Cum sa iti cresti afacerea urmand 5 pasi simpli

Sumarizare articol

Notăarticolul, publicat inițial în 20.10.2015, este revizuit periodic și actualizat pentru ca tu să te bucuri de informații relevante. Nu uita, ne poți oricând împărtăși din propria ta experiență folosind secțiunea comentariilor din finalul articolului. Spor la citit!

Iti spuneam in 2015 (stiu, a trecut ceva timp de atunci) despre un email primit din partea unei cliente. Ei bine, inca primesc solicitari similare, ceea ce inseamna ca sfaturile sunt inca actuale. Hai sa vedem despre ce este vorba mai exact.

Ieri am primt un email de la VM clienta noastra, care ne cerea suport „Am nevoie de ajutor in ceea ce priveste unele setari ale blogului meu. Partea cea mai dureroasa, din punctul meu de vedere, este aweberul (programul cu care colectezi adrese de email). Platesc, insa pentru ca nu am reusit sa imi construiesc o lista, nu incasez nimic. Nu stiu unde gresesc, desi am modificat aspectul blogului si modul meu de a scrie. Nu sunt sigura ca dezinstalarea aweberului este cea mai buna solutie, insa situatia financiara nu prea imi da de ales.”

Nu este primul email primit pe acest subiect, legat de cum sa iti cresti afacerea. Am constatat ca oamenii au pornit un blog/site de la o nevoie a lor sau o pasiune dar nu reusesc sa faca bani cu el.
De aceea m-am hotarat sa scriu un articol cu cei 5 pasi pe care e bine sa ii faci pentru a strange o lista de abonati careia sa ii vinzi ulterior un produs sau serviciu. 
In lumea marketingului exista o abordare care spune, ca un client pentru a fi pregatit sa cumpere are nevoie de 7 interactiuni cu tine. Mai intai este bine ca tu sa il ajuti sa aiba succes in ceea ce face sau sa rezolve o problema/frustrare cu care el se confrunta in acest moment.
Pentru asta trebuie sa  definesti foarte clar cine este piata ta tinta, la cine te adresezi cu site-ul tau. Vei spune probabil ca la toata piata! Asadar, verifica profilul de buyer persona inainte de a face orice altceva.
O afacere la inceput de drum este bine sa aiba un singur tip de client pe care sa il intelegi foarte bine. Sa stii tot despre el, la nivel de preocupari, venituri, varsta, status social, hobby-uri etc. Doar asa vei putea ulterior sa adaugi valoare si sa il ajuti cu adevarat.
Din statisticile oficiale am aflat ca 90% din startup-uri nu reusesc sa depaseasca primii 3 ani de viata. Dupa aceea ele ajung sa fie inchise. Voi reveni cu un articol pe acest subiect, legat de depasirea pragului minim de rentabilitate.
VM, imi spune in mesajul ei: „ca nu poate sa plateasca un abonament la autoresponder daca nu incaseaza nimic”.
Sunt de acord cu acest aspect in totalitate si eu am mers pe un principiu luat de startup-urile in tehnologie numit booststraping care inseamna sa lucrezi cu resursele proprii si sa tii cheltuielile la minim pana cand reusesti sa validezi ideea de afaceri. 

Cum validezi ideea de afaceri? Simplu.

Faci prima vanzare catre clientul tau ideal!

1. Creeaza un material valoros pe care sa il oferi clientului tau ideal
Acest material trebuie sa raspunda problemei/frustrarii pe care o are clientul in acest moment. Poate fi sub forma unui document word/pdf, poate fi audio sau video, cum iti este mai usor.
2. Deschide un cont la un autoresponder 
Noi recomandam aweber care este bun si simplu de utilizat. Daca resursele financiare nu iti permit poti apela la mailchimp. Atunci cand esti la inceput de drum e bine sa ai un astfel de program indiferent daca e platit sau gratuit.
3. Instaleaza un pop-up pe site, un formular de colectare adrese de email in lateral sau o bara de colectare adrese in partea de sus a meniului.
Ideea este sa nu fie agresive, dar pe de alta parte cu cat ai mai multe optiuni, cu atat creste rata de inscriere in lista.
Ce inseamna sa nu fie agresive?
Pai te gandesti ce simti tu cand intri pe un site si iti apare repede un pop-up dar tu nu ai reusit sa iti dai seama ce anume trateaza site-ul si daca vrei sa iti dai adresa de email.

Reguli publicare pop-up pe site:

  • pop-upul sa apara dupa 20-30 de secunde, sau in timp e bine sa urmaresti cat sta cititorul pe site-ul tau,
  • daca prospectul tau s-a inscris si a lasat adresa de email atunci ar trebui sa nu ii mai apara pop-upul decat dupa 30-60 de zile,
  • bara de sus apare doar cand face scroll in partea de jos a articolului la 30 -40 de secunde dupa ce a inchis pop-up-ul si in caz ca nu s-a inscris in el.
4. Articolele sa aiba butoane de like, share in corpul articolului plus o bara care apare in partea stanga de regula
Atunci cand citeste un articol sau la finalul acestuia este recomandat sa aiba butoanele la indemana, pentru a fi folosite nu sa le caute cititorul prin site. 
 5. Pune Facebook like box in partea dreapta astfel incat sa conectezi contul tau de facebook cu site-ul.
Aceasta functioneaza in 2 moduri:
– atunci cand ai multe like-uri se va constitui in dovada sociala ca si alti oameni sunt interesati de ceea ce scrii tu pe acest site,
– cititorul poate merge in Facebook direct din site si sa interactioneze acolo cu alti membrii ai comunitatii tale.
Cel mai mic pas pe care il poti face in acest moment este sa raspunzi la urmatoarea intrebare: cine este clientul tau ideal, care sunt frustrarile/dorintele lui si cum il poti tu ajuta tu sa aiba succes?
Raspunsul  la aceasta intrebare este baza intregului proces descris mai sus. Te va ajuta apoi sa generezi continut de calitate pe site care sa iti aduca trafic.
Te rog sa imi lasi un comentariu mai jos, sa imi spui care sunt provocarile tale in acest moment. Te regasesti in situatia de mai sus?
Cum ai depasit-o sau ce alte lucruri nu functioneaza si ai vrea sa le rezolvi?
PS: Ma gandesc ca atunci cand vor fi mai mult de 20 de comentarii sa fac un video pentru a ilustra exact cum se implementeaza pasii de mai sus.
Asa ca te rog sa comentezi, sa iti spui parerea.
Cu stima,
Narcisa

Dăm startul afacerii tale online?

Despre Ninel Decu

Sunt tatăl a doi copii, autor de cursuri online, mentor, iar împreună cu soția mea am fondat în 2008 compania SERVHOST. În 2023 am depășit bariera de 1000 de clienți activi, în cadrul companiei SERVHOST. Sunt autorul a două cursuri online: ”Primii pași în WordPress” și “Cum să creezi un Funnel de Vânzare de la 0”. Ambele mi-au generat vânzări de câteva mii de EURO.