Notă: articolul, publicat inițial în 11.06.2018, este revizuit periodic și actualizat pentru ca tu să te bucuri de informații relevante. Nu uita, ne poți oricând împărtăși din propria ta experiență folosind secțiunea comentariilor din finalul articolului. Spor la citit!
Rețelele de socializare sunt o bună modalitate de a-ți promova afacerea. Ele sunt utile nu doar pentru a-ți ține la curent comunitatea de următori despre ultimele noutăți privind afacerea ta, dar și pentru a-ți atrage noi clienți.
Având în vedere faptul că mediul online este unul dinamic, modul în care îți construiești imaginea pe platformele de socializare trebuie să fie adecvată publicului tău țintă. Mai mult decât atât, postările pe care le realizezi trebuie să fie la rândul lor organizate și planificate din timp astfel încât să existe o logică a ceea ce dorești să transmiți și să eviți haosul.
De aceea, îți vom prezenta în cele ce urmează cele mai importante aspecte în alcătuirea unui plan editorial de social media.
Între timp, află și cum poți urma o promovare pe Facebook cu buget redus. Pentru că știm că ai nevoie de cele mai eficiente soluții de marketing online pe perioada crizei cauzate de noul coronavirus. Așadar, citește articolul nostru publicat recent pe blog pentru mai multe informații.
De ce am nevoie de un plan editorial de social media?
Imaginează-ți următoarea situație: este o zi de vineri, te gândești deja la weekend și la toate activitățile relaxante pe care o să le faci. Buna dispoziție îți este brusc întreruptă atunci când realizezi că este nevoie să postezi pe social media, dar nu ai niciun material pregătit.
Scenariul nu este unul plăcut, nu-i așa? Acesta este doar unul dintre motivele pentru care este necesar să planifici. Îți garantăm că elimini astfel stresul inutil și eventualele situații de criză.
De asemenea, este cea mai bună modalitate de a te asigura că ai în permanență un conținut calitativ. Totodată, știi sigur că vei comunica în mod constant cu audiența ta și că nu vor exista pauze de câteva săptămâni (în cazul fericit) fără a împărtăși vreo informație cu cei care te urmăresc.
Iar, planul editorial te ajută să scrii texte optimizate, urmând reguli SEO și de copywriting bine gândite și stabilite din timp.
Cum alcătuiesc planul editorial pentru social media?
Acum că am lămurit de ce este musai să ai un plan editorial, este timpul să vedem și cum îl poți crea. Înainte de toate, te sfătuim să ai în vedere faptul că specialiștii afirmă că este nevoie de 21 de zile pentru a-ți forma un nou obicei. Deci cu cât începi să exersezi mai repede, cu atât o să devină o obișnuință în scurt timp.
Iată care sunt elemente de care trebuie să ții cont pentru a putea alcătui un plan editorial:
#1. Află ce conținut se potrivește audienței tale
Puțină cercetare ajută întotdeauna. La fel este și în cazul publicului tău. Dacă știi care este tipul de conținut la care ei reacționează, atunci vei putea să selectezi mult mai ușor informațiile și materialele vizuale pe care să le postezi.
În mod evident, nu te încurajăm să presupui lucruri, ci să știi detalii concrete. Spre exemplu, în cazul unei pagini de Facebook, poți folosi secțiunea de Facebook Insights pentru a afla care au fost reacțiile la postările din trecut, intervalul orar și zilele în care au reacționat cei mai mulți oameni.
Poți analiza indicatori precum numărul de like-uri, comentarii, distribuiri sau vizualizări. În acest mod, vei putea să perpetuezi cu ușurință conținutul care a fost pe placul audienței, să le elimini pe viitor pe cele mai puțin satisfăcătoare și să faci postările în cele mai bune zile și la cele mai bune ore pentru afacerea ta.
Dacă te întrebi cum procedezi în cazul în care urmează să-ți creezi o pagină de social media, recomandarea noastră este să testezi la început cu câteva postări pentru a putea analiza ulterior ce tip de conținut funcționează.
#2. Decide tipul de conținut pe care vrei să-l postezi
Odată efectuată analiza reacțiilor audienței tale, este momentul să stabilești cu certitudine varietatea de conținut pe care o vei posta. Pe de o parte, trebuie să vezi care sunt materialele care vor face trimitere directă la afacerea ta, iar pe cealaltă parte, care este conținutul adiacent cazului tău.
Astfel, dacă ai un site de prezentare, poți să ai postări în care să distribui articolele recente și să îi încurajezi pe oameni să le citească. Este un mod bun prin care poți să generezi trafic pe site-ul tău.
În cazul magazinelor online, poți face trimite către anumite produse sau noi articole, către campanii sau promoții pe care le ai în desfășurare. Atenție însă ca astfel de postări să fie făcute mai rar, întrucât există riscul să faci spam și să-i determini pe fani să nu-ți mai urmărească pagina. Pentru a evita această extremă, postările comerciale pot fi realizate cu ajutorul reclamelor plătite.
În ceea ce privește conținutul adiacent, poți alege să postezi filmulețe, știri sau poze specifice domeniului tău de activitate.
Citește mai multe și despre Facebook messenger și cum să-l folosești în avantajul tău.
În concluzie, te sfătuim să iei în considerare cele trei mari categorii de conținut pentru a gestiona cu ușurință tipurile de postări:
- postări comerciale – 30% din totalul conținutului: scopul lor este să transforme fanii în potențiali clienți;
- postări de informare – 50% din totalul conținutului;
- postări de interacțiune – 20% din totalului conținutului: scopul lor este să atragă comentarii sau share-uri din partea fanilor.
#3. Verifică evenimentele majore ale anului
Este important să ai în vedere sărbătorile naționale, evenimentele din domeniu la care știi că urmează să participi, campaniile pe care dorești să le desfășori ori acțiunile la care vei fi prezent la nivel local. Toate aceste aspecte trebuie și ele incluse în plan, întrucât fiecare activitate pe care o desfășori merită împărtășită cu publicul tău.
Așa cum am menționat și în alte articole, social media nu este despre vânzare, este despre crearea unor sentimente sau stări, despre o interacțiune cât mai umană cu publicul.
Mai mult decât atât, în funcție de context, s-ar putea să fii nevoit să aloci timp îndelungat pentru pregătirea unui anumit material vizual. De aceea, te sfătuim să planifici cât mai în detaliu fiecare postare.
Dacă vrei să vinzi rapid, este bine să începi să implementezi și să creezi o pagină de vânzare eficientă și optimizată.
#4. Creează conținutul propriu – zis
Odată ce ai stabilit aspectele menționate anterior, trebuie să te ocupi de generarea conținutului. Fie că vorbim despre poze, imagini create de la zero ori filmulețe, trebuie să te asiguri că pregătești în timp util partea vizuală.
De asemenea, este important să stabilești și mesajul text potrivit fiecărei postări. Atenție ca acesta să fie formulat pe un ton adecvat audienței tale și semi-formal. Astfel, vei reuși să creezi senzația că te afli față în față cu cititorul și că discuți cu el, ci nu că te rezumi la a-l informa despre diverse lucruri.
Nu uita, este important să scoți în evidență avantaje și beneficii. Nu încerca să vinzi produse sau servicii, ci să creezi o necesitate sau o dorință de achiziție. Întotdeauna este recomandat să urmezi intențiile de cumpărare ale publicului tău țintă.
#5. Organizează conținutul și programează-l
O modalitate eficientă de a avea un plan editorial de social media organizat este să-ți creezi un calendar cu toate postările pe care urmează să le faci în următoarea lună, spre exemplu. De asemenea, poți detalia pe săptămâni și zile tipul de conținut ce va fi postat.
Nu în ultimul rând, la sfârșit de săptămână te poți ocupa de programarea postărilor pentru următoarele zile. Facebook îți permite acest lucru în secțiunea de Scheduled Posts unde poți seta ca o anumită postare să apară în ziua X și la ora Y.
Acum că ai aflat cum poți alcătui un plan editorial, nu ne rămâne decât să-ți urăm mult spor în crearea și organizarea lui.
Iar până la următoarea discuție, să ai mult succes în fiecare activitate pe care o desfășori!
Și, nu uita, Facebook nu este singurul canal social media unde poți să îți promovezi rapid site-ul WordPress. Folosește și Instagram, YouTube, LinkedIn sau orice altă platformă similară pe care publicul tău țintă obișnuiește să o folosească.