Nu e ușor să creezi un landing page ca la carte.
Dar, nici imposibil.
Ce înseamnă acest lucru?
Probabil, o să fim de acord cu faptul că un landing page ca la carte este unul care convertește.
Care convinge userul să întreprindă o anumită acțiune, indiferent că vorbim de completarea unui formular de contact, descărcarea unui e-book sau achiziția propriu-zisă a unui produs.
Dar, ca să ajungem la partea de conversie, o să ținem cont de mai multe elemente care trebuie să facă parte din ecosistemul unui landing page.
Și, în acest caz, sfaturi în plus legate de web design și user experience nu fac rău nimănui. Ba dimpotrivă.
Hai să le descoperim împreună în cele ce urmează.
Vezi și cum scrii o pagină de vânzare irezistibilă.
Salut! Sunt eu, Landing Page!
Construcția unei pagini destinație este destul de complexă și depinde de mai mai multe variabile, plus optimizări ulterioare.
Setarea obiectivelor, stabilirea grupului țintă, o strategie de copywriting bine pusă la punct, texte concise, sunt numai câteva lucruri pe care e necesar să le ai în vedere.
Dar astăzi vorbim despre altceva.
Și anume despre ce elemente de web design și user experience ar trebui să conțină landing page-ul care vinde.
Și, nu uita: după ce landing page-ul și-a făcut datoria, ai nevoie și de un website bine pus la punct pentru afacerea ta.
Minimalismul, pentru un landing page de succes
Gândește-te la momentul în care ai intrat pe un landing page și, efectiv, nu ai înțeles care e scopul lui. Și unde e acel buton pentru descărcarea unui e-book, de exemplu.
Cred că toți am trecut măcar o dată prin această situație.
Atunci, ce ai de făcut ca să nu pățești același lucru, când vine vorba de implementare?
Răspunsul este: minimalism!
Un landing page minimalist, care nu conține elemente inutile, ajută utilizatorul să identifice ușor și rapid informația pe care trebuie să o afle.
Așa că, dacă pagina web construită de tine este aerisită, ai folosit spațiul negativ corect, fără să încurci proporțiile, ca userul să aibă o interacțiune de calitate, e un start mai mult decât bun.
Există și câteva tendințe asociate cu designul minimalist pe care le poți încerca. Enumerăm doar două, ca să-ți faci o idee:
- flat-design, o variantă care dă o notă de eleganță și rafinament;
- material design, o variațiune a primului, dar folosește într-un mod creativ lumini și umbre, pentru a da o senzație de mișcare a elementelor din pagină.
În plus, dacă te hotărăști să folosești minimalismul, vei avea o abordare mult mai centrată pe utilizator. Cei care vor intra pe landing page-ul construit de tine vor avea toate informațiile pe care vor să le afle poziționate corespunzător.
Ca să nu mai vorbim de faptul că este un design mereu în tendințe, deci nu ai cum să dai greș cu el.
Și, dacă tot suntem la acest capitol, intră în scenă și…
Schemele de culoare
La fel ca în construcția unui website, și atunci când vine vorba de construirea unui landing page, culorile joacă un rol important, iar conform acestui studiu, îți poți crește conversiile cu procente semnificative datorită lor.
Așa că alege un mix de culori potrivit pentru grupul tău țintă.
Și, dacă aplici modelul minimalist, nu mai precizăm și faptul că paleta de culori aleasă va include maximum trei nuanțe.
De exemplu, dacă vrei să transmiți ideea de lux folosește negru sau nuanțe închise.
Dacă vrei să dai un impuls vizitatorului care ajunge pe landing page-ul tău și vrei să ai conversii multe, folosește roșu.
Iar albastru este una dintre cele mai întâlnite și mai folosite culori, nu contează că vorbim de web designul unui site ori a unui landing page. Sau Facebook. De ce? Pentru că inspiră stabilitate, loialitate, încredere. Cam ce vrea orice brand să transmită.
Deci, studiază-ți bine grupul țintă și alege culoarea care se potrivește. O să fii uimit de rezultate, dacă vei acorda atenția cuvenită acestui aspect.
Află și cum alegi între un site onepager și un multi page.
Structurarea paginii și ierarhizarea informației
Pe lângă folosirea corectă a spațiului negativ și a celorlalte elemente de design, un landing page de succes mai trebuie să aibă și:
- o structură corectă a paginii, pentru a putea controla modul în care va interacționa userul cu aceasta;
- o ierarhie a informației.
Structurarea paginii web ține tot de un design plăcut, aerisit, care poate manipula centrul de atenție al utilizatorului.
Pagina de destinație nu trebuie să fie încărcată de elemente.
Iar, la nivel de text, lucrurile sunt asemănătoare pentru că se aplică aceleași reguli.
Folosește fonturi care nu obosesc ochiul, precum Helvetica, Georgia, Open Sans (nu îl confunda cu verișorul lui nu atât de bine cotat Comic Sans) ori Verdana.
Nu uita despre sfaturile pentru strategia SEO pentru un site one page.
De reținut la final
Landing page-urile reprezintă o metodă foarte bună de a ajunge la conversii, atunci când sunt construite cu atenție și grijă la detalii. Fii mereu atent și alege:
- designuri care să nu copleșească userul;
- fonturi care nu obosesc privirea;
- culori potrivite pentru fiecare tip de audiență;
- marcatoare tip bulină, pentru scanare rapidă;
- butoane integrate perfect în design.
Și pentru alte soluții de web design, hosting sau consultanță în ceea ce privește business-ul tău, noi, cei de la ServHost, îți stăm la dispoziție.