Citim, cam pe peste tot, că trebuie să scriem conținut de calitate. Că acesta este noul SEO și că trebuie să uităm de practicile vechi. Însă, articolele care promit că te învață totul despre optimizarea conținutului publicat pe site-ul tău sunt, de cele mai multe ori, lipsite de substanță. Și, la finalul lor, nu înțelegi exact ce ai de făcut.
Sigur, este ușor să recomanzi scrierea conținutului de calitate. Însă, ceea ce înțeleg eu prin text de calitate poate să difere prin ceea ce înțelegi tu.
Plus că, degeaba ai scris bine și ai transmis informația potrivită, dacă articolul tău nu ajunge să fie citit de nimeni. Sau, altfel spus, ai scris fără a converti dacă textul tău nu ajunge în primele 3 poziții Google.
Așa că, pot să-ți spun de pe acum că SEO nu a murit. Este încă acolo și încă ai nevoie de o bună optimizare on-page a textelor tale.
De aceea am ales să îți ofer un scurt checklist SEO pe care să îl verifici înainte de a publica pe blog. Nu, nu îți garantez că dacă respecți ceea ce îți spun eu vei ajunge automat pe prima poziție Google. Sunt multe elementele care participă la ierarhizarea conținutului de către algoritmii de indexare. Dar, vei ști cum să abordezi în mod corect un articol și cum să îți ușurezi munca de fiecare dată când faci un keyword research și un plan editorial.
Scurt checklist SEO pentru articole de blog
Ai o listă de cuvinte cheie?
Da, încă mai ai nevoie de o analiză a cuvintelor cheie. Și ea trebuie făcută, în mod particular, pentru fiecare articol în parte.
Atunci când alegi cuvintele cheie de interes, aruncă o privire și către volumul lunar de căutări. Dar și peste recomandările Google în ceea ce privește interogările asociate.
La final trebuie să ai o listă care să cuprindă atât cuvântul cheie principal, cât și variații ale lui, precum și cuvinte cheie secundare.
Valorifică structura articolului cuvintele cheie identificate?
Toate cuvintele cheie selectate trebuie să se regăsească în textul tău. Mai mult, cele importante trebuie să fie evidențiate.
Un articol bine optimizat SEO va conține cuvintele cheie principale, secundare și variațiile lor în titluri și în subtitluri. În ancore și în structurile evidențiate prin bold, italic sau underline.
Cuvântul cheie principal se regăsește în titlu?
Pentru a da importanță unui cuvânt cheie trebuie să îl folosești în titlul articolului tău. Când o faci nu uita că ai nevoie de un titlu atractiv care să atragă atenția publicului țintă. Un titlu care să nu depășească, atunci când e posibil, 16 caractere.
Dar în conținutul de tip meta?
Același cuvânt cheie trebuie să se regăsească și în meta titlul și în meta descrierea articolului tău. Desigur, acolo poți folosi chiar și variații ale cuvântului cheie principal.
Nu uita că meta titlul nu trebuie să aibă o lungime mai mare de 60 de caractere (inclusiv spații) iar meta descrierea nu trebuie să depășească 150 de caractere (inclusiv spații).
Pentru optimizarea acestui conținut și integrarea lui în articolul tău poți folosi plug-in-ul WordPress YoastSEO.
Regăsești cuvântul / cuvintele cheie în primul paragraf?
Cuvântul cheie, alături de altele adiționale (din lista inițială) se pot regăsi în primul paragraf al articolului tău. Fă asta în special atunci când nu ai setat o meta descriere.
Așa cum îți dai seama, aceste cuvinte cheie nu trebuie să îți strice discursul. Altfel spus, textul tău trebuie să fie unul cursiv și natural.
Ai o introducere atractivă?
Dacă introducerea plictisește cititorul va părăsi pagina. Așa că, asigură-te că ai o introducere atractivă, capabilă să convertească.
Este textul ușor de parcurs?
Așa cum am spus deja, discursul tău trebuie să fie unul plăcut. Ai nevoie să empatizezi cu publicul țintă și să te faci ușor de înțeles.
Nu folosi fraze lungi. Sau propoziții care au mai mult de 20, 25 de cuvinte. Mai mult, evită să ai mai mult de 300 de cuvinte între două subtitluri consecutive.
Ai elemente interactive în conținut?
Pentru ca textul să nu plictisească el trebuie să fie bine structurat și organizat.
Folosește liste, cuvinte cu bold, imagini, infografice și orice alt element interactiv în pagina de blog.
Ai setat titluri și atribute alt pentru imaginile din articolul tău?
Fiecare imagine folosită trebuie să conțină un titlu și un atribut alt.
Desigur, aceste elemente trebuie să conțină cuvinte cheie relevante pentru subiectul tratat.
Ai o concluzie pertinentă?
Așa cum am spus și despre introducere și concluzia articolului tău trebuie să fie una pertinentă. De ce, având în vedere că textul a fost deja parcurs?
Pentru că, de cele mai multe ori, concluzia conține și cel puțin un call to action. Adică, o acțiune pe care cititorul trebuie să o facă – să urmeze un link pentru a accesa o altă pagină din site-ul tău, să comande un produs sau o altă activitate prin care să valorifici traficul de pe blog.
Așadar, asigură-te că utilizatorii vor citi cu atenție concluziile tale.
Se regăsește cuvântul cheie în concluzia ta?
Desigur, în concluzie trebuie să regăsit, reluat, cuvântul cheie alături de variațiile sale. Din nou, nu uita că discursul tău trebuie să fie unul cât mai relaxat și cât mai natural.
Care este ponderea cuvintelor cheie folosite în text?
Pentru a nu fi considerat spam de către algoritmii de indexare, textul tău nu trebuie să folosească în mod abuziv cuvintele cheie.
Mai exact, nu trebuie să depășești o pondere de 1-3% din numărul total al cuvintelor folosite în redactarea articolului.
Mai mult, cuvintele cheie trebuie să fie uniform distribuite pe tot cuprinsul textului, fără a influența în mod vădit experiența utilizatorului.
Respecți un plan editorial și o frecvență a publicării?
Pentru ca articolele tale să ajute website-ul să obțină poziționări mai bune în rezultatele Google, ele trebuie să respecte un plan editorial.
Adică, să urmeze un keyword research și să valorifice link-uri interne care să urmărească intențiile sau nevoile publicului țintă.
În plus, îți recomand să ai o oarecare constanță în publicarea conținutului. Respectă date de publicare similare de la o lună la alta pentru a obișnui algoritmul de indexare cu o anumite frecvență.
Ce să reții?
Ai urmat checklist-ul SEO de mai sus înainte de a publica un nou articol pe blogul tău?
De câte modificări a trebuit să te ocupi? Chiar dacă ți-a luat ceva mai mult timp până să ai un text numai bun de publicat, nu te îngrijora. Toate aceste bune practici SEO on-page îți vor deveni obișnuință și vor reprezenta o simplă rutină.
Desigur, mai multe informații utile găsești în blogul ServHost. Și dacă vrei să discuți cu noi, nu trebuie decât să folosești datele noastre de contact.