Notă: articolul, publicat inițial în 15.05.2017, este revizuit periodic și actualizat pentru ca tu să te bucuri de informații relevante și de actualitate. Nu uita, ne poți oricând împărtăși din propria ta experiență folosind secțiunea comentariilor din finalul articolului. Spor la citit!
Dacă te gândeşti să faci pasul de la angajat la antreprenoriat, de la biroul corporate la propriul tău birou, nici că ai putea alege un moment mai bun. În ziua de astăzi, oamenii folosesc internetul nu doar pentru a găsi informaţii legate de produse sau companii ci şi pentru a afla lucruri despre anumite persoane şi carierele lor.
Nu de puţine ori, credibilitatea unui brand este dată şi de credibilitatea persoanei care se află în spatele său. Aşadar, o bună strategie de a începe, care ar putea să îţi dea şi mai mult curaj de a fi propriul tău angajat, este să îţi construieşti mai întâi un brand personal online puternic, care să te ajute apoi la crearea propriului tău business.
Dacă vrei să treci de la stadiul de angajat la antreprenor, uite un interviu care te poate inspira: Interviu cu Shadi – Despre Antreprenoriat
Cum ai putea realiza acest lucru? Sunt câţiva paşi de urmat.
Cum îți creezi un brand personal online
-
Defineşte-ţi brandul personal
Este primul şi cel mai important lucru de realizat atunci când iei decizia de a-ţi contura un brand personal online. Este vorba, practic, de a răspunde la întrebarea:
„Pentru ce anume vreau să fiu cunoscut şi recunoscut?”
Aptitudini, know-how, experienţă – reflectă asupra tuturor şi a fiecăruia în parte şi alege ceea ce te defineşte cel mai bine.
Orice brand personal are nevoie de acea caracteristică ce îl face recognoscibil. Astfel, în această etapă de creare a brand-ului personal, mizează pe acele elemente personale care te diferenţiază de ceilalți. Caută-ţi unicitatea şi scoate în evidenţă ceea ce ai mai bun de oferit.
-
Cumpără un domeniu online
Odată ce ai definit un brand personal, fă din el o marcă proprie pe internet. Cu alte cuvinte înregistrează-l online. Apelează la profesionişti în web hosting pentru a fi sigur că brandul tău personal porneşte cu dreptul în lumea „www”.
Pentru alegerea domeniului, poţi opta fie pentru numele tău (varianta safe) sau pentru un cuvânt sau o combinaţie creativă de cuvinte cheie care au legătură cu brandul tău personal. Atenţie însă să nu fie prea lung, prea greu de citit sau de memorat, şi, mai ales, să fie şi liber, întrucât fiecare domeniu este unic. Exact ca în cazul mărcilor înregistrate.
Verifică disponibilitatea numelui de domeniu folosind căsuța de căutare de pe homepage-ul ServHost.ro.
De asemenea, optează pentru o extensie a domeniului tău care este cunoscută şi se bucură de credibilitate, precum .ro, .com, .net.
Pentru mai multe sfaturi despre alegerea și cumpărarea domeniului, citește: Cum ar trebui sa-mi aleg numele de domeniu.
-
Alege canalul de comunicare potrivit
Social media este un instrument grozav pentru a da un boost brandului tău personal, dar site-ul tău personal îţi oferă mai multă flexibilitate, mai mult control şi awareness maxim. Pentru a fi sigur de succes, e bine să te foloseşti de atuu-rile amândurora.
Există însă şi o variantă de mijloc, pe care o poţi folosi o perioadă. Se numeşte web forwarding şi presupune redirecţionarea numelui domeniului tău către o pagină social media. Cu alte cuvinte, poţi să îţi cumperi un domeniu pe care să îl promovezi în social media, chiar dacă nu ai momentan un web site. Făcând anumite setări pe contul unde ţi-ai înregistrat domeniul, oricine îl accesează va fi redirecţionat automat către pagina ta social media (Facebook, LinkedIn etc).
Citește și despre ce ai nevoie pentru a începe propria afacere de acasă.
În acest fel, îţi asiguri, pe de o parte, folosirea numelui domeniului pe care îl doreşti, dar îi şi creşti credibilitatea, construindu-ţi un brand personal în jurul acestuia. Când eşti pregătit să îţi creezi şi un site, domeniul tău se va bucura deja de o anume notorietate şi credibilitate, întrucât a fost conectat în permanenţă la contul tău social media.
