Cu toții știm că optimizările SEO se lovesc de anumite constrângeri dacă ne limităm doar la conținutul standard de site.
Avem oportunitatea de a publica un conținut care spune o poveste. Și care urmează nevoi și intenții clare ale publicului țintă. În acest scop putem opta pentru scris persuasiv, de vânzare și mai puțin optimizat în jurul cuvintelor cheie.
Chiar și în cazul magazinelor online ne putem folosi de descrierea produselor, a brandurilor și de prezentarea afacerii în sine, cu valorile ei dar și cu oamenii din spatele proiectului propriu-zis.
Da, putem face toate aceste lucruri pentru a empatiza cu potențialii noștri clienți. Însă, atunci când alegem acest drum, optimizările SEO sunt mai mult de tip off-page. Cele on-page se rezumă, în majoritatea cazurilor, la conținutul meta – meta titlu, meta descriere și focus keyword.
De aceea, un bun specialist SEO va căuta mereu oportunități noi prin care să adauge conținut în paginile site-ului. Scopul este diversificarea cuvintelor cheie și obținerea unor poziții mai bune în rezultatele Google. Iar blogul este, de cele mai multe ori, soluția cea mai la îndemână.
Cu toate acestea, sunt situații când conținutul nu lucrează în avantajul tău. Ci, trage în jos scorul SEO și îți afectează performanța și ratingul website-ului. Hai să trecem rapid prin aceste situații.
Indexarea website-ului și criteriile de performanță
Conținutul publicat online influențează indexarea propriu-zisă. Dar nu este suficient. Putem spune că fiecare website are un scor SEO atribuit. Scorul este dinamic în ideea în care site-ul este analizat periodic de algoritmii de indexare.
Acest scor nu ține cont doar de cât de bine optimizat este un text. El are în vedere și securitatea site-ului, viteza de încărcare, aspecte de web design și de user interface, precum și calitatea backlink-urilor sau recenziile primite în pagina de Google My Business.
Ceea ce vreau să spun este că există un cumul de factori care influențează apariția website-ului în motoarele de căutare. Și tu ești responsabil de rezultate.
Cât despre conținut, el este poate cel mai relevant indicator de performanță. Așa că este musai să știi cum să îl folosești în avantajul tău și nu împotriva dezvoltării business-ului.
Situații când conținutul influențează în mod negativ scorul SEO
Conținut neactualizat
Conținutul învechit este cel mai dăunător pentru traficul tău. Da, el ți-a adus trafic pe site și te-a ajutat să atingi poziționările mult dorite.
Dar, dacă este lăsat în starea sa inițială pentru o perioadă lungă de timp, va ajunge să îți provoace multe bătăi de cap.
În rapoartele Search Console și Google Analytics vei observa cum traficul se depreciază de la o lună la alta. Conținutul tău vechi te trage în jos. Competiția ta asigură o calitate mai bună și beneficiază de aprecierea algoritmilor de indexare.
Așadar, actualizează conținutul de site. Verifică link-urile și asigură-te că nu există erori de indexare de timpul celor 404. Verifică imaginile, atributele alt și treci prin toate headline-urile și subheadline-urile folosite.
Modifică acolo unde este cazul. Adaugă conținut nou, de calitate superioară. Folosește link-uri noi, modifică pozele care nu reflectă realitatea și schimbă conținutul de tip meta pentru a valorifica noi intenții de căutare, conforme cu trendurile din piață și cu profilul buyer persona actualizat.
Articole care au dată de expirare
Există articole evergreen și articole care expiră.
Hai să privim lucrurile altfel, pentru a înțelege mai bine fenomenul.
Dacă tot conținutul publicat pe site reprezintă un iceberg, partea de deasupra apei este conținutul care generează trafic. Ce este sub apă, și anume partea mai consistentă a icebergului, este conținutul cu impact negativ. Cel care nu convertește, care are un bounce rate negativ și care nu aduce trafic pe site.
De regulă, partea nevăzută a icebergului este reprezentată de articolele expirate. Conținutul de tip știre, articolele cu ani în titlu și în link-uri sau textele care nu mai reprezintă interes pentru publicul țintă.
De acest conținut trebuie să scapi. Fie în actualizezi și îl transformi în conținut evergreen, fie îl elimini din paginile website-ului tău.
Conținut care nu reprezintă o sursă de trafic
Așa cum ți-am spus, conținutul cu o rată mare de respingere nu este bun pentru scorul SEO. Îl va transmite un singur mesaj algoritmului de indexare: informația nu este una de calitate, ea fiind respinsă de către utilizatori. Și atunci care este concluzia? Că website-ul tău nu este unul valoros și că, există variante mai bune care să fie poziționate mai sus în rezultatele Google.
După cum îți dai seama trebuie să te ocupi urgent de acest tip de conținut. Îl poți verifica oricând ai nevoie în rapoartele Google Analytics.
Articole vedetă care se depreciază rapid
Întotdeauna vor exista articole care sunt foarte bine indexate. Și care îți aduc mult trafic pe site.
Dacă nu le acorzi atenție, ele se vor deprecia în timp. Adică, vor pierde poziționările fruntașe. Și traficul adus pe site se va reduce considerabil.
Tu trebuie să acorzi importanță acestor articole vedetă. Să le optimizezi și să le actualizezi frecvent. Să extragi din ele intențiile publicului țintă. Și să le folosești ca oportunități de redirecționare a traficului către alte pagini importante din website-ul tău.
Keyword research care nu mai este actual
Dacă folosești cuvinte cheie care nu mai sunt populare în rândul căutărilor din motoarele de căutare, muncești degeaba.
Optimizările nu vor duce către rezultate palpabile și traficul va lipsi.
Așa că, ai nevoie de o mentenanță SEO lunară a site-ului tău. Atunci când te ocupi de analiza rapoartelor Search Console trebuie să ai în vedere și un keyword research rapid. Să vezi dacă nevoia în piață s-a modificat. Dacă ai intenții noi de inclus pe lista cuvintelor cheie de interes. Și dacă există oportunități noi pentru planul tău editorial.
În funcție de toate aceste rezultate va trebui să actualizezi și conținutul deja publicat pe site. După cum am văzut deja, cel învechit este dăunător și reprezintă motivul pentru care obiectivele tale nu sunt atinse.
Ce să faci în viitor
Am văzut că sunt situații în care conținutul nu este în avantajul indexării organice. Tu învață cum să îl faci să lucreze pentru tine. Investește doar în crearea de conținut care îți aduce satisfacții – adică, în conținut care convertește.
Urmează sfaturile de mai sus și fii mereu cu un pas înaintea competiției. Articole în care regăsești și alte bune practici SEO și de conținut găsești în blogul ServHost. Și, dacă ai nevoie de informații suplimentare ne poți scrie oricând.