- Din ce medii provin ei?
- Ce activități desfășoară ei la locul de muncă?
- Cum își petrec timpul liber potențialii tăi clienți?
- Ce tip de limbaj folosesc atunci când discută cu amicii; dar la locul de muncă?
- Care sunt, de regulă, temerile utilizatorilor în ceea ce privește achizițiile din mediul online?
- Ce așteptări au clienții tăi de la produsul tău?
Aceste răspunsuri îți vor spune cum trebuie să comunici cu cei care îți vor accesa site-ul.
Keyword research
O etapă esențială, premergătoare conceperii conținutului propriu-zis, este analiza cuvintelor cheie. Vei vedea, identificarea intențiilor de cumpărare este strâns legată de aceast pas.
Așadar, folosește Google Keyword Planner, sau orice alt tool preferi. Identifică corect cuvintele cheie și creează în jurul lor meta descrieri și meta titluri pentru toate paginile website-ului.
Învață cum să faci keyword research pentru site-ul tău WordPress.
Mai apoi începe să scrii textul pentru pagini. Structurează-l în titluri și subtitluri și nu uita de elemente mai interactive cum ar fi liste, grafice, citate, rapoarte, poze sau filmulețe.
Ai mai multe informații despre cum creezi conținut fără ajutorul unui specialist în articolul nostru dedicat.
Trece cele mai importante cuvinte cheie într-un tabel. O să le folosești atunci când definești intențiile de cumpărare ale utilizatorilor tăi.
Google Related search
Folosește cuvintele cheie din tabel în mod individual pentru a observa ceea ce se caută pe Google în mod uzual.
Nu trebuie decât să introduci cuvântul cheie în motorul de căutare și să te uiți apoi în josul paginii. Acolo vei avea related search.
Toate acele căutări similare sunt intenții de cumpărare. Sunt probleme pe care utilizatorii le au și la care încearcă să găsească răspuns, sau rezolvare.
De ce să nu fii tu acela care furnizează soluția potrivită?
În tabelul pe care l-ai făcut la pasul de mai sus adaugă aceste related search. Desigur, le treci în dreptul fiecărui cuvânt cheie principal.
Acum, pentru produsele tale o să creezi conținut având în vedere intențiile de cumpărare identificate.
Și, cel mai important aspect, urmezi recomandările de la ultimul pas explicat mai jos.
Furnizarea conținutului potrivit
În pagina produsului vei oferi de regulă și alte informații. Cu siguranță faci trimiteri către alte pagini din site, către articole similare sau către alte programe care pot ajuta utilizatorul care a ajuns pe pagina site-ului.
Învață cum să creezi un sistem de link-uri pentru website-ul tău.
Alege să introduci acele referințe care sunt relevante pentru intenția de cumpărare inițială. Nu plimba utilizatorul prin site doar de dragul de a obține accesări de pagină. Dacă el nu va găsi informații relevante pentru problema pe care o are, va părăsi site-ul fără a face o achiziție propriu-zisă.
Înțelege-ți produsele și avantajele lor. Înțelege așteptările clienților tăi și plasează conținutul potrivit.
Vorbește la subiect, nu plictisi și nu devia de la scopul principal: acela de a converti.
Concluzii
După cum vezi, să transformi o pasiune în câștig nu este întotdeauna ușor de obținut. Dar, dacă înveți cum să comunici eficient atunci succesul este pe jumătate obținut.
Desigur, în drumul tău nu trebuie să uiți de algoritmii de indexare Google. Stai cu un ochi pe ultimele tendințe în materie de strategii SEO și nu te da bătut. Perseverența contează cel mai mult.
Dacă timpul nu este în favoarea ta, cea mai bună soluție este externalizarea anumitor servicii și activități. Și primul lucru la care să te gândești este mentenanța lunară a site-ului tău. Este extrem de important să aplici soluțiile potrivite, la timpul potrivit pentru a eficientiza experiența online pe care o oferi.
Pentru și alte informații utile ai mai multe articole similare pe blogul ServHost.
Specialiștii noștri te pot ajuta să ai succesul mult dorit. Folosește pagina de Contact pentru a ne spune cum putem susține proiectul tău.