Dacă vrei un site de prezentare, va trebui să apelezi la servicii de web design. Cel mai probabil o temă gratuită WordPress nu va fi suficientă pentru ceea ce îți dorești. Cu toate acestea, poți crea un website cu costuri minime. Dacă bugetul tău este limitat, nu-ți face griji. Poți oricând folosi WordPress, o soluție accesibilă pentru afacerile aflate la început de drum. În acest sens, vezi care sunt cele mai populare teme WordPress gratuite.
-
Fii consecvent
Pentru a beneficia de notorietate şi încredere, consecvenţa este esenţială. Asemeni brandurilor corporate care au un manual de branding după care îşi ghidează şi direcţionează comunicările, la fel, brandul tău personal are nevoie să urmărească un set de principii şi mesaje de bază.
În funcţie de canalele de comunicare pentru care ai optat, ai în vedere că transmiterea mesajelor către audienţa ta să se facă în mod adecvat şi cu o anumită frecvenţă. De exemplu, dacă Facebook este principalul tău canal de comunicare, fă-o mereu în stilul specific brandului tău personal şi comunică o dată pe zi.
În schimb, dacă foloseşti email marketing pentru a te face cunoscut, frecvenţa zilnică ar fi extrem de riscantă, audienţa ta fiind plictisită, dacă nu chiar deranjată, de prea multe email-uri.
De asemenea, pentru a adăuga o notă de profesionalism în plus brandului tău personal, creează-ţi o adresă de email personalizată, de tipul numelemeu@numebrand.ro. În acest fel îţi creşti şi credibilitatea în faţa celor cărora te adresezi. Email-urile trimise de pe adrese de Yahoo sau Gmail, deși pot fi bine scrise, îți vor scădea credibilitatea
Pot părea lucruri minore, dar atenţia la detalii chiar contează.
Nu uita nici de crearea unui profil de buyer persona – o listă prin care schițezi un portret robot pentru publicul tău țintă. De la comportament, situație financiară, statut social, interese și până la nevoi și intenții de cumpărare, vei cunoaște totul despre potențialii tăi clienți.
-
Creează-ţi un podcast
În ultimii anii, conţinutul disponibil online a început să ia forme tot mai diverse. În acest context, au apărut şi aşa-numitele podcast-uri. Ce este un podcast? Simplu spus, este un fel de radio sau canal TV online structurat pe o anumită temă şi care, de regulă, răspunde la întrebarea „cum?”, de-a lungul unei serii de episoade. Utilizatorii unui site pot descărca fișierele în timp real, dar le pot asculta şi off-line.
Aceasta este o metodă relativ nouă, dar grozavă pentru a-ţi construi brandul online. Ea îţi permite să fii foarte creativ, dar şi să te poziţionezi ca o autoritate în domeniul tău. Ideea de bază este însă ca acel conţinut pe care îl creezi, fie el video sau doar audio, să fie relaxat, accesibil ca formă de prezentare. Poate fi vorba de un interviu cu cineva din domeniul tău sau pur și simplu o prezentare realizată de tine, cu sfaturi utile.
Reteţa succesului: fă, chiar şi din temele complicate, prezentări uşor de înţeles şi adaugă-le un strop de umor.
Partea cea mai faină: podcast-urile sunt pe cale să devină următorul big thing în online şi e bine să fii pe val.
Poți vedea o serie de exemple de articole creat în acest stil, chiar pe blogul nostru, în secțiunea Interviuri.
Prezenţa online este o componentă extrem de importantă şi nu doar pentru business, ci şi pentru tine ca persoană. Ieşi, aşadar, din mulţime şi pune-ţi amprenta pe internet prin crearea unui brand personal. Fă-i lui Google cunoştinţă cu tine şi prin el tuturor celor interesaţi. Cumpără-ţi un domeniu, securizează-ţi spaţiul online şi arată lumii ceea ce ai de oferit!
Lumea are nevoie de exemple și cu siguranță abia așteaptă să afle mai multe despre brand-ul tău personal!
Te invit să ne fii alături în continuare! În următorul articol vom vorbi despre Cum sa iti cresti baza de date email.
La finalul articolului te rog sa imi spui cum ai procedat cand ti-ai lansat propriul brand online. Ce a functionat pentru tine, care au fost pasii pe care i-ai urmat?
Sunt curios sa aflu parerea ta.
Cu drag,
Ninel