Să zicem că tocmai ai făcut primul pas în lumea antreprenoriatului și ți-ai deschis un business. Ca să-ți promovezi rapid serviciile, iar potențialii clienți să te găsească rapid, business-ul tău trebuie să fie prezent în mediul online.
Un site de prezentare cu o strategie de conținut bine gândită și cu un web design atractiv reprezintă mixul perfect pentru o promovare reușită. Mai ales dacă vorbim de o afacere la început de drum. Practic, site-ul tău este ca o carte de vizită virtuală, care trebuie să arate impecabil.
Web design-ul site-ului de prezentare sau, pe scurt, crearea site-ului afacerii tale este o etapă importantă în procesul de promovare. Fie că vorbim de o pagină de prezentare simplă, despre un blog sau un magazin online mai complex, web design-ul te ajută să te diferențiezi de concurență, ducând la conversii.
Și, din acest punct de vedere, crearea unui site de prezentare în WordPress este o soluție accesibilă la care poți apela.
Dar care este legătura dintre conținut și web design pentru un astfel de site? Și cum poți să creezi o strategie de conținut care să fie compatibilă cu design-ul final? Ai mai jos câteva recomandări de care poți ține cont pentru pagina de prezentare a afacerii tale.
Ce trebuie să conțină o pagină web
Înainte să-ți construiești site-ul, trebuie să ai în vedere și conținutul, pentru ca designul final să nu fie afectat. Așa că, ar fi util să ai dinainte câteva materiale pe care să le urci pe site pentru a vedea ce ajustări sunt necesare.
Sau, poți porni de la următoarea întrebare: content sau design first?
Altfel spus, gândești conținutul și implementezi designul de pagină în funcție de el, sau pornești de la design și integrezi textul ulterior? Desigur, din punctul de vedere al creatorului de conținut, design-ul ar trebui să vină în completarea textului. Aceasta este și recomandarea noastră, însă, înainte de a trage concluzii punctuale, avem și alte elemente pe care este bine să le analizăm.
Așadar, până la recomandări privind strategia de conținut pentru un site de prezentare, trebuie să ne oprim asupra elementelor de bază pe care ar trebui să le aibă acesta. De obicei, toate site-urile respectă același format, cu foarte puține variațiuni, în ceea ce privește structura paginilor web.
Noțiuni introductive de web design pentru un site de prezentare
În linii mari, o pagină web conține trei elemente, și anume:
- antetul sau header-ul, adică partea de sus a paginii, unde se va afla întotdeauna numele site-ului și alte elementele precum logo, slogan și meniu;
- corpul paginii, unde este grupată informația propriu-zisă;
- subsolul sau footer-ul, marcat cu un fundal închis la culoare și care conține date precum formularul de contact, număr de telefon, adresa și drepturile de autor.
Conținutul antetului și al subsolului, precum și culoarea fundalului au caracter global, adică rămân neschimbate pe toate paginile site-ului, oriunde ar naviga userul.
Elemente de web design și legătura lor cu textul de site
Atunci când îți construiești site-ul, trebuie să ții cont de schema culorilor.
De ce sunt importante culorile? Pentru că acestea influențează starea celor care îți vizitează pagina și, ulterior, conversiile. Așa că e bine să identifici ce culori se potrivesc brandului tău și mesajul pe care vrei să-l transmiți în online. E de preferat ca această schemă să fie aleasă de la început. Astfel, vei putea să integrezi fără probleme și culorile logo-ului, pentru complementaritate.
Dacă ți-ai ales schema de culori care ți se potrivește, trebuie să discutăm un pic și despre logo. Logo-ul este unul dintre elementele care definesc identitatea brandului tău, precum și a site-ului de prezentare. Este o componentă grafică de o importanță majoră, care poate face diferența între tine și concurență. În plus, ajută potențialii clienți și nu numai să te asocieze cu brandul tău. Acesta trebuie amplasat într-un loc vizibil, în antet.
Dacă în antet avem numele site-ului, logo-ul și, poate, un slogan, ce mai urmează?
Meniul – acesta reprezintă unul dintre instrumentele care ajută userul să interacționeze cu site-ul. Trebuie să fie intuitiv și, desigur, funcțional, pentru a permite utilizatorului să găsească rapid informațiile de care are nevoie. Dacă meniul prezintă erori sau nu este intuitiv, utilizatorul va părăsi site-ul.
Printre elementele enumerate mai sus, ar trebui să se regăsească și un buton de contact. De obicei, acesta se află în antet sau în subsol, însă depinde foarte mult de preferințele tale.
Recomandări pentru conținutul unui site de prezentare
După ce te-ai familiarizat cu cele mai importante elemente de web design care ar trebui să se regăsească pe pagina ta web, e timpul să aducem în vedere câteva recomandări din punct de vedere al strategiei de conținut.
Informații despre serviciile oferite
Cei care ajung pe site-ul tău trebuie să știe ce oferi. Nu contează în ce domeniu activezi, începe prin a-ți educa audiența cu ajutorul unor articole relevante. Explică-le potențialilor clienți cum poți să-i ajuți. De exemplu, poți crea e-book-uri gratuite care pot fi descărcate introducând adresa de e-mail.
Avantaje
Descrie beneficiile și avantajele pe care le vor avea utilizatorii dacă aleg să colaboreze cu tine. Amintește-le că tu deții soluția problemei pe care o au de rezolvat. Pune accent pe beneficii și nu pe partea comercială. Nu uita să urmezi intențiile de achiziție ale publicului țintă.
Testimoniale sau recenzii
Un element care oferă încredere brandului tău, în afară de logo, este atașarea testimonialelor. Dacă ai clienți mulțumiți de munca pe care ai depus-o, poți să-i rogi să-ți redacteze câteva rânduri în care să te menționeze. Sau, și mai bine, poți să-i citezi.
Această secțiune poate fi introdusă și ulterior în structura site-ului de prezentare.
Portofoliu
Pe lângă testimoniale și recenzii, e recomandat să ai o pagină dedicată clienților cu care ai colaborat – desigur, dacă această strategie se poate aplica și afacerii tale. Poți publica și studii de caz pentru a prezenta în detaliu beneficiile pe care le-ai adus clienților tăi. Nu uita să ceri acordul lor, în special atunci când urmează să publici date cu caracter personal sau sensibil.
Certificări
Orice diplomă, atestat sau certificare crește încrederea în serviciile pe care le prestezi. Deci, nu uita să le menționezi sau să le atașezi sub forma unor vizualuri atractive.
Despre noi
Orice business, fie el nou înființat sau nu, trebuie să aibă o poveste. Cum a început totul? Care sunt membrii echipei? Care e viziunea? Toate aceste elemente sunt definitorii pentru site-ul tău și îți vor ajuta clienții să te cunoască mai bine.
Așadar, un site de prezentare este necesar, indiferent dacă ți-ai deschis un business nou sau doar vrei să-ți prezinți serviciile. Urmează recomandările de mai sus referitoare la strategia de conținut și elementele de web design pentru o promovare eficientă a serviciilor tale.
Nu uita să citești și ghidul WordPress pentru începători dacă vrei să îți creezi de unul singur website-ul. Dacă ai nevoie de ajutorul nostru, contactează-ne.