1. Blog
  2. Optimizare SEO
  3. Cum folosești conținutul vechi publicat pe blog în campania ta SEO
Optimizare SEO |

Cum folosești conținutul vechi publicat pe blog în campania ta SEO

Scris de Ninel

Să presupunem că, de câțiva ani, ai o secțiune de blog pe site-ul de prezentare al afacerii tale. Unde scrii în mod regulat.

Și, de-a lungul timpului, ai publicat articole care au generat un volum de trafic bun. Care a dus la conversii mai mult decât satisfăcătoare.

Ulterior, ai mai aflat și că un număr mare de articole înseamnă o indexare mai bună în Google.

Până aici, totul e bine.

Însă, de la un timp, treaba nu mai funcționează așa ca în trecut.

Și ți-ai dori o explicație în acest sens.

Ei bine, treaba cu indexarea Google e un pic mai complicată decât pare la prima vedere.

De ce?

Pentru că algoritmul se schimbă destul de des. Și ce era relevant acum 3 luni, azi s-ar putea să nu mai fie.

Așa că, pe scurt, dacă vrei să fii relevant pentru Google și conținutul tău trebuie să fie relevant. 

Deci trebuie să-ți schimbi un pic strategia.

de ce e important sa actualizezi continutul

Însă nu te speria că trebuie să refaci totul de la zero.

Dacă te-ai gândit că vechiul tău conținut este bun de aruncat la coșul de gunoi, mai gândește-te o dată.

Află mai multe sfaturi despre bloguri de succes.

Sau, mai bine, citește mai departe și hai să vedem împreună cum îți poți optimiza site-ul de prezentare, magazinul online sau blogul cu ajutorul conținutului vechi.

De ce e bine să-ți actualizezi conținutul vechi de pe site?

Așa cum discutam mai sus, cheia pentru a fi indexat bine de către Google este să ai conținut mult și divers. Bineînțeles, conținut creat special pentru audiența ta și nevoile acesteia. Vezi și cum identifici intenția de cumpărare a publicului țintă.

Și acum o să zici: bine, dar eu am conținut mult, divers, scris așa cum trebuie și traficul, lead-urile, conversiile lasă de dorit. Ce e de făcut în acest caz?

Ei bine, dacă întrunești toate punctele de mai sus și nu se întâmplă nimic, asta poate însemna un singur lucru.

Fix ce am spus mai sus. Cu siguranță, din perspectiva Google, conținutul tău e mult prea vechi. Adică nu mai are relevanță pentru algoritmii de indexare, așa că aceștia nici măcar nu se mai obosesc să-i ofere un loc în baza de date a marelui Google.

Iar rezultatul pe care îl vezi tu este, de fapt, niciun rezultat.

Dacă nu e trafic, nu sunt lead-uri, dacă nu sunt lead-uri, nu sunt nici conversii.

creste conversiile prin actualizarea continutului

Așa că, răspunsul este următorul: trebuie să reactualizezi conținutul site-ului tău.

Pentru că:

  • Google te reindexează și, astfel ai șanse să ajungi în SERP mult mai sus decât erai;
  • dacă ai (și sigur ai) oameni care te urmăresc, aceștia vor aprecia faptul că reactualizezi conținutul și le oferi informații noi și relevante;
  • dacă îți reactualizezi conținutul, vei fi tot timpul prima alegere, în detrimentul business-urilor care nu fac asta; gândește-te că ai avea de ales între serviciile de web design pentru un magazin online prezentate pe un site cu informație neactualizată și unul unde se fac reactualizări constante; cred că știm care e alegerea corectă;
  • e foarte posibil să ai link-uri invalide; acest fapt dăunează reputației tale, și, la fel cum spuneam mai sus, dacă ar fi să alegi între un site căruia îi funcționează link-urile și unul căruia nu-i funcționează, ce-ai alege?

Cum să reactualizezi conținutul vechi de pe site?

Am discutat mai sus de ce e bine să-ți reactualizezi conținutul pe site.

Hai să vedem și cum să reactualizezi propriu-zis acest conținut.

Modificarea anului din headlines și din titlul articolelor

Să zicem că ai următorul headline: Lista celor mai bune servicii de hosting din 2019. Și noi suntem în 2021.

Cred că ți-ai dat seama deja unde vreau să ajung.

Data din titlu este elementul pe care tu trebuie neapărat să-l modifici.

Și, este de la sine înțeles că trebuie să modifici și restul articolului, ca să coincidă informațiile. Ce era în 2019 nu mai e relevant acum.

Adaugă ce e necesar, în cazul nostru, poate updatarea unor servicii de hosting și elimină ce e de prisos.

Modificarea datei de actualizare

Tot la capitolul dată, trebuie să ții minte un apect important: atunci când vrei să reactualizezi un articol, nu uita să-i schimbi și data. De exemplu: dacă ai urcat pe site un articol în data de 23.04.2020, nu uita să-i schimbi data din ziua în care reactualizezi articolul.

sfaturi pentru bloguri de succes concluzii cu impact

Acest lucru este vital deoarece numai așa articolul tău va intra din nou în cursa reindexării Google.

Dacă îl lași cu data veche, e ca și cum n-ai fi schimbat nimic la el, iar boții Google nu-l vor lua în considerare.

Regula celor 20%

E bine să reactualizezi articolele. Însă dacă schimbi un cuvânt pe ici pe colo, asta nu înseamnă reactualizare.

Pentru ca Google să-ți reindexeze articolul, trebuie să modifici măcar 20% din corpul articolului. Dacă e necesar să modifici mai mult, o poți face. Însă minimul este acesta.

Și nu uita de regulile de optimizare SEO pentru conținutul de site.

Atenție la conținutul evergreen

Conținutul de tip evergreen îți asigură trafic bun pe site. Așa că ar fi bine ca acesta să fie prioritar atunci când începi reactualizarea vechiului conținut de pe site.

Adică, publică conținut care nu își pierde din actualitate pe măsură ce timpul trece.

Nu uita să scrii introduceri captivante și concluzii care pot converti.

Cuvinte cheie

Știm cu toții că fără o listă de cuvinte cheie și expresii bine alese pe care să le folosești în conținutul site-ului tău, nu ai rezultate bune.

Așa că, te poți folosi de Google Search Console. Acest instrument te poate ajuta să identifici care cuvinte cheie nu te ajută să-ți indexezi bine site-ul.

În plus, cu ajutorul datelelor și statisticilor oferite de Search Console poți să afli informații foarte importante, care te vor ajuta să-ți optimizezi conținutul în timp ce îl reactualizezi.

strategii seo pentru mentenanta wordpress

Vezi ce grup de cuvinte au avut un volum de căutare mare, poți compara performanțele din anumite perioade de timp și îți dai seama ce anume trebuie să modifici în strategia ta de conținut pentru a ajunge la cât mai mulți posibili clienți.

Citește mai multe și despre cum faci keyword research.

Google Analytics

Încă un instrument important care te poate ajuta este Google Analytics. Află care sunt articolele vedetă de pe site-ul tău și creează porți de conversii cu ajutorul optimizării. Introdu link-uri relevante și elimină ce e nu mai e necesar.

Concluzii

Sperăm că articolul nostru te-a convins de ce actualizarea periodică a conținutului vechi de pe site e întotdeauna o idee bună.

Dacă vei face acest lucru, vei observa o îmbunătățire a traficului organic, precum și a conversiilor deoarece Google consideră că informația prezentată pe site-ul tău este valoroasă și demnă de atenție.

Așa că site-ul tău va fi afișat mult mai sus în rezultatele organice.

Nu uita să apelezi la specialiștii Servhost pentru orice proiect legat de web design, instalarea modului e-commerce sau consultanță pentru business-ul tău.

Completează formularul de contact și hai să ne cunoaștem!

Vrei să afli informații periodic, abonează-te in formularul de mai jos

Nu uita să dai un share!

Articole asemănătoare

Modurile în care o adresă IP dedicată și un certificat SSL afectează traficul organic (SEO)

Scris de Ninel noiembrie 10 2017

La ce te gândești atunci când auzi termenul “SEO”? Pe ce ar trebui să te concentrezi atunci când dorești să îmbunătățești traficul organic al site-ului […]

Învață să optimizezi textul de pe siteul tău fără ajutorul unui specialist

Scris de Ninel aprilie 18 2019

Vizibilitatea afacerii tale în mediul online este direct influențată de criteriile de indexare ale motoarelor de căutare. Și da, în cazul în care te întrebi […]

Cum faci un research pe cuvinte cheie pentru site-ul tău

Scris de Ninel februarie 28 2019

În timp ce scriam ghidul de SEO pentru începători, cu referințe la toate articolele noastre despre SEO, am realizat că lipsea o informație utilă și […